Omega 3
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Omega 3

    Vilken sorts Omega 3 ger ni till era barn alt äter själva? Jag hittar flera olika sorter och vet inte alls vad vi ska välja.
  2. 1
    Omega 3 Vilken sorts Omega 3 ger ni till era barn alt äter själva? Jag hittar flera olika sorter och vet inte alls vad vi ska välja.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Morepa var det som rekommenderats av sonens Neuropsy (Susanne Bejerot) fast det är nog den dyraste.
    Vi har tidigare använt andra märke med bra resultat.
    Det so kan vara avgörande är storleken på pillerna.
    Sedan måste man läsa om koncentration som varierar mycket mellan märken.
  4. 2
    Morepa var det som rekommenderats av sonens Neuropsy (Susanne Bejerot) fast det är nog den dyraste.
    Vi har tidigare använt andra märke med bra resultat.
    Det so kan vara avgörande är storleken på pillerna.
    Sedan måste man läsa om koncentration som varierar mycket mellan märken.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Tack för tipset!
  6. 3
    Tack för tipset!
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Vi kör på EyeQ och deras tuggtablett med jordgubbssmak. Är mycket nöjda...
  8. 4
    Vi kör på EyeQ och deras tuggtablett med jordgubbssmak. Är mycket nöjda...
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Jo, det är klart, jordgubbssmak.... Ska kolla upp det också, tack!
  10. 5
    Jo, det är klart, jordgubbssmak.... Ska kolla upp det också, tack!
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6

    Ger också...

    ...MorEpa till sonen.
  12. 6
    Ger också... ...MorEpa till sonen.
  13. mamicka
    #7
    A får flytande EyeQ med citrussma. I början märkte vi ingen skillnad men jag tror att det var för att vi inte högdoserade (1 msk/dag), som det står att man skall göra de 12 första veckorna för att uppnå normala nivåer. Eftersom vi inte märkte något gjorde vi ett uppehåll på några månader och började sedan med högdosen och då märktes effekten ganska snart. Effekten har för övrigt hållit i sig sedan dess, trots att vi bara tar normaldos nu (1 tsk/dag).

    Själv äter jag något som heter Fritt Flyt från Vesterålens naturprodukter. Det är kapslar som innehåller Omega-3 samt E-vitamin. Tycker att jag känner mig piggare när jag äter dem.
  14. 7
    A får flytande EyeQ med citrussma. I början märkte vi ingen skillnad men jag tror att det var för att vi inte högdoserade (1 msk/dag), som det står att man skall göra de 12 första veckorna för att uppnå normala nivåer. Eftersom vi inte märkte något gjorde vi ett uppehåll på några månader och började sedan med högdosen och då märktes effekten ganska snart. Effekten har för övrigt hållit i sig sedan dess, trots att vi bara tar normaldos nu (1 tsk/dag).

    Själv äter jag något som heter Fritt Flyt från Vesterålens naturprodukter. Det är kapslar som innehåller Omega-3 samt E-vitamin. Tycker att jag känner mig piggare när jag äter dem.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    vi har också morepa!
  16. 8
    vi har också morepa!
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    Tac för alla tipsen! Nu ska jag ut och handla, inte minst till mig själv.
  18. 9
    Tac för alla tipsen! Nu ska jag ut och handla, inte minst till mig själv.
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Samma EyeQ tar min son också.
    Först var han bättre i 3 mån men sen värre igen...*hmm* kan vara försenad "trotsålder" som spelar in på min son nu också...däremot har vi genom mindre stress, förstärkningsträning med hjälp av HAB samt lite egen "Tomatis"-variant funkat bra! (Jag sätter på klassisk musik och säger ingenting och sonen blir lugnare och kan koncentrera sig bättre).
  20. 10
    Samma EyeQ tar min son också.
    Först var han bättre i 3 mån men sen värre igen...*hmm* kan vara försenad "trotsålder" som spelar in på min son nu också...däremot har vi genom mindre stress, förstärkningsträning med hjälp av HAB samt lite egen "Tomatis"-variant funkat bra! (Jag sätter på klassisk musik och säger ingenting och sonen blir lugnare och kan koncentrera sig bättre).

Liknande trådar

  1. omega 6
    By Katta1 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 16:34
  2. Omega 3
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:15
  3. Omega 3
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 22:31
  4. Omega-3
    By lovali06 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 12:00
  5. omega 3 och omega 6
    By wildhearts in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar