Storasyster
Många barn
  1. Storasyster
    #1

    Storasyster

    Det är så roligt att läsa inläggen här! Själv har jag inga barn än, däremot har jag 9 syskon. Jag beundrar och är stolt över mina föräldrar som skaffat 10 barn. Och jag är tacksam, min familj är det bästa jag har

    Jag kan inte komma på en enda nackdel med att vara en stor familj, eller rättare sagt, fördelarna överväger nackdelarna så mycket - att nackdelarna är inte ens värda att nämna!

    Vet inte vad jag ville säga med detta inlägg egentligen, bara att jag tycker ni gör helt rätt i att skaffa många barn!! Och att många syskon är toppen
  2. 1
    Storasyster Det är så roligt att läsa inläggen här! Själv har jag inga barn än, däremot har jag 9 syskon. Jag beundrar och är stolt över mina föräldrar som skaffat 10 barn. Och jag är tacksam, min familj är det bästa jag har

    Jag kan inte komma på en enda nackdel med att vara en stor familj, eller rättare sagt, fördelarna överväger nackdelarna så mycket - att nackdelarna är inte ens värda att nämna!

    Vet inte vad jag ville säga med detta inlägg egentligen, bara att jag tycker ni gör helt rätt i att skaffa många barn!! Och att många syskon är toppen
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    ÅH
    Precis sånt man verkligen blir glad i hjärtat av att höra!!
    Känns skönt att höra det från en som verkligen vet hur det är att ha ett gäng syskon!!
    Tack
  4. 2
    ÅH
    Precis sånt man verkligen blir glad i hjärtat av att höra!!
    Känns skönt att höra det från en som verkligen vet hur det är att ha ett gäng syskon!!
    Tack
  5. Anonymt namn
    #3

    Vad trevligt

    Vad trevligt med ett sådant inlägg!
    Själv har jag kommit på att det faktiskt ÄR så att dysfunktionella familjer finns i alla kategorier som 1-2-3 och mångabarnsmammor. Men dom dysfunktionella familjerna med många barn märks i samhället mycket mer förstås. (10 vildingar hörs mer än 2)
    Stabila familjer är något väldigt fint och återfinns i 1-2-3 och mångabarnsfamiljerna.
    En fin fungerande syskonskara på 10 barn låter härligt!
  6. 3
    Vad trevligt Vad trevligt med ett sådant inlägg!
    Själv har jag kommit på att det faktiskt ÄR så att dysfunktionella familjer finns i alla kategorier som 1-2-3 och mångabarnsmammor. Men dom dysfunktionella familjerna med många barn märks i samhället mycket mer förstås. (10 vildingar hörs mer än 2)
    Stabila familjer är något väldigt fint och återfinns i 1-2-3 och mångabarnsfamiljerna.
    En fin fungerande syskonskara på 10 barn låter härligt!
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Vad härligt skrivetJag hoppas så att mina barn känner samma sak som vuxna
    Syskon är ju den längsta relationen man har i livet för det mesta,att inte ha syskon alls kan vara väldigt tomt.
  8. 4
    Vad härligt skrivetJag hoppas så att mina barn känner samma sak som vuxna
    Syskon är ju den längsta relationen man har i livet för det mesta,att inte ha syskon alls kan vara väldigt tomt.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Härligt att

    höra att du trivs med många syskon. Inte börjar väl ditt namn på M? Funderade bara på om vi känner varandra..
    Ha det gott!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Härligt att höra att du trivs med många syskon. Inte börjar väl ditt namn på M? Funderade bara på om vi känner varandra..
    Ha det gott!
  11. Storasyster
    #6
    Nej, då är det inte jag
  12. 6
    Nej, då är det inte jag
  13. Storasyster
    #7
    Vad kul att jag kunde glädja dig lite! Jo, man kan definitivt säga att jag vet hur det är att ha många syskon, killar o tjejer i alla åldrar
  14. 7
    Vad kul att jag kunde glädja dig lite! Jo, man kan definitivt säga att jag vet hur det är att ha många syskon, killar o tjejer i alla åldrar
  15. Storasyster
    #8
    Jo, jag har verkligen tur, och det är härligt med många syskon! Blir bättre och bättre ju äldre man blir faktiskt.
  16. 8
    Jo, jag har verkligen tur, och det är härligt med många syskon! Blir bättre och bättre ju äldre man blir faktiskt.
  17. Storasyster
    #9
    Tack, vad kul att du gillade mitt inlägg! Och jag är övertygad om att dina barn kommer att känna samma sak, det blir faktiskt roligare ju äldre man blir!
  18. 9
    Tack, vad kul att du gillade mitt inlägg! Och jag är övertygad om att dina barn kommer att känna samma sak, det blir faktiskt roligare ju äldre man blir!

Liknande trådar

  1. Storasyster!
    By mibelle in forum _1005 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 17:19
  2. Storasyster
    By Stina2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 14:42
  3. Att bli storasyster..
    By kattmamman in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 19:28
  4. Storasyster
    By Sandy in forum Ur barnamun
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 19:28
  5. När man har en storasyster
    By _Busmamman_ in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 07:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar