Kram i tårna
Kropp & hälsa
  1. Jessica m S & M
    #1

    Kram i tårna

    Vad beror det på att man ofta får kramp i foten/tårna. Jag får ofta kramp i mina tår på vänsterfoten och det gör något fruktansvärt ont. Har märkt att när fötterna blir kalla får jag lätt kramp, mellantårna ställer sig rakt ut.

    Förstår inte vad det beror på egentligen. Kan även få kramp när jag använt skor en stund och det beror knappast på trånga skor för jag får kramp både i mjuka sköna gympadojjor och andra skor. Även när jag sitter på knä ibland så börjar vänstertårna strejka. Tycker det är skitjobbigt att ha det så här och undrar vad det egentligen beror på. Och varför det just är vänsterfoten alltid också.
  2. 1
    Kram i tårna Vad beror det på att man ofta får kramp i foten/tårna. Jag får ofta kramp i mina tår på vänsterfoten och det gör något fruktansvärt ont. Har märkt att när fötterna blir kalla får jag lätt kramp, mellantårna ställer sig rakt ut.

    Förstår inte vad det beror på egentligen. Kan även få kramp när jag använt skor en stund och det beror knappast på trånga skor för jag får kramp både i mjuka sköna gympadojjor och andra skor. Även när jag sitter på knä ibland så börjar vänstertårna strejka. Tycker det är skitjobbigt att ha det så här och undrar vad det egentligen beror på. Och varför det just är vänsterfoten alltid också.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    vad synd att det var en felskrivning, för jag blev genast nyfiken på hur man kan få kram i tårna..

    det enda jag vet är att saltbrist utlöser kramp. om du dricker mycket vatten spolar du också ren kroppen på nödvändiga salter, vilka då behöver tillföras.
  4. 2
    vad synd att det var en felskrivning, för jag blev genast nyfiken på hur man kan få kram i tårna..

    det enda jag vet är att saltbrist utlöser kramp. om du dricker mycket vatten spolar du också ren kroppen på nödvändiga salter, vilka då behöver tillföras.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jag har läst någonstans att brist på magnesium kan ge kramp i händerna, samma gäller kanske tårna?
  6. 3
    Jag har läst någonstans att brist på magnesium kan ge kramp i händerna, samma gäller kanske tårna?

Liknande trådar

  1. Bedövad ner i tårna
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 11:31
  2. Löpning, ont i tårna?
    By -nenna- in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:53
  3. Akta tårna!
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 10:50
  4. nu tar jag i från tårna
    By Erika.m.3gullungar in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 12:55
  5. går på tårna...
    By sarsen in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 09:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar