Vatten, stan e full av vatten
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Vatten, stan e full av vatten

    Nåja inte stan men sjukhuset... Vattenläcka har vi haft här, 65.000 liter vatten... Jättekul! Alla hissar avstängda osv....
    ~Per aspera ad astra~ Genom svårigheterna mot stjärnorna

    Matilda 980427
    Thea 040711
    Liv 091124

    http://minimumsa.wordpress.com
  2. 1
    Vatten, stan e full av vatten Nåja inte stan men sjukhuset... Vattenläcka har vi haft här, 65.000 liter vatten... Jättekul! Alla hissar avstängda osv....
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Aha så ni känner er som akvariefiskar?
  4. 2
    Aha så ni känner er som akvariefiskar?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Hissar och vatten? Huuuu. Då tänker jag på Titanic... *ryser*
  6. 3
    Hissar och vatten? Huuuu. Då tänker jag på Titanic... *ryser*
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Kul att försöka transportera patienter mellan våningarna då - starka kvinnor och män efterlyses!!
  8. 4
    Kul att försöka transportera patienter mellan våningarna då - starka kvinnor och män efterlyses!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    så lasarettet har fått en inomhuspool
  10. 5
    så lasarettet har fått en inomhuspool
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    nä!

    vilket sjukhus då? Låter inget vidare.
  12. 6
    nä! vilket sjukhus då? Låter inget vidare.
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7
    Vår avd ligger ovanför läckan, så här är torrt... Som tur är. Men det var mycket blött inne när jag kom hit. Från plan -1 till plan 2!
  14. 7
    Vår avd ligger ovanför läckan, så här är torrt... Som tur är. Men det var mycket blött inne när jag kom hit. Från plan -1 till plan 2!
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8
    Lite det stuket ja! Fast det är ju inte BARA vatten utanför *ler*
  16. 8
    Lite det stuket ja! Fast det är ju inte BARA vatten utanför *ler*
  17. Medlem sedan
    Aug 1999
    #9
    Går icke! Hissarna har varit avstängda fram tills nu!
  18. 9
    Går icke! Hissarna har varit avstängda fram tills nu!
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10
    Njaa mer ett inomhusvattenfall! utan uppsamlingsplats...
  20. 10
    Njaa mer ett inomhusvattenfall! utan uppsamlingsplats...
  21. Medlem sedan
    Aug 1999
    #11
    Det är fixat nu! Allt OK igen! Alla hissar funkar, och ingen blev skadad! Men mycke vatten var det!
  22. 11
    Det är fixat nu! Allt OK igen! Alla hissar funkar, och ingen blev skadad! Men mycke vatten var det!
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Allvarligt! Ligger det vatten på golvet? Jag skulle ha skrikit i högan sky om jag åkte ner med en hiss och blev blöt om fötterna. *hysteriskt rädd för att åka hiss på en sjunkande båt*
  24. 12
    Allvarligt! Ligger det vatten på golvet? Jag skulle ha skrikit i högan sky om jag åkte ner med en hiss och blev blöt om fötterna. *hysteriskt rädd för att åka hiss på en sjunkande båt*
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13
    Ni med .
    Man får hoppas att det inte var som här, att ngn medvetet slagit sönder vattenlås och skruvat på varmvattenkranar en helg.
    Superkul. Not. Massa fina skattepengar som nu går åt till att renovera. Mina kollegor på rehab ( mest drabbade) är nu utlokaliserade.

    Börjar bli lite för vanligt. Förra vintern var vår "kompisvårdcentral" ( vi är samma enhet men två mil från varandra) stängd för total renovering. Vattenläcka.
  26. 13
    Ni med .
    Man får hoppas att det inte var som här, att ngn medvetet slagit sönder vattenlås och skruvat på varmvattenkranar en helg.
    Superkul. Not. Massa fina skattepengar som nu går åt till att renovera. Mina kollegor på rehab ( mest drabbade) är nu utlokaliserade.

    Börjar bli lite för vanligt. Förra vintern var vår "kompisvårdcentral" ( vi är samma enhet men två mil från varandra) stängd för total renovering. Vattenläcka.
  27. Medlem sedan
    Aug 1999
    #14
    Nä det var något rör som gått i sönder. Men 65 kubik vatten är ganska mkt!
  28. 14
    Nä det var något rör som gått i sönder. Men 65 kubik vatten är ganska mkt!
  29. Medlem sedan
    Aug 1999
    #15
    På golvet i hisshallen ja, men om det kommer in vatten när man åkte i hissen vet jag inte, för jag undvek dem och gick upp till avd istället, tror att det mest regnade i hissarna.
  30. 15
    På golvet i hisshallen ja, men om det kommer in vatten när man åkte i hissen vet jag inte, för jag undvek dem och gick upp till avd istället, tror att det mest regnade i hissarna.
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16
    Japp. Men förhoppningsvis så hann de ta undan det direkt. Med brandbil och pump.
    Här hann det ju ligga ett tag och rinna ner på undervåningen. Där man öppnat kranarna så gick brandlarmet eftersom idioter/ erna satt på varmvattnet ( tur i oturen). Då det var i en oanvänd del på helgerna så skulle det tagit lång tid innan det upptäckts.
    Men, undervåningen är ju förstörd. Väggar, datorer mm mm.
  32. 16
    Japp. Men förhoppningsvis så hann de ta undan det direkt. Med brandbil och pump.
    Här hann det ju ligga ett tag och rinna ner på undervåningen. Där man öppnat kranarna så gick brandlarmet eftersom idioter/ erna satt på varmvattnet ( tur i oturen). Då det var i en oanvänd del på helgerna så skulle det tagit lång tid innan det upptäckts.
    Men, undervåningen är ju förstörd. Väggar, datorer mm mm.

Liknande trådar

  1. Vatten, sta´n e full av vatten...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 12:19
  2. Vatten vatten vatten
    By Starchildgirl in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 10:20
  3. Vatten! Sta´n är full av vatten...
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 08:58
  4. Vatten hela stan
    By D©lphin in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 18:06
  5. vatten, vatten, överallt! OT
    By SvartaPantern in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar