Penicillinet var ju bläk
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Penicillinet var ju bläk

    Stackars liten man känner sig lite elak när man "tvingar" dem.
    Men hon måste ju ta annars blir hon kanske sjukare och det vill jag ju inte
    min stackars lilla snutta
    hon är så liten ju min bäbis
    fast hon var duktig ändå trots vilda protester så gick medicinen ned lite spill får man ju räkna med men näst intill allt slank ned
    bara 27 gånger kvar att tampas då.... husch lät direkt som väldigt många gånger.
  2. 1
    Penicillinet var ju bläk Stackars liten man känner sig lite elak när man "tvingar" dem.
    Men hon måste ju ta annars blir hon kanske sjukare och det vill jag ju inte
    min stackars lilla snutta
    hon är så liten ju min bäbis
    fast hon var duktig ändå trots vilda protester så gick medicinen ned lite spill får man ju räkna med men näst intill allt slank ned
    bara 27 gånger kvar att tampas då.... husch lät direkt som väldigt många gånger.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Jag brukar leka ner det

    i en spruta. Så skojar vi och ibland kommer det nåt ur sprutan och ibland inte.
    Så blir det en spännande lek istället. Sprutan kan vara en brandspruta också...
    Sen jag kom på det knepet har all medicin gått ner. =)
  4. 2
    Jag brukar leka ner det i en spruta. Så skojar vi och ibland kommer det nåt ur sprutan och ibland inte.
    Så blir det en spännande lek istället. Sprutan kan vara en brandspruta också...
    Sen jag kom på det knepet har all medicin gått ner. =)
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Stora tjejen kan jag prata med men denna lilla går varken att lirka eller prata förnuft med
    hon är för liten för att förstå att det är medicin och tja för stor för att bara svälja utan protest.
    Men det gick rätt bra ändå så faslig var inte striden
    det tog väl 5 minutrar kanske och när vi får in rutin så går det säkert fortare.

    Men vad gör jag uppe vid denna tidpunkt hehe bums i säng.
  6. 3
    Stora tjejen kan jag prata med men denna lilla går varken att lirka eller prata förnuft med
    hon är för liten för att förstå att det är medicin och tja för stor för att bara svälja utan protest.
    Men det gick rätt bra ändå så faslig var inte striden
    det tog väl 5 minutrar kanske och när vi får in rutin så går det säkert fortare.

    Men vad gör jag uppe vid denna tidpunkt hehe bums i säng.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Mmm...

    .... det är ju svårt det där med penicillin. Ville vägrade Kåvepenin först. Efter några doser som vi halvtvingade i honom tyckte han det var mums och slet åt sig skeden och svalde och sa "mmmmmm". Melvin avskydde det så mycket att han framkallade kräkningar. Så han fick äta annat som smakade bättre. Hoppas det går bättre och bättre för er!
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  8. 4
    Mmm... .... det är ju svårt det där med penicillin. Ville vägrade Kåvepenin först. Efter några doser som vi halvtvingade i honom tyckte han det var mums och slet åt sig skeden och svalde och sa "mmmmmm". Melvin avskydde det så mycket att han framkallade kräkningar. Så han fick äta annat som smakade bättre. Hoppas det går bättre och bättre för er!
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Det går jättebra nu hon dricker medicinen utan att protestera
    Men jag ser ju att hon tycker den är äcklig
    första lilla droppen då hulkar hon.. så jag får ta det försiktigt men när hon väl fått i sig lite så smuttas det utan hulkningar.
    stackars liten hon är så himlans duktig om man nu kan kalla det för duktig
  10. 5
    Det går jättebra nu hon dricker medicinen utan att protestera
    Men jag ser ju att hon tycker den är äcklig
    första lilla droppen då hulkar hon.. så jag får ta det försiktigt men när hon väl fått i sig lite så smuttas det utan hulkningar.
    stackars liten hon är så himlans duktig om man nu kan kalla det för duktig

Liknande trådar

  1. Prisa penicillinet...
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 20:17
  2. När biter penicillinet?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 10:14
  3. 3e penicillinet :(
    By *Karro* in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 20:03
  4. Han spydde upp penicillinet ;(
    By -Milla- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 00:14
  5. Så gick det med penicillinet!
    By Nissa, R-02 och M-04 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 11:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar