Jag har blivit miljonär!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Jag har blivit miljonär!

    Eller nästan miljardär! Pengarna här är helt galna. 1USD = 5000Guaranies. En kaffe kostar 6000G. Hämta barnen i taxi kostar 30 000G Handla på affären kostar flera hundra tusen. Svårt att hålla reda på. Blir lätt en nolla fel åt något håll.
  2. 1
    Jag har blivit miljonär! Eller nästan miljardär! Pengarna här är helt galna. 1USD = 5000Guaranies. En kaffe kostar 6000G. Hämta barnen i taxi kostar 30 000G Handla på affären kostar flera hundra tusen. Svårt att hålla reda på. Blir lätt en nolla fel åt något håll.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Det låter väldigt enkelt att tappa en nolla eller få en för mycket... Funderar på det där med cache annars, men blir inte så mycket klokare - mer än att jag just hittade var man kan defragmentera hårddisken. Och tyvärr tycker jag inte mina val är så kul, så jag kan inte bestämma mig...
  4. 2
    Det låter väldigt enkelt att tappa en nolla eller få en för mycket... Funderar på det där med cache annars, men blir inte så mycket klokare - mer än att jag just hittade var man kan defragmentera hårddisken. Och tyvärr tycker jag inte mina val är så kul, så jag kan inte bestämma mig...
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Oj! det är nog som när de hade cruzeiros här. men det tog de bort för några år sedan. hoppas du inte betalar fel för mkt
  6. 3
    Oj! det är nog som när de hade cruzeiros här. men det tog de bort för några år sedan. hoppas du inte betalar fel för mkt
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Jaaaaa!!!!

    Titta jag kopierade denna fràn Mat o Dryck häromdan. Verkar fantastisk, men min ugn är ur funktion tyvärr, sà jag har inte testat:

    Miljonärskakor
    Vik bakplåtspapper i en form som är ca 23*23 cm.

    Ta "1½dl" smör - det ska inte vara smält! Jag tog ungefär 75 gram tror jag, till 1 dl farinsocker och 3 3/4 dl vete. Det ska bli en smuldeg som smular i mixern men går att klämma ihop med handen. Tryck ut degen i formen, nagga med en gaffel och grädda i 190 grader i ca 20 minuter. Låt den svalna i formen.

    Lägg 4 msk smör, 1 dl farinsocker och en burk kondenserad mjölk i en kastrull och värm under konstant omrörning. När det kokar lätt så sänker du värmen och fortsätter sjudandet tills kolan tjocknat och släpper kanterna lite. Du kommer fatta när du är där, den ändrar fason helt enkelt. Bred ut kolan över kakan och låt svalna. Akta så du inte bränner dig på tungan när du slickar ur kastrullen. Det blir bättre kolakonsistens om du kan hålla dig ett par minuter.

    När kolan är _kall_ så smälter du 150 g ljus choklad (jag snodde ungarnas disneychoklad med minismarties, därav färgen, och 200 g blev det istället, vilket jag tycker är nödvändigt egentligen) och brer ut över kakan. Låt svalna och skär sen i bitar.

    Detta ska bli "till fyra personer" .Jag skar SMÅ kakor men det blev lätt över 30 stycken. Det är som godis.
  8. 4
    Jaaaaa!!!! Titta jag kopierade denna fràn Mat o Dryck häromdan. Verkar fantastisk, men min ugn är ur funktion tyvärr, sà jag har inte testat:

    Miljonärskakor
    Vik bakplåtspapper i en form som är ca 23*23 cm.

    Ta "1½dl" smör - det ska inte vara smält! Jag tog ungefär 75 gram tror jag, till 1 dl farinsocker och 3 3/4 dl vete. Det ska bli en smuldeg som smular i mixern men går att klämma ihop med handen. Tryck ut degen i formen, nagga med en gaffel och grädda i 190 grader i ca 20 minuter. Låt den svalna i formen.

    Lägg 4 msk smör, 1 dl farinsocker och en burk kondenserad mjölk i en kastrull och värm under konstant omrörning. När det kokar lätt så sänker du värmen och fortsätter sjudandet tills kolan tjocknat och släpper kanterna lite. Du kommer fatta när du är där, den ändrar fason helt enkelt. Bred ut kolan över kakan och låt svalna. Akta så du inte bränner dig på tungan när du slickar ur kastrullen. Det blir bättre kolakonsistens om du kan hålla dig ett par minuter.

    När kolan är _kall_ så smälter du 150 g ljus choklad (jag snodde ungarnas disneychoklad med minismarties, därav färgen, och 200 g blev det istället, vilket jag tycker är nödvändigt egentligen) och brer ut över kakan. Låt svalna och skär sen i bitar.

    Detta ska bli "till fyra personer" .Jag skar SMÅ kakor men det blev lätt över 30 stycken. Det är som godis.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Oj, med alla de nollorna så behöver man vara miljonär...
  10. 5
    Oj, med alla de nollorna så behöver man vara miljonär...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    och jag vill bli miljonar i pund!
  12. 6
    och jag vill bli miljonar i pund!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    jag med! Köper en lottorad varje vecka, men än så har vi inte vunnit. men på lördag är det nog vår tur
  14. 7
    jag med! Köper en lottorad varje vecka, men än så har vi inte vunnit. men på lördag är det nog vår tur
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Da far du bara en halv vinst for jag ska oxa vinna!
  16. 8
    Da far du bara en halv vinst for jag ska oxa vinna!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    det är OK. men bara vi två, inga andra får vinna denna veckan. annars räcker det inte till allt jag ska köpa
  18. 9
    det är OK. men bara vi två, inga andra får vinna denna veckan. annars räcker det inte till allt jag ska köpa

Liknande trådar

  1. Måste man va miljonär
    By Sofia_N in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 08:26
  2. Kommer jag bli miljonär nu?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 09:39
  3. Miljonär?
    By tistel in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 20:07
  4. Ang. miljonär
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 17:56
  5. jag ska bli miljonär
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar