Hur stora är era 3åringar?
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Hur stora är era 3åringar?

    känns som att william stått stilla i eeeeevigheter.
    ca 92 lång och 14,7 kg
  2. 1
    Hur stora är era 3åringar? känns som att william stått stilla i eeeeevigheter.
    ca 92 lång och 14,7 kg
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Inte en aning, skulle gissa på ca 98 lång och 15-16 kilo
  4. 2
    Inte en aning, skulle gissa på ca 98 lång och 15-16 kilo
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    14,1 kg och 94,2 cm

    Var Tindra den 20 april, så nu är hon kanske 94,5 och liiite tyngre än hon var då...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    14,1 kg och 94,2 cm Var Tindra den 20 april, så nu är hon kanske 94,5 och liiite tyngre än hon var då...
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    På skärtorsdagen var han 94 lång och vägde typ 15,5...Vägrde ta av sig kläderna på BVC....
  8. 4
    På skärtorsdagen var han 94 lång och vägde typ 15,5...Vägrde ta av sig kläderna på BVC....
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    13 kg och 92,5 cm.

    I december var siffrorna 12,6 kg och 93,5 cm. Så hon har gått upp i vikt men krympt på längden?
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  10. 5
    13 kg och 92,5 cm. I december var siffrorna 12,6 kg och 93,5 cm. Så hon har gått upp i vikt men krympt på längden?
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    *kollar*

    Okej nu är han vägd & mätt.
    Theo är idag 96 cm lång & väger 13,6kg
  12. 6
    *kollar* Okej nu är han vägd & mätt.
    Theo är idag 96 cm lång & väger 13,6kg
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    mätte honom liggandes på golvet mot en sockel så jag vet inte hur tillförlitliga siffrorna är...men typ 96 cm
  14. 7
    mätte honom liggandes på golvet mot en sockel så jag vet inte hur tillförlitliga siffrorna är...men typ 96 cm
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8
    Han är också en liten smalis mao?
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  16. 8
    Han är också en liten smalis mao?
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    japp, med en tjock mage.
  18. 9
    japp, med en tjock mage.
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    Samma här

    Engla verkar inte växa alls... Kollade lite kläder från förra sommaren och det var mest stl 92, det var iofs lite stort då, men inte särskilt litet nu heller. Så, de ,esta sommarkläderna från förra året kan hon ha i år igen! (lite synd faktiskt, jag som ville ha en ursäkt att shoppa lite.. ) Hur som haver så vet jag inte riktigt hur stpr hon är... Gissar på knappt 90 cm lång och väger som en fågel 12 kg gissar jag, men hon HAR lagt på sig lite det sista, vilket är bra, för hon har varit för smal innan. Ska nog ta och mäta och väga henne i kväll.. Blev ju lite nyfiken nu ju. Återkommer!!
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  20. 10
    Samma här Engla verkar inte växa alls... Kollade lite kläder från förra sommaren och det var mest stl 92, det var iofs lite stort då, men inte särskilt litet nu heller. Så, de ,esta sommarkläderna från förra året kan hon ha i år igen! (lite synd faktiskt, jag som ville ha en ursäkt att shoppa lite.. ) Hur som haver så vet jag inte riktigt hur stpr hon är... Gissar på knappt 90 cm lång och väger som en fågel 12 kg gissar jag, men hon HAR lagt på sig lite det sista, vilket är bra, för hon har varit för smal innan. Ska nog ta och mäta och väga henne i kväll.. Blev ju lite nyfiken nu ju. Återkommer!!
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    tror att han är runt 1 meter lång. och väger ca 13,5 kg, lång och smal som sagt. köper stl 104 i kläder nu.
    kramar till alla
  22. 11
    tror att han är runt 1 meter lång. och väger ca 13,5 kg, lång och smal som sagt. köper stl 104 i kläder nu.
    kramar till alla
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    Men sommarkläder kan de ju ha hur många säsonger som helst.
    Hanna har några capribyxor i stlk 92 som hon fortfarande kan ha, då brukar hon vanligtvis ha 110 eller 116.
    Fast nu har jag ropat in en stor hög sommarkläder till både Theo & Tuva (inte för att hon behövde, har massa av Hannas bebiskläder kvar..men bebiskläder är ju alltid bebiskläder ) på Tradera.
    Så nu måste jag ju shoppa en ny sommargarderob till den som verkligen uppskattar nya kläder mest av alla.
  24. 12
    Men sommarkläder kan de ju ha hur många säsonger som helst.
    Hanna har några capribyxor i stlk 92 som hon fortfarande kan ha, då brukar hon vanligtvis ha 110 eller 116.
    Fast nu har jag ropat in en stor hög sommarkläder till både Theo & Tuva (inte för att hon behövde, har massa av Hannas bebiskläder kvar..men bebiskläder är ju alltid bebiskläder ) på Tradera.
    Så nu måste jag ju shoppa en ny sommargarderob till den som verkligen uppskattar nya kläder mest av alla.
  25. Medlem sedan
    Sep 2004
    #13

    Jo, iofs

    så sant så sant! När jag tänker efter så kan nog killarna ha det mesta med.. Liiite synd tycker jag som sagt det är, men lite knäpp får man väl lov att vara? Ska kanske ta och åka och kika på lite kläder till äldsta killen dock, han fick knappt nåt nytt alls förra året, kan fortfarande ha sina shorts från 2-3 år sen, men jag köpte ju lite att växa i då, och nu är de nästan utslitna så... han fyller år imorgon med så lite kläder som fyller ut kanske... *funderar* För han brukar inte jubla över mjuka paket! *S* Ja ja, svammel svammel från lilla mig.
    *kram*
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  26. 13
    Jo, iofs så sant så sant! När jag tänker efter så kan nog killarna ha det mesta med.. Liiite synd tycker jag som sagt det är, men lite knäpp får man väl lov att vara? Ska kanske ta och åka och kika på lite kläder till äldsta killen dock, han fick knappt nåt nytt alls förra året, kan fortfarande ha sina shorts från 2-3 år sen, men jag köpte ju lite att växa i då, och nu är de nästan utslitna så... han fyller år imorgon med så lite kläder som fyller ut kanske... *funderar* För han brukar inte jubla över mjuka paket! *S* Ja ja, svammel svammel från lilla mig.
    *kram*
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Verkar som att det är rätt stor spridning.. känns bara som att han verkligen har STANNAT i växten *ler över min egen nojighet*.

    Det hade ju vart så kul att få köpa lite nytt.. men köper jag 98 typ på brallor så drunknar han i dom... Nåja - man får väl hålla sig till hösten. Eller så kan man bara köpa nåt enstaka plagg.. och då kan ju det vara dyrare..hehe
  28. 14
    Verkar som att det är rätt stor spridning.. känns bara som att han verkligen har STANNAT i växten *ler över min egen nojighet*.

    Det hade ju vart så kul att få köpa lite nytt.. men köper jag 98 typ på brallor så drunknar han i dom... Nåja - man får väl hålla sig till hösten. Eller så kan man bara köpa nåt enstaka plagg.. och då kan ju det vara dyrare..hehe
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15

    Inte så dåligt gissat!

    Hon är 89 cm lång och väger 13 kg med kläder, så drygt 12,5 nånting då utan. Så, hade sett rätt, hon HAR lagt på sig lite!!
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  30. 15
    Inte så dåligt gissat! Hon är 89 cm lång och väger 13 kg med kläder, så drygt 12,5 nånting då utan. Så, hade sett rätt, hon HAR lagt på sig lite!!
  31. Medlem sedan
    Oct 2005
    #16
    Hehe. Samma här.
    Hur mår Theo annars? Är han glad och pigg? Han har inte ont i magen eller så?

    Kram.
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  32. 16
    Hehe. Samma här.
    Hur mår Theo annars? Är han glad och pigg? Han har inte ont i magen eller så?

    Kram.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17
    Ida är idag 88 cm och väger knappt 12 kilo.
    Det blir inte mycket hull av att härja omkring som hon gör...
  34. 17
    Ida är idag 88 cm och väger knappt 12 kilo.
    Det blir inte mycket hull av att härja omkring som hon gör...
  35. Medlem sedan
    Oct 2005
    #18
    Vilken liten tjej. :0)
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  36. 18
    Vilken liten tjej. :0)
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19
    Ja, fast det är 88 cm bus :0)
  38. 19
    Ja, fast det är 88 cm bus :0)
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20
    Jo'rå, förutom magincidenten i våras (när han hade diarré i nästan 2 månader & blev satt på mjölkfri-diet). Har är rätt gasig & pruttig iofs...luktar förfärligt när han släpper sig. Men han klagar aldrig på magont.
  40. 20
    Jo'rå, förutom magincidenten i våras (när han hade diarré i nästan 2 månader & blev satt på mjölkfri-diet). Har är rätt gasig & pruttig iofs...luktar förfärligt när han släpper sig. Men han klagar aldrig på magont.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Trotsiga 3åringar?
    By EmEd in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 21:16
  2. Hur är era 3åringar
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 14:28
  3. Bilbarnstolsfråga! Ni som har 2-3åringar
    By YoCheri in forum Bebissnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 19:13
  4. Hur sover era 3åringar?
    By Artoz in forum _03 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 19:56
  5. Ni med 2-3åringar
    By madridemma in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 00:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar