Möss?
Föräldraskap
  1. Linn_78
    #1

    Möss?

    Håller på att packa inför den stora flytten. Från stor fräsch lägenhet i stan till mindre fräsch, men ack så mysig liten stuga på landet. Eftersom att det är ganska mycket mindre yta i huset än i vår lägenhet är måste mycket saker packas undan för några år. Bla babykläder, böcker osv. men hur blir det då med möss? Käkar de upp eller bygger bo i klädkartongerna eller boklådorna? Det verkar vara en del möss runt stället. Vi kan heller inte ha katt eftersom att både dottern och mannen är allergiska.
    Någon som har tips på hur vi kan hålla dem borta? Förutom vanliga musfällor som kommer att införskaffas illa kvickt! I alla fall hålla dem undan på insidan? Min farmor sa att de alltid la svartvinbärskvistar tex i jordkällaren, det gillade inte mössen. Känner någon igen det eller är det mer skrock? Det skulle väl vara bra om det i så fall fanns typ svartvinbärsspray
    Jag är ganska orolig just över det här med mösen faktiskt. Annars känns allt jättebra inför flytten.
  2. 1
    Möss? Håller på att packa inför den stora flytten. Från stor fräsch lägenhet i stan till mindre fräsch, men ack så mysig liten stuga på landet. Eftersom att det är ganska mycket mindre yta i huset än i vår lägenhet är måste mycket saker packas undan för några år. Bla babykläder, böcker osv. men hur blir det då med möss? Käkar de upp eller bygger bo i klädkartongerna eller boklådorna? Det verkar vara en del möss runt stället. Vi kan heller inte ha katt eftersom att både dottern och mannen är allergiska.
    Någon som har tips på hur vi kan hålla dem borta? Förutom vanliga musfällor som kommer att införskaffas illa kvickt! I alla fall hålla dem undan på insidan? Min farmor sa att de alltid la svartvinbärskvistar tex i jordkällaren, det gillade inte mössen. Känner någon igen det eller är det mer skrock? Det skulle väl vara bra om det i så fall fanns typ svartvinbärsspray
    Jag är ganska orolig just över det här med mösen faktiskt. Annars känns allt jättebra inför flytten.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    I förra huset jag bodde hade vi massor med möss, tyvärr. Underligt nog gav de sej aldrig på kläder! Och jag hade massor av klädlådor på vinden! Vi hade katter och fällor men ändå massor av möss (berodde lite på vintrar också) så jag är tacksam för att de lät dem vara.

    Elektroniska musskrämmare finns det ju som också kanske vore värda ett försök?
  4. 2
    I förra huset jag bodde hade vi massor med möss, tyvärr. Underligt nog gav de sej aldrig på kläder! Och jag hade massor av klädlådor på vinden! Vi hade katter och fällor men ändå massor av möss (berodde lite på vintrar också) så jag är tacksam för att de lät dem vara.

    Elektroniska musskrämmare finns det ju som också kanske vore värda ett försök?
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    På lantmännen har de råttgift, som ser ut som små fyrkantiga bitar, som man lägger i en automat och är effektiva, det rekomederar jag.
    Mössen gillar att knapra på allt och då menar jag allt.
    Så är det något du är rädd om ställ det inte på vinden.
  6. 3
    På lantmännen har de råttgift, som ser ut som små fyrkantiga bitar, som man lägger i en automat och är effektiva, det rekomederar jag.
    Mössen gillar att knapra på allt och då menar jag allt.
    Så är det något du är rädd om ställ det inte på vinden.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Vi har använt elektronisk musskrämmare till vårt sommarhus och har peppar peppar inte längre några möss i kök och sovrum. Det piper dock så jag hör, så vi har den aldrig på när vi är hemma. Men på vind etc borde den ju fungera. Annars är det inte så mycket att göra, mer än att försöka mustäta så mycket det går. Man kan väl använda fällor och gift, men det är jag alldeles för blödig för.
  8. 4
    Vi har använt elektronisk musskrämmare till vårt sommarhus och har peppar peppar inte längre några möss i kök och sovrum. Det piper dock så jag hör, så vi har den aldrig på när vi är hemma. Men på vind etc borde den ju fungera. Annars är det inte så mycket att göra, mer än att försöka mustäta så mycket det går. Man kan väl använda fällor och gift, men det är jag alldeles för blödig för.

Liknande trådar

  1. J-LA möss!!!!!!!!!!!!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 08:16
  2. Jag har möss!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 10:17
  3. möss!
    By housewife in forum Föräldraskap
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 00:30
  4. Hur bli av med möss?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 19:03
  5. Två möss
    By Mia_Sthlm back.. in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 13:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar