Adam bajsar på natten!
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Adam bajsar på natten!

    Är det fler som har barn som bajsar på natten?

    Adam har för andra natten i rad haft bajs i blöjan runt 3.30 tiden.
    Kanske hände det när han somnade, men jag tror inte det.
    Vi har slutat med 5 minueters metoden, som vi tänkte börja med när vi kom hem och Adams sovrutiner var ur fas. Men vi pallar inte att han skriker. Så vi sitter bredvid.
    Men inte har vi känt att han bajsat.

    Han är hysterisk ledsen att behövas byta blöja på mitt i natten.
    Man kan ju inte låta bajset vara kvar och ligga där och fräta.
    Sen är jag tvungen att amma, då näsan är täppt efter all gråt och för att lugna honom igen.

    Hoppas att det går över. Jag är helt slut av att vakna så länge på natten och sen gå upp klockan 6, då vaknar han igen och Matilda ska till skolan.
    "Ont om tid finns det gott om"
    ______________________________ __________
    Jenny med Matilda 20/3-99 och Adam 13/5 -06

    www.slottstudion.se
    www.do4u.se

    Mina företag och kontakt uppgifter
  2. 1
    Adam bajsar på natten! Är det fler som har barn som bajsar på natten?

    Adam har för andra natten i rad haft bajs i blöjan runt 3.30 tiden.
    Kanske hände det när han somnade, men jag tror inte det.
    Vi har slutat med 5 minueters metoden, som vi tänkte börja med när vi kom hem och Adams sovrutiner var ur fas. Men vi pallar inte att han skriker. Så vi sitter bredvid.
    Men inte har vi känt att han bajsat.

    Han är hysterisk ledsen att behövas byta blöja på mitt i natten.
    Man kan ju inte låta bajset vara kvar och ligga där och fräta.
    Sen är jag tvungen att amma, då näsan är täppt efter all gråt och för att lugna honom igen.

    Hoppas att det går över. Jag är helt slut av att vakna så länge på natten och sen gå upp klockan 6, då vaknar han igen och Matilda ska till skolan.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Puh! Ingen sömn där inte?! Love hade nån period då innan vi misstänkte att han var laktosintollerant som han bajsa flera gånger på natten men om ni inte tror det är nåt sånt så kanske han bara är lite orolig. Eller en minimagsjuka?

    Glöm nu inte bort att vila lite på dagen! Du är ju viktigast! Mår du bra så mår barnen bra!
    Kul att du är hemma förresten!
    Kram på dej!

    ps. Ang fototräffen så kan jag bara på söndagen, vi ska ha stort kalas på lördagen både 30åringen o 1åringen ska firas! Kan vi ha den stora fototräffen på söndagen kanske????
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  4. 2
    Puh! Ingen sömn där inte?! Love hade nån period då innan vi misstänkte att han var laktosintollerant som han bajsa flera gånger på natten men om ni inte tror det är nåt sånt så kanske han bara är lite orolig. Eller en minimagsjuka?

    Glöm nu inte bort att vila lite på dagen! Du är ju viktigast! Mår du bra så mår barnen bra!
    Kul att du är hemma förresten!
    Kram på dej!

    ps. Ang fototräffen så kan jag bara på söndagen, vi ska ha stort kalas på lördagen både 30åringen o 1åringen ska firas! Kan vi ha den stora fototräffen på söndagen kanske????
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Jag säger som Fluffyn passa på att vila på dagen. Jag gjorde mycket så när My och Isabella vaknade tidigt så när de sov på dagen stängde jag av telefonerna och sov. Man blir som en ny människa man orkar inte annars.

    my Och Isabella har alltid bajsat på morgonen och 9 fall av 10 så har Isabella bajsat så mycket så det är uppe på ryggen eller längs hela benet. Förstår inte hur dte kan rymma så mycket bajs i en sådan liten kropp.

    Hoppas att det bara är en fas och att du får sova på nätterna.

    Kram
  6. 3
    Jag säger som Fluffyn passa på att vila på dagen. Jag gjorde mycket så när My och Isabella vaknade tidigt så när de sov på dagen stängde jag av telefonerna och sov. Man blir som en ny människa man orkar inte annars.

    my Och Isabella har alltid bajsat på morgonen och 9 fall av 10 så har Isabella bajsat så mycket så det är uppe på ryggen eller längs hela benet. Förstår inte hur dte kan rymma så mycket bajs i en sådan liten kropp.

    Hoppas att det bara är en fas och att du får sova på nätterna.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Jag har hört...att barnet inte vaknar för att han har bajsat utan bajsar för att han vaknar. Om han sover så vilar också tarmarna.
    I augusti är det dags för sova-hela-natten-kur/kurs hos AW igen - du kanske skulle lägga in en intresseanmälan Hemskt för er alla att ni inte får sova, önskar jag kunde hjälpa dig!
  8. 4
    Jag har hört...att barnet inte vaknar för att han har bajsat utan bajsar för att han vaknar. Om han sover så vilar också tarmarna.
    I augusti är det dags för sova-hela-natten-kur/kurs hos AW igen - du kanske skulle lägga in en intresseanmälan Hemskt för er alla att ni inte får sova, önskar jag kunde hjälpa dig!
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Tack Tove...ska fundera på saken, om det inte blir bättre.
    Nu har han inte bajsat på två nätter i allafall.

    Tack också för ditt svar på mitt inlägg av allt det jobbiga...
    Det går fortfarande upp och ner. Det är värre när jag är trött, märker jag. Det är svårare att känna glädje då.

    Kram
  10. 5
    Tack Tove...ska fundera på saken, om det inte blir bättre.
    Nu har han inte bajsat på två nätter i allafall.

    Tack också för ditt svar på mitt inlägg av allt det jobbiga...
    Det går fortfarande upp och ner. Det är värre när jag är trött, märker jag. Det är svårare att känna glädje då.

    Kram

Liknande trådar

  1. Nu bajsar han!
    By miau in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:36
  2. Bajsar på sig...
    By bekymrad in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 14:05
  3. Bajsar på sig
    By loppan3 in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 18:25
  4. Va de bajsar!
    By mallemus in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 18:52
  5. Ida bajsar ner sig!
    By Karin m I&O in forum _0207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 07:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar