Olycka med lycklig slut!!!!!
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Olycka med lycklig slut!!!!!

    Råkade ut för en liten olycka här hemma i söndags,höll på att städa o satte mej på huk-rakt på en tavelram som stog på högkant,den stog i en låda som den käre sambon ställt dit,vi höll ju på att städa...Det gjorde SKITONT,och ordet "fläskläpp" fick en ny innebörd.. Iallafall så fick vi lov att åka in akut till Gyn akuten,och efter att ha undersökt mej så skulle hon kolla att bebisen oxå mådde bra...Och det gjorde den.Sen frågade läkaren om vi varit på ultraljud tidigare,och jaa det hade vi ju.Jaha sa hon o blev oroväcande tyst.Vad sa dom då ? frågade hon sen.Och jag fick lite smått panik och tusen tankar om vilket fel på bebisen som hon kunde ha hittat snurrade i mitt huvud.Men min käre sambo fattade direkt " Säg inte att det är två" frågade han.Och jo,det ÄR TVÅ!!!
    Så chocken,glädjen och förvirringen var och är total,mitt i all smärta....Vi ska OXÅ ha tvillingar,och jag som knappt har fattat än att vi skulle ha EN bebis..Det är skrämmande men väldigt,väldigt roligt,jag är ju själv tvilling men trodde aldrig att det skulle hända mej!!
    Men det är väldigt ovant att tänka/säga "bebisARNA" istället för "bebisEN"...Nu har jag iallafall fått en förklaring till att jag mått så dåligt...!!!
  2. 1
    Olycka med lycklig slut!!!!! Råkade ut för en liten olycka här hemma i söndags,höll på att städa o satte mej på huk-rakt på en tavelram som stog på högkant,den stog i en låda som den käre sambon ställt dit,vi höll ju på att städa...Det gjorde SKITONT,och ordet "fläskläpp" fick en ny innebörd.. Iallafall så fick vi lov att åka in akut till Gyn akuten,och efter att ha undersökt mej så skulle hon kolla att bebisen oxå mådde bra...Och det gjorde den.Sen frågade läkaren om vi varit på ultraljud tidigare,och jaa det hade vi ju.Jaha sa hon o blev oroväcande tyst.Vad sa dom då ? frågade hon sen.Och jag fick lite smått panik och tusen tankar om vilket fel på bebisen som hon kunde ha hittat snurrade i mitt huvud.Men min käre sambo fattade direkt " Säg inte att det är två" frågade han.Och jo,det ÄR TVÅ!!!
    Så chocken,glädjen och förvirringen var och är total,mitt i all smärta....Vi ska OXÅ ha tvillingar,och jag som knappt har fattat än att vi skulle ha EN bebis..Det är skrämmande men väldigt,väldigt roligt,jag är ju själv tvilling men trodde aldrig att det skulle hända mej!!
    Men det är väldigt ovant att tänka/säga "bebisARNA" istället för "bebisEN"...Nu har jag iallafall fått en förklaring till att jag mått så dåligt...!!!
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Grattis! Grattis!
  4. 2
    Grattis! Grattis!
  5. Lotta P
    #3

    Grattis!

    Vad kul med två bebisar! Är ni den fjärde tvillinggraviditeten här inne nu?
  6. 3
    Grattis! Vad kul med två bebisar! Är ni den fjärde tvillinggraviditeten här inne nu?
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Tack...Ja,jag tror att jag är den fjärde ( hittills ) härinne som ska ha två ..!! Det måste varit något speciellt i luften i Vintras..!!!!
  8. 4
    Tack...Ja,jag tror att jag är den fjärde ( hittills ) härinne som ska ha två ..!! Det måste varit något speciellt i luften i Vintras..!!!!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    GRATTIS!!!! Vad spännande
  10. 5
    GRATTIS!!!! Vad spännande
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    tackar..
  12. 6
    tackar..
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7
    tack.. jaa det är spännande...jag har ju tre barn sen tidigare o sambon fem,så vi tänkte väl att det här med bebis kan vi!!! men nu står vi lika frågande o förrvirrade båda två..
  14. 7
    tack.. jaa det är spännande...jag har ju tre barn sen tidigare o sambon fem,så vi tänkte väl att det här med bebis kan vi!!! men nu står vi lika frågande o förrvirrade båda två..
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Nämen! Grattis! Vilket drama!
  16. 8
    Nämen! Grattis! Vilket drama!
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Dubbelgrattis!

    Kramar till dig och dina två bebisar!
  18. 9
    Dubbelgrattis!

    Kramar till dig och dina två bebisar!
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    GRATTIS! Oj, villket sätt att få reda på det . Att dom inte såg det på ul tidigare. Villken vecka var du i då? Lycka till och grattis x 2.
  20. 10
    GRATTIS! Oj, villket sätt att få reda på det . Att dom inte såg det på ul tidigare. Villken vecka var du i då? Lycka till och grattis x 2.
  21. Medlem sedan
    Aug 2004
    #11
    Tack,,, Hela historien är ju riktigt komisk i sig,fattar inte hur jag kunde vara så klumpig..Nu har jag iallafall inte ont längre,men är ordentligt svullen så det blir sängläge en tid framöver..
    Men mycket av smärtan och panikkänslorna över hur mitt underliv nånsin ska bli som förr,dom känslorna krympte snabbt när vi fick en ny chock istället!!
    Det roliga är att sambon sa tidigt att han trodde det var tvillingar,så därför kollade dom det vid ett UL i v 10,som gjordes för att jag fått missfall i januari.
    Och då såg hon bara EN bebis,så vi var ju säkra på att det bara var EN...Sen fick jag åka in akut i v 14 för att jag hade så ONT i magen,typ som sammandragningar,och då gjordes ett UL där dom inte heller såg att det var två....Men tydligen så hade sambon rätt hela tiden,och våran redan stora familj kommer nu bli ÄNNU större..
  22. 11
    Tack,,, Hela historien är ju riktigt komisk i sig,fattar inte hur jag kunde vara så klumpig..Nu har jag iallafall inte ont längre,men är ordentligt svullen så det blir sängläge en tid framöver..
    Men mycket av smärtan och panikkänslorna över hur mitt underliv nånsin ska bli som förr,dom känslorna krympte snabbt när vi fick en ny chock istället!!
    Det roliga är att sambon sa tidigt att han trodde det var tvillingar,så därför kollade dom det vid ett UL i v 10,som gjordes för att jag fått missfall i januari.
    Och då såg hon bara EN bebis,så vi var ju säkra på att det bara var EN...Sen fick jag åka in akut i v 14 för att jag hade så ONT i magen,typ som sammandragningar,och då gjordes ett UL där dom inte heller såg att det var två....Men tydligen så hade sambon rätt hela tiden,och våran redan stora familj kommer nu bli ÄNNU större..
  23. Medlem sedan
    Aug 2004
    #12
    Tackar..!!!!.. Ja det vart ju en väldig konstig lördagskväll,,alltihop var väldigt komiskt,och så tvillingar ovanpå det oxå...
    Förstår inte heller att dom kunde missa det vid de tidigare UL:.,..gjorde ett i v 10 och ett i v 14.det i v 10 för att jag fått misfall tidigare,och då TITTADE hon efter två,och i v 14 för att jag hade så ONT...
    Jag trodde ju att något var fel,det har jag oroat mej för länge,för att allting har kännts så annorlunda den här gången,men nu har jag ju förklaringen till det!!
  24. 12
    Tackar..!!!!.. Ja det vart ju en väldig konstig lördagskväll,,alltihop var väldigt komiskt,och så tvillingar ovanpå det oxå...
    Förstår inte heller att dom kunde missa det vid de tidigare UL:.,..gjorde ett i v 10 och ett i v 14.det i v 10 för att jag fått misfall tidigare,och då TITTADE hon efter två,och i v 14 för att jag hade så ONT...
    Jag trodde ju att något var fel,det har jag oroat mej för länge,för att allting har kännts så annorlunda den här gången,men nu har jag ju förklaringen till det!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2004
    #13
    Tackar,jag o bebisarna tar tacksamt emot alla kramar Känns som att vi kan behöva dom!!!
  26. 13
    Tackar,jag o bebisarna tar tacksamt emot alla kramar Känns som att vi kan behöva dom!!!
  27. Medlem sedan
    Dec 2006
    #14
    Ett stort dubbelgrattis!!!
  28. 14
    Ett stort dubbelgrattis!!!
  29. Medlem sedan
    Feb 2001
    #15
    Men jösses va kul! Grattis till bebisarna Förstår det måste vara en chock att få en sån besked!
  30. 15
    Men jösses va kul! Grattis till bebisarna Förstår det måste vara en chock att få en sån besked!
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16
    Tack... Känns lite konstigt att vara den som får ta emot alla dubbelgrattis,såna som jag själv hittills bara delat ut till andra..
  32. 16
    Tack... Känns lite konstigt att vara den som får ta emot alla dubbelgrattis,såna som jag själv hittills bara delat ut till andra..
  33. *Charlie*
    #17
    GRATTIS!! Men vilken snackgrupp! fyra tvillingmammor på G, än så länge bara!!
    Med tanke på alla som väntar barn 4 eller ännu högre nummer i ordningen, undrar jag om vi inte är en rätt ovanlig grupp.

    Riktigt roligt för er!

    Hoppas du snabbt blir återställd med fläskläpp och annat
  34. 17
    GRATTIS!! Men vilken snackgrupp! fyra tvillingmammor på G, än så länge bara!!
    Med tanke på alla som väntar barn 4 eller ännu högre nummer i ordningen, undrar jag om vi inte är en rätt ovanlig grupp.

    Riktigt roligt för er!

    Hoppas du snabbt blir återställd med fläskläpp och annat
  35. Medlem sedan
    Aug 2004
    #18
    Tack...Och ja det var en ordentlig chock...Jag o sambon bara skrattade,läkaren försökte få mej att sluta skratta så att hon kunde se ordentligt med UL....Sen var jag tvungen att ringa o berätta det för mina närmaste,för att själv förstå att det faktiskt är SANT....
  36. 18
    Tack...Och ja det var en ordentlig chock...Jag o sambon bara skrattade,läkaren försökte få mej att sluta skratta så att hon kunde se ordentligt med UL....Sen var jag tvungen att ringa o berätta det för mina närmaste,för att själv förstå att det faktiskt är SANT....
  37. Medlem sedan
    Aug 2004
    #19
    Tackar :Visst måste vi vara en ovanlig ankomstgrupp,både med så många tvillingar och så många BARN överhuvudtaget....
    Jag är beordrad sängläge av gyn.läkaren,men hoppas att det blir bättre snart,har LITE svårt att gå o sitta för tillfället....
  38. 19
    Tackar :Visst måste vi vara en ovanlig ankomstgrupp,både med så många tvillingar och så många BARN överhuvudtaget....
    Jag är beordrad sängläge av gyn.läkaren,men hoppas att det blir bättre snart,har LITE svårt att gå o sitta för tillfället....
  39. Medlem sedan
    May 2002
    #20

    men åååhhh!!! GRATTIS x 2!!!

    vad kul med tvillingar!!! säger jag som har hunnit smälta mitt tvilling besked nu! *ler* men visst är det väl så att risken/chansen ökar till att få tvillingar om man själv är tvilling?!

    nu är vi ju fyra stycken som ska ha två ju!

    å du tur att det gick bra med olyckan iaf... lät inte alls kul!

    *kramkram*
  40. 20
    men åååhhh!!! GRATTIS x 2!!! vad kul med tvillingar!!! säger jag som har hunnit smälta mitt tvilling besked nu! *ler* men visst är det väl så att risken/chansen ökar till att få tvillingar om man själv är tvilling?!

    nu är vi ju fyra stycken som ska ha två ju!

    å du tur att det gick bra med olyckan iaf... lät inte alls kul!

    *kramkram*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lycklig och helt slut
    By Anonym in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 23:22
  2. olycka
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 15:09
  3. Nu är glada julen slut slut slut
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 22:32
  4. Nu är glada julen slut slut slut
    By Kiddan i v 35 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 05:55
  5. Nu är glada julen slut slut slut
    By Play in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar