Hur mycket kaffe dricker du?

Visa resultat för omröstning: Hur mycket kaffe dricker du?

Antal röster 323. Den här omröstningen är stängd
  • Inget alls.

    87 26.93%
  • Någon kopp ibland.

    37 11.46%
  • 1-2 koppar om dagen.

    100 30.96%
  • 3-5 koppar om dagen.

    84 26.01%
  • mer än 5 koppar om dagen.

    15 4.64%
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Hur mycket kaffe dricker du?

    Hur mycket kaffe dricker du?
  2. 1
    Hur mycket kaffe dricker du? Hur mycket kaffe dricker du?
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    har inte blivit vuxen än tycker karln min som dricker kaffe konstant
  4. 2
    har inte blivit vuxen än tycker karln min som dricker kaffe konstant
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Mitt livselixir....

    ÄÄÄÄlskar java. Men dricker med förstånd. Aldrig mer än 5 koppar dagen.
  6. 3
    Mitt livselixir.... ÄÄÄÄlskar java. Men dricker med förstånd. Aldrig mer än 5 koppar dagen.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Dricker vanligen ca 2 koppar om dagen, men vissa dagar så blir det upp till 4-5 koppar. Mmmm kaffe är gott!
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  8. 4
    Dricker vanligen ca 2 koppar om dagen, men vissa dagar så blir det upp till 4-5 koppar. Mmmm kaffe är gott!
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    samma här.. Jag och min morbror som inte dricker kaffe i släkten. Vi får saft.
    ~mamma till en ängel *Robin* f/d 17 okt 2004~


    "Skogen skulle vara mycket tyst, om inga andra fåglar sjöng än de som sjunger bäst"
  10. 5
    samma här.. Jag och min morbror som inte dricker kaffe i släkten. Vi får saft.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Jag drack kaffe på vårt bröllop ;-) , ville ju känna mig lite vuxen då.
    Det händer att jag dricker kaffe någon gång om året. När man inte är van att dricka kaffe kan jag lova er att det har en väldigt uppiggande effekt.
  12. 6
    Jag drack kaffe på vårt bröllop ;-) , ville ju känna mig lite vuxen då.
    Det händer att jag dricker kaffe någon gång om året. När man inte är van att dricka kaffe kan jag lova er att det har en väldigt uppiggande effekt.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Jag drack kaffe på vårt bröllop ;-) , ville ju känna mig lite vuxen då.
    Det händer att jag dricker kaffe någon gång om året. När man inte är van att dricka kaffe kan jag lova er att det har en väldigt uppiggande effekt.
  14. 7
    Jag drack kaffe på vårt bröllop ;-) , ville ju känna mig lite vuxen då.
    Det händer att jag dricker kaffe någon gång om året. När man inte är van att dricka kaffe kan jag lova er att det har en väldigt uppiggande effekt.
  15. CaritaZ
    #8

    Dricker bara te

    Kunde aldrig lära mig gilla den skarpa kaffesmaken. När det var dags att dricka nåt vuxnare än varm choklad, så blev det te.

    Maken, som kommer från Kina, dricker också te. I motsats till mig kan han dricka kaffe ibland, men då måste det vara med både grädde och socker.

    Irish coffee kan jag dricka, men det räknas väl inte?
  16. 8
    Dricker bara te Kunde aldrig lära mig gilla den skarpa kaffesmaken. När det var dags att dricka nåt vuxnare än varm choklad, så blev det te.

    Maken, som kommer från Kina, dricker också te. I motsats till mig kan han dricka kaffe ibland, men då måste det vara med både grädde och socker.

    Irish coffee kan jag dricka, men det räknas väl inte?
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9

    kaffe för sällskaps skull

    Dricker kaffe ibland när det känns för pinsamt att be om saft. Gillar det igentligen inte. Håller med om att irisch coffe är betydligt gogare! Tyvärr nåt som inte jag kan drika nu när jag är gravid.
  18. 9
    kaffe för sällskaps skull Dricker kaffe ibland när det känns för pinsamt att be om saft. Gillar det igentligen inte. Håller med om att irisch coffe är betydligt gogare! Tyvärr nåt som inte jag kan drika nu när jag är gravid.
  19. Medlem sedan
    Jun 2006
    #10
    får bara ont i magen av kaffe... då är det lika bra att låta bli...
  20. 10
    får bara ont i magen av kaffe... då är det lika bra att låta bli...
  21. Medlem sedan
    Jul 1999
    #11
    Jag kan tycka att kaffe är gott men jag får ont i magen av det. Så nu dricker jag aldrig kaffe bara te.
  22. 11
    Jag kan tycka att kaffe är gott men jag får ont i magen av det. Så nu dricker jag aldrig kaffe bara te.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12

    Inte vuxen jag heller.

    jag dricker Irish Coffee kanske 2 gånger/år, annars dricker jag inte kaffe. Jag drack kaffe när jag var rökare, sen slutade jag med båda. Kaffe utan cigg var inte gott.
  24. 12
    Inte vuxen jag heller. jag dricker Irish Coffee kanske 2 gånger/år, annars dricker jag inte kaffe. Jag drack kaffe när jag var rökare, sen slutade jag med båda. Kaffe utan cigg var inte gott.
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13

    Sjukt mycket!

    Det går nog med lätthet i 2 liten min/dag....
    Idag köpte jag för 1a gången koffeinfritt och hoppas att det skall bli en positiv upplevelse. Smaken var bra men mitt problem är att jag är lite "hyper" och borde dra ner på koffeinet som är stressande....

    Hoppas det går vägen!
  26. 13
    Sjukt mycket! Det går nog med lätthet i 2 liten min/dag....
    Idag köpte jag för 1a gången koffeinfritt och hoppas att det skall bli en positiv upplevelse. Smaken var bra men mitt problem är att jag är lite "hyper" och borde dra ner på koffeinet som är stressande....

    Hoppas det går vägen!

Liknande trådar

  1. Dricker ni mycket kaffe?
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 10:31
  2. Hur mycket kaffe dricker vi svenskar
    By Monica med A & C in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 21:51
  3. Hur mkt kaffe dricker ni?
    By Smilla... in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 17:30
  4. Dricker ni kaffe?
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 16:45
  5. Hur dricker ni ert kaffe
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 13:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar