Godmorgon!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Godmorgon!

    Igår fick jag statistiksammanställningen för 2006. Inte direkt ngn upplyftande läsning. Ex så hade endast 5 (fem)!!! familjer fått hembesök under året! Jag tar inte åt mig, jag började först i november och dessa hmbesök är gjorda utav mig i december *S*

    Andra trista siffror är att endast 8,5 % av barnen ammas helt i 6 mån, där finns lite för mig att göra

    2% av mina barn är helt ovaccinerade! Och när det gäller MPR så är det endast 88,7 % som vaccinerat sina barn!

    Visst är statistik kul
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  2. 1
    Godmorgon! Igår fick jag statistiksammanställningen för 2006. Inte direkt ngn upplyftande läsning. Ex så hade endast 5 (fem)!!! familjer fått hembesök under året! Jag tar inte åt mig, jag började först i november och dessa hmbesök är gjorda utav mig i december *S*

    Andra trista siffror är att endast 8,5 % av barnen ammas helt i 6 mån, där finns lite för mig att göra

    2% av mina barn är helt ovaccinerade! Och när det gäller MPR så är det endast 88,7 % som vaccinerat sina barn!

    Visst är statistik kul
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Hm intressant

    Hur många ammas delvis efter sex månader då? Det var en så väldigt låg siffra, jag blev helt förvånad! Kan det vara så att många börjar ge sån där gröt vid fyra månader men ammar i övrigt?

    Idag ska barnen till Skansen med sin underbara dagmamma. Jag ska ta det lugnt. R har tenta.

    Ojoj, tänk att jag ska börja springa på bvc igen... Ida ser fram emot fyraårskontrollen, visst kontrolleras hörsel och syn då? Hon har lärt sej att hoppa på ett ben, så det vill hon visa sköterskan (och hela världen ) Och hon känner sej liksom utvald, att bvc-sköterskan vill prata med _henne_.
  4. 2
    Hm intressant Hur många ammas delvis efter sex månader då? Det var en så väldigt låg siffra, jag blev helt förvånad! Kan det vara så att många börjar ge sån där gröt vid fyra månader men ammar i övrigt?

    Idag ska barnen till Skansen med sin underbara dagmamma. Jag ska ta det lugnt. R har tenta.

    Ojoj, tänk att jag ska börja springa på bvc igen... Ida ser fram emot fyraårskontrollen, visst kontrolleras hörsel och syn då? Hon har lärt sej att hoppa på ett ben, så det vill hon visa sköterskan (och hela världen ) Och hon känner sej liksom utvald, att bvc-sköterskan vill prata med _henne_.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Godmorgon

    Strax ska jag åka till skolan och ha muntlig redovisning av min uppsats om Aino Trosell.
    Och jag har sovit typ 2 timmar, så jag är glad om jag inte svimmar. =)
    Jävla djur, säger jag. Alla har varit helt toppade inatt.

    Nåja, det blir strålande sol och 20 grader idag. Jag får lägga mig i gräset och sova sen.
  6. 3
    Godmorgon Strax ska jag åka till skolan och ha muntlig redovisning av min uppsats om Aino Trosell.
    Och jag har sovit typ 2 timmar, så jag är glad om jag inte svimmar. =)
    Jävla djur, säger jag. Alla har varit helt toppade inatt.

    Nåja, det blir strålande sol och 20 grader idag. Jag får lägga mig i gräset och sova sen.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    God morgon!

    Det var låga siffror på amningen (ja och hembesöken också även om det har sina orsaker). Är det lägre siffror än rikssnittet? Vet inte om det är jag som blivit känsligare eller fall det faktiskt är vanligare att man börjar tidigt med mat, ersättning och annat? Tycker det har blivit mer av antiamningshets faktiskt. Jag har ju iof inte så lång erfarenhet heller. Var ju av förklarliga skäl inte så insatt innan Éowyn föddes.

    Jag har sovit längre i natt men ändå för lite. Har förmodligen PMS också eftersom jag började gråta när jag läste tidningen ;-)

    Ha en bra dag people!
  8. 4
    God morgon! Det var låga siffror på amningen (ja och hembesöken också även om det har sina orsaker). Är det lägre siffror än rikssnittet? Vet inte om det är jag som blivit känsligare eller fall det faktiskt är vanligare att man börjar tidigt med mat, ersättning och annat? Tycker det har blivit mer av antiamningshets faktiskt. Jag har ju iof inte så lång erfarenhet heller. Var ju av förklarliga skäl inte så insatt innan Éowyn föddes.

    Jag har sovit längre i natt men ändå för lite. Har förmodligen PMS också eftersom jag började gråta när jag läste tidningen ;-)

    Ha en bra dag people!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    God morgon!

    Här är det sjukstuga... 3 av 4 är däckade. Är ju själv den här veckan så det var bara att ringa och vabba. Tur iaf att det är 3 veckor sen sist *ironisk*

    Idun är pigg så hon och jag får ta oss till en affär och fylla på kylskåpet. Är ju van med att J handlar maten men jag kan ju inte vänta tills lördag *S*

    Det börjar dessutom klia i "köpa ny vagn" fingrarna. Farligt nu när J är bortrest

    Ha en bra dag allihopa! Hoppas solen skiner på er för det gör den inte på oss.
  10. 5
    God morgon! Här är det sjukstuga... 3 av 4 är däckade. Är ju själv den här veckan så det var bara att ringa och vabba. Tur iaf att det är 3 veckor sen sist *ironisk*

    Idun är pigg så hon och jag får ta oss till en affär och fylla på kylskåpet. Är ju van med att J handlar maten men jag kan ju inte vänta tills lördag *S*

    Det börjar dessutom klia i "köpa ny vagn" fingrarna. Farligt nu när J är bortrest

    Ha en bra dag allihopa! Hoppas solen skiner på er för det gör den inte på oss.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Morning!

    Grått och ovårigt, men ganska skönt i luften ändå.
    Bihålorna fulla med snor och grus i ögonen, men på gott humör.
    Planer för idag?
    Inte en aning

    kram!
    /Morgana

    ....som håller med om att statistiken inte var direkt upplyftande. Tur att du började där och kunde snygga till hembesökssiffrorna lite grand åtminstone. Fem familjer (haha klart att det var fem när det gäller dig ) är ju långt bättre än ingen!
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  12. 6
    Morning! Grått och ovårigt, men ganska skönt i luften ändå.
    Bihålorna fulla med snor och grus i ögonen, men på gott humör.
    Planer för idag?
    Inte en aning

    kram!
    /Morgana

    ....som håller med om att statistiken inte var direkt upplyftande. Tur att du började där och kunde snygga till hembesökssiffrorna lite grand åtminstone. Fem familjer (haha klart att det var fem när det gäller dig ) är ju långt bättre än ingen!
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7
    Godmorgon
    Har du statistik på hur många föräldrar tillbarnen som är bodisberoende och motionerar alldeles för lite?
    Jag är en av dem. *suck*
    Men idag gick jag ialla fall 20 minuters promenad med vagnen i raskt tempo så jag fick duscha efteråt
    alltid något.
    Nåja jag rör mig fasligt mycket när jag far här hemma iofs städar passar barn osv. så det är ju inte så katastrofalt som det verkar
    vikten står ju still det kunde ju varit värre.
    Men godis... godis är gott...
  14. 7
    Godmorgon
    Har du statistik på hur många föräldrar tillbarnen som är bodisberoende och motionerar alldeles för lite?
    Jag är en av dem. *suck*
    Men idag gick jag ialla fall 20 minuters promenad med vagnen i raskt tempo så jag fick duscha efteråt
    alltid något.
    Nåja jag rör mig fasligt mycket när jag far här hemma iofs städar passar barn osv. så det är ju inte så katastrofalt som det verkar
    vikten står ju still det kunde ju varit värre.
    Men godis... godis är gott...
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    Men knepigt

    Hur lyckas du smuggla i dej godis då utan att något barn märker det? Eller vill jag verkligen ha de tipsen? Som du säger, godis är gott...
  16. 8
    Men knepigt Hur lyckas du smuggla i dej godis då utan att något barn märker det? Eller vill jag verkligen ha de tipsen? Som du säger, godis är gott...
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Go morgon

    Ja, det var tråkiga siffror med amningen.

    Tindra är ledig i dag från dagis och var det i går med. Vi var på badhuset då. Eli sprattlade som en liten ål i vattnet, Tindra är mer skraj för vatten. Hon har badat mer med sin pappa. Ingen av dem har någon hyfsat densitet, det märks när jag simmar med dem. *puh*
    Här är det disigt och trist i dag. Jag försöker plugga som vanligt men det går inget bra i dag. Jag har sammanställt en diskussion till laborationen iaf, alltid något. Barnen är lite på väg att bli sjuka verkar det som. Klängigt och hängigt alltså. Tindra ville sova i leksakstältet i går kväll, hon frågade om hon fick. Ja det får du väl om du vill sa jag, men får du ont i ryggen så får du klättra upp i din säng igen. Bonusen som är tio var oxå här och ville såklart sova där med. Jag bäddade med dubbla bäddmadrasser och sängkläder och där låg de säkert ett par timmar. Sedan hörde jag dem klättra upp i sängen igen.. Det var nog inget skönt..
    Det blir nog att plocka fram symaskinen i dag för något nyttigt måste jag göra om jag inte kan plugga. Ska försöka vinna tid till någon annan dag i stället så tvättmaskinen får nog gå varm den med. Trevlig tisdag!
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  18. 9
    Go morgon Ja, det var tråkiga siffror med amningen.

    Tindra är ledig i dag från dagis och var det i går med. Vi var på badhuset då. Eli sprattlade som en liten ål i vattnet, Tindra är mer skraj för vatten. Hon har badat mer med sin pappa. Ingen av dem har någon hyfsat densitet, det märks när jag simmar med dem. *puh*
    Här är det disigt och trist i dag. Jag försöker plugga som vanligt men det går inget bra i dag. Jag har sammanställt en diskussion till laborationen iaf, alltid något. Barnen är lite på väg att bli sjuka verkar det som. Klängigt och hängigt alltså. Tindra ville sova i leksakstältet i går kväll, hon frågade om hon fick. Ja det får du väl om du vill sa jag, men får du ont i ryggen så får du klättra upp i din säng igen. Bonusen som är tio var oxå här och ville såklart sova där med. Jag bäddade med dubbla bäddmadrasser och sängkläder och där låg de säkert ett par timmar. Sedan hörde jag dem klättra upp i sängen igen.. Det var nog inget skönt..
    Det blir nog att plocka fram symaskinen i dag för något nyttigt måste jag göra om jag inte kan plugga. Ska försöka vinna tid till någon annan dag i stället så tvättmaskinen får nog gå varm den med. Trevlig tisdag!
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10

    Kul med bad!

    Det är så länge sen vi kom iväg till badhuset nu, brukar gå en gång i veckan annars men sen har de varit sjuka och så kommer vi ur takt. Och så skiner solen och cyklarna vill ut När jag badar med Karl och Ida har de flytisar på armarna så då kan vi vara i stora bassängen också, så får jag simma lite med
  20. 10
    Kul med bad! Det är så länge sen vi kom iväg till badhuset nu, brukar gå en gång i veckan annars men sen har de varit sjuka och så kommer vi ur takt. Och så skiner solen och cyklarna vill ut När jag badar med Karl och Ida har de flytisar på armarna så då kan vi vara i stora bassängen också, så får jag simma lite med
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    God lunch!

    Statistik är intressant. Särskilt om man börjar se lite bakom siffrorna också.

    I natt klockan tre var jag ute på promenad med Ville!!! Höll på att bli galen då han varit vaken sedan halv tolv men bara inte gick att få att somna om. Rejäl hosta i kombination med värsta utvecklingsperioden är ingen bra ekvation. Bläk. Men han somnade till slut i vagnen och jag kunde bära honom till hans säng.

    "Nääää" lärde Ville sig säga härom veckan. Och nu säger han det hela tiden. Ett exempel på hans starka vilja: I natt när vi gick ut började jag gå med vagnen åt ett visst håll med en supermegatrött Ville som låg och halvslumrade. "NÄÄÄÄÄ, Dääääää!!!!" skrek han då och pekade åt andra hållet. Han skulle bestämma vilken väg vi skulle gå. Dagtid tror jag vi måste börja ta en del fighter med den lille kejsaren numera. Men nattetid orkar man inte det, då vill man ju bara sova. Jösses, vilket humör lillkillen har. Så arg han kan bli. Särskilt när han är trött.

    Så idag vabbar jag. Tredje veckan i rad det är vabbvecka för oss. Vi var så glada att alla kunde gå till sitt igår. Äntligen (förra veckan var Melvin sjuk, veckan innan dess Ville). Glädjen varade en dag.

    Men på fredag kommer mina föräldrar hit. Och på lördag får de ta barnen så att jag och maken får andas lite. Längtar!!!!!!!!!
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  22. 11
    God lunch! Statistik är intressant. Särskilt om man börjar se lite bakom siffrorna också.

    I natt klockan tre var jag ute på promenad med Ville!!! Höll på att bli galen då han varit vaken sedan halv tolv men bara inte gick att få att somna om. Rejäl hosta i kombination med värsta utvecklingsperioden är ingen bra ekvation. Bläk. Men han somnade till slut i vagnen och jag kunde bära honom till hans säng.

    "Nääää" lärde Ville sig säga härom veckan. Och nu säger han det hela tiden. Ett exempel på hans starka vilja: I natt när vi gick ut började jag gå med vagnen åt ett visst håll med en supermegatrött Ville som låg och halvslumrade. "NÄÄÄÄÄ, Dääääää!!!!" skrek han då och pekade åt andra hållet. Han skulle bestämma vilken väg vi skulle gå. Dagtid tror jag vi måste börja ta en del fighter med den lille kejsaren numera. Men nattetid orkar man inte det, då vill man ju bara sova. Jösses, vilket humör lillkillen har. Så arg han kan bli. Särskilt när han är trött.

    Så idag vabbar jag. Tredje veckan i rad det är vabbvecka för oss. Vi var så glada att alla kunde gå till sitt igår. Äntligen (förra veckan var Melvin sjuk, veckan innan dess Ville). Glädjen varade en dag.

    Men på fredag kommer mina föräldrar hit. Och på lördag får de ta barnen så att jag och maken får andas lite. Längtar!!!!!!!!!
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12
    haha vill du verkligen veta?
    jag är expert på det där

    nä vet du vad.. jag har alltid en godispåse vid datorn.. i den ligger det småskräp jag hittar
    barnen frågar ibland vad har du där.. jag visar dem titta skräp så de reagerar inte över min gottepåse längre den är ju alltid där med "skräp" i.
    sen när de leker på rummet så VIPS... hoppsan det slank visst ned lite godis.
    2 åringen och busbäbis är för små för att förstå det där
  24. 12
    haha vill du verkligen veta?
    jag är expert på det där

    nä vet du vad.. jag har alltid en godispåse vid datorn.. i den ligger det småskräp jag hittar
    barnen frågar ibland vad har du där.. jag visar dem titta skräp så de reagerar inte över min gottepåse längre den är ju alltid där med "skräp" i.
    sen när de leker på rummet så VIPS... hoppsan det slank visst ned lite godis.
    2 åringen och busbäbis är för små för att förstå det där
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    skönt

    Jag behöver simma lite, trimma mammakroppen..
    T har årskort, vi bor precis brevid badet, men jag glömmer bort hela tiden. :P
    Eli släppte jag lös i en liten badring, han sprattlade på själv, men T vill inte flyta själv alls. Hon har "puffar", men håller stryptag på mig ändå. Hon fick sitt årskort med syftet att hon ska få badträna för att bli mer tuff på annat. Så hon gör en "modig" sak varje gång och får köpa glass efteråt. Just i går hände det en olycka (ett vattenfall satte igång och jag tappade fotfästet) då viskade hon till mig efteråt, "kan vi köpa glass nu"? Stackars barn.. men jag brukar inte pusha henne mer än hon vill. För hon vill kunna flyta själv hon vågar bara inte.
    Så i simbassäng då är det båda runt halsen eller inte alls. Men i går när halvsyrran var med så lekte de medans jag simmade. Eli satte sig på ryggen på mig och han håller inte ens i sig. Han satt där och tyckte det var jättekul. *s* Jag ver mer nervös att han skulle ramla av och få en kallsup. Ska köpa puffar till honom med. Kallsup lär han ju få iaf, men att jaga en halkig babykropp i vatten är jag inte sugen på. Bada är så skönt. Mina barn föredrar bubbelpoolen med. Det finns tre här en är så stor man kan simma i den och på måndagar på dagen är det folktomt = renare vatten.
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  26. 13
    skönt Jag behöver simma lite, trimma mammakroppen..
    T har årskort, vi bor precis brevid badet, men jag glömmer bort hela tiden. :P
    Eli släppte jag lös i en liten badring, han sprattlade på själv, men T vill inte flyta själv alls. Hon har "puffar", men håller stryptag på mig ändå. Hon fick sitt årskort med syftet att hon ska få badträna för att bli mer tuff på annat. Så hon gör en "modig" sak varje gång och får köpa glass efteråt. Just i går hände det en olycka (ett vattenfall satte igång och jag tappade fotfästet) då viskade hon till mig efteråt, "kan vi köpa glass nu"? Stackars barn.. men jag brukar inte pusha henne mer än hon vill. För hon vill kunna flyta själv hon vågar bara inte.
    Så i simbassäng då är det båda runt halsen eller inte alls. Men i går när halvsyrran var med så lekte de medans jag simmade. Eli satte sig på ryggen på mig och han håller inte ens i sig. Han satt där och tyckte det var jättekul. *s* Jag ver mer nervös att han skulle ramla av och få en kallsup. Ska köpa puffar till honom med. Kallsup lär han ju få iaf, men att jaga en halkig babykropp i vatten är jag inte sugen på. Bada är så skönt. Mina barn föredrar bubbelpoolen med. Det finns tre här en är så stor man kan simma i den och på måndagar på dagen är det folktomt = renare vatten.
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14

    Nej, jag vill nog inte

    Gör som Ida och stoppar in fingrarna i öronen och galer "Jag höör inget-jag hööör inget!" Den där påsen vid datorn skulle funka. R förvarar iof snusdosor där, i fallande grad av fräschhet skulle jag vilja tillägga, så lite avskräckande är det. Men hej, det finns gott om småskräpiga ställen att gömma godis på här
  28. 14
    Nej, jag vill nog inte Gör som Ida och stoppar in fingrarna i öronen och galer "Jag höör inget-jag hööör inget!" Den där påsen vid datorn skulle funka. R förvarar iof snusdosor där, i fallande grad av fräschhet skulle jag vilja tillägga, så lite avskräckande är det. Men hej, det finns gott om småskräpiga ställen att gömma godis på här
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #15

    Men så underbart!

    Bubblandet låter ju hur skönt som helst! Vad härligt att ha så nära, men det är klart, man ska ju komma ihåg det också. Och hålla sej i takt. Eli verkar ju bli en riktig fisk han, får se när han blir större då, kan han visa syster att det inte är så farligt. De hjälper varann mycket. Ida kom på hur man simmar med flytisarna för Karl, han guppade mest, men när han såg att hon kunde och hur hon gjorde tog det inte lång tid förrän han också paddlade sej framåt
  30. 15
    Men så underbart! Bubblandet låter ju hur skönt som helst! Vad härligt att ha så nära, men det är klart, man ska ju komma ihåg det också. Och hålla sej i takt. Eli verkar ju bli en riktig fisk han, får se när han blir större då, kan han visa syster att det inte är så farligt. De hjälper varann mycket. Ida kom på hur man simmar med flytisarna för Karl, han guppade mest, men när han såg att hon kunde och hur hon gjorde tog det inte lång tid förrän han också paddlade sej framåt
  31. Medlem sedan
    Feb 2001
    #16
    pst... det är inte öronen du ska hålla för utan ögonen *fnissar*
    asch idag har jag riskakor det är väl nyttigt???
    fast vet du vad idag har jag motionerat..
    haha först en promenad så jag blev svettig fick duscha
    sen tog jag en dust med gräsmattan som inte sett en klippmaskin på lääääänge
    och jag måste säga det är en handklippmaskin av modell gammal så den är tillräckligt trög för att räknas som ett helt styrketränignspass trots liten gräsplätt
    fick klippa den 3 gånger men det blev inte så bra ändå så jag gör om det senare i veckan
    det var liksom lite fö ööör långt.
    Men det gav massor av svett...
    skulle inte förvåna mig om jag får tränignsvärk av den där halvtimmans slit.
    jag är verkligen otränad nuförtiden.
  32. 16
    pst... det är inte öronen du ska hålla för utan ögonen *fnissar*
    asch idag har jag riskakor det är väl nyttigt???
    fast vet du vad idag har jag motionerat..
    haha först en promenad så jag blev svettig fick duscha
    sen tog jag en dust med gräsmattan som inte sett en klippmaskin på lääääänge
    och jag måste säga det är en handklippmaskin av modell gammal så den är tillräckligt trög för att räknas som ett helt styrketränignspass trots liten gräsplätt
    fick klippa den 3 gånger men det blev inte så bra ändå så jag gör om det senare i veckan
    det var liksom lite fö ööör långt.
    Men det gav massor av svett...
    skulle inte förvåna mig om jag får tränignsvärk av den där halvtimmans slit.
    jag är verkligen otränad nuförtiden.
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17

    Underskatta inte vardagsmotion

    Som du säger, går du inte upp så är det väl inget att oroa sej för, mer än att det är viktigt att själv känna sej nöjd, och det är kanske där du sviktar? Men annars...! Vardagsmotion lever jag på, jag kan fasen inte träna, då orkar jag ju inte med vardagslivet (ssssch alla träningsfantaster, man blir inte pigg av att springa)! Men visst är det skönt att ta i, klippa gräs, släpa ris, bädda våningssängen
  34. 17
    Underskatta inte vardagsmotion Som du säger, går du inte upp så är det väl inget att oroa sej för, mer än att det är viktigt att själv känna sej nöjd, och det är kanske där du sviktar? Men annars...! Vardagsmotion lever jag på, jag kan fasen inte träna, då orkar jag ju inte med vardagslivet (ssssch alla träningsfantaster, man blir inte pigg av att springa)! Men visst är det skönt att ta i, klippa gräs, släpa ris, bädda våningssängen
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18
    haha ja bädda våningssängen är ett äventyr därför fuskar jag med det *ler* det får vara obäddat helt enkelt.
    ja jag står ju still i vikt fast en liten nedgång hade ju jag behövt egentligen
  36. 18
    haha ja bädda våningssängen är ett äventyr därför fuskar jag med det *ler* det får vara obäddat helt enkelt.
    ja jag står ju still i vikt fast en liten nedgång hade ju jag behövt egentligen
  37. Medlem sedan
    Mar 2001
    #19

    Visst är det så

    att många börjar tidigt med mat, 78,7% ammas helt eller delvis vid 6 mån. Förvånande är väl ändå att så många som 25% för ersättning redan vid 1veckas ålder.

    Visst kollas syn och hörsel vid 4 år! Det är ett roligt besök!
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  38. 19
    Visst är det så att många börjar tidigt med mat, 78,7% ammas helt eller delvis vid 6 mån. Förvånande är väl ändå att så många som 25% för ersättning redan vid 1veckas ålder.

    Visst kollas syn och hörsel vid 4 år! Det är ett roligt besök!
  39. Medlem sedan
    Mar 2001
    #20

    Ja, det är nog

    ngt lägre än riksgenomsnittet. Men det är FÅ som ammar helt i 6 månader. Det är svårt att motivera mammor till att vänta med maten trots att rekommendationerna funnits i flera år! Dessutom är det stor skillnad från område till område. På Ekerö tex ammas 28% helt i 6 mån.

    Jag jobbar ju i ett område där 70% har utländsk härkomst, och mammor från vissa länder är ofta snabba med att börja med flaskan.

    Och ja jag tycker att det råder ngn sorts antamningshets just nu faktiskt, det är knappt att man får säga att bröstmjölk ÄR det bästa för barnet *S*
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  40. 20
    Ja, det är nog ngt lägre än riksgenomsnittet. Men det är FÅ som ammar helt i 6 månader. Det är svårt att motivera mammor till att vänta med maten trots att rekommendationerna funnits i flera år! Dessutom är det stor skillnad från område till område. På Ekerö tex ammas 28% helt i 6 mån.

    Jag jobbar ju i ett område där 70% har utländsk härkomst, och mammor från vissa länder är ofta snabba med att börja med flaskan.

    Och ja jag tycker att det råder ngn sorts antamningshets just nu faktiskt, det är knappt att man får säga att bröstmjölk ÄR det bästa för barnet *S*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar