Morning!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Morning!

    Idag ska jag *snyft* vinka av "Fyran" vid bussen, han åker iväg med 5-årsgruppen och kommer inte hem förrens på fredag!! Det här är ngt som de gör varje år med alla femåringarna, så de har lääängtat efter att det ska bli deras tur att få åka. Men lite pirrigt är det och "Fyran" hade lite svårt att somna igår *S*

    Hoppas att solen skiner över er idag!
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  2. 1
    Morning! Idag ska jag *snyft* vinka av "Fyran" vid bussen, han åker iväg med 5-årsgruppen och kommer inte hem förrens på fredag!! Det här är ngt som de gör varje år med alla femåringarna, så de har lääängtat efter att det ska bli deras tur att få åka. Men lite pirrigt är det och "Fyran" hade lite svårt att somna igår *S*

    Hoppas att solen skiner över er idag!
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Godmorgon!

    Det går säkert hur bra som helst för din fyra, även om jag kan gissa mig till taggen i hjärtat på dig

    Här regnar det nu efter den otroligt härliga dag som vi hade igår. Eric ska på besöksdag på dagis men sover fortfarande väldogt gott. Fördelen med att man ska iväg kl.9.00 är ju att han hinner vakna själv i lugn och rom, även om han sover lite längre. Det är ju så ljust nu ute på kvällarna att han har lite problem med att det verkligen ÄR kväll
    Bian
  4. 2
    Godmorgon! Det går säkert hur bra som helst för din fyra, även om jag kan gissa mig till taggen i hjärtat på dig

    Här regnar det nu efter den otroligt härliga dag som vi hade igår. Eric ska på besöksdag på dagis men sover fortfarande väldogt gott. Fördelen med att man ska iväg kl.9.00 är ju att han hinner vakna själv i lugn och rom, även om han sover lite längre. Det är ju så ljust nu ute på kvällarna att han har lite problem med att det verkligen ÄR kväll
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Morning!

    Hoppas att Fyran får det superskoj!

    Själv känner jag mig som världens sämsta Mamma.
    Vaknade kvart över fyra inatt och hade över 39 grader i feber.
    Ringde därför till dagis nu på morgonen och frågade om Ever möjligtvis kunde få gå lite längre idag, än bara de tre timmar han egentligen ska gå. Det var fröken G som svarade, och hon verkade tveka på svaret och det hördes att hon egentligen tyckte att jag frågade något helt idiotiskt.
    Som att jag bara krånglar.
    Som att jag inte kan ta hand om mitt eget barn.
    Som att jag bara utnyttjar dem för att få ledigt.
    Andra dagar - när jag jobbar till exempel - så är det inga problem att han går hela dagar, bara jag skickar med lunchmat (han äter ju vego).
    Gaaaaah!
    Vill inte ha kritik idag. Men kanske är jag själv min största kritiker?!?
    Febern är åtminstone lite lägre nu efter ett par Alvedon, men jag tror att Ever har det roligare på dagis där han får busa runt än att vara hemma med en febrig Morsa som inte orkar göra något.

    Krassliga kramar
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  6. 3
    Morning! Hoppas att Fyran får det superskoj!

    Själv känner jag mig som världens sämsta Mamma.
    Vaknade kvart över fyra inatt och hade över 39 grader i feber.
    Ringde därför till dagis nu på morgonen och frågade om Ever möjligtvis kunde få gå lite längre idag, än bara de tre timmar han egentligen ska gå. Det var fröken G som svarade, och hon verkade tveka på svaret och det hördes att hon egentligen tyckte att jag frågade något helt idiotiskt.
    Som att jag bara krånglar.
    Som att jag inte kan ta hand om mitt eget barn.
    Som att jag bara utnyttjar dem för att få ledigt.
    Andra dagar - när jag jobbar till exempel - så är det inga problem att han går hela dagar, bara jag skickar med lunchmat (han äter ju vego).
    Gaaaaah!
    Vill inte ha kritik idag. Men kanske är jag själv min största kritiker?!?
    Febern är åtminstone lite lägre nu efter ett par Alvedon, men jag tror att Ever har det roligare på dagis där han får busa runt än att vara hemma med en febrig Morsa som inte orkar göra något.

    Krassliga kramar
    /Morgana
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Skriver ju som en kratta

    Och nu måste ni ju undra vad jag ger mina barn *s*

    Inte lugn och rom, utan lugn och RO
  8. 4
    Skriver ju som en kratta Och nu måste ni ju undra vad jag ger mina barn *s*

    Inte lugn och rom, utan lugn och RO
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Oj! Krya på dig!

    Du har rätt. Du är för hård mot dig själv
    Jag tror hon mer var orolig för att bryta mot några regler och att hon får surt för det sen.
    Tänk om alla andra mammor får reda på att hon gett ett 15-timmars barn....
    Hoppas du känner dig bättre snart!
    Kramar!
    Annika med Maria&Sofia -03
  10. 5
    Oj! Krya på dig! Du har rätt. Du är för hård mot dig själv
    Jag tror hon mer var orolig för att bryta mot några regler och att hon får surt för det sen.
    Tänk om alla andra mammor får reda på att hon gett ett 15-timmars barn....
    Hoppas du känner dig bättre snart!
    Kramar!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Morron!

    Jag ska iväg och sjunga för det japanska kejsarparet och vårt kungapar idag. Det är ett specialskrivet stycke för Linnéjubileet. Hela stan är avstängd, så jag får ställa bilen hos mina föräldrar. Sen ska vi öva inför högmässan på söndag.
    Hoppas ni får en skön dag!
    Annika med Maria&Sofia -03
  12. 6
    Morron! Jag ska iväg och sjunga för det japanska kejsarparet och vårt kungapar idag. Det är ett specialskrivet stycke för Linnéjubileet. Hela stan är avstängd, så jag får ställa bilen hos mina föräldrar. Sen ska vi öva inför högmässan på söndag.
    Hoppas ni får en skön dag!
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Krya på dig!

    Ever har helt klart roligast på dagis än att vara hemma med dig som är sjuk. Det är ju inte så att du smittar andra genom att skicka Ever till dagis, så varför de ska protestera förstår jag inte. Hade man varit 2 hemma så hade det ju gått att lösa på något sätt, men du är ju ensam om barnen, var skulle din backup finnas.

    Tänk att det ska vara så olika mellan dagis och dagis hur personalen reagerar. Nej, bädda ner di de stunder du kan och ha absolut inget dåligt samvete för att du ville att Ever skulle få gå nån timme längre.

    Är era barn på besökstimmarna 3tim/dag och fem dagar i veckan?

    Här är de 5 tim/dag och 3 dagar i veckan. Personalen anser att då hinner de komma igång och leka ordentliget innan de ska hem igen. Då äter de även lunch där.
    Bian
  14. 7
    Krya på dig! Ever har helt klart roligast på dagis än att vara hemma med dig som är sjuk. Det är ju inte så att du smittar andra genom att skicka Ever till dagis, så varför de ska protestera förstår jag inte. Hade man varit 2 hemma så hade det ju gått att lösa på något sätt, men du är ju ensam om barnen, var skulle din backup finnas.

    Tänk att det ska vara så olika mellan dagis och dagis hur personalen reagerar. Nej, bädda ner di de stunder du kan och ha absolut inget dåligt samvete för att du ville att Ever skulle få gå nån timme längre.

    Är era barn på besökstimmarna 3tim/dag och fem dagar i veckan?

    Här är de 5 tim/dag och 3 dagar i veckan. Personalen anser att då hinner de komma igång och leka ordentliget innan de ska hem igen. Då äter de även lunch där.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    Mmm precis

    det är nog mycket jag som tolkar in saker också, pga samvetet. Men men...
    Nu är Prinsen på dagis och jag ska strax lägga mig i soffan tillsammans med Vilje. Känner mig alldeles kallsvettig efter den korta promenaden, så något är det ju som är knas.

    Ha det så jätteskoj med sången idag! De ska känna sig ärade som får höra din (och de andras) ljuva stämmor!

    Kram!
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  16. 8
    Mmm precis det är nog mycket jag som tolkar in saker också, pga samvetet. Men men...
    Nu är Prinsen på dagis och jag ska strax lägga mig i soffan tillsammans med Vilje. Känner mig alldeles kallsvettig efter den korta promenaden, så något är det ju som är knas.

    Ha det så jätteskoj med sången idag! De ska känna sig ärade som får höra din (och de andras) ljuva stämmor!

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    Vad kul det lät ut :)

    Hoppas att allt går bra med sången och att kungligheterna njuter av uppträdandet
    Bian
  18. 9
    Vad kul det lät ut :) Hoppas att allt går bra med sången och att kungligheterna njuter av uppträdandet
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Det brukade vara så!

    När Ever skolades in så var det just fem timmar per dag/tre dagar i veckan.
    Men nu är det ändrat. Mycket på grund av att de tagit in så många barn som de överhuvudtaget kan/får, för det är såååå många i kö. Så då blir det tre timmar per dag istället och inga måltider över huvud taget. Vilket varken vi föräldrar, barn eller personal tycker känns speciellt bra, men vad gör man liksom?
    Till hösten kan det dock bli förändring tillbaks till det bättre, för då bara måste det göras nåt åt kösituationen och förhoppningsvis kanske en till avdelning öppnas...

    Nu är Ever på dagis och det var väl inga muntra miner från fröken direkt, men se det struntar jag i!
    Jag betalar ju full taxa trots att Ever bara går 15 timmar i veckan, så är jag sjuk eller måste jobba så ska jag egentligen inte behöva ha dåligt samvete! Jag skickar ju till och med med maten. Så dåligt samvete är ett minne blott för resten av dagen - det har jag bestämt mig för !

    Kram!
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  20. 10
    Det brukade vara så! När Ever skolades in så var det just fem timmar per dag/tre dagar i veckan.
    Men nu är det ändrat. Mycket på grund av att de tagit in så många barn som de överhuvudtaget kan/får, för det är såååå många i kö. Så då blir det tre timmar per dag istället och inga måltider över huvud taget. Vilket varken vi föräldrar, barn eller personal tycker känns speciellt bra, men vad gör man liksom?
    Till hösten kan det dock bli förändring tillbaks till det bättre, för då bara måste det göras nåt åt kösituationen och förhoppningsvis kanske en till avdelning öppnas...

    Nu är Ever på dagis och det var väl inga muntra miner från fröken direkt, men se det struntar jag i!
    Jag betalar ju full taxa trots att Ever bara går 15 timmar i veckan, så är jag sjuk eller måste jobba så ska jag egentligen inte behöva ha dåligt samvete! Jag skickar ju till och med med maten. Så dåligt samvete är ett minne blott för resten av dagen - det har jag bestämt mig för !

    Kram!
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11
    godmorgon.
    Idag ska jag lämna 4 rör med blod
    sen till psykologtanta
    men först ska jag ta tag i vardagen...
    det dumma med läkartider är att man måste ordna barnvakt...
    allra helst ska man ju bara må 100% i topp
    man hinner liksom inte med sig själv ens till att kissa eller dricka vatten hur ska man hinna gå till läkare osv.
    måste ringa sjukgymnasten med jag verkligen måste komma ihåg det...
  22. 11
    godmorgon.
    Idag ska jag lämna 4 rör med blod
    sen till psykologtanta
    men först ska jag ta tag i vardagen...
    det dumma med läkartider är att man måste ordna barnvakt...
    allra helst ska man ju bara må 100% i topp
    man hinner liksom inte med sig själv ens till att kissa eller dricka vatten hur ska man hinna gå till läkare osv.
    måste ringa sjukgymnasten med jag verkligen måste komma ihåg det...
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    Mornmorn

    Igårkväll fick Karl feber. Andra gånger har Ida också varit hemma när Karl är sjuk, jag får ju ändå inget gjort i skolan så då kan vi passa på att mysa ihop. Men i höst ska ju Ida gå själv hos dagmamman för Karl börjar sexårs och det är hon inte så säker på att hon klarar av, hon vill ju vara med Karl. Men igårkväll bestämde jag mej för att hon skulle gå idag och vara med på knytte i alla fall, vi pratade om matsäcken och allt kul de ska göra och det märktes hur hon tyckte att det lät roligt men samtidigt mycket läskigt. Så hon var bra pirrig imorse - försökte flera gånger bestämma att hon skulle äta sin matsäck hemma istället. Menmen, i slutändan gick det riktigt riktigt bra för Ida. Hon stod vid staketet och vinkade och hojtade glatt hej då! som vanligt. Berättade för de andra barnen att Karl är sjuk idag, han har feber han så han får vara hemma Åå så bra för självförtroendet!
  24. 12
    Mornmorn Igårkväll fick Karl feber. Andra gånger har Ida också varit hemma när Karl är sjuk, jag får ju ändå inget gjort i skolan så då kan vi passa på att mysa ihop. Men i höst ska ju Ida gå själv hos dagmamman för Karl börjar sexårs och det är hon inte så säker på att hon klarar av, hon vill ju vara med Karl. Men igårkväll bestämde jag mej för att hon skulle gå idag och vara med på knytte i alla fall, vi pratade om matsäcken och allt kul de ska göra och det märktes hur hon tyckte att det lät roligt men samtidigt mycket läskigt. Så hon var bra pirrig imorse - försökte flera gånger bestämma att hon skulle äta sin matsäck hemma istället. Menmen, i slutändan gick det riktigt riktigt bra för Ida. Hon stod vid staketet och vinkade och hojtade glatt hej då! som vanligt. Berättade för de andra barnen att Karl är sjuk idag, han har feber han så han får vara hemma Åå så bra för självförtroendet!
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Hej hej!

    Spännande för fyran
    Vår lilleman ska på läger i början av nästa månad, han ska vara iväg en natt bara.
    Undra om han också kommer att få svårt att somna dagen innan *fnissar*

    Jag sitter o hårdpluggar, har sista tentan nästa onsdag.
    Det ska bli så skönt med sommarlov.
    Längtar...
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  26. 13
    Hej hej! Spännande för fyran
    Vår lilleman ska på läger i början av nästa månad, han ska vara iväg en natt bara.
    Undra om han också kommer att få svårt att somna dagen innan *fnissar*

    Jag sitter o hårdpluggar, har sista tentan nästa onsdag.
    Det ska bli så skönt med sommarlov.
    Längtar...

Liknande trådar

  1. morning morning alla glada
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 08:10
  2. morning morning vaknen sen kvart i 5
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 06:52
  3. Morning!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 19:20
  4. Morning!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 11:52
  5. Morning!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 15:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar