Jobbig dag
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Jobbig dag

    eller ialla fall lunchdelen av den. Jag var och tränade i morse. När jag var färdig coh hämtade Frida på barnpassningen klämmer hon sig på något konstigtsätt i dörren. Hon skriker i höga skyn och dörren går inte att rubba, Det GÅR inte att öppna dörren där min dotters finger sitter klämd. Jag försöker lugna henne (och mig själv) samtidigt som jag lirkar med finger och dörr och Frida hjärtskärande skrikandes. Garderipersonalen är på väg att ringa ambulans/räddningstjänst för att få upp dörren när jag ÄNTLIGEN får upp dörren. (har ingen aning om hur lång tid det tog men det känndes som en evighet). Frida fortsätter skrika och jag kramar henne hårt innan jag tar ett djupt andetag för att titta på fingert. Helt krokigt. Det var bara att åka till akuten tänkte jag. Frida lugnade sig lite. Shit. W kommer snart hem från skolan jag måste skriva en lapp till honom och hämta permiet och försäkringskortet. Jag ringer till Niklas i bilen och han ringer vidare till vår doktor och övertalar mig att köra dit i stället för akuten fast än att ingen svarar. Tittar på Fridas finger när jag parkerat. Rejält svullet men det ser rakare ut nu när det är svullet än vad det var innan.
    Vi nlir iväg skickade till röntgen på en klinik precis bredvid och allt går smidigt. Niklas har ringt återbud/sagt återbud till sina återstående patienter och kommer dit och hämtar bilnyckeln för att åka hem till W. Inget brutet Frida är hel. Vi får voltaren för smärtan (Fridas då) och möter W och N i parken och äter baguetter till lunch. och jag andas ut.
    Oj vad jobbigt detta var och då var det ändå ingenting.... Min lilla, lila tös.
    W har vissreligen varit på massor av undersökningar p g a sjukdom (han var ju inte riktigt frisk när han föddes) men detta var första "trauma"relaterade upplevelsen för mig som mamma. En annan adrenalinrusning än vad jag är van vid.
  2. 1
    Jobbig dag eller ialla fall lunchdelen av den. Jag var och tränade i morse. När jag var färdig coh hämtade Frida på barnpassningen klämmer hon sig på något konstigtsätt i dörren. Hon skriker i höga skyn och dörren går inte att rubba, Det GÅR inte att öppna dörren där min dotters finger sitter klämd. Jag försöker lugna henne (och mig själv) samtidigt som jag lirkar med finger och dörr och Frida hjärtskärande skrikandes. Garderipersonalen är på väg att ringa ambulans/räddningstjänst för att få upp dörren när jag ÄNTLIGEN får upp dörren. (har ingen aning om hur lång tid det tog men det känndes som en evighet). Frida fortsätter skrika och jag kramar henne hårt innan jag tar ett djupt andetag för att titta på fingert. Helt krokigt. Det var bara att åka till akuten tänkte jag. Frida lugnade sig lite. Shit. W kommer snart hem från skolan jag måste skriva en lapp till honom och hämta permiet och försäkringskortet. Jag ringer till Niklas i bilen och han ringer vidare till vår doktor och övertalar mig att köra dit i stället för akuten fast än att ingen svarar. Tittar på Fridas finger när jag parkerat. Rejält svullet men det ser rakare ut nu när det är svullet än vad det var innan.
    Vi nlir iväg skickade till röntgen på en klinik precis bredvid och allt går smidigt. Niklas har ringt återbud/sagt återbud till sina återstående patienter och kommer dit och hämtar bilnyckeln för att åka hem till W. Inget brutet Frida är hel. Vi får voltaren för smärtan (Fridas då) och möter W och N i parken och äter baguetter till lunch. och jag andas ut.
    Oj vad jobbigt detta var och då var det ändå ingenting.... Min lilla, lila tös.
    W har vissreligen varit på massor av undersökningar p g a sjukdom (han var ju inte riktigt frisk när han föddes) men detta var första "trauma"relaterade upplevelsen för mig som mamma. En annan adrenalinrusning än vad jag är van vid.
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    En kram till Frida

    Det gör ju så ont att klämma fingrar.

    Visst får man en adrenalinpuls när det blir såna där olyckor. Jag har hitills med 3 barn, hunnit på akut besök med en arm(ramlat av cykel), klämda fingrar, slitet muskelfäste i fot (foten var värsta skadan, de andra var bara skrämselskott).

    Hoppas att värken i fingret ger med sig och att resten av dagen flyter på utan smärre olyckor.
    Bian
  4. 2
    En kram till Frida Det gör ju så ont att klämma fingrar.

    Visst får man en adrenalinpuls när det blir såna där olyckor. Jag har hitills med 3 barn, hunnit på akut besök med en arm(ramlat av cykel), klämda fingrar, slitet muskelfäste i fot (foten var värsta skadan, de andra var bara skrämselskott).

    Hoppas att värken i fingret ger med sig och att resten av dagen flyter på utan smärre olyckor.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Ajajaj!

    Det gör ont i hela mig, bara av att läsa.
    Både för hur ont det måste ha gjort i Frida, men även alla mammakänslor som måste komma i en sån situation.

    En STOR kram till er båda!!!
    Hoppas att Frida snart slipper ha ont

    Kram
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  6. 3
    Ajajaj! Det gör ont i hela mig, bara av att läsa.
    Både för hur ont det måste ha gjort i Frida, men även alla mammakänslor som måste komma i en sån situation.

    En STOR kram till er båda!!!
    Hoppas att Frida snart slipper ha ont

    Kram
    /Morgana
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Usch och aj

    Tänk att dörren satt fast! Fy vad hemskt.
    Ge henne en extra kram från oss skåningar
  8. 4
    Usch och aj Tänk att dörren satt fast! Fy vad hemskt.
    Ge henne en extra kram från oss skåningar
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Oh gud så jobbigt. Blev nästan svimfärdig bara av att läsa. Jag kan verkligen känna den där svettiga paniken när det inte går att få loss fingret. Det är konstigt att känna panik själv o ändå behöva hålla en cool fasad mot barnen. Brrrrrrrrrr. Skönt att allt gick bra i förlängningen. Jag klämde av min lillasysters finger i en dörr när jag var 4 år, det glömmer jag aldrig. Min mamma var chockad, effektiv och arg....Skuldkänslorna satt kvar länge.

    Kram på er båda!!!
    annamedgus
  10. 5
    Oh gud så jobbigt. Blev nästan svimfärdig bara av att läsa. Jag kan verkligen känna den där svettiga paniken när det inte går att få loss fingret. Det är konstigt att känna panik själv o ändå behöva hålla en cool fasad mot barnen. Brrrrrrrrrr. Skönt att allt gick bra i förlängningen. Jag klämde av min lillasysters finger i en dörr när jag var 4 år, det glömmer jag aldrig. Min mamma var chockad, effektiv och arg....Skuldkänslorna satt kvar länge.

    Kram på er båda!!!
    annamedgus
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Stackars liten! Stor kram!
  12. 6
    Stackars liten! Stor kram!

Liknande trådar

  1. Jobbig dag
    By Ylli in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 14:25
  2. Jobbig oro
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 18:20
  3. Jobbig dröm, nästan lika jobbig sanning!
    By KRÅKA in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 13:19
  4. Jobbig dröm...jobbig forts..
    By Sussus in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 19:33
  5. En jobbig tid
    By Anonym idag in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 12:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar