Godmorgon!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Godmorgon!

    Vi har haft en riktig idealmorgon där vi hunnit äta, leka med barnen, läsa, laga lunchmaten och diskat upp efter frukost och plockat undan samt bäddat sängarna. Ändå är klockan bara 08:43. Nu ska jag bara duscha och sedan ska vi åka till kyrkan hela familjen.

    Ha en bra dag alla. Puss och kram från idealfamiljen (ni fattar att det vanligtvis inte ser ut så här va? Det är därför jag känner behov av att berätta. Vanligtvis är söndagsmorgnarna trötta, griniga och stressade och all röra är kvar när vi kommer hem igen på em)
  2. 1
    Godmorgon! Vi har haft en riktig idealmorgon där vi hunnit äta, leka med barnen, läsa, laga lunchmaten och diskat upp efter frukost och plockat undan samt bäddat sängarna. Ändå är klockan bara 08:43. Nu ska jag bara duscha och sedan ska vi åka till kyrkan hela familjen.

    Ha en bra dag alla. Puss och kram från idealfamiljen (ni fattar att det vanligtvis inte ser ut så här va? Det är därför jag känner behov av att berätta. Vanligtvis är söndagsmorgnarna trötta, griniga och stressade och all röra är kvar när vi kommer hem igen på em)
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Go fm space!

    och alla andra såklart.
    ojojoj det var en tjusigt uppspaltad dag. Jag har också haft flyt idag. Hitills iaf.. Fortsätter jag i den här andan är jag klar med allt fråmåt kvällningen. Det brukar vara en illusion i vilket fall. Kyrkan håhå, det låter lite härligt måste jag medge på något sätt, en familjegrej och lite "söndagsstek" över det hela, fast jag har svårt för det där. Men jag gillar traditioner och cermonier ändå.. Lite dubbelt va? Här är den ateistiska agnostikern som tycker det är ett trevligt sommarnöje att besöka gamla kyrkor.
    Hoppas ni får en härlig fin söndag!
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  4. 2
    Go fm space! och alla andra såklart.
    ojojoj det var en tjusigt uppspaltad dag. Jag har också haft flyt idag. Hitills iaf.. Fortsätter jag i den här andan är jag klar med allt fråmåt kvällningen. Det brukar vara en illusion i vilket fall. Kyrkan håhå, det låter lite härligt måste jag medge på något sätt, en familjegrej och lite "söndagsstek" över det hela, fast jag har svårt för det där. Men jag gillar traditioner och cermonier ändå.. Lite dubbelt va? Här är den ateistiska agnostikern som tycker det är ett trevligt sommarnöje att besöka gamla kyrkor.
    Hoppas ni får en härlig fin söndag!
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Godmorgon!

    Här skiner solen äntligen efter en gårdagen med ösregn. Vi har precis avnjutit en grötlunch(till och med Eric äter - halleluja!!!).
    Jag har tagit det relativit lugnt i morse, inte gjort något speciellt utan snarare passat på att få mysa lite med sambon då ungarna har varit underhållna av farmor. Om en liten stund ska vi klä på oss och gå ut(ungarna har redan hunnit ut en sväng med farmor och hennes katt). Astrid tjatar om att få köra kross och Julia om en promenad med avslutande åktur på fyrhjulingen. De tänkte att vi tar en tur till vindskyddet(2 km dit) , vi får väl se om det blir så.

    Igår tog vi oss en shoppingtur. Det blev nya sommarskor till Julia och Eric, sandaler från ecco åt lillherrn.
    Tur nog fick jag 100 kr rabatt på bägge skoparen, eftersom butiksägaren(släkt till sambon) kände att han lurade lite på oss det dyrare paret(jag tvekade in i det längsta att prova dem då jag VET hur det skulle sluta *S*).
    Men det var enda skoparet som satt som gjutet på Erics fot. De andra sandalerna hade hur mycket luft bakom hälen som helst men tårna var i framkant. Han fick inte bak hälen hur vi än försökte justera kardborreremamrna.

    Sen hittade jag en kortärmad blus på märkesoutletsbutiken som är ganska nyöppnad här hos oss.
    Vit satin med ett skirt blommönster i grönt. Riktigt sommarfräch. Om den då inte är absolut det mest moderna(de var populära som festkläder i vinterkollektionen). Sen så köpte jag även mig ett halsband med ett stort glashjärta i grönt och läderrem som gör att även jag klarar av att bära smycket. Metallpinnen som håller hjärtat når inte ner på huden då hjärtat är så runt i formen.

    Farmor själv hittade sig två nya tröjor, hon lyckades glömma alla sina tröjor hemma på sängen när hon kom hit. Hon lånade en av mig igår, men de är verkligen högvattensmärkta på henne *s*. Ingen i sambons familj är under 180cm så sambons 196cm kommer ju någonstans ifrån - vilket leder till mina långa ungar oxå

    Nej, nu måste ja ta mig ut. Kan inte sitta och se på solen genom fönstret längre.
    Bian
  6. 3
    Godmorgon! Här skiner solen äntligen efter en gårdagen med ösregn. Vi har precis avnjutit en grötlunch(till och med Eric äter - halleluja!!!).
    Jag har tagit det relativit lugnt i morse, inte gjort något speciellt utan snarare passat på att få mysa lite med sambon då ungarna har varit underhållna av farmor. Om en liten stund ska vi klä på oss och gå ut(ungarna har redan hunnit ut en sväng med farmor och hennes katt). Astrid tjatar om att få köra kross och Julia om en promenad med avslutande åktur på fyrhjulingen. De tänkte att vi tar en tur till vindskyddet(2 km dit) , vi får väl se om det blir så.

    Igår tog vi oss en shoppingtur. Det blev nya sommarskor till Julia och Eric, sandaler från ecco åt lillherrn.
    Tur nog fick jag 100 kr rabatt på bägge skoparen, eftersom butiksägaren(släkt till sambon) kände att han lurade lite på oss det dyrare paret(jag tvekade in i det längsta att prova dem då jag VET hur det skulle sluta *S*).
    Men det var enda skoparet som satt som gjutet på Erics fot. De andra sandalerna hade hur mycket luft bakom hälen som helst men tårna var i framkant. Han fick inte bak hälen hur vi än försökte justera kardborreremamrna.

    Sen hittade jag en kortärmad blus på märkesoutletsbutiken som är ganska nyöppnad här hos oss.
    Vit satin med ett skirt blommönster i grönt. Riktigt sommarfräch. Om den då inte är absolut det mest moderna(de var populära som festkläder i vinterkollektionen). Sen så köpte jag även mig ett halsband med ett stort glashjärta i grönt och läderrem som gör att även jag klarar av att bära smycket. Metallpinnen som håller hjärtat når inte ner på huden då hjärtat är så runt i formen.

    Farmor själv hittade sig två nya tröjor, hon lyckades glömma alla sina tröjor hemma på sängen när hon kom hit. Hon lånade en av mig igår, men de är verkligen högvattensmärkta på henne *s*. Ingen i sambons familj är under 180cm så sambons 196cm kommer ju någonstans ifrån - vilket leder till mina långa ungar oxå

    Nej, nu måste ja ta mig ut. Kan inte sitta och se på solen genom fönstret längre.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    God förmiddag :)

    Vad skönt med en morgon som fungerar så smidigt De är rätt sällsynta här med, även om det gått skapligt just idag åtminstone. Värre är att båda ungarna tycks ha kommit in i nån ny utvecklings-trots-fas, så här är det livat om dagarna. De gallskriker mest hela tiden tycker jag, slåss om allt, och ingen av dem tycks minnas att man kan prata i normal ton, utan allt ska vrålas fram. Antingen tror de att jag är döv, eller också försöker de göra mig döv *övertygad*. Pluggandet går det därför lite si som så med just nu, och det är ju inte så bra. Samtidigt är jag inte så jätteinspirerad, jag vill bara bli av med de här ämnena och ge mig i kast med fysiken. Jaja, nån gång under den kommande veckan kommer J hem igen och kan ge mig lite avlastning med barnen så jag hinner plugga klart allting. Jag kanske rent av kan få lite egentid...det har jag inte haft på några veckor nu, och det börjar kännas.

    Nej, dags att göra ett nytt försök med företagsekonomin. Har ett stort prov i morgon, så idag bara måste jag hinna beta av allting. Tur att man varit företagare tidigare och har det mesta gratis...
  8. 4
    God förmiddag :) Vad skönt med en morgon som fungerar så smidigt De är rätt sällsynta här med, även om det gått skapligt just idag åtminstone. Värre är att båda ungarna tycks ha kommit in i nån ny utvecklings-trots-fas, så här är det livat om dagarna. De gallskriker mest hela tiden tycker jag, slåss om allt, och ingen av dem tycks minnas att man kan prata i normal ton, utan allt ska vrålas fram. Antingen tror de att jag är döv, eller också försöker de göra mig döv *övertygad*. Pluggandet går det därför lite si som så med just nu, och det är ju inte så bra. Samtidigt är jag inte så jätteinspirerad, jag vill bara bli av med de här ämnena och ge mig i kast med fysiken. Jaja, nån gång under den kommande veckan kommer J hem igen och kan ge mig lite avlastning med barnen så jag hinner plugga klart allting. Jag kanske rent av kan få lite egentid...det har jag inte haft på några veckor nu, och det börjar kännas.

    Nej, dags att göra ett nytt försök med företagsekonomin. Har ett stort prov i morgon, så idag bara måste jag hinna beta av allting. Tur att man varit företagare tidigare och har det mesta gratis...

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar