Så var det Cornelias tur!! :)
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Så var det Cornelias tur!! :)

    Idag för snart ett år sedan (11.01 för att vara exakt!) kom vår lilla dotter till världen, till oss! *tårar i ögonen* Vi har redan hunnit sjunga grattisången och öppna presenter både i sängen och efter vi ätit jordgubbstårta!! Tyvärr är ju inte Cornelias pappa hemma så vi kommer att fira sessans 1-årsdag första helgen i juni!! Nu leker hon för fullt med sin nya docka och givetvis "läser" hon i sina favoritböcker också!!

    Liten blir stor... Snabbt har detta året gått!!

    Kramar till alla majbebisar!!!
    ♥Goaste lilla Cornelia född den 17:e Maj 2006 (bf 24/5-06)♥
    ♥Vårt underverk Colin född den 30:e Aug 2010 (bf 1/10-10)♥
  2. 1
    Så var det Cornelias tur!! :) Idag för snart ett år sedan (11.01 för att vara exakt!) kom vår lilla dotter till världen, till oss! *tårar i ögonen* Vi har redan hunnit sjunga grattisången och öppna presenter både i sängen och efter vi ätit jordgubbstårta!! Tyvärr är ju inte Cornelias pappa hemma så vi kommer att fira sessans 1-årsdag första helgen i juni!! Nu leker hon för fullt med sin nya docka och givetvis "läser" hon i sina favoritböcker också!!

    Liten blir stor... Snabbt har detta året gått!!

    Kramar till alla majbebisar!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Grattis Cornelia

    på 1-årsdagen . Jordgubbstårta är min favorit önskar jag fått varit med och ätit . Imorgon blir William 1 år och det känns roligt fast vemodigt, har aldrig kännt så här förrut men det kanske beror på att jag vet att det inte blir någon mer bebis. Ha en jättefin dag idag. Kram Ulrica
    ULRICAK
  4. 2
    Grattis Cornelia på 1-årsdagen . Jordgubbstårta är min favorit önskar jag fått varit med och ätit . Imorgon blir William 1 år och det känns roligt fast vemodigt, har aldrig kännt så här förrut men det kanske beror på att jag vet att det inte blir någon mer bebis. Ha en jättefin dag idag. Kram Ulrica
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Grattis Cornelia!! Ja jösses vad 1 år går fort. Hoppas dagen blir bra och att dtt kalas i juni blir jättemysigt!

    Kram
  6. 3
    Grattis Cornelia!! Ja jösses vad 1 år går fort. Hoppas dagen blir bra och att dtt kalas i juni blir jättemysigt!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Grattis på födelsedagen Cornelia! Synd att inte pappa är hemma, ni får fira ordentligt när han kommer hem!!!
  8. 4
    Grattis på födelsedagen Cornelia! Synd att inte pappa är hemma, ni får fira ordentligt när han kommer hem!!!
  9. Medlem sedan
    Feb 1998
    #5
    Grattis på den stora dagen!!!

    Vi hade oxå jordgubbstårta!

    Filippas pappa säger att detta året är det som i särklass gått snabbast i hans liv!
    Själv minns jag inte vilket år har ju varit mamma i 16 år & lite till!
  10. 5
    Grattis på den stora dagen!!!

    Vi hade oxå jordgubbstårta!

    Filippas pappa säger att detta året är det som i särklass gått snabbast i hans liv!
    Själv minns jag inte vilket år har ju varit mamma i 16 år & lite till!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Grattis Cornelia

    Hoppas dagen varit bra!
  12. 6
    Grattis Cornelia Hoppas dagen varit bra!
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Grattiskramar från oss! Kul med flera födelsedagar på året
  14. 7
    Grattiskramar från oss! Kul med flera födelsedagar på året
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8

    Hipp hurra!

    På Cornelias dag!
    Perfekt att få fira två gånger men jag kan tänka mig att det kan vara jobbigt för dig när han är borta så länge i taget.
  16. 8
    Hipp hurra! På Cornelias dag!
    Perfekt att få fira två gånger men jag kan tänka mig att det kan vara jobbigt för dig när han är borta så länge i taget.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Ett stoort GRATTIS till William idag!!!! Hoppas att du får en underbar dag!!!

    Hihihi!! Du kunde fått vara med & ätit av tårtan för det blev faktiskt en hel del över!! Men jag antar att ni har en stor tårta hemma idag ändå!!

    GrattisKramar till lillkillen!!!
  18. 9
    Ett stoort GRATTIS till William idag!!!! Hoppas att du får en underbar dag!!!

    Hihihi!! Du kunde fått vara med & ätit av tårtan för det blev faktiskt en hel del över!! Men jag antar att ni har en stor tårta hemma idag ändå!!

    GrattisKramar till lillkillen!!!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Cornelia tackar för hälsningen!! Ja det är inte klokt egentligen, man tänker tillbaka & det känns INTE som att det har gått ett helt år! Gulp! Det är nääästan så att det börjar suga i bebistarmen igen

    Kraaaamar...
  20. 10
    Cornelia tackar för hälsningen!! Ja det är inte klokt egentligen, man tänker tillbaka & det känns INTE som att det har gått ett helt år! Gulp! Det är nääästan så att det börjar suga i bebistarmen igen

    Kraaaamar...
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Tackar tackar!! Japp det får bli ett riktigt stort kalas hela den helgen istället! Men hon blev firad stort igår ändå & pappa ringde från satellittelefonen & sjöng!! Hmmm,,jag tror han sjöng ivarjefall! Men Cornelia blev jätteglad & skrattade!

    Kramar...
  22. 11
    Tackar tackar!! Japp det får bli ett riktigt stort kalas hela den helgen istället! Men hon blev firad stort igår ändå & pappa ringde från satellittelefonen & sjöng!! Hmmm,,jag tror han sjöng ivarjefall! Men Cornelia blev jätteglad & skrattade!

    Kramar...
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Tackelitack!! Jaaa, det är väldigt gott med jordgubbstårta!! Det bästa är ju att vi får äta det en gång till i juni!!

    Ja tiden bara rusar iväg så jag kan förstå att det kan vara svårt att hålla isär alla år som mamma!! Sicken lyx att få ha varit det så länge som ni!! Hoppas att man kan få fler barn!!

    Kramar..
  24. 12
    Tackelitack!! Jaaa, det är väldigt gott med jordgubbstårta!! Det bästa är ju att vi får äta det en gång till i juni!!

    Ja tiden bara rusar iväg så jag kan förstå att det kan vara svårt att hålla isär alla år som mamma!! Sicken lyx att få ha varit det så länge som ni!! Hoppas att man kan få fler barn!!

    Kramar..
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13
    Åh tack för gratulationen!! Jodå,, dagen var fylld av besök och en massa paket!! Fast jag tror att tårtan var bäst för jag har aldrig sett henne med ett leende så länge som när hon fick äta grädde & jordgubbar m.m. själv!

    Kramar..
  26. 13
    Åh tack för gratulationen!! Jodå,, dagen var fylld av besök och en massa paket!! Fast jag tror att tårtan var bäst för jag har aldrig sett henne med ett leende så länge som när hon fick äta grädde & jordgubbar m.m. själv!

    Kramar..
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    Jaa,, inte fel med tårta ett par veckor efter varandra!! Det blir ju rätt mycket över också så mamma kan få massor!! (inte för att hon behöver det! hmm.. )

    Kramar tillbaka!!!
  28. 14
    Jaa,, inte fel med tårta ett par veckor efter varandra!! Det blir ju rätt mycket över också så mamma kan få massor!! (inte för att hon behöver det! hmm.. )

    Kramar tillbaka!!!
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    Ja, att få tårta och paket om ett par veckor igen tycker hon nog inte är fel!! Men visst,, det är lite hårt ibland när han är iväg så många veckor i sträck! Fast även om jag vill ha honom hemma hela tiden så är det nog värst för honom att vara iväg ifrån henne... Det är lite jobbigt på olika vis för oss båda tror jag!!

    Tack för tanken på hennes dag!!!

    Kramar..
  30. 15
    Ja, att få tårta och paket om ett par veckor igen tycker hon nog inte är fel!! Men visst,, det är lite hårt ibland när han är iväg så många veckor i sträck! Fast även om jag vill ha honom hemma hela tiden så är det nog värst för honom att vara iväg ifrån henne... Det är lite jobbigt på olika vis för oss båda tror jag!!

    Tack för tanken på hennes dag!!!

    Kramar..

Liknande trådar

  1. Cornelias lillebror är här! <3
    By M med C & C in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 17:57
  2. Cornelias syster
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 12:36
  3. Cornelias tur!! 3 år idag!!! :)
    By M med C & C in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 21:37
  4. Cornelias förlossning ( lång)
    By Folkabo in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 22:35
  5. Cornelias förlossning (lång)
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar