Livet, en liten enkät
_0211 Novemberbarn
  1. Åsa m A&E
    #1

    Livet, en liten enkät

    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
  2. 1
    Livet, en liten enkät Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?

    Har lite för mycket runt mej... Mammas sjukdom, Brorsans sjukdom, Lammningen och en halvdålig ekonomi.

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?

    Ja, rätt så precis där faktiskt.

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?

    Nej, den stämmer inte. Hade bilden av tre barn.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?

    Både och... Klarar oss inte utan det och det är slitsamt med mycket övertid och rätt så hög press. Skiftarbete är sällan idealiskt...

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?

    Just nu så frodas kärleken. Hade inte klarat mej utan H just nu känner jag.
  4. 2
    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?

    Har lite för mycket runt mej... Mammas sjukdom, Brorsans sjukdom, Lammningen och en halvdålig ekonomi.

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?

    Ja, rätt så precis där faktiskt.

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?

    Nej, den stämmer inte. Hade bilden av tre barn.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?

    Både och... Klarar oss inte utan det och det är slitsamt med mycket övertid och rätt så hög press. Skiftarbete är sällan idealiskt...

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?

    Just nu så frodas kärleken. Hade inte klarat mej utan H just nu känner jag.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?
    -större delen av tiden är jag nog rätt nöjd

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?
    -ja, i alla fall just nu. sen vet jag inte om jag jobbar med det som jag kommer att göra fram till pensionen...

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?
    -ja, hade tänkt mig två eller tre barn, och det är väl inte 100 %-igt spikat om det blir fler eller ej. Men just nu lutar det åt att det räcker. Men jag hade väl hoppats på barn av båda könen.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?
    -ja, det är roligt för det mesta, och det finns många fördelar med det, som att kunna sitta ute i solen, pyssla på arbetstid etc. Fast lönen kunde definitivt varit högre! Men som jag skrev förut vet jag inte om det är detta som jag alltid vill syssla med.

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
    -det har gått lite upp och ner, men nu är det mest upp. Husbygget är nästan klart, så det kommer ju att göra sitt till!
  6. 3
    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?
    -större delen av tiden är jag nog rätt nöjd

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?
    -ja, i alla fall just nu. sen vet jag inte om jag jobbar med det som jag kommer att göra fram till pensionen...

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?
    -ja, hade tänkt mig två eller tre barn, och det är väl inte 100 %-igt spikat om det blir fler eller ej. Men just nu lutar det åt att det räcker. Men jag hade väl hoppats på barn av båda könen.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?
    -ja, det är roligt för det mesta, och det finns många fördelar med det, som att kunna sitta ute i solen, pyssla på arbetstid etc. Fast lönen kunde definitivt varit högre! Men som jag skrev förut vet jag inte om det är detta som jag alltid vill syssla med.

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
    -det har gått lite upp och ner, men nu är det mest upp. Husbygget är nästan klart, så det kommer ju att göra sitt till!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Svarar

    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?
    ** Stressade emellanåt, men inte sura. *heja uppiggande*

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?
    ** Ja, vi har våra 3 barn, hus, 2 katter, 2 bilar och så. Men pojkarnas 3 diagnoser hade vi inte räknat med såklart... Det är en mycket tuff och tidskrävande bit i livet.

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?
    ** Nej, se ovan.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?
    ** Kul ibland, men ibland bara ett måste.

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
    ** Tärande. Tyvärr...
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  8. 4
    Svarar Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?
    ** Stressade emellanåt, men inte sura. *heja uppiggande*

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?
    ** Ja, vi har våra 3 barn, hus, 2 katter, 2 bilar och så. Men pojkarnas 3 diagnoser hade vi inte räknat med såklart... Det är en mycket tuff och tidskrävande bit i livet.

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?
    ** Nej, se ovan.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?
    ** Kul ibland, men ibland bara ett måste.

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
    ** Tärande. Tyvärr...
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Får man fråga

    vad du jobbar med? Låter som ett mysigt jobb.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  10. 5
    Får man fråga vad du jobbar med? Låter som ett mysigt jobb.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Tillägg

    våra barn har alltid sovit bra på nätterna (utom Oliver när han var liten fram till ca 3 års ålder dock...). Så det är vi nog bortskämda med.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  12. 6
    Tillägg våra barn har alltid sovit bra på nätterna (utom Oliver när han var liten fram till ca 3 års ålder dock...). Så det är vi nog bortskämda med.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?
    ---olika i peioder. Ibland mer sur å stress (speciellt innan mens). Just nu glad å nöjd.

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?
    ----ne, inte direkt. Men å andra sidan så ändrar jag mina mål hela tiden. Är en velpotta, *suckar åt mig själv*

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?
    ---nä, inte mkt. Men det e ok ändå.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?
    ---ett måste just nu. Pluggar å måste jobba oxå.

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
    ---trivs. vi hinner inte slita, ses inte så mkt. Men visst tjafsar vi oxå. Men inga jätte gräl. Mest längtar vi!
  14. 7
    Är ni oftast glad och nöjda eller känner ni att ni stora delar av tiden är stressade, sura eller missnöjda?
    ---olika i peioder. Ibland mer sur å stress (speciellt innan mens). Just nu glad å nöjd.

    Har ni "kommit" dit i livet som ni trott att ni skulle? Som ni vill?
    ----ne, inte direkt. Men å andra sidan så ändrar jag mina mål hela tiden. Är en velpotta, *suckar åt mig själv*

    Den bild ni hade av familj och barn innan den kom sas stämmer den nu så här när ni har facit i hand?
    ---nä, inte mkt. Men det e ok ändå.

    Jobbet är det roligt, spännande och utmanande eller ett måste för att tjäna pengar?
    ---ett måste just nu. Pluggar å måste jobba oxå.

    Kärleken frodas och trivs eller är det slitningar och tärande?
    ---trivs. vi hinner inte slita, ses inte så mkt. Men visst tjafsar vi oxå. Men inga jätte gräl. Mest längtar vi!
  15. Åsa m A&E
    #8
    Förstår verkligen att det är för mycket för dig just nu. Du ska veta att vi tänker på er!

    Det är ändå skönt att läsa att H finns där och att ni kan stötta varandra.

    Kram Åsa
  16. 8
    Förstår verkligen att det är för mycket för dig just nu. Du ska veta att vi tänker på er!

    Det är ändå skönt att läsa att H finns där och att ni kan stötta varandra.

    Kram Åsa
  17. Åsa m A&E
    #9
    Ja färdiga husbyggen brukar vara en boost för kärleken. Ofärdiga och mycket jobb tenderar ju att vara väldigt tärande.

    Det där med barn och det lite halv politisk inkorrekta att gärna ha haft ett av varje. Vet du? Så känner jag med.
  18. 9
    Ja färdiga husbyggen brukar vara en boost för kärleken. Ofärdiga och mycket jobb tenderar ju att vara väldigt tärande.

    Det där med barn och det lite halv politisk inkorrekta att gärna ha haft ett av varje. Vet du? Så känner jag med.
  19. Åsa m A&E
    #10
    Åååååå så jobbigt att det känns som att det är tärande just nu med kärleken.

    Kan inte mer än att hålla tummarna för att det vänder.

    Förstår oxå verkligen att 3 diagnoser inte var något ni räknat med, ändå ganska skönt att ha dem. Ofta känns det som att diagnoserna är basen för att få bra och proffsig hjälp. så på det sättet så.
  20. 10
    Åååååå så jobbigt att det känns som att det är tärande just nu med kärleken.

    Kan inte mer än att hålla tummarna för att det vänder.

    Förstår oxå verkligen att 3 diagnoser inte var något ni räknat med, ändå ganska skönt att ha dem. Ofta känns det som att diagnoserna är basen för att få bra och proffsig hjälp. så på det sättet så.
  21. Åsa m A&E
    #11
    Hihi!
    Ja sådan är jag oxå. Ändrar mig var och varannan dag om vad jag vill med livet. Är inte det lite av charmen säg?

    Även om jobbet bara är för pengarnas skull nu så brukar ju studier innebära att man får ett roligare jobb senare
  22. 11
    Hihi!
    Ja sådan är jag oxå. Ändrar mig var och varannan dag om vad jag vill med livet. Är inte det lite av charmen säg?

    Även om jobbet bara är för pengarnas skull nu så brukar ju studier innebära att man får ett roligare jobb senare
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    jag är anställd som fritidspedagog, men just nu jobbar jag i förskoleklass. Det är både tufft och roligt samtidigt, mycket beroende på barnens dagsform...
  24. 12
    jag är anställd som fritidspedagog, men just nu jobbar jag i förskoleklass. Det är både tufft och roligt samtidigt, mycket beroende på barnens dagsform...
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Ja... Sen har jag en absolut personlig teori om att det blir en annan stämning i en familj med barn av båda könen, mer balans på nåt sätt. Att det i en familj med bara pojkar tenderar att dra åt en grabbigare atmosfär och i en med bara flickor att det blir tjejigare... Någon med egna erfarenheter som vill bekräfta eller förkasta min teori?!?!? Själv kommer jag från en syskonskara med både bror och syster, och upplevde det som varken tjejigt eller grabbigt utan lagom. Nu har jag två pojkar, och kan tycka att det lätt blir grabbigt emellanåt.
  26. 13
    Ja... Sen har jag en absolut personlig teori om att det blir en annan stämning i en familj med barn av båda könen, mer balans på nåt sätt. Att det i en familj med bara pojkar tenderar att dra åt en grabbigare atmosfär och i en med bara flickor att det blir tjejigare... Någon med egna erfarenheter som vill bekräfta eller förkasta min teori?!?!? Själv kommer jag från en syskonskara med både bror och syster, och upplevde det som varken tjejigt eller grabbigt utan lagom. Nu har jag två pojkar, och kan tycka att det lätt blir grabbigt emellanåt.
  27. Åsa m A&E
    #14
    Det tror jag oxå. Inte så att det är för grabbigt hos oss men båda könen ger säkert balans.
  28. 14
    Det tror jag oxå. Inte så att det är för grabbigt hos oss men båda könen ger säkert balans.

Liknande trådar

  1. Liten rapport om livet
    By Bi-Em02&Na04&Mi09 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 11:38
  2. Enkät om livet/ödet
    By Aleandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 21:51
  3. Livet-enkät!
    By kella in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 08:45
  4. Livet med en liten bäbis
    By Helenamedtre in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 07:27
  5. snodd enkät om livet
    By binks in forum _98 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 12:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar