God morgon - och hjälp....
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    God morgon - och hjälp....

    God lördagsmorgon. Jag sitter framför datorn och jobbar lite. I sin säng ligger Melvin och sover. Och nu behöver jag er hjälp. För er känsliga så läses inte vidare. Melvin kräktes i natt igen. Fattar ingenting. Natten mellan tisdag och onsdag blev han sjuk och kräktes flera gånger fram till tio på onsdagsförmiddagen ungefär. Sedan lugnt fram till onsdagskvällen och då en gång. Sedan helt lugnt fram till torsdagskvällen då han satte något i halsen och framkallade en kräkning. Och så i natt fick han en hostattack och kräktes rejält. Vet inte ut eller in. Är det fortfarande magsjuka? Han har ju sin hemska hosta som han haft i två veckor nu och när han hostar kommer slem och det verkar som om han blev så äcklad och rädd av det att han kräktes. Men jag vet inte.

    Han vägrar äta så vi har det jättejobbigt just nu. Dessutom är han svår att få i vätska när det är som värst. Sådan där kost som ska vara skonsam för magen kan vi bara glömma. Det han fått i sig är glass, lite makaroner, liten bit macka, lite yoghurt. Vet att man inte ska ge mjölkprodukter men det känns som om det är bättre än inget just nu för att få igång hans ätande.

    Jag TROR att han har svårt att få i sig mat, får kväljningar och då kräks. Jag TROR att magsjukan faktiskt är över, att vi nu måste få honom att våga äta igen. Men jag VET inte.

    Vad tror ni? Och vad gör vi? Vad ska han äta? Hur får man i honom mat utan att han äcklas så av den?
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  2. 1
    God morgon - och hjälp.... God lördagsmorgon. Jag sitter framför datorn och jobbar lite. I sin säng ligger Melvin och sover. Och nu behöver jag er hjälp. För er känsliga så läses inte vidare. Melvin kräktes i natt igen. Fattar ingenting. Natten mellan tisdag och onsdag blev han sjuk och kräktes flera gånger fram till tio på onsdagsförmiddagen ungefär. Sedan lugnt fram till onsdagskvällen och då en gång. Sedan helt lugnt fram till torsdagskvällen då han satte något i halsen och framkallade en kräkning. Och så i natt fick han en hostattack och kräktes rejält. Vet inte ut eller in. Är det fortfarande magsjuka? Han har ju sin hemska hosta som han haft i två veckor nu och när han hostar kommer slem och det verkar som om han blev så äcklad och rädd av det att han kräktes. Men jag vet inte.

    Han vägrar äta så vi har det jättejobbigt just nu. Dessutom är han svår att få i vätska när det är som värst. Sådan där kost som ska vara skonsam för magen kan vi bara glömma. Det han fått i sig är glass, lite makaroner, liten bit macka, lite yoghurt. Vet att man inte ska ge mjölkprodukter men det känns som om det är bättre än inget just nu för att få igång hans ätande.

    Jag TROR att han har svårt att få i sig mat, får kväljningar och då kräks. Jag TROR att magsjukan faktiskt är över, att vi nu måste få honom att våga äta igen. Men jag VET inte.

    Vad tror ni? Och vad gör vi? Vad ska han äta? Hur får man i honom mat utan att han äcklas så av den?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Morning!

    Usch vad jobbigt ni har det!!!
    Jag tror att du tror rätt. Att han kanske har blivit rädd för att äta därför att han är rädd för att kräkas igen?
    Har ingen kunskap men den omedelbara tanken är ju att låta honom äta det han själv säger att han vill och det som ni faktiskt kan truga i honom. Sen att det är mjölkprodukter är väl kanske sak samma, huvudsaken att han får igång vanan att äta igen.
    Kanske göra milkshake med mjölk och youghurt och så, för att få i sig just vätskan? Och i en milkshake kan man ju smyga i lite andra nyttiga (och onyttiga ) saker också.
    Magen är säkert lite känsligare nu också efter alla kräkningar, så det kanske tar ett tag innan det blir hela portioner igen.

    En STOR styrkekram till er!!!
    Tänker på er...

    /Morgana *som ska baka bullar till brorsans konfirmation och städa och bada och vara kattvakt och......... gaaaaah!*
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  4. 2
    Morning! Usch vad jobbigt ni har det!!!
    Jag tror att du tror rätt. Att han kanske har blivit rädd för att äta därför att han är rädd för att kräkas igen?
    Har ingen kunskap men den omedelbara tanken är ju att låta honom äta det han själv säger att han vill och det som ni faktiskt kan truga i honom. Sen att det är mjölkprodukter är väl kanske sak samma, huvudsaken att han får igång vanan att äta igen.
    Kanske göra milkshake med mjölk och youghurt och så, för att få i sig just vätskan? Och i en milkshake kan man ju smyga i lite andra nyttiga (och onyttiga ) saker också.
    Magen är säkert lite känsligare nu också efter alla kräkningar, så det kanske tar ett tag innan det blir hela portioner igen.

    En STOR styrkekram till er!!!
    Tänker på er...

    /Morgana *som ska baka bullar till brorsans konfirmation och städa och bada och vara kattvakt och......... gaaaaah!*
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Morron!

    Stackars lillkillen.
    När lilleman har hosta o får sina hostattacker brukar det sluta med att han kräkts.
    Ta det lugnt med maten är mitt råd, det viktiga är att han får vätska.
    Vet att det är svårt för man vill ju så gärna att de ska äta...
    Försök ge honom sådant han själv vill ha, han får ha det lite lyxigt i ett par dagar
    Vi gav också våra yoghurt när de var magsjuka, det var ju nästan bara det de ville ha.

    Krya på er!!!!!
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  6. 3
    Morron! Stackars lillkillen.
    När lilleman har hosta o får sina hostattacker brukar det sluta med att han kräkts.
    Ta det lugnt med maten är mitt råd, det viktiga är att han får vätska.
    Vet att det är svårt för man vill ju så gärna att de ska äta...
    Försök ge honom sådant han själv vill ha, han får ha det lite lyxigt i ett par dagar
    Vi gav också våra yoghurt när de var magsjuka, det var ju nästan bara det de ville ha.

    Krya på er!!!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Godmorgon!

    Stackars grabben, inte kul när de inte vill äta

    Gissar på detsamma att han har blivit rädd för att kräkas + att magen säkert svider och gör ont. Jag har en dotter som blir lite mer sån när hon har haft magsjuka. Först så vill hon inte dricka överhuvudtaget medan hon kräks och sen tar det flera dagar innan hon har kommit igång med att äta på nytt.

    Mjölkprodukter vill ju tyvärr till att ge honom mer slem i halsen. Han gillar inte typ nyponsoppa, fruktsoppa eller liknande?
    Gillar han frukt? Iså fall kan du göra en fruktbricka med banan, melon, päron, äpple mm som ni äter tillsammans.
    Lite mer som lek och inte detta "du måste äta"(vilket ju är sant men ack så svårt). Om man kan doppa fruktbitarna i lite vaniljyoghurt så blir allt ännu godare(men det är j u en mjölkprodukt det med).

    Jag brukar inte tänka på att det alltid ska vara så närigsriktigt när de ska börja äta, utan mer på att de ska få i något i magen som även inte är för kraftigt. Låt det blir myrtuggor i början och lite tätare istället, så hoppas jag att ni får rätsida på magen.

    En jättekram till er båda
    Bian
  8. 4
    Godmorgon! Stackars grabben, inte kul när de inte vill äta

    Gissar på detsamma att han har blivit rädd för att kräkas + att magen säkert svider och gör ont. Jag har en dotter som blir lite mer sån när hon har haft magsjuka. Först så vill hon inte dricka överhuvudtaget medan hon kräks och sen tar det flera dagar innan hon har kommit igång med att äta på nytt.

    Mjölkprodukter vill ju tyvärr till att ge honom mer slem i halsen. Han gillar inte typ nyponsoppa, fruktsoppa eller liknande?
    Gillar han frukt? Iså fall kan du göra en fruktbricka med banan, melon, päron, äpple mm som ni äter tillsammans.
    Lite mer som lek och inte detta "du måste äta"(vilket ju är sant men ack så svårt). Om man kan doppa fruktbitarna i lite vaniljyoghurt så blir allt ännu godare(men det är j u en mjölkprodukt det med).

    Jag brukar inte tänka på att det alltid ska vara så närigsriktigt när de ska börja äta, utan mer på att de ska få i något i magen som även inte är för kraftigt. Låt det blir myrtuggor i början och lite tätare istället, så hoppas jag att ni får rätsida på magen.

    En jättekram till er båda

Liknande trådar

  1. Oj hjälp!! I morgon ska vi få barn!!! :D
    By lillmama in forum _1005 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 16:54
  2. Åh hjälp, tenta i morgon...
    By Malin m.Elias&Malte in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 22:03
  3. Ev mjölk o vin i morgon..hjälp
    By Maria m tvåan 8/3 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:54
  4. I morgon...HJÄLP!
    By Madame Mim in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 20:57
  5. Intervju i morgon , hjälp!
    By Carro m fyra barn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 08:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar