Godmorgon!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Godmorgon!

    Här regnar det ute och verkar bli en dag att vara mer inomhus, om det nu inte klarnar upp under dagen (hopaps på det).

    Astrid ska åka med en kompis till Luleå vid 9, så jag måste snart väcka henne. hon behöver få i sig lite frukost innan hon åker. Annars så tänkte jag ta med mig Julia och fara in till samhället för att handla sommarskor.
    Vi har farmor här under helgen, så vi får väl locka med henne ut på shoppingtur

    Sen så måste vi åka om till mina mamma eftersom hon fyllde år igår. Men då vi skulle laga middag(grilla) och hinna äta medan klockan var mer humant, så ringde jag och sa att vi kommer imorgon(idag lördag).

    Jag har de senaste dagarna fått jobba på ett dagis och igår så var jag dessutom helt ensammen på stället, då tjejen jag skulle jobba med blev dålig(blodbrist - skulle få en blodtransfusion). Vad som var nervöst var barnet som jag aldrig hade träffat tidigare. En liten 1-årig tjej och ganska nyinskolad. Det gick hur bra som helst. Visst grät hon i början men efter en timme funkade allt finemang, visserligen mest i min famn - men det var ett mindre problem. Vi gick över till ett annat dagis som ligger bredvid(där min pojke går bla) för att var hos dem under dagen. Lilltjejen lekte själv emellanåt, men när det var dags för maten, så var det bara jag som fick sitta bredvid henne. Då sken hon som en sol och åt så snällt
    Kunde med gott samvete lämna över henne när hon skulle hem.

    Annars så börjar jag jobba den 1 juni med det nya jobbet. Det ska bli så spännande Jag hoppas att det ska var ett roligt och kreativt jobb och att gänget som jag ska jobba i lag med är toppen.
    Bian
  2. 1
    Godmorgon! Här regnar det ute och verkar bli en dag att vara mer inomhus, om det nu inte klarnar upp under dagen (hopaps på det).

    Astrid ska åka med en kompis till Luleå vid 9, så jag måste snart väcka henne. hon behöver få i sig lite frukost innan hon åker. Annars så tänkte jag ta med mig Julia och fara in till samhället för att handla sommarskor.
    Vi har farmor här under helgen, så vi får väl locka med henne ut på shoppingtur

    Sen så måste vi åka om till mina mamma eftersom hon fyllde år igår. Men då vi skulle laga middag(grilla) och hinna äta medan klockan var mer humant, så ringde jag och sa att vi kommer imorgon(idag lördag).

    Jag har de senaste dagarna fått jobba på ett dagis och igår så var jag dessutom helt ensammen på stället, då tjejen jag skulle jobba med blev dålig(blodbrist - skulle få en blodtransfusion). Vad som var nervöst var barnet som jag aldrig hade träffat tidigare. En liten 1-årig tjej och ganska nyinskolad. Det gick hur bra som helst. Visst grät hon i början men efter en timme funkade allt finemang, visserligen mest i min famn - men det var ett mindre problem. Vi gick över till ett annat dagis som ligger bredvid(där min pojke går bla) för att var hos dem under dagen. Lilltjejen lekte själv emellanåt, men när det var dags för maten, så var det bara jag som fick sitta bredvid henne. Då sken hon som en sol och åt så snällt
    Kunde med gott samvete lämna över henne när hon skulle hem.

    Annars så börjar jag jobba den 1 juni med det nya jobbet. Det ska bli så spännande Jag hoppas att det ska var ett roligt och kreativt jobb och att gänget som jag ska jobba i lag med är toppen.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    God fm

    från ett grått skåneland.
    Idag ska sambon vara på en handikappmässa, så Gyril o jag är gräsis.

    Igår var det riktigt tungt, för då kom beslutet från länsrätten att även de avslår våra handikappinsatser. Samma som vi hade i Stockholm, men som man här anser att vi inte behöver. Känns verkligen tufft, men vi har väl inget annat val än att gå vidare till Kammarätten, för jag har förstått att kommunen vill ha oss dit.
    Så vi har ju inget att förlora; mer än vår mentala hälsa.

    Ska försöka plugga i helgen till naturkunskapsprovet på onsdag.
    Fast det där med kromosomer o gener, det känns det ju som jag har lite koll på

    Ha en bra dag alla och hoppas solen skiner på andra ställen!
  4. 2
    God fm från ett grått skåneland.
    Idag ska sambon vara på en handikappmässa, så Gyril o jag är gräsis.

    Igår var det riktigt tungt, för då kom beslutet från länsrätten att även de avslår våra handikappinsatser. Samma som vi hade i Stockholm, men som man här anser att vi inte behöver. Känns verkligen tufft, men vi har väl inget annat val än att gå vidare till Kammarätten, för jag har förstått att kommunen vill ha oss dit.
    Så vi har ju inget att förlora; mer än vår mentala hälsa.

    Ska försöka plugga i helgen till naturkunskapsprovet på onsdag.
    Fast det där med kromosomer o gener, det känns det ju som jag har lite koll på

    Ha en bra dag alla och hoppas solen skiner på andra ställen!
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Hejsan
    Ja det är väl knappast morgon längre *ler*
    Jag har rensat kläder vikit tvätt och hängt upp en maskin tvätt
    nu snurrar andra maskinen
    jag har varit lite lat i veckan så nu har jag en veckas tvätt att ta igen om inte lite mer *ler* så jag planerar att köra 3 maskiner idag
    2 åringen har öroninflamation
    igår var det verkligen ve och fasa för penicillinet men idag på morgonen gick det något bättre
    visst inte populärt men jag k lararde ialla det själv och tja visst protesterade hon men ett par minuter bara.. så skönt att man åtminstone får i henne det jag har ju läst en del här om hur illa svårt det kan vara.
  6. 3
    Hejsan
    Ja det är väl knappast morgon längre *ler*
    Jag har rensat kläder vikit tvätt och hängt upp en maskin tvätt
    nu snurrar andra maskinen
    jag har varit lite lat i veckan så nu har jag en veckas tvätt att ta igen om inte lite mer *ler* så jag planerar att köra 3 maskiner idag
    2 åringen har öroninflamation
    igår var det verkligen ve och fasa för penicillinet men idag på morgonen gick det något bättre
    visst inte populärt men jag k lararde ialla det själv och tja visst protesterade hon men ett par minuter bara.. så skönt att man åtminstone får i henne det jag har ju läst en del här om hur illa svårt det kan vara.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Godmorgon

    Åh, vad härligt att få en sådan fröken som du Bian som tar över hela dagisavdelningen (låter ju inte klokt förresten! hur många barn var det?).

    Här är det barnledig helg o idag ska jag vara oansvarigt lat o bara slappa. Hemmet är i kaos, tar tag i det och lite jobb i morgon. Inget planerat för de här dagarna och det är den "tommaste" helg jag haft på länge vilket är alldeles underbart.

    Kram på er allihop!
    annamedgus
  8. 4
    Godmorgon Åh, vad härligt att få en sådan fröken som du Bian som tar över hela dagisavdelningen (låter ju inte klokt förresten! hur många barn var det?).

    Här är det barnledig helg o idag ska jag vara oansvarigt lat o bara slappa. Hemmet är i kaos, tar tag i det och lite jobb i morgon. Inget planerat för de här dagarna och det är den "tommaste" helg jag haft på länge vilket är alldeles underbart.

    Kram på er allihop!
    annamedgus
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Nämen vad tusan! Varför får ni avslag på handikappinsatser? Jag fattar ingenting. Grrrrrr. Håller tummar och tår för er i högre instans.

    Ditt prov kommer att gå som en dans :-) Hoppas ni har en bra dag i mulna, blåsiga Skåneland (min mamma har skrivit d på Skypen, här är det sol och blåst)
  10. 5
    Nämen vad tusan! Varför får ni avslag på handikappinsatser? Jag fattar ingenting. Grrrrrr. Håller tummar och tår för er i högre instans.

    Ditt prov kommer att gå som en dans :-) Hoppas ni har en bra dag i mulna, blåsiga Skåneland (min mamma har skrivit d på Skypen, här är det sol och blåst)
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Troligen för att

    kommunen ligger -37 miljoner på omsorgsförvaltningen.
    Dessutom tycker de inte att vi har behov av avlastning, för Gyril kräver inte mer omvårdnad än en annan treåring. För visst har ni alla väl de som vi
  12. 6
    Troligen för att kommunen ligger -37 miljoner på omsorgsförvaltningen.
    Dessutom tycker de inte att vi har behov av avlastning, för Gyril kräver inte mer omvårdnad än en annan treåring. För visst har ni alla väl de som vi
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Skulle ha varit 5 barn

    men slutade med enbart 2, vilket gjorde jobbet mycket lättare Men har man barn som ska sova kontra vakna barn, så kör det ihop sig ialla fall *s*. Därför tillbringade vi dagen på det andra dagiset, klämdag som det var i fredags så var många lediga.
    Bian
  14. 7
    Skulle ha varit 5 barn men slutade med enbart 2, vilket gjorde jobbet mycket lättare Men har man barn som ska sova kontra vakna barn, så kör det ihop sig ialla fall *s*. Därför tillbringade vi dagen på det andra dagiset, klämdag som det var i fredags så var många lediga.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Har ni fått avslag!!!??

    Herregud hur tänker de egentligen? Killen jag jobbar med har DS, och han är rena drömmen om man jämför med min hetsiga dotter. De har 48 avlösartimmar i månaden+ en helg på kortids.
    Cassandra har 30 dygns avlastning beviljat, och vi skulle säkert få avlösning beviljat också. Här är problemet snarare att det är svårt att få folk till avlösarservice och som avlastningsfamilj.

    Stå på er! Självklart har ni rätt till avlösning.
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  16. 8
    Har ni fått avslag!!!?? Herregud hur tänker de egentligen? Killen jag jobbar med har DS, och han är rena drömmen om man jämför med min hetsiga dotter. De har 48 avlösartimmar i månaden+ en helg på kortids.
    Cassandra har 30 dygns avlastning beviljat, och vi skulle säkert få avlösning beviljat också. Här är problemet snarare att det är svårt att få folk till avlösarservice och som avlastningsfamilj.

    Stå på er! Självklart har ni rätt till avlösning.
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Grattis till dem!

    Vi får noll timmar, men förvisso får vi ansöka för varje tillfälle som vi t ex ska gå teckenkurs o dyl. Men eftersom det blir länge mellan gångerna hinner ju Gyril "tappa" relationen till de 2 tjejerna vi har haft som avlösare.

    Måste fråga hur gammal ditt extrabarn med ds är?
    Det hävdas nämligen att Gyril är för liten och så hänvisar man till föräldraansvaret.
    Ja det är väl bara att dra det vidare...
  18. 9
    Grattis till dem! Vi får noll timmar, men förvisso får vi ansöka för varje tillfälle som vi t ex ska gå teckenkurs o dyl. Men eftersom det blir länge mellan gångerna hinner ju Gyril "tappa" relationen till de 2 tjejerna vi har haft som avlösare.

    Måste fråga hur gammal ditt extrabarn med ds är?
    Det hävdas nämligen att Gyril är för liten och så hänvisar man till föräldraansvaret.
    Ja det är väl bara att dra det vidare...
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Min bonus...

    ..fyller 7 i sommar. Jag har jobbat med honom i sen han var 5. Och jag vet med säkerhet att han har haft en avlösare till innan mig. Familjen har haft stadig avlösning sen han var 4 år iaf. Om han varit yngre än så vet jag inte.

    Här får vi söka avlösarservice mer för att få tid till syskon osv. Inte enstaka tillfällen, utan man blir beviljad X antal timmar om året, som man då nyttjar som man vill i samarbete med den som jobbar som avlösare.

    Jag kan tänka mig att det ligger er lite i fatet iomed att ni bara har Gyril. Ni kan inte hävda att syskonen behöver egentid. Och där tror jag det största problemet ligger. Sedan beror det väl lite på hur läkaren har beskrivit Gyril i intyget som grundar sig till avlösningen.

    Om hon sover bra, är lugn och harmonisk så kanske FK hävdar föräldraansvaret trots handikappet.
    Fasiken vet hur FK resonerar
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  20. 10
    Min bonus... ..fyller 7 i sommar. Jag har jobbat med honom i sen han var 5. Och jag vet med säkerhet att han har haft en avlösare till innan mig. Familjen har haft stadig avlösning sen han var 4 år iaf. Om han varit yngre än så vet jag inte.

    Här får vi söka avlösarservice mer för att få tid till syskon osv. Inte enstaka tillfällen, utan man blir beviljad X antal timmar om året, som man då nyttjar som man vill i samarbete med den som jobbar som avlösare.

    Jag kan tänka mig att det ligger er lite i fatet iomed att ni bara har Gyril. Ni kan inte hävda att syskonen behöver egentid. Och där tror jag det största problemet ligger. Sedan beror det väl lite på hur läkaren har beskrivit Gyril i intyget som grundar sig till avlösningen.

    Om hon sover bra, är lugn och harmonisk så kanske FK hävdar föräldraansvaret trots handikappet.
    Fasiken vet hur FK resonerar
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Godkväll!

    Mina båda Prinsar ligger brevid varandra och sover och jag sitter här och gäspar lite lätt.
    Det har varit en härlig och intensiv dag med massa bus och lek och skratt och prat.
    Tack Annika och Helena för att ni kom! Wiiiiie vilka underbara tjejer ni har!

    Dessutom hann jag både med att baka och bada och klippa gräsmattan innan regnet kom. Lagom tills när gästerna skulle komma. Vi som hade beställt sol?!?

    Imorgon blir det en slappardag och dessförinnan (dvs nu... ) stundar stickning och tv innan ViljePilje vill ha kvällsmat.

    Kram o natti!
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  22. 11
    Godkväll! Mina båda Prinsar ligger brevid varandra och sover och jag sitter här och gäspar lite lätt.
    Det har varit en härlig och intensiv dag med massa bus och lek och skratt och prat.
    Tack Annika och Helena för att ni kom! Wiiiiie vilka underbara tjejer ni har!

    Dessutom hann jag både med att baka och bada och klippa gräsmattan innan regnet kom. Lagom tills när gästerna skulle komma. Vi som hade beställt sol?!?

    Imorgon blir det en slappardag och dessförinnan (dvs nu... ) stundar stickning och tv innan ViljePilje vill ha kvällsmat.

    Kram o natti!
    /Morgana
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    TACK för idag!

    Det var verkligen jättetrevligt hemma hos er! Jag tyckte att jag fick se lite mer av Ever den här gången också, då vi inte var så många. Söt pojke!
    Vilje var en liten goding också!
    Dock var de lite för hungriga när vi kom hem, så vi skulle nog ätit lite mer innan vi åkte. Sofia somnade dessutom i bilen, så hon somnade efter kl 21...
    Hoppas vi ses snart!
    Annika med Maria&Sofia -03
  24. 12
    TACK för idag! Det var verkligen jättetrevligt hemma hos er! Jag tyckte att jag fick se lite mer av Ever den här gången också, då vi inte var så många. Söt pojke!
    Vilje var en liten goding också!
    Dock var de lite för hungriga när vi kom hem, så vi skulle nog ätit lite mer innan vi åkte. Sofia somnade dessutom i bilen, så hon somnade efter kl 21...
    Hoppas vi ses snart!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Tack själv för en jättetrevlig dag. Evelina var härligt trött när vi kom hem. Hon var överlycklig över dagen. Nu har vi varit ute på en promenad på en timme och Evelina ska snart på kalas. Jag ska bara få mannen att bada henne så att hon är ren till kalaset. Nu sitter hon i badet med massor av skum.

    Kram
  26. 13
    Tack själv för en jättetrevlig dag. Evelina var härligt trött när vi kom hem. Hon var överlycklig över dagen. Nu har vi varit ute på en promenad på en timme och Evelina ska snart på kalas. Jag ska bara få mannen att bada henne så att hon är ren till kalaset. Nu sitter hon i badet med massor av skum.

    Kram
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Kul att ses!

    Det var verkligen kul att träffa er igår! Jag kan inte upphöra att förundras över hur många likheter som fanns mellan våra barn. Dessutom fick man ju underhållning hela vägen i bilen. Jag hade förberett med Mamma mu, men det behövdes ju inte...
    Vi vuxna hann ju till och med avhandla lite allvarligare vuxensnack. Det kändes också jättebra!
    Tjejerna och jag var också supertrötta igår.
    Jag hoppas att vi ses snart igen!
    Kram
    Annika med Maria&Sofia -03
  28. 14
    Kul att ses! Det var verkligen kul att träffa er igår! Jag kan inte upphöra att förundras över hur många likheter som fanns mellan våra barn. Dessutom fick man ju underhållning hela vägen i bilen. Jag hade förberett med Mamma mu, men det behövdes ju inte...
    Vi vuxna hann ju till och med avhandla lite allvarligare vuxensnack. Det kändes också jättebra!
    Tjejerna och jag var också supertrötta igår.
    Jag hoppas att vi ses snart igen!
    Kram
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ja, hon var verkligen pratsam både dit och tillbaka. Förvånar mig att hon var så pigg på vägen hem efter flera timmars lekande och springande.
    Det var trevligt med lite vuxensnack, det blir ju inte så mycket sån´t när man är hemma hela dagarna. Får ta mig en tur till ditt jobb någon dag. Jag har ju egentligen hur mycket tid som helst men att komma iväg är svårare. E är kanske lite förliten för museum än så länge.

    Kram
  30. 15
    Ja, hon var verkligen pratsam både dit och tillbaka. Förvånar mig att hon var så pigg på vägen hem efter flera timmars lekande och springande.
    Det var trevligt med lite vuxensnack, det blir ju inte så mycket sån´t när man är hemma hela dagarna. Får ta mig en tur till ditt jobb någon dag. Jag har ju egentligen hur mycket tid som helst men att komma iväg är svårare. E är kanske lite förliten för museum än så länge.

    Kram
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    Sorry!

    att jag varken dök upp eller eller hörde av mig. Jag hade tänkt skicka ett SMS men det föll mig totalt ur minnet!

    Jag har bondat med mina syskon och varit och seglat i min lillebrors nyinköpta segelbåt så det blev inte riktigt tid. Iofs så brände jag in till Uppsala i panik i går em, med bror nummer två som missat att han skulle gå på bal på kvällen(!), men det var lite sent för ett gåvabesök!
  32. 16
    Sorry! att jag varken dök upp eller eller hörde av mig. Jag hade tänkt skicka ett SMS men det föll mig totalt ur minnet!

    Jag har bondat med mina syskon och varit och seglat i min lillebrors nyinköpta segelbåt så det blev inte riktigt tid. Iofs så brände jag in till Uppsala i panik i går em, med bror nummer två som missat att han skulle gå på bal på kvällen(!), men det var lite sent för ett gåvabesök!
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17

    Kom gärna och hälsa på

    ute i museet. Skriv ett mess innan du kommer, så att jag vet om jag jobbar då, bara. 2:ans buss går ända fram.
    Det finns en liten barnhörna och ett vikingaskepp. De passar även barn i 3½-årsåldern.
    Men, det är klart, vill man läsa utställningen eller gå på guidad tur kl 13, ska man nog komma utan barn.
    Annika med Maria&Sofia -03
  34. 17
    Kom gärna och hälsa på ute i museet. Skriv ett mess innan du kommer, så att jag vet om jag jobbar då, bara. 2:ans buss går ända fram.
    Det finns en liten barnhörna och ett vikingaskepp. De passar även barn i 3½-årsåldern.
    Men, det är klart, vill man läsa utställningen eller gå på guidad tur kl 13, ska man nog komma utan barn.

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar