Fråga
Omhändertagna barn
  1. anonymt namn
    #1

    Fråga

    Hej,har hört från en bekant att socialen kan ta vårdnaden från barn om föräldrarna har betalnings anmärkning, kan det verkligen stämma?
  2. 1
    Fråga Hej,har hört från en bekant att socialen kan ta vårdnaden från barn om föräldrarna har betalnings anmärkning, kan det verkligen stämma?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Nej

    Det stämmer inte!
    Antingen eller, både och - det finns alltid fler alternativ än två.

    http://omak.blogg.se
  4. 2
    Nej Det stämmer inte!
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Nä, självklart kan barnen inte omhändertas för att föräldrarna har betalningsanmärkningar.
  6. 3
    Nä, självklart kan barnen inte omhändertas för att föräldrarna har betalningsanmärkningar.
  7. vallesmamma
    #4
    Antar att det ligger något bakom betalningsanmärkningarna? Det är väl det som soc. utnyttjar. Till exempel obetald hyra.
  8. 4
    Antar att det ligger något bakom betalningsanmärkningarna? Det är väl det som soc. utnyttjar. Till exempel obetald hyra.
  9. Anonym
    #5
    Var kommer alla dessa korkade rykten ifrån. Ursäkta mitt ordval.
    Men vad tror folk egentligen om socialtjänstens personal.
    Vi är helt vanliga människor med egna barn som valt att jobba med att försöka göra det bättre för barn som far illa, vilket väldigt många barn gör.
    Varför skulle vi ville placera barn bara för att föräldrarna har betalningsanmärkningar?
    På vilket sätt skulle barnen må bättre då, att bli slitna från sina föräldrar??
    Vi lever inte längre på 50-talet...
    Alla barn mår absolut bäst med sina föräldrar och det är bara i undantagsfall när barn far väldigt illa hemma som vi ansöker hos länsrätten att få göra ett omhändertagande. Det är alltså inte vi på socialtjänsten som fattar det beslutet, trots att många tror så.
  10. 5
    Var kommer alla dessa korkade rykten ifrån. Ursäkta mitt ordval.
    Men vad tror folk egentligen om socialtjänstens personal.
    Vi är helt vanliga människor med egna barn som valt att jobba med att försöka göra det bättre för barn som far illa, vilket väldigt många barn gör.
    Varför skulle vi ville placera barn bara för att föräldrarna har betalningsanmärkningar?
    På vilket sätt skulle barnen må bättre då, att bli slitna från sina föräldrar??
    Vi lever inte längre på 50-talet...
    Alla barn mår absolut bäst med sina föräldrar och det är bara i undantagsfall när barn far väldigt illa hemma som vi ansöker hos länsrätten att få göra ett omhändertagande. Det är alltså inte vi på socialtjänsten som fattar det beslutet, trots att många tror så.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Snälla vallesmamma... du har väldigt naiva tankar om världen.'
    Vad tror du att det är för människor som jobbar på socialtjänsten? Att de är elaka och bara försöker hitta en ursäkt för att slita ett litet barn från föräldrarna?
    Tänk ett varv till.
  12. 6
    Snälla vallesmamma... du har väldigt naiva tankar om världen.'
    Vad tror du att det är för människor som jobbar på socialtjänsten? Att de är elaka och bara försöker hitta en ursäkt för att slita ett litet barn från föräldrarna?
    Tänk ett varv till.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Njae.. fast sanningen är ju den att det faktiskt är vi på socialtjänsten som ger underlag o förslag till besluten..så man kan ju inte svära sej helt fri där även om det förstås är precis så som du skriver.. dvs. att man jobbar där för att man vill hjälpa.. inte stjälpa..
  14. 7
    Njae.. fast sanningen är ju den att det faktiskt är vi på socialtjänsten som ger underlag o förslag till besluten..så man kan ju inte svära sej helt fri där även om det förstås är precis så som du skriver.. dvs. att man jobbar där för att man vill hjälpa.. inte stjälpa..
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Snälla vallesmamma... du har väldigt naiva tankar om världen.'
    Vad tror du att det är för människor som jobbar på socialtjänsten? Att de är elaka och bara försöker hitta en ursäkt för att slita ett litet barn från föräldrarna?
    Tänk ett varv till.

    Precis vad ja tycker om soc.. elaka jävlar.
  16. 8
    Snälla vallesmamma... du har väldigt naiva tankar om världen.'
    Vad tror du att det är för människor som jobbar på socialtjänsten? Att de är elaka och bara försöker hitta en ursäkt för att slita ett litet barn från föräldrarna?
    Tänk ett varv till.

    Precis vad ja tycker om soc.. elaka jävlar.
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Nu är det ju faktiskt så att barn inte blir omhändertagna utan någon anledning och det ska gå väldigt långt innan barnen blir fråntagna sina föräldrar. Du skriver att du tycker soc är "elaka jävlar", tror du på fullt allvar att alla som jobbar där är elaka och ute efter att jävlas med folk, bara för att de tycker det är kul liksom?? Skulle inte tro det va.. Sedan beror det ju på hur man själv uppträder mot dem också. Väx upp!!
  18. 9
    Nu är det ju faktiskt så att barn inte blir omhändertagna utan någon anledning och det ska gå väldigt långt innan barnen blir fråntagna sina föräldrar. Du skriver att du tycker soc är "elaka jävlar", tror du på fullt allvar att alla som jobbar där är elaka och ute efter att jävlas med folk, bara för att de tycker det är kul liksom?? Skulle inte tro det va.. Sedan beror det ju på hur man själv uppträder mot dem också. Väx upp!!
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Snälla vallesmamma... du har väldigt naiva tankar om världen.'
    Vad tror du att det är för människor som jobbar på socialtjänsten? Att de är elaka och bara försöker hitta en ursäkt för att slita ett litet barn från föräldrarna?
    Tänk ett varv till.

    du tänker helt rätt bra
  20. 10
    Snälla vallesmamma... du har väldigt naiva tankar om världen.'
    Vad tror du att det är för människor som jobbar på socialtjänsten? Att de är elaka och bara försöker hitta en ursäkt för att slita ett litet barn från föräldrarna?
    Tänk ett varv till.

    du tänker helt rätt bra
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Nu är det ju faktiskt så att barn inte blir omhändertagna utan någon anledning och det ska gå väldigt långt innan barnen blir fråntagna sina föräldrar. Du skriver att du tycker soc är "elaka jävlar", tror du på fullt allvar att alla som jobbar där är elaka och ute efter att jävlas med folk, bara för att de tycker det är kul liksom?? Skulle inte tro det va.. Sedan beror det ju på hur man själv uppträder mot dem också. Väx upp!!

    nä man behöver inte växa upp kommunerna tjänar mycket pengar på att omhänderta barn mycket stor barnhandel
  22. 11
    Nu är det ju faktiskt så att barn inte blir omhändertagna utan någon anledning och det ska gå väldigt långt innan barnen blir fråntagna sina föräldrar. Du skriver att du tycker soc är "elaka jävlar", tror du på fullt allvar att alla som jobbar där är elaka och ute efter att jävlas med folk, bara för att de tycker det är kul liksom?? Skulle inte tro det va.. Sedan beror det ju på hur man själv uppträder mot dem också. Väx upp!!

    nä man behöver inte växa upp kommunerna tjänar mycket pengar på att omhänderta barn mycket stor barnhandel
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12
    Hej,har hört från en bekant att socialen kan ta vårdnaden från barn om föräldrarna har betalnings anmärkning, kan det verkligen stämma?
    Inte bara för betalningsanmärkningar
  24. 12
    Hej,har hört från en bekant att socialen kan ta vårdnaden från barn om föräldrarna har betalnings anmärkning, kan det verkligen stämma?
    Inte bara för betalningsanmärkningar
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13
    inte bara för anmärkningar
  26. 13
    inte bara för anmärkningar
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14
    Intressant påstående. Och exakt var skulle den ekonomiska vinningen vara menar du?
    Le mot världen och världen ler tillbaka!
  28. 14
    Intressant påstående. Och exakt var skulle den ekonomiska vinningen vara menar du?
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15
    Exakt vad menar du egentligen?? Hur skulle kommunerna tjäna på att omhänderta barn? Menar du på fullt allvar att kommunerna håller på med barnhandel, vad du nu menar med det?? Jag kanske är lite trögfattad, men jag begriper NADA..
  30. 15
    Exakt vad menar du egentligen?? Hur skulle kommunerna tjäna på att omhänderta barn? Menar du på fullt allvar att kommunerna håller på med barnhandel, vad du nu menar med det?? Jag kanske är lite trögfattad, men jag begriper NADA..
  31. vallesmamma
    #16
    Nu är vår son hemma igen! Länsstyrelsen gav oss rätt! Gullungen äter bra och sover bra. Han är mycket glad, skrattar ofta, inte allvarlig som han var på familjehemmet. Så visst kan soc. göra fel, men erkänner gör dem inte.
  32. 16
    Nu är vår son hemma igen! Länsstyrelsen gav oss rätt! Gullungen äter bra och sover bra. Han är mycket glad, skrattar ofta, inte allvarlig som han var på familjehemmet. Så visst kan soc. göra fel, men erkänner gör dem inte.
  33. Anonym
    #17
    Jättespännande kommentar... om jag inte skulle vara så less på korkade kommentarer skulle jag nästan tycka att det var komiskt.

    På vilket sätt kan socialtjänsten tjäna pengar på att placera barn?
    Var ligger inkomsten?

    Det är svindyrt att placera barn och många socialtjänstkontor går back i sin budjet just pga av placeringarna...
  34. 17
    Jättespännande kommentar... om jag inte skulle vara så less på korkade kommentarer skulle jag nästan tycka att det var komiskt.

    På vilket sätt kan socialtjänsten tjäna pengar på att placera barn?
    Var ligger inkomsten?

    Det är svindyrt att placera barn och många socialtjänstkontor går back i sin budjet just pga av placeringarna...
  35. Medlem sedan
    May 2002
    #18

    Enkelt

    Måste ju va de 250 000kr vi handläggare tar emot under bordet för att förmedla en placering till några stackars barnlösa par som önskar sig ett litet vit barn som vill slippa besväret med graviditeter etc. Funderar själv på att höja taxan för dessa vita adoptioner nu sen Janne Josefson c/o gjort det så besvärligt att hålla bio föräldrarna borta från barnen vi stjäl........
    Le mot världen och världen ler tillbaka!
  36. 18
    Enkelt Måste ju va de 250 000kr vi handläggare tar emot under bordet för att förmedla en placering till några stackars barnlösa par som önskar sig ett litet vit barn som vill slippa besväret med graviditeter etc. Funderar själv på att höja taxan för dessa vita adoptioner nu sen Janne Josefson c/o gjort det så besvärligt att hålla bio föräldrarna borta från barnen vi stjäl........
  37. Anonym
    #19
    Menade inte att jag svär mig fri. Menade att om inte socialtjänstens bedömning lever upp till kriterierna i lagen om LVU, så blir det inget LVU och det är det som Länsrätten ska kolla och besluta om.

    De är inte så att de går med på vår bedömning om den inte stämmer med lagen. Jag tycker att det är viktigt att folk förstår det nu när massmedia skickar ut signaler att socialtjänsten gör si eller så hur lätt vindligt som helst. När det inte alls är lätt att få igenom ett LVU.
  38. 19
    Menade inte att jag svär mig fri. Menade att om inte socialtjänstens bedömning lever upp till kriterierna i lagen om LVU, så blir det inget LVU och det är det som Länsrätten ska kolla och besluta om.

    De är inte så att de går med på vår bedömning om den inte stämmer med lagen. Jag tycker att det är viktigt att folk förstår det nu när massmedia skickar ut signaler att socialtjänsten gör si eller så hur lätt vindligt som helst. När det inte alls är lätt att få igenom ett LVU.
  39. Medlem sedan
    Jan 2006
    #20
    ja det är handel med barn så du är inte trög

    Jag tycker detta forumet är lite rörigt så ta er till Stulen barndoms forum om ni vill diskotera omhändertagandet om barn m.m
  40. 20
    ja det är handel med barn så du är inte trög

    Jag tycker detta forumet är lite rörigt så ta er till Stulen barndoms forum om ni vill diskotera omhändertagandet om barn m.m
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Apropå nedan fråga, omvänd fråga
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 06:47
  2. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  3. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  4. Enkät, fråga eller inte fråga
    By cecilia in forum Sex & erotik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 17:07
  5. Flyttar fråga från "fråga mammor"
    By Vissis in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar