Propeller till Karlsson på tak
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Propeller till Karlsson på tak

    Hej alla kloka mammor!

    På Noels dagis ska de ha sommarfest den 5 juni och då ska de ha tema sagofigurer. Noel ska vara Karlsson på taket, det kommer passa honom bra Men hur får jag till propellern?! Några bra tips?
  2. 1
    Propeller till Karlsson på tak Hej alla kloka mammor!

    På Noels dagis ska de ha sommarfest den 5 juni och då ska de ha tema sagofigurer. Noel ska vara Karlsson på taket, det kommer passa honom bra Men hur får jag till propellern?! Några bra tips?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Jag som är totalt ohändig

    förstår verkligen inte varför jag svarar... Men det händer ibland att jag har bra idéer (jo det är sant) även om jag inte kan omsätta dem i praktiken.

    Jag ser framför mig antingen en propeller typ "fläkt" (finns ju sådana där pyttesmå m mjuka propellerblad), eller en propeller typ leksak, dvs en sådan där som man köper t.ex. utanför Skansen som sitter på en pinne och blåser i vinden. Kanske finns sådana i leksaksaffärer?

    Annars skulle jag kunna tänka mig att sådant där "filttyg" fungerar - kanske kan man då använda piprensare för att få "styr" på propellervingarna eller använda blompinnar som man målar i samma färg som propellern...?

    Eller så struntar man i propellern och kör ändå.

    Hoppas du får svar från nån händig människa också. Kul idé m sagotema!
    Evelina 030207
    Dexter 050504
  4. 2
    Jag som är totalt ohändig förstår verkligen inte varför jag svarar... Men det händer ibland att jag har bra idéer (jo det är sant) även om jag inte kan omsätta dem i praktiken.

    Jag ser framför mig antingen en propeller typ "fläkt" (finns ju sådana där pyttesmå m mjuka propellerblad), eller en propeller typ leksak, dvs en sådan där som man köper t.ex. utanför Skansen som sitter på en pinne och blåser i vinden. Kanske finns sådana i leksaksaffärer?

    Annars skulle jag kunna tänka mig att sådant där "filttyg" fungerar - kanske kan man då använda piprensare för att få "styr" på propellervingarna eller använda blompinnar som man målar i samma färg som propellern...?

    Eller så struntar man i propellern och kör ändå.

    Hoppas du får svar från nån händig människa också. Kul idé m sagotema!
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Gör ett par

    propellerblad ikartong, måla dem i önskad färg och kör genom ett snöre som går att knyta runt Noel. Sitter iallafall kvar en stund
    Anja m. Mira och Ruben
  6. 3
    Gör ett par propellerblad ikartong, måla dem i önskad färg och kör genom ett snöre som går att knyta runt Noel. Sitter iallafall kvar en stund
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    *Mohahaha*

    Jag skulle göra som Anja m Ru och inte som Trigger-m-tummen-mitt-i-handen...
    Evelina 030207
    Dexter 050504
  8. 4
    *Mohahaha* Jag skulle göra som Anja m Ru och inte som Trigger-m-tummen-mitt-i-handen...
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Tack för tips!

    Just nu står det mellan båda era förslag, att göra propeller i papp eller köpa en vindsnurra och sätta på ryggen. Ni får säkert se bilder på Karlsson framöver
  10. 5
    Tack för tips!

    Just nu står det mellan båda era förslag, att göra propeller i papp eller köpa en vindsnurra och sätta på ryggen. Ni får säkert se bilder på Karlsson framöver

Liknande trådar

  1. Karlsson
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 22:02
  2. Karlssons propeller?
    By Pip m Noel in forum En bra idé
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:11
  3. Har fått en propeller!
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 23:15
  4. Karlsson
    By Ia in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 19:57
  5. Säljes propeller med sugfunktion
    By Malin-L-J in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar