börjar få lite panik...
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    börjar få lite panik...

    När jag var hos frissan igår och hon frågade hur långt jag har kvar och jag svarade 3½ vecka så gick det till slut upp för mig att HERREGUD, det är ju NU!
    Har nog inte riktigt fattat iaf, bara skjutit allt framåt men 3½ vecka går ju blixtrande fort och bebis kanske inte ens vill stanna _så_ länge...
    Fler som börjar få panik???


    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  2. 1
    börjar få lite panik... När jag var hos frissan igår och hon frågade hur långt jag har kvar och jag svarade 3½ vecka så gick det till slut upp för mig att HERREGUD, det är ju NU!
    Har nog inte riktigt fattat iaf, bara skjutit allt framåt men 3½ vecka går ju blixtrande fort och bebis kanske inte ens vill stanna _så_ länge...
    Fler som börjar få panik???

  3. jennypea
    #2
    Lite blandade känslor där... dels VILL jag inte vara gravid längre nu, men samtidgt är ju inte mitt bf förrän 23/6, så liiite längra kanske bebisen ska vänta med att titta ut. Suck... men jag fick mitt första barn tre veckor innan utsatt tid, så jag känner liksom att det räcker med 37 veckor. Lillasyster kom en dag efter utsatt tid och det tyckte jag kändes som en EVIGHET
  4. 2
    Lite blandade känslor där... dels VILL jag inte vara gravid längre nu, men samtidgt är ju inte mitt bf förrän 23/6, så liiite längra kanske bebisen ska vänta med att titta ut. Suck... men jag fick mitt första barn tre veckor innan utsatt tid, så jag känner liksom att det räcker med 37 veckor. Lillasyster kom en dag efter utsatt tid och det tyckte jag kändes som en EVIGHET
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Stressad snarare....ska man baka, storstäda, laga mat mm......Jag jobbar egentligen fortfarande men är ledig några dagar den här veckan. Har ni fyllt frysen till alla som ska komma och titta på underverket. OCh har ni allt klart till pyret?
  6. 3
    Stressad snarare....ska man baka, storstäda, laga mat mm......Jag jobbar egentligen fortfarande men är ledig några dagar den här veckan. Har ni fyllt frysen till alla som ska komma och titta på underverket. OCh har ni allt klart till pyret?
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Nä, ingen panik

    Jag har en månad kvar och mår trots vattenansamling rätt bra fysiskt. Psykiskt saknar jag tiden att få känna mig gravid. Känner mig lite bortglömd då min graviditet knappt uppmärksammas här hemma och man förväntas fungera som "vanligt".

    Kramiz!
    Kajsa m. N -05 och A -07
    SSK-stud
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  8. 4
    Nä, ingen panik Jag har en månad kvar och mår trots vattenansamling rätt bra fysiskt. Psykiskt saknar jag tiden att få känna mig gravid. Känner mig lite bortglömd då min graviditet knappt uppmärksammas här hemma och man förväntas fungera som "vanligt".

    Kramiz!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Nja jag har ju börjat tänka på förlossningen att det kommer innebära lite smärta och sånt men samtidigt är jag så trött så trött på att vara gravid. Men han får gärna vänta lite till vill att maken ska vara ledig samtidigt som barnen i sommar om man nu får bestämma sånt :-D.
  10. 5
    Nja jag har ju börjat tänka på förlossningen att det kommer innebära lite smärta och sånt men samtidigt är jag så trött så trött på att vara gravid. Men han får gärna vänta lite till vill att maken ska vara ledig samtidigt som barnen i sommar om man nu får bestämma sånt :-D.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Inte panik direkt...

    men helt klart dubbelt - jätteglad och förväntansfull över att bebis snart kommer till oss men samtidigt känns det så vemodigt att graviditeten snart är slut... och man vet ju aldrig om det är sista gången
    Det känns påtagligt att det liksom slagit över nu - från att det har varit lååång tid kvar till att det faktiskt kan vara dags _nu_ Imorgon har jag gått 36 hela veckor, 21 dagar kvar idag...

    _Men_ imorgon åker vi till Astrid Lindgrens värld och bor i stuga en natt och hälsar på Pippi och allihop så då ska det minsann inte komma någon bebis. Och bilen låter konstigt och tänk om jag klarade grektentan den 29:e ändå...

    Kom när du vill, älskade unge, våra bilar kommer alltid låta konstigt och tvätthögen alltid vara lika hög och äh, de föder väl barn i Vimmerby också
  12. 6
    Inte panik direkt... men helt klart dubbelt - jätteglad och förväntansfull över att bebis snart kommer till oss men samtidigt känns det så vemodigt att graviditeten snart är slut... och man vet ju aldrig om det är sista gången
    Det känns påtagligt att det liksom slagit över nu - från att det har varit lååång tid kvar till att det faktiskt kan vara dags _nu_ Imorgon har jag gått 36 hela veckor, 21 dagar kvar idag...

    _Men_ imorgon åker vi till Astrid Lindgrens värld och bor i stuga en natt och hälsar på Pippi och allihop så då ska det minsann inte komma någon bebis. Och bilen låter konstigt och tänk om jag klarade grektentan den 29:e ändå...

    Kom när du vill, älskade unge, våra bilar kommer alltid låta konstigt och tvätthögen alltid vara lika hög och äh, de föder väl barn i Vimmerby också
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Nejnej!

    Ska frysen fyllas med något så är det färdig mat inför den första tiden hemma, men det blir nog inte av denhär gången heller. De som kommer och hälsar på kan väl ta med sej tårta? Det tycker jag verkar trevligt
    Storstädning är dubbelt för det kan både vara kravfyllt och hormonellt - menar, jag kan må jättebra av att storstäda men inte sjutton ska man göra det för att det ska se snyggt ut för alla eventuella besökare. Var snäll mot dej!
  14. 7
    Nejnej! Ska frysen fyllas med något så är det färdig mat inför den första tiden hemma, men det blir nog inte av denhär gången heller. De som kommer och hälsar på kan väl ta med sej tårta? Det tycker jag verkar trevligt
    Storstädning är dubbelt för det kan både vara kravfyllt och hormonellt - menar, jag kan må jättebra av att storstäda men inte sjutton ska man göra det för att det ska se snyggt ut för alla eventuella besökare. Var snäll mot dej!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Jag brukar säga att det är 2-6 veckor kvar nu eftersom bebis kan komma +-2veckor från BF. O säger man så är ju 2 veckor snart. Hoppas på att bebis kikar ut åt det tidigare hållet också, för 6 veckor till känns så mycket längre
  16. 8
    Jag brukar säga att det är 2-6 veckor kvar nu eftersom bebis kan komma +-2veckor från BF. O säger man så är ju 2 veckor snart. Hoppas på att bebis kikar ut åt det tidigare hållet också, för 6 veckor till känns så mycket längre
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    hihi javisst! Men du får komma hit till Västervik och föda i så fall! För i Vimmerby finns inget BB. Men du är välkommen hit om så skulle bli! Vi (jag och sambon) ska åka till Gotland på torsdag och stanna till söndag! Det känns lite spännande. Men jag har ju inte bf förrens 18/6 så den borde ju inte komma än. Men annars har de ju bb i Visby med! ha så roligt i Vimmerby!
  18. 9
    hihi javisst! Men du får komma hit till Västervik och föda i så fall! För i Vimmerby finns inget BB. Men du är välkommen hit om så skulle bli! Vi (jag och sambon) ska åka till Gotland på torsdag och stanna till söndag! Det känns lite spännande. Men jag har ju inte bf förrens 18/6 så den borde ju inte komma än. Men annars har de ju bb i Visby med! ha så roligt i Vimmerby!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Medhavd tårta, tycker jag också verkar jättetrevligt.......!
  20. 10
    Medhavd tårta, tycker jag också verkar jättetrevligt.......!
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11

    Men jag hittar ju inte

    Hahaha jag har ju ingen aning om vart Västervik ligger, nu blir det ju sådär pinsamt igen hahahhihihi Du kanske har glömt det för länge sen men jag trodde ju faktiskt att Västervik låg i Norrland och inte har jag blivit särskilt smartare sen dess
  22. 11
    Men jag hittar ju inte Hahaha jag har ju ingen aning om vart Västervik ligger, nu blir det ju sådär pinsamt igen hahahhihihi Du kanske har glömt det för länge sen men jag trodde ju faktiskt att Västervik låg i Norrland och inte har jag blivit särskilt smartare sen dess
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Panik?..nej.
    Min bebis får gärna komma NU!
    Allt är klart och förberett, så nu är det bara att ploppa ut!
    15 dagar kvar idag..
    Jag tänker INTE städa (mer än vanligt..) eller baka för att det ska komma hit folk. Vill dom fika får dom ordna det själva! Herre gud, jag har nog med mina 3 barn jag har nu och det som komma skall.
    Nej, spar på krafterna och låt andra göra jobbet!
  24. 12
    Panik?..nej.
    Min bebis får gärna komma NU!
    Allt är klart och förberett, så nu är det bara att ploppa ut!
    15 dagar kvar idag..
    Jag tänker INTE städa (mer än vanligt..) eller baka för att det ska komma hit folk. Vill dom fika får dom ordna det själva! Herre gud, jag har nog med mina 3 barn jag har nu och det som komma skall.
    Nej, spar på krafterna och låt andra göra jobbet!
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Och förresten

    ååå så härligt att åka till Gotland! Det måste vara så fint i Visby nu! Önskar er verkligen en trevlig, romantisk och mysig resa, vi går ju om varann, kommer hem på torsdag kväll, får väl se på söndag då om du födde i Visby och jag i Norrland skulle ju vara rätt kul ändå
  26. 13
    Och förresten ååå så härligt att åka till Gotland! Det måste vara så fint i Visby nu! Önskar er verkligen en trevlig, romantisk och mysig resa, vi går ju om varann, kommer hem på torsdag kväll, får väl se på söndag då om du födde i Visby och jag i Norrland skulle ju vara rätt kul ändå
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14

    Mmm

    Och kanske lite lätt lunch ... R kan bjuda på kaffe, det är han jättebra på!
  28. 14
    Mmm Och kanske lite lätt lunch ... R kan bjuda på kaffe, det är han jättebra på!
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Båda ja och nej! Svårt det där... samtidigt som jag är urbota less på att hasa omkring med stormagen börjar tanken på den stundande förlossningen göra mig lite nervös, faktiskt. Känner mig mer nervös den här gången än förra trots att jag tyckte att det gick bra då. Skumt! Annars har jag slutat jobba och kan softa på dagarna mellan "stöket" men som sagt tankarna på att bebisen snart faktiskt är här gör sig allt med påminda! Kram!
  30. 15
    Båda ja och nej! Svårt det där... samtidigt som jag är urbota less på att hasa omkring med stormagen börjar tanken på den stundande förlossningen göra mig lite nervös, faktiskt. Känner mig mer nervös den här gången än förra trots att jag tyckte att det gick bra då. Skumt! Annars har jag slutat jobba och kan softa på dagarna mellan "stöket" men som sagt tankarna på att bebisen snart faktiskt är här gör sig allt med påminda! Kram!
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16

    btw

    Gotland
    Lasarettet
    0498-26 80 00
  32. 16
    btw Gotland
    Lasarettet
    0498-26 80 00
  33. Medlem sedan
    Oct 2000
    #17

    näminsann

    vill de ha nåt när de kommer och kikar så är väl det minsta man kan begära att _de_ tar med fikabröd och bjuder en nyförlöst mamma?
    Så här bakas _inget_

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  34. 17
    näminsann vill de ha nåt när de kommer och kikar så är väl det minsta man kan begära att _de_ tar med fikabröd och bjuder en nyförlöst mamma?
    Så här bakas _inget_
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18

    Erkänner jättetabbe

    Vi har ju planerat bebiskalas kom jag på nu... Ida har valt ballonger och Karl kom fram till att såna där flärpar som man blåser i så de tutar kan man _inte_ ha när man firar en bebis. Och vi har en fryst mjölkchokladtårta i frysen som bara tas fram 40 minuter innan och Karl och Ida skulle skära fruktsallad till. Vi började planera för några veckor sedan, hur tänkte jag då egentligen? Kalas när vi precis kommit hem?? Får nog korrigera de där planerna med barnen, man måste ju känna sej lite pigg om man ska ha kalas...
  36. 18
    Erkänner jättetabbe Vi har ju planerat bebiskalas kom jag på nu... Ida har valt ballonger och Karl kom fram till att såna där flärpar som man blåser i så de tutar kan man _inte_ ha när man firar en bebis. Och vi har en fryst mjölkchokladtårta i frysen som bara tas fram 40 minuter innan och Karl och Ida skulle skära fruktsallad till. Vi började planera för några veckor sedan, hur tänkte jag då egentligen? Kalas när vi precis kommit hem?? Får nog korrigera de där planerna med barnen, man måste ju känna sej lite pigg om man ska ha kalas...
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    oj Tack! kan vara bra att ha! Har fått en kopia av min journal av barnmorskan med för säkerhetsskull. Västervik ligger ute vid kusten. Så åker du fr Vimmerby och åker mot kusten så kommer du hit! Är väl ung 6 mil. Här är numret till förlossningen i Västervik: 0490 - 861 83 Fast vi väntar tills vi kommit hem igen va! *s*
  38. 19
    oj Tack! kan vara bra att ha! Har fått en kopia av min journal av barnmorskan med för säkerhetsskull. Västervik ligger ute vid kusten. Så åker du fr Vimmerby och åker mot kusten så kommer du hit! Är väl ung 6 mil. Här är numret till förlossningen i Västervik: 0490 - 861 83 Fast vi väntar tills vi kommit hem igen va! *s*
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20

    Ja

    Såhär på avstånd låter det ju spexigt, men det är klart bättre att föda på hemmaplan. Vi håller oss och semestrar i lugn och ro.
  40. 20
    Ja Såhär på avstånd låter det ju spexigt, men det är klart bättre att föda på hemmaplan. Vi håller oss och semestrar i lugn och ro.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Börjar få rs panik..
    By soffiplopp in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 08:47
  2. Börjar få lite panik nu!
    By -TuvaLiten- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 21:52
  3. Börjar få panik!!!!!
    By blivande 4:an in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 01:31
  4. Börjar få lite panik!
    By Anki33 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 12:22
  5. Börjar få lite panik nu...
    By ~C med Thyra03 +bf 24/7~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar