Har du tagit lån du ångrat?

Visa resultat för omröstning: Har du tagit lån du ångrat?

Antal röster 550. Den här omröstningen är stängd
  • Ja, många gånger.

    43 7.82%
  • Ja, någon enstaka gång.

    146 26.55%
  • Vet inte.

    5 0.91%
  • Nej, det har jag inte gjort.

    356 64.73%
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Har du tagit lån du ångrat?

    Att lämna tillbaka kläder och andra konsumentartiklar man ångrar att man köpt är inga problem. Snart kan vi också få ångerveckor på lån för konsumtion om EU:s näringsministrar får som de vill.
    Är det bra med snabba enkla lån?
    Hur lånar du och till vad?
    Senast redigerad av Eventa Aff den 2007-05-22 klockan 15:33.
  2. 1
    Har du tagit lån du ångrat? Att lämna tillbaka kläder och andra konsumentartiklar man ångrar att man köpt är inga problem. Snart kan vi också få ångerveckor på lån för konsumtion om EU:s näringsministrar får som de vill.
    Är det bra med snabba enkla lån?
    Hur lånar du och till vad?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Min åsikt är den att man inte lånar till något man egentligen inte har råd till, dvs jag ska kunna köpa grejen ifråga kontant, men om det är förmånligare med lån/avbetalning så är det OK...

    Hus och bil är för mej enda undantagen. Man kan inte leva över sina tillgångar - det kan nog alla skriva under på. Men ändå hamnar många i skuld upp över öronen - kolla bara på lyxfällan på TV...

    För mej är det viktigt att föregå med gott ekonomiskt exempel för mina barn!
    >--kram--<

    Linda med Oscar 0409 och Ebba 0703
  4. 2
    Min åsikt är den att man inte lånar till något man egentligen inte har råd till, dvs jag ska kunna köpa grejen ifråga kontant, men om det är förmånligare med lån/avbetalning så är det OK...

    Hus och bil är för mej enda undantagen. Man kan inte leva över sina tillgångar - det kan nog alla skriva under på. Men ändå hamnar många i skuld upp över öronen - kolla bara på lyxfällan på TV...

    För mej är det viktigt att föregå med gott ekonomiskt exempel för mina barn!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Ja och nej.

    Jag har inta tagit några lån jag ångrar, inte heller köpt nåt på avbetalning som jag ångrat. Däremot ångrar jag att jag föll för frestelsen att utnyttja den dubblerade kredit jag fick automatiskt när jag köpte barnvagnen på räntefri avbetalning. Automatiskt dubblerade eller ökade krediter är extra farligt för den som har svårt att stå emot, begär man en kredit för det varan kostar så kan det väl räcka där. Att de automatiskt dubblerar den är såklart enbart för att locka folk att utnyttja den och att tjäna pengar. Det funkar..
  6. 3
    Ja och nej. Jag har inta tagit några lån jag ångrar, inte heller köpt nåt på avbetalning som jag ångrat. Däremot ångrar jag att jag föll för frestelsen att utnyttja den dubblerade kredit jag fick automatiskt när jag köpte barnvagnen på räntefri avbetalning. Automatiskt dubblerade eller ökade krediter är extra farligt för den som har svårt att stå emot, begär man en kredit för det varan kostar så kan det väl räcka där. Att de automatiskt dubblerar den är såklart enbart för att locka folk att utnyttja den och att tjäna pengar. Det funkar..
  7. anonymt namn
    #4

    Men studielån då???? imt
  8. 4
    Men studielån då???? imt
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Har aldrig tagit ett lån i hela mitt liv och hoppas slippa... Sparar alltid ihop till det jag vill ha för att kunna betala kontant (känns bäst så). Men det är klart, skulle jag köpa hus eller dylikt så måste jag ju låna, men än så länge har jag inte behövt.
  10. 5
    Har aldrig tagit ett lån i hela mitt liv och hoppas slippa... Sparar alltid ihop till det jag vill ha för att kunna betala kontant (känns bäst så). Men det är klart, skulle jag köpa hus eller dylikt så måste jag ju låna, men än så länge har jag inte behövt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Oki, en grej till som det känns ok att låna till... Fast studieskulderna är sura pengar...
    >--kram--<

    Linda med Oscar 0409 och Ebba 0703
  12. 6
    Oki, en grej till som det känns ok att låna till... Fast studieskulderna är sura pengar...
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7

    Hopplös!

    Jag är hopplös med pengar. Näe jag tycker nog inte man ska ta för snabba lån, fast jag gjort det själv....Jag både tycker det och tycker det inte...Äsch!
  14. 7
    Hopplös! Jag är hopplös med pengar. Näe jag tycker nog inte man ska ta för snabba lån, fast jag gjort det själv....Jag både tycker det och tycker det inte...Äsch!
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    har tagit lån och krediter jag ångrat,JA! tyvärr måste jag säga, önskar ingen att sitta i den sitsen man gör med alla skit lån och krediter.. Inte bra med snabblån tycker jag!! Nästa gång jag lånar blir det till en bil..
  16. 8
    har tagit lån och krediter jag ångrat,JA! tyvärr måste jag säga, önskar ingen att sitta i den sitsen man gör med alla skit lån och krediter.. Inte bra med snabblån tycker jag!! Nästa gång jag lånar blir det till en bil..

Liknande trådar

  1. jag har ångrat mig
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 12:36
  2. Ngn som ångrat att de tagit reda på kön
    By Matildis in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-30, 17:46
  3. Ångrat mig
    By ango in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 17:48
  4. Om man ångrat ett po.p köp
    By Line80 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 23:13
  5. Ny..och jag har ångrat mig..
    By Amiable in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 19:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar