Lycka! Knappen är borta!!!
Sond- & knappmatning
  1. Furiosa
    #1

    Lycka! Knappen är borta!!!

    Så äntligen kom då dagen då vi plockat bort knappen! Trodde väl aldrig att den dagen skulle komma när vi varit mitt uppe i allt kämpande!

    Lyckan är obeskrivligt STOR!

    Inte ett öga var torrt på sjukhuset och inte heller på förskolan när vi åkte förbi och visade! Alla har kämpat under dessa år!

    Jag var bara tvungen att stanna hemma idag, känner mig helt omtumlad! Glädjetårarna vill aldrig ta slut! *ler*
  2. 1
    Lycka! Knappen är borta!!! Så äntligen kom då dagen då vi plockat bort knappen! Trodde väl aldrig att den dagen skulle komma när vi varit mitt uppe i allt kämpande!

    Lyckan är obeskrivligt STOR!

    Inte ett öga var torrt på sjukhuset och inte heller på förskolan när vi åkte förbi och visade! Alla har kämpat under dessa år!

    Jag var bara tvungen att stanna hemma idag, känner mig helt omtumlad! Glädjetårarna vill aldrig ta slut! *ler*
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Svarade dig på OÄF men passar på att gratulera till den stora händelsen även här ! Så himla glad för eran skull !
    Förstår att både du och Filip är mäkta stolta denna dag ! Har det läckt något efteråt eller slöt det sig ganska direkt?
    Stor kram till dig och mäster-ätaren Filip! !
  4. 2
    Svarade dig på OÄF men passar på att gratulera till den stora händelsen även här ! Så himla glad för eran skull !
    Förstår att både du och Filip är mäkta stolta denna dag ! Har det läckt något efteråt eller slöt det sig ganska direkt?
    Stor kram till dig och mäster-ätaren Filip! !
  5. Nillan m Alvin
    #3
    Vad härligt!!!
    Du gör helt rätt som stannar hemma-kan tänka mig att förändringen är stor. Njut av den!
    Har det redan dragit ihop sig eller läcker det?
    Lycka till i forts också
  6. 3
    Vad härligt!!!
    Du gör helt rätt som stannar hemma-kan tänka mig att förändringen är stor. Njut av den!
    Har det redan dragit ihop sig eller läcker det?
    Lycka till i forts också
  7. Furiosa
    #4
    Än så länge har det gått finfint, inget läckage. Sköterskan tejpade med ordentlig kirurgtejp, detta ska vi ha tills det lossnar och då sätt ny tejp. Runt två veckor kan det ta innan det är helt ihopdraget, förhoppningsvis.
  8. 4
    Än så länge har det gått finfint, inget läckage. Sköterskan tejpade med ordentlig kirurgtejp, detta ska vi ha tills det lossnar och då sätt ny tejp. Runt två veckor kan det ta innan det är helt ihopdraget, förhoppningsvis.
  9. Furiosa
    #5
    Än så länge har det inte läckte vare sig när han ätit och druckit eller i natt sovit. Håller tummarna för att det går vägen utan operation.
  10. 5
    Än så länge har det inte läckte vare sig när han ätit och druckit eller i natt sovit. Håller tummarna för att det går vägen utan operation.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Oj, jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Det är så overkligt och avlägset för oss som bara är i början av vad jag tror kommer bli en mycket lång resa. Tänk att det går ändå. Det går faktiskt även för dem som har det riktigt kämpigt. Stort grattis till er allihop och hoppas att du fortsätter att titta in här ibland.

    Kram från Anna med Antonia
  12. 6
    Oj, jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Det är så overkligt och avlägset för oss som bara är i början av vad jag tror kommer bli en mycket lång resa. Tänk att det går ändå. Det går faktiskt även för dem som har det riktigt kämpigt. Stort grattis till er allihop och hoppas att du fortsätter att titta in här ibland.

    Kram från Anna med Antonia
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    Åh mina ögon tåras av eran lycka!!!
    Grattis vad underbart det måste vara!
    Kramar B med lilla O.
  14. 7
    Åh mina ögon tåras av eran lycka!!!
    Grattis vad underbart det måste vara!
    Kramar B med lilla O.
  15. Furiosa
    #8
    Vi kände precis som er...att det var så avlägset. Resan är lång, snårig och periodvis väldigt slitsam.

    Tack! Klart jag kommer titta in här ibland även fortsättningsvis!
  16. 8
    Vi kände precis som er...att det var så avlägset. Resan är lång, snårig och periodvis väldigt slitsam.

    Tack! Klart jag kommer titta in här ibland även fortsättningsvis!
  17. Furiosa
    #9
    Ja, det är underbart och omtumlande. Mina olika känslor har löpt fullständigt amok inatt...har inte kunnat sova...
  18. 9
    Ja, det är underbart och omtumlande. Mina olika känslor har löpt fullständigt amok inatt...har inte kunnat sova...
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    WOW !!!!!
    Grattis!!!!!!!!!!!!
    Stor Kram!
  20. 10
    WOW !!!!!
    Grattis!!!!!!!!!!!!
    Stor Kram!
  21. Furiosa
    #11
    Tack vännen!:-)
  22. 11
    Tack vännen!:-)
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12

    Det är ju helt otroligt.

    Stort grattis till er och inte minst till Filip. Det har varit många, långa år. Du fanns ju här när jag hittade hit för 3 år sedan.

    När man sitter i eländet så känns det ju som att knappen sitter där den sitter för gott . Jag har nog givit upp hoppet rätt mycket. Under något år var jag trygg i att vinden skulle vända, känns inte riktigt så längre. Eller jo, någon gång kanske men inte det närmsta året iaf.

    Det är ju så fantastiskt att läsa om att det verkligen händer..knappar som tas bort istället för bara knappar som opereras dit.

    Jag kan inte föreställa mig hur det känns men att det är stort och mäktigt begriper jag ju. Snälla, stanna här och dela med dig av dina erfarenheter någon gång ibland.

    Jag är också nyfiken på läkningen. Hur ser det ut efter en knapp?

    Det är helt otroligt att det är över nu. Bamsekram och ännu en gång, stort grattis till er!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  24. 12
    Det är ju helt otroligt. Stort grattis till er och inte minst till Filip. Det har varit många, långa år. Du fanns ju här när jag hittade hit för 3 år sedan.

    När man sitter i eländet så känns det ju som att knappen sitter där den sitter för gott . Jag har nog givit upp hoppet rätt mycket. Under något år var jag trygg i att vinden skulle vända, känns inte riktigt så längre. Eller jo, någon gång kanske men inte det närmsta året iaf.

    Det är ju så fantastiskt att läsa om att det verkligen händer..knappar som tas bort istället för bara knappar som opereras dit.

    Jag kan inte föreställa mig hur det känns men att det är stort och mäktigt begriper jag ju. Snälla, stanna här och dela med dig av dina erfarenheter någon gång ibland.

    Jag är också nyfiken på läkningen. Hur ser det ut efter en knapp?

    Det är helt otroligt att det är över nu. Bamsekram och ännu en gång, stort grattis till er!
  25. Furiosa
    #13
    Tack! Ja, det är helt otroligt och om man tänker tillbaka känns det nästan övermäktigt!

    Men det går, något som vi aldrig trodde med alla dessa bakslag, besvikelser, tårar och kamp!

    Knapptiden är över men inte att han måste äta ordentligt för att inte gå ned i vikt. Han är fortfarande väldigt tunn och ganska kort för sin ålder. Men nu är han så motiverad och förstår att han måste äta och han känner hunger! Något som han inte gjort tidigare. Kopplingarna mellan hjärnan och magen har börjat fungera!

    Omtumlande är det och läkningen verkar gå bra, än har det inte läkt något.

    Ärret efter där knappen suttit kommer att se ut som en mininavel ungefär.

    Lovar att titta in här ibland och ge stöd och tips om så behövs!

    Hojta gärna om det är något!

    Kram Carina med Filip
  26. 13
    Tack! Ja, det är helt otroligt och om man tänker tillbaka känns det nästan övermäktigt!

    Men det går, något som vi aldrig trodde med alla dessa bakslag, besvikelser, tårar och kamp!

    Knapptiden är över men inte att han måste äta ordentligt för att inte gå ned i vikt. Han är fortfarande väldigt tunn och ganska kort för sin ålder. Men nu är han så motiverad och förstår att han måste äta och han känner hunger! Något som han inte gjort tidigare. Kopplingarna mellan hjärnan och magen har börjat fungera!

    Omtumlande är det och läkningen verkar gå bra, än har det inte läkt något.

    Ärret efter där knappen suttit kommer att se ut som en mininavel ungefär.

    Lovar att titta in här ibland och ge stöd och tips om så behövs!

    Hojta gärna om det är något!

    Kram Carina med Filip
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14

    Tänkte på en grej..

    Victoria är ju också liten till växten. Det var därför hon fick sond från början, alla trodde hon åt för dåligt. Sen blev det ju inte bättre med tillväxten..

    Victoria kommer att få tillväxtbehandling. Har det varit aktuellt med något sådant för Filip? Det är ju inte försent än.
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  28. 14
    Tänkte på en grej.. Victoria är ju också liten till växten. Det var därför hon fick sond från början, alla trodde hon åt för dåligt. Sen blev det ju inte bättre med tillväxten..

    Victoria kommer att få tillväxtbehandling. Har det varit aktuellt med något sådant för Filip? Det är ju inte försent än.
  29. Furiosa
    #15
    Vi går kontinuerligt hos en tillväxtsköterska, där hon mäter Filip både stående och sittandes. Tydligen växer barnen på lite olika sätt. Därav det två olika mätmetoderna.
    Han ska följas noga för att om det sedan blir aktuellt få tillväxthormon, fast det blir inte aktuellt förrän i skolåldern isåfall tror jag.

    Filip är nu 6½ år och är 110 cm lång. Väger ca 17,5 kg.
    Liten men naggande god:-)
  30. 15
    Vi går kontinuerligt hos en tillväxtsköterska, där hon mäter Filip både stående och sittandes. Tydligen växer barnen på lite olika sätt. Därav det två olika mätmetoderna.
    Han ska följas noga för att om det sedan blir aktuellt få tillväxthormon, fast det blir inte aktuellt förrän i skolåldern isåfall tror jag.

    Filip är nu 6½ år och är 110 cm lång. Väger ca 17,5 kg.
    Liten men naggande god:-)
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16
    Wow, det är stort det där ögonblicket! Grattis till er och lycka till med knapplöst liv nu!

    Kram
    Ann
  32. 16
    Wow, det är stort det där ögonblicket! Grattis till er och lycka till med knapplöst liv nu!

    Kram
    Ann
  33. Furiosa
    #17
    Tack! Det är stort och mycket omtumlande, mer än jag någonsin kunde ana!
  34. 17
    Tack! Det är stort och mycket omtumlande, mer än jag någonsin kunde ana!

Liknande trådar

  1. Knappen är borta nu!
    By Nillan m Alvin in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 08:38
  2. svara knappen borta??
    By Stina3 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 13:20
  3. Knappen borta!
    By Fiano in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 21:06
  4. Norton knappen är borta!
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 20:02
  5. bakåt-knappen borta!
    By åsa.h in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 12:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar