Ni efterlyste en flicka såg ja
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Ni efterlyste en flicka såg ja

    Då får jag väl meddela att i tisdags så kom det en liten Liv till världen i räserfart.

    Hade en lite annorlunda förlossning denna gång. hade fått beviljad igångsättning så vi var inne på förlossningen kl 8 på morgonen och jag fick ligga med CTG i ett tag.

    Kl 10.20 tog de hål på vattnet för att kolla om det skulle starta upp värkarna. Efter några timmar när inget händer, är uppkopplad med CTG, den registrerar inga värkar alls.

    Vid 12.15 så gör de en gyn undersökning och jag har öppnat mig till 4 cm utan en enda värk.

    Väntar mer och jag känner inga värkar och CTG registrerar inte några heller.

    13.45 sätter de värkstimulerande dropp för att få lite fart på förloppet, innan dess så har jag fått EDA för jag var livrädd att få jätteonda värkar av droppet. Så de satte EDA innan jag hade några värkar alls...

    Det händer inte så mycket på ett tag, jag ligger och vilar, pratar lite med gubben och har inte ont alls...

    14,15 ökar de droppet till det dubbla 24 ml/h....

    15,08 känner jag första värken, men den gör definitivt INTE ont, jag bara känner att den finns där och den syns på CTG'n. Sen kommer värkarna som på beställning, de sätter igång med 1-3 min mellan rum och vid 15.30 är jag öppen 5 cm och nu börjar värkarna göra ont, fast inte ohanterbart =)

    15,50 får jag börja med lustgasen för nu börjar det bli jobbigt

    15,51 första krystimpulsen

    16.00 börjar krysta och har lagt bort lustgasen så jag har stenkoll på vad jag gör och lyssnar på Bm och gör (nästan) som hon säger =)

    16,08 kommer det ut en blå liten smurf med MASSA svart hår.

    Hon vägde 3545 g och 48 cm lång =)
  2. 1
    Ni efterlyste en flicka såg ja Då får jag väl meddela att i tisdags så kom det en liten Liv till världen i räserfart.

    Hade en lite annorlunda förlossning denna gång. hade fått beviljad igångsättning så vi var inne på förlossningen kl 8 på morgonen och jag fick ligga med CTG i ett tag.

    Kl 10.20 tog de hål på vattnet för att kolla om det skulle starta upp värkarna. Efter några timmar när inget händer, är uppkopplad med CTG, den registrerar inga värkar alls.

    Vid 12.15 så gör de en gyn undersökning och jag har öppnat mig till 4 cm utan en enda värk.

    Väntar mer och jag känner inga värkar och CTG registrerar inte några heller.

    13.45 sätter de värkstimulerande dropp för att få lite fart på förloppet, innan dess så har jag fått EDA för jag var livrädd att få jätteonda värkar av droppet. Så de satte EDA innan jag hade några värkar alls...

    Det händer inte så mycket på ett tag, jag ligger och vilar, pratar lite med gubben och har inte ont alls...

    14,15 ökar de droppet till det dubbla 24 ml/h....

    15,08 känner jag första värken, men den gör definitivt INTE ont, jag bara känner att den finns där och den syns på CTG'n. Sen kommer värkarna som på beställning, de sätter igång med 1-3 min mellan rum och vid 15.30 är jag öppen 5 cm och nu börjar värkarna göra ont, fast inte ohanterbart =)

    15,50 får jag börja med lustgasen för nu börjar det bli jobbigt

    15,51 första krystimpulsen

    16.00 börjar krysta och har lagt bort lustgasen så jag har stenkoll på vad jag gör och lyssnar på Bm och gör (nästan) som hon säger =)

    16,08 kommer det ut en blå liten smurf med MASSA svart hår.

    Hon vägde 3545 g och 48 cm lång =)
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Grattis till tösen.... Mys på nu! Kram
  4. 2
    Grattis till tösen.... Mys på nu! Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Åh! Grattis till lilltjejen!!! Då kanske det kan jämna ut sig snart
    [DDT][Annabelle]

    www.clanddt.com
  6. 3
    Åh! Grattis till lilltjejen!!! Då kanske det kan jämna ut sig snart
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    *G*R*A*T*T*I*S*
    till tjejen. Äntligen tittade den första tjejen ut från junigruppen och vi hoppas på fler.
    Hoppas ni mår bra .
    Kram
  8. 4
    *G*R*A*T*T*I*S*
    till tjejen. Äntligen tittade den första tjejen ut från junigruppen och vi hoppas på fler.
    Hoppas ni mår bra .
    Kram
  9. Kattis m. E-04
    #5
    Grattis!
  10. 5
    Grattis!
  11. Mamijo
    #6
    GRATTIS till första juniflickan . Det lät som en bra förlossning ju, och vilket fint namn ni har valt. Liv. Suveränt!
  12. 6
    GRATTIS till första juniflickan . Det lät som en bra förlossning ju, och vilket fint namn ni har valt. Liv. Suveränt!
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Va roligt! Grattis

    till tjejen !!!
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  14. 7
    Va roligt! Grattis till tjejen !!!
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Grattis till dottern vilket fint namn hon har fått .
  16. 8
    Grattis till dottern vilket fint namn hon har fått .
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9
    Ett stort grattis till ER. Har ju tre själv, så en kille för att utjämna är välkommen. Å andra sidan e det väldigt praktiskt om vi får en tös till, kläderna finns ju.
  18. 9
    Ett stort grattis till ER. Har ju tre själv, så en kille för att utjämna är välkommen. Å andra sidan e det väldigt praktiskt om vi får en tös till, kläderna finns ju.
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    Åhhh grattis till lilltjejen. Kul med en tjej bland alla killar och vilken lyxig förlossning du verkar haft.

    Snusa ordentligt på din lill bebbe nu.....
  20. 10
    Åhhh grattis till lilltjejen. Kul med en tjej bland alla killar och vilken lyxig förlossning du verkar haft.

    Snusa ordentligt på din lill bebbe nu.....
  21. Ne bf 11/6
    #11
    Grattis till flickan!!!!
  22. 11
    Grattis till flickan!!!!
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Grattis till Lilla Liv. Finaste namnet på jorden enl mig!!!

    Dotra heter ju det!!
  24. 12
    Grattis till Lilla Liv. Finaste namnet på jorden enl mig!!!

    Dotra heter ju det!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Stort grattis till lilla Liv! Vad roligt! Kram!
  26. 13
    Stort grattis till lilla Liv! Vad roligt! Kram!
  27. jennypea
    #14
    GRATTIS till lilltjejen! Låter som en positiv förlossning? Tack för att vi fick läsa om den.
    Kram/jenny
  28. 14
    GRATTIS till lilltjejen! Låter som en positiv förlossning? Tack för att vi fick läsa om den.
    Kram/jenny
  29. Medlem sedan
    Feb 2004
    #15
    Stort grattis till hela familjen! Det lät som en väldigt trevlig förlossning, jag tror jag önskar mig själv en sån eftersom jag också ska sättas igång! Lycka till med lilltjejen!

    /Zelca *Sigge* & Vilgot - v 37
  30. 15
    Stort grattis till hela familjen! Det lät som en väldigt trevlig förlossning, jag tror jag önskar mig själv en sån eftersom jag också ska sättas igång! Lycka till med lilltjejen!

    /Zelca *Sigge* & Vilgot - v 37
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Oh vad roligt! Grattis! Ta hand om er!
  32. 16
    Oh vad roligt! Grattis! Ta hand om er!
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    .. har ni bb i Linde el fick du åka till Örebro??
  34. 17
    .. har ni bb i Linde el fick du åka till Örebro??
  35. Medlem sedan
    Nov 2006
    #18
    GRATTIS! Låter ju som att även du fått en bra förlossning att berätta om. Jätte spännande att läsa
    Längtar tills det blir vår tur.
  36. 18
    GRATTIS! Låter ju som att även du fått en bra förlossning att berätta om. Jätte spännande att läsa
    Längtar tills det blir vår tur.
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19
    Grattis till lillan!
  38. 19
    Grattis till lillan!
  39. Medlem sedan
    May 2006
    #20
    Grattis till dottern!
  40. 20
    Grattis till dottern!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag efterlyste ju viktbloggar
    By Emmylou in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 14:00
  2. Vem efterlyste en jeans..
    By Piilla in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 14:28
  3. Någon efterlyste...
    By Zinita in forum _05 Höstbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 22:24
  4. NGN som efterlyste ett halsband
    By mamma_78 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 16:39
  5. Ni som efterlyste kurser....
    By terriern in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 12:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar