Kvällsvälling?
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Kvällsvälling?

    A dricker fortfarande 200ml välling innan sovdags och likaså på morgonen. Är hon ensam om detta? Är det dags att sluta av ngn anledning?
  2. 1
    Kvällsvälling? A dricker fortfarande 200ml välling innan sovdags och likaså på morgonen. Är hon ensam om detta? Är det dags att sluta av ngn anledning?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Samma här! Både morgon och kväll. Vi har försökt minska ner på mängden kvällsvälling för att kunna sluta med nattblöja så småningom. Hon kissar MYCKET på natten. Men hon tjatar bara om mer om hon får 150 istället, så vi försöker ge henne lite tidigare istället, så hon hinner kissa lite rejält innan hon ska sova.
  4. 2
    Samma här! Både morgon och kväll. Vi har försökt minska ner på mängden kvällsvälling för att kunna sluta med nattblöja så småningom. Hon kissar MYCKET på natten. Men hon tjatar bara om mer om hon får 150 istället, så vi försöker ge henne lite tidigare istället, så hon hinner kissa lite rejält innan hon ska sova.
  5. Äva m Filippa
    #3
    Här med. F dricker lika mycket på morgonen när hon vaknar och vill ha det sista hon får innan tandborstning och nattning. Känner väl att hon kan få det om hon vill ett tag till. Här har hon inte slutat m blöjan så att slopa för natten känns lååångt bort än... Så ni är inte ensamma!!
  6. 3
    Här med. F dricker lika mycket på morgonen när hon vaknar och vill ha det sista hon får innan tandborstning och nattning. Känner väl att hon kan få det om hon vill ett tag till. Här har hon inte slutat m blöjan så att slopa för natten känns lååångt bort än... Så ni är inte ensamma!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Skäms

    Men här är det morgon och kvällsvälling och ibland/ofta även inför hon ska sova middag. Det hänger kvar eftersom hon hela sitt lilla liv haft svårt att varva ner och komma till ro, så välling och mamma, (numera turligt nog även pappa), bredvid har varit det enda som fått den svårsövda lättväckta flickan att somna....
  8. 4
    Skäms Men här är det morgon och kvällsvälling och ibland/ofta även inför hon ska sova middag. Det hänger kvar eftersom hon hela sitt lilla liv haft svårt att varva ner och komma till ro, så välling och mamma, (numera turligt nog även pappa), bredvid har varit det enda som fått den svårsövda lättväckta flickan att somna....
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Nää, Alva slutade dricka välling när hon var ett år ungefär. Men så bor ju inte vi i vällingens förlovade land heller
    Jag vet inte, men jag ser ingen anledning till att ge henne välling, är rädd att hon bara skulle äta sämre av annan mat då. Och jag skulle absolut inte ge henne något annat än vatten efter att hon borstat tänderna.
  10. 5
    Nää, Alva slutade dricka välling när hon var ett år ungefär. Men så bor ju inte vi i vällingens förlovade land heller
    Jag vet inte, men jag ser ingen anledning till att ge henne välling, är rädd att hon bara skulle äta sämre av annan mat då. Och jag skulle absolut inte ge henne något annat än vatten efter att hon borstat tänderna.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Juni har aldrig druckit välling... hon dricker däremot en flaska mjölk när hon ska sova! Storasyster slutade med det när hon var fyra, så hon får nog hålla på ett tag till
  12. 6
    Juni har aldrig druckit välling... hon dricker däremot en flaska mjölk när hon ska sova! Storasyster slutade med det när hon var fyra, så hon får nog hålla på ett tag till
  13. maddan
    #7

    bägge mina

    dricker 270 ml ersättning morgon och kväll
    carolina dricker pepti junior blandat med havremjölk och casper dricker neocate blandat med havremjölk
  14. 7
    bägge mina dricker 270 ml ersättning morgon och kväll
    carolina dricker pepti junior blandat med havremjölk och casper dricker neocate blandat med havremjölk
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Tack för era svar!! Verkar inte ngn panik att sluta då
  16. 8
    Tack för era svar!! Verkar inte ngn panik att sluta då
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Gustav äter gröt

    varje kväll innan läggdags och har gjort det sedan han var ett par månader gammal.
    Finns ingen anledning att sluta med det heller. Inte välling heller, är dom hungriga ska dom väl få äta. Vi har märkt att Gustav vaknar tidigare i fall han inte får gröt.
  18. 9
    Gustav äter gröt varje kväll innan läggdags och har gjort det sedan han var ett par månader gammal.
    Finns ingen anledning att sluta med det heller. Inte välling heller, är dom hungriga ska dom väl få äta. Vi har märkt att Gustav vaknar tidigare i fall han inte får gröt.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Här har vi ett vällingmonster. Fick han, skulle han dricka välling jämt!
    Vi minimerar det till ca 160 TUNN välling på kvällen och ev en liten slurk på morgonen om han vaknar för tidigt. Sedan kan det behövas en slurk på eftermiddagen om vi kommit i ofas med maten osv. Har man tur nöjer han sig med att snutta på en tom flaska.

    Rebecka som är 4,5 år dricker gärna kvällsvälling, även om hon börjat att hoppa över det ibland. Att vi försöker minimera Manfreds intag har att göra med att han väger nästan 25 kg och inte alls behvöer äta mer än han gör.

    Välling är nyttigt och energirikt. Är alternativet att barnet äter en smörgås ser jag itne varför man skulle sluta med något som är så lätt och smidigt.
  20. 10
    Här har vi ett vällingmonster. Fick han, skulle han dricka välling jämt!
    Vi minimerar det till ca 160 TUNN välling på kvällen och ev en liten slurk på morgonen om han vaknar för tidigt. Sedan kan det behövas en slurk på eftermiddagen om vi kommit i ofas med maten osv. Har man tur nöjer han sig med att snutta på en tom flaska.

    Rebecka som är 4,5 år dricker gärna kvällsvälling, även om hon börjat att hoppa över det ibland. Att vi försöker minimera Manfreds intag har att göra med att han väger nästan 25 kg och inte alls behvöer äta mer än han gör.

    Välling är nyttigt och energirikt. Är alternativet att barnet äter en smörgås ser jag itne varför man skulle sluta med något som är så lätt och smidigt.

Liknande trådar

  1. Sluta med kvällsvälling??
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 21:14
  2. Istället för kvällsvälling?
    By ~Frida~ in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 14:17
  3. Sluta med kvällsvälling?
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 13:04
  4. Kvällsvälling var inget för Lo
    By emmaf in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 10:35
  5. Kvällsvälling?
    By Pippimamma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar