Vad heter era små?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Vad heter era små?

    Vår tjej heter BELLA Casey Marie.

    Bella bara för det är så fint, tufft och inte så vanligt.
    Casey, för att vi gillar det, det hade vi som namn till både kille och tjej så det var klart innan hon föddes. (Alla barnen har ett mer amerikanskt namn.)
    Marie efter min mamma som heter Anne-Marie.
  2. 1
    Vad heter era små? Vår tjej heter BELLA Casey Marie.

    Bella bara för det är så fint, tufft och inte så vanligt.
    Casey, för att vi gillar det, det hade vi som namn till både kille och tjej så det var klart innan hon föddes. (Alla barnen har ett mer amerikanskt namn.)
    Marie efter min mamma som heter Anne-Marie.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Jättefin blandning. Bella fanns med på min flicklista, så det gillar jag
  4. 2
    Jättefin blandning. Bella fanns med på min flicklista, så det gillar jag
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Nästan Bella

    Vår minsting heter Anna ISABELLA, och jag kallar henne omväxlande för Isa, Bella eller Isabella. Anna är släktnamn på min sida.
    Dotter juni-05, dotter mars-07
  6. 3
    Nästan Bella Vår minsting heter Anna ISABELLA, och jag kallar henne omväxlande för Isa, Bella eller Isabella. Anna är släktnamn på min sida.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    JESPER Vigon

    Vigon är efter hans farfar som så tragiskt gick bort för ett par år sedan...
  8. 4
    JESPER Vigon

    Vigon är efter hans farfar som så tragiskt gick bort för ett par år sedan...
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Viktor ADAM Oskar

    Viktor efter min sambos mammas kusin, Adam bara för att det är fint och Oskar efter min morfar.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  10. 5
    Viktor ADAM Oskar Viktor efter min sambos mammas kusin, Adam bara för att det är fint och Oskar efter min morfar.
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6
    Gerd Anna(tilltalsnamn) Lena Kristina
    Gerd efter farmor
    Lena efter mormor
    Kristina efter gammelmormor och
    Anna för att storebror redan i magen bestämt att i magen låg en Anna. Dessutom är det helt annorlunda än våra andra som alla börjar på J.
  12. 6
    Gerd Anna(tilltalsnamn) Lena Kristina
    Gerd efter farmor
    Lena efter mormor
    Kristina efter gammelmormor och
    Anna för att storebror redan i magen bestämt att i magen låg en Anna. Dessutom är det helt annorlunda än våra andra som alla börjar på J.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Vår lilla tjej heter ADELIA Sophie Ziebell
    Adelia efter min sambos kusin (adel)
    Sophie efter låten "lilla sophie" just för att adelia reagerade bra på den i magen
  14. 7
    Vår lilla tjej heter ADELIA Sophie Ziebell
    Adelia efter min sambos kusin (adel)
    Sophie efter låten "lilla sophie" just för att adelia reagerade bra på den i magen
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    RIKARD Sigvald

    heter vårt senaste tillskott. Sigvald är efter min morfar som ju gick bort i januari i år. Rikard fick han heta bara för att vi gilalr namnet och det passar så bra tillsammans med storebrorsornas namn.
  16. 8
    RIKARD Sigvald heter vårt senaste tillskott. Sigvald är efter min morfar som ju gick bort i januari i år. Rikard fick han heta bara för att vi gilalr namnet och det passar så bra tillsammans med storebrorsornas namn.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    ja de e inte riktigt bestämt än... men jonathan.... sen vill vi få in Rolf.... och ett namn till... vi pratar om de.... svårt... men de ska väl snart bli spikat.... om jag får min vilja i genom blir dde Jonathan Rolf Casper.... men de återstår att se....
  18. 9
    ja de e inte riktigt bestämt än... men jonathan.... sen vill vi få in Rolf.... och ett namn till... vi pratar om de.... svårt... men de ska väl snart bli spikat.... om jag får min vilja i genom blir dde Jonathan Rolf Casper.... men de återstår att se....
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10
    ELIAS Tomas...

    Elias för att det är så fint och passar bra till storasysters namn

    Tomas efter hans pappa, och hans morfar som så tragiskt gick bort i oktober
  20. 10
    ELIAS Tomas...

    Elias för att det är så fint och passar bra till storasysters namn

    Tomas efter hans pappa, och hans morfar som så tragiskt gick bort i oktober
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Vår son heter Vincent Mikael (Mikael är pappas andranamn också) Printz (efternamn alltså)
    En riktig liten prins med andra ord.
  22. 11
    Vår son heter Vincent Mikael (Mikael är pappas andranamn också) Printz (efternamn alltså)
    En riktig liten prins med andra ord.
  23. Medlem sedan
    Feb 2004
    #12
    Alma Lilly Elisabet

    Alma, för att vi tycker att det är fint förstås och så hette min mormors mor det.
    Lilly efter min sambos farmor.
    Elisabet efter mig och min mamma.
  24. 12
    Alma Lilly Elisabet

    Alma, för att vi tycker att det är fint förstås och så hette min mormors mor det.
    Lilly efter min sambos farmor.
    Elisabet efter mig och min mamma.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jätte fint namn ni valt... de var i min smak =) Min kille heter NOAH Gabriel Kenneth.
    Noah för att vi båda fastnade för de, lika med Gabriel, Men Kenneth är efter Noahs avlidna farbror.
  26. 13
    Jätte fint namn ni valt... de var i min smak =) Min kille heter NOAH Gabriel Kenneth.
    Noah för att vi båda fastnade för de, lika med Gabriel, Men Kenneth är efter Noahs avlidna farbror.
  27. Medlem sedan
    Feb 2000
    #14
    Min son heter också Noa (fast utan h då) och vi funderade länge på att ta Gabriel som andra namn, men det blev Noa Love Junior istället!!
  28. 14
    Min son heter också Noa (fast utan h då) och vi funderade länge på att ta Gabriel som andra namn, men det blev Noa Love Junior istället!!
  29. Medlem sedan
    Nov 2000
    #15
    Ernst Ivo som det ser ut nu :-) Jag ville att han skulle heta ernst i förnamn men nu får jag det som andranamn iaf :-)
  30. 15
    Ernst Ivo som det ser ut nu :-) Jag ville att han skulle heta ernst i förnamn men nu får jag det som andranamn iaf :-)
  31. elin med Vira
    #16
    Klara Elvira Carina

    Klara för ja ville gärna o tycker d e fint (men maken höll me) Elvira har maken haft som förslag länge o Carina efter barnens farmor. Första barnet har namn efter min släkt.
  32. 16
    Klara Elvira Carina

    Klara för ja ville gärna o tycker d e fint (men maken höll me) Elvira har maken haft som förslag länge o Carina efter barnens farmor. Första barnet har namn efter min släkt.
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17
    Vår dotter heter Molly Elvira. Dock har vi inte spikat tilltalsnamnet ännu, det är verkligen 50/50 mellan namnen.
  34. 17
    Vår dotter heter Molly Elvira. Dock har vi inte spikat tilltalsnamnet ännu, det är verkligen 50/50 mellan namnen.
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Karin Andréa REBECCA.
    Karin heter jag, min mamma och min mormor. Bara min mormor har det som tilltalsnamn dock.
  36. 18
    Karin Andréa REBECCA.
    Karin heter jag, min mamma och min mormor. Bara min mormor har det som tilltalsnamn dock.
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    min son heter Kevin-William-Day
    day (efternamn) efter hans pappa som är amerikansk
  38. 19
    min son heter Kevin-William-Day
    day (efternamn) efter hans pappa som är amerikansk
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Vår lilla tjej har fått namnen EBBA Maja Alice

    Ebba gillade vi båda, Maja för att min farmor heter Maj och sambons mormor heter Majken och vi ville ha nåt släktnamn - fast vi inte var helt förtjusta i någon av namnen , och till sist Alice för att storebrors kompis från dagis fick en lillasyster som hette Alice och då ville han också ha en Alice

    Lång förklaring
  40. 20
    Vår lilla tjej har fått namnen EBBA Maja Alice

    Ebba gillade vi båda, Maja för att min farmor heter Maj och sambons mormor heter Majken och vi ville ha nåt släktnamn - fast vi inte var helt förtjusta i någon av namnen , och till sist Alice för att storebrors kompis från dagis fick en lillasyster som hette Alice och då ville han också ha en Alice

    Lång förklaring
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Heter det:
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 03:13
  2. Vad heter
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 18:51
  3. Vad heter hon?
    By Fru Film in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:37
  4. Vad heter era små mer...
    By Linnie med tre in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 00:34
  5. Vad heter DVD:n??
    By Malin med V o V in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 21:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar