Matsäck?
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Matsäck?

    Lova ska på utflykt med dagis på tisdag och ska ha matsäck med sig. De ska vara borta 10-14. Men vad ska jag göra? Är urdålig på sånt och kommer bara på pannkakor. inget fel med det kanske men nått mer behöver hon ju.

    Skulle vara tacksam för tips
    Mamma till Lova (0505) och Axel (0703)

    "Tänk att just jag fått världens finaste barn"
  2. 1
    Matsäck? Lova ska på utflykt med dagis på tisdag och ska ha matsäck med sig. De ska vara borta 10-14. Men vad ska jag göra? Är urdålig på sånt och kommer bara på pannkakor. inget fel med det kanske men nått mer behöver hon ju.

    Skulle vara tacksam för tips
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Mina förslag...

    kall pirog med nåt gott innehåll. Jag brukar göra med finhackad bacon, lök, svamp och tomat, vitlök och oregano eller så. Jättesmaskigt!

    Kall kyckling är ju alltid poppis. Kycklingklubban (drumstick) är ju lätt att gnaga på och gott!

    Majs i en liten burk.

    En tomat eller en större bit gurka eller morot.

    En frukt? (istället för grönsak kanske).

    Risi eller mannafrutti (om man har något matigt oxå alltså, inte bara det söta)

    Kesoröra i en burk, tex salami, majs, keso och något annat hon gillar.

    Fetaosttärningar och oliver

    Hårdkokt ägg

    pastasallad, plockvänlig (ej fettig som går att äta m fingarna) tex pasta, cocktailtomater, majs, kycklingbitar, paprika, ärtor och pastaskruvar eller nåt.

    Korv eller köttbullar, är gott kallt.

    (nåt matigt, mättande, något sött gott och en frukt eller grönsak + dricka typ festis är vad mina barn brukar få med sig. De brukar vara nöjda och glada )
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  4. 2
    Mina förslag... kall pirog med nåt gott innehåll. Jag brukar göra med finhackad bacon, lök, svamp och tomat, vitlök och oregano eller så. Jättesmaskigt!

    Kall kyckling är ju alltid poppis. Kycklingklubban (drumstick) är ju lätt att gnaga på och gott!

    Majs i en liten burk.

    En tomat eller en större bit gurka eller morot.

    En frukt? (istället för grönsak kanske).

    Risi eller mannafrutti (om man har något matigt oxå alltså, inte bara det söta)

    Kesoröra i en burk, tex salami, majs, keso och något annat hon gillar.

    Fetaosttärningar och oliver

    Hårdkokt ägg

    pastasallad, plockvänlig (ej fettig som går att äta m fingarna) tex pasta, cocktailtomater, majs, kycklingbitar, paprika, ärtor och pastaskruvar eller nåt.

    Korv eller köttbullar, är gott kallt.

    (nåt matigt, mättande, något sött gott och en frukt eller grönsak + dricka typ festis är vad mina barn brukar få med sig. De brukar vara nöjda och glada )
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Tycker du fick en massa bra tips av anja.
    Skulle nog gått på att göra en pastasallad med alla favoritgrönsakerna o några korvbitar om jag hade gjort en matsäck till Jakob. O lagt ner en bit bröd o en banan.

    Kul med sån lång utflykt! Vad skall de hitta på?!
  6. 3
    Tycker du fick en massa bra tips av anja.
    Skulle nog gått på att göra en pastasallad med alla favoritgrönsakerna o några korvbitar om jag hade gjort en matsäck till Jakob. O lagt ner en bit bröd o en banan.

    Kul med sån lång utflykt! Vad skall de hitta på?!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Det var så bra så jag var tvungen att spara ner dina förslag! Tack!
  8. 4
    Det var så bra så jag var tvungen att spara ner dina förslag! Tack!

Liknande trådar

  1. Matsäck
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:35
  2. Matsäck
    By SandraB in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:37
  3. En bra matsäck, vad kan det
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:30
  4. matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:36
  5. Matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar