En bra matsäck, vad kan det
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    En bra matsäck, vad kan det

    vara? Nåt som han står sej på hela dagen. Det är utflykt hela dagen och lärarna valde att ta bort maten för att hinna med aktiviteterna, så det är matsäck som gäller i stället.
  2. 1
    En bra matsäck, vad kan det vara? Nåt som han står sej på hela dagen. Det är utflykt hela dagen och lärarna valde att ta bort maten för att hinna med aktiviteterna, så det är matsäck som gäller i stället.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Pastasallad

    älskar min dotter att ha med.
    "Ingen kan allting men alla kan nått, man får väl vifta med den lilla stump man fått!"

    -'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-
    Ni glömmer väl inte ett besök i min blogg?:

    http://pinse.bloggagratis.se/
  4. 2
    Pastasallad älskar min dotter att ha med.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Jag brukar packa med kalla pannkakor, smörgås, yoghurt, banan, festis och typ muffins.
  6. 3
    Jag brukar packa med kalla pannkakor, smörgås, yoghurt, banan, festis och typ muffins.
  7. Gretah
    #4
    Pastasallad funkar inte tyvärr. Grönsaker är ju farligt.
  8. 4
    Pastasallad funkar inte tyvärr. Grönsaker är ju farligt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Gurka och majs

    också? För man behöver ju inte ha i så mycket grönskaker. Ta i mer annat som pasta, ost, köttbullar eller vad som helst.

    Pannkakor då?
    "Ingen kan allting men alla kan nått, man får väl vifta med den lilla stump man fått!"

    -'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'--'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-
    Ni glömmer väl inte ett besök i min blogg?:

    http://pinse.bloggagratis.se/
  10. 5
    Gurka och majs också? För man behöver ju inte ha i så mycket grönskaker. Ta i mer annat som pasta, ost, köttbullar eller vad som helst.

    Pannkakor då?
  11. Gretah
    #6
    Kalla pannkakor kan jag kolla om han skulle tycka var ok... Frukt brukar jag alltid packa med vid "vanliga" matsäckar - när de får mat utöver matsäcken - men den ligger alltid orörd.
  12. 6
    Kalla pannkakor kan jag kolla om han skulle tycka var ok... Frukt brukar jag alltid packa med vid "vanliga" matsäckar - när de får mat utöver matsäcken - men den ligger alltid orörd.
  13. camilla_73
    #7
    Här brukar det bli bara pasta och köttbullar eller kassler som de gillar. Smidgit
  14. 7
    Här brukar det bli bara pasta och köttbullar eller kassler som de gillar. Smidgit
  15. Gretah
    #8
    Det har du rätt i! Nu tänkte jag "vuxensallad", men gurka äter han ju faktiskt! Och köttbullar å annat gott funkar ju bra.
  16. 8
    Det har du rätt i! Nu tänkte jag "vuxensallad", men gurka äter han ju faktiskt! Och köttbullar å annat gott funkar ju bra.
  17. Gretah
    #9
    Ja,,,men kallt då? Eller har ni såna där värmetermosar man kan stoppa ner i? Visst finns det nåt sånt man kan ha mat i?
  18. 9
    Ja,,,men kallt då? Eller har ni såna där värmetermosar man kan stoppa ner i? Visst finns det nåt sånt man kan ha mat i?
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10
    Wrap med någon "ofarlig" fyllning, kalla pannkakor, varmkorvar i en termos + korvbröd...
  20. 10
    Wrap med någon "ofarlig" fyllning, kalla pannkakor, varmkorvar i en termos + korvbröd...
  21. Gretah
    #11
    Ja det kan också vara en idé. Nu har jag fått många bra tips. Ska bara kolla med sonen vilket han nu vill ha
  22. 11
    Ja det kan också vara en idé. Nu har jag fått många bra tips. Ska bara kolla med sonen vilket han nu vill ha
  23. Moonbeam
    #12
    Hur KAN du?! Ge sitt barn FARLIGA grönsaker *skakar på huvudet* Ska nog ta och knåpa ihop en anmälan till B.O
    Min yngsta är på 112-dag idag och har matsäck med sig. Då jag jobbat natt så var det hennes fars ansvarsområde idag....Vilket resulterade i att dotra gjorde en egen hemgjord pizza (rostbröd, smör, ost, skinka och oregano) samt chicha (peruansk saft av lila majs). Hoppas hon står sig på det
  24. 12
    Hur KAN du?! Ge sitt barn FARLIGA grönsaker *skakar på huvudet* Ska nog ta och knåpa ihop en anmälan till B.O
    Min yngsta är på 112-dag idag och har matsäck med sig. Då jag jobbat natt så var det hennes fars ansvarsområde idag....Vilket resulterade i att dotra gjorde en egen hemgjord pizza (rostbröd, smör, ost, skinka och oregano) samt chicha (peruansk saft av lila majs). Hoppas hon står sig på det
  25. Gretah
    #13
    EN sån? :S Ojoj, lilla kurrande mage.
  26. 13
    EN sån? :S Ojoj, lilla kurrande mage.
  27. Moonbeam
    #14
    Nej nej. Två stycken gjorde hon!
  28. 14
    Nej nej. Två stycken gjorde hon!
  29. camilla_73
    #15
    Japp det äts kallt. Detta tar vi även med oss till badstranden på sommaren. Alla får plocka av de olika bunkarna. Super kul tycker de.
  30. 15
    Japp det äts kallt. Detta tar vi även med oss till badstranden på sommaren. Alla får plocka av de olika bunkarna. Super kul tycker de.

Liknande trådar

  1. Matsäck
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:35
  2. Matsäck
    By SandraB in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:37
  3. Matsäck?
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 07:40
  4. matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:36
  5. Matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar