Ledvärk
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Ledvärk

    Hej! Jag har sen några veckor ont i höfter, handleder, knän, en molande smärta som känns lite som mensvärk (!) och jag börjar bli orolig. Vänster hand är lite domnad och stickig. Jag har varit på magnetröntgen för handen, inte fått svar ännu. Jag har lite knas med synen tycker jag också.
    Min läkare säger att handen kan bero på karpaltunnelsyndrom eller diskbråck i nacken, men resten då? Jag trodde att det var min antidepressiva medicin som gav ledvärk, men nu när jag slutat med den ( med doktorns godkännande) känns det molande ändå.
    Nu är jag lite rädd att hon ska avfärda mig som hypokondriker...
    Vad tror ni om mina symptom? Jag är 40 år, lite otränad men frisk annars, ingen övervikt.
  2. 1
    Ledvärk Hej! Jag har sen några veckor ont i höfter, handleder, knän, en molande smärta som känns lite som mensvärk (!) och jag börjar bli orolig. Vänster hand är lite domnad och stickig. Jag har varit på magnetröntgen för handen, inte fått svar ännu. Jag har lite knas med synen tycker jag också.
    Min läkare säger att handen kan bero på karpaltunnelsyndrom eller diskbråck i nacken, men resten då? Jag trodde att det var min antidepressiva medicin som gav ledvärk, men nu när jag slutat med den ( med doktorns godkännande) känns det molande ändå.
    Nu är jag lite rädd att hon ska avfärda mig som hypokondriker...
    Vad tror ni om mina symptom? Jag är 40 år, lite otränad men frisk annars, ingen övervikt.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Hypotyreos?

    Jag har/hade ledvärk som även gav domningar och stickningar i händerna. Nu när jag äter medicin (Levaxin) så märker jag att mitt mörkerseende har blivit bättre.
    Hur länge hade du ätit antidepp medicin? Många säger att hypotyreos och depression lite går hand i hand.

    www.thyroid.se kan du läsa mer om du vill.

    Hoppas dom hittar svar.

    Kram Anna
  4. 2
    Hypotyreos?

    Jag har/hade ledvärk som även gav domningar och stickningar i händerna. Nu när jag äter medicin (Levaxin) så märker jag att mitt mörkerseende har blivit bättre.
    Hur länge hade du ätit antidepp medicin? Många säger att hypotyreos och depression lite går hand i hand.

    www.thyroid.se kan du läsa mer om du vill.

    Hoppas dom hittar svar.

    Kram Anna
  5. Medlem sedan
    Jul 1999
    #3
    Hej! Tack för ditt svar. Jag hade inga konstiga värden i april så jag tror inte att det är hypotyreos. Jag hade bytt antideppmedicin efter att ha tagit Cipramil i snart tio år (TIO ÅR!!! herregud) och ledvärk är en ovanlig biverkning men jag hoppas att det löser sig.
  6. 3
    Hej! Tack för ditt svar. Jag hade inga konstiga värden i april så jag tror inte att det är hypotyreos. Jag hade bytt antideppmedicin efter att ha tagit Cipramil i snart tio år (TIO ÅR!!! herregud) och ledvärk är en ovanlig biverkning men jag hoppas att det löser sig.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Har du tagit borrelia-prov? Det kan ju ge en massa diffusa symptom...
  8. 4
    Har du tagit borrelia-prov? Det kan ju ge en massa diffusa symptom...
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Mina värden är också ok. Men jag har fått levaxin ändå, pga förstorad sköldkörtel och mkt kliniska symptom.
    Men hoppas det är biv på medicinen och att det löser sig på det viset.

    /Anna
  10. 5
    Mina värden är också ok. Men jag har fått levaxin ändå, pga förstorad sköldkörtel och mkt kliniska symptom.
    Men hoppas det är biv på medicinen och att det löser sig på det viset.

    /Anna

Liknande trådar

  1. Ledvärk av amning?
    By Momarorie in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-03-16, 09:27
  2. Ledvärk? kåvepenin?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:23
  3. ledvärk
    By svbk in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 20:56
  4. Ledvärk
    By Maria med A.L.H in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 05:49
  5. ledvärk
    By krax in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 10:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar