Bebisen har fixerat sig
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Bebisen har fixerat sig

    Var hos min Bm igår, hon tittade lite skumt/seriöst (svårtolkad min) på mig och sa att bebisen hade "fixerat" sig i bäckenet nu. Antar att den är på rätt väg då! Men, då är min fråga - innebär detta att bebisen kan komma tidigare, eftersom han redan har fixerat sig och är i "starklart läge"? (Fick inte riktigt klargjort detta med min Bm innan jag gick därifrån)
    Någon mer som har hört att era bebisar har fixerat sig? Det kanske i och för sig de flesta bebisar i v. 34 gör...

    //Malin - själv totalt fixerad vid bebisprylar nu.
  2. 1
    Bebisen har fixerat sig Var hos min Bm igår, hon tittade lite skumt/seriöst (svårtolkad min) på mig och sa att bebisen hade "fixerat" sig i bäckenet nu. Antar att den är på rätt väg då! Men, då är min fråga - innebär detta att bebisen kan komma tidigare, eftersom han redan har fixerat sig och är i "starklart läge"? (Fick inte riktigt klargjort detta med min Bm innan jag gick därifrån)
    Någon mer som har hört att era bebisar har fixerat sig? Det kanske i och för sig de flesta bebisar i v. 34 gör...

    //Malin - själv totalt fixerad vid bebisprylar nu.
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    I alla fall så födde jag förra barnet tre veckor tidigt-utan att han var fixerad.
    Så jag är inte säker på att det hänger ihop.. (Själv är jag ännu bara i v.31 och min ligger på tvären vad jag vet..)
  4. 2
    I alla fall så födde jag förra barnet tre veckor tidigt-utan att han var fixerad.
    Så jag är inte säker på att det hänger ihop.. (Själv är jag ännu bara i v.31 och min ligger på tvären vad jag vet..)
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Oftast så fixeras bebisen tidigare på förstagångsföderskor. Har nog att göra med att bäckenet är trängre än när man redan fött barn.

    Jag tror inte det påverkar när bebisen kommer.

    För mig så fixerades min första dotter ungefär i v 33 och min andra fixerades aldrig! Huvudet var fortfarande ruckbart när jag kom in på förlossningen, hon föddes i och för sig i v 35+0.
    När jag var hos barnmorskan nu i veckan så låg bebisen med huvudet ner men det är fortfarande ruckbart. jag är i vecka 34+1 nu. Bf 0706.

    Men det är ju skönt att veta att det är fixerat så slipper man en överraskning när man kommer till förlossningen om en bebis i säte
  6. 3
    Oftast så fixeras bebisen tidigare på förstagångsföderskor. Har nog att göra med att bäckenet är trängre än när man redan fött barn.

    Jag tror inte det påverkar när bebisen kommer.

    För mig så fixerades min första dotter ungefär i v 33 och min andra fixerades aldrig! Huvudet var fortfarande ruckbart när jag kom in på förlossningen, hon föddes i och för sig i v 35+0.
    När jag var hos barnmorskan nu i veckan så låg bebisen med huvudet ner men det är fortfarande ruckbart. jag är i vecka 34+1 nu. Bf 0706.

    Men det är ju skönt att veta att det är fixerat så slipper man en överraskning när man kommer till förlossningen om en bebis i säte
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    De brukar inte komma tidigare för att de fixerat sig och ibland fixerar de sig inte allsOch ja,på förstföderskor brukar det ske tidigare,på dem som fött tidigare brukar det vara "ruckbart/rörligt" ända fram mot slutspurten.
  8. 4
    De brukar inte komma tidigare för att de fixerat sig och ibland fixerar de sig inte allsOch ja,på förstföderskor brukar det ske tidigare,på dem som fött tidigare brukar det vara "ruckbart/rörligt" ända fram mot slutspurten.
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    "Men det är ju skönt att veta att det är fixerat så slipper man en överraskning när man kommer till förlossningen om en bebis i säte"
    Oj,ja,inte att förglömma!,råkade ut för det en gång.Så nog är det fördelar med en tidigt fixerad bebis
  10. 5
    "Men det är ju skönt att veta att det är fixerat så slipper man en överraskning när man kommer till förlossningen om en bebis i säte"
    Oj,ja,inte att förglömma!,råkade ut för det en gång.Så nog är det fördelar med en tidigt fixerad bebis
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Ok, då är det "normalt" än så länge.
  12. 6
    Ok, då är det "normalt" än så länge.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Men det gör ju sååå ont i fogarna när bebisen sparkar upp mot revbenen och "trycker" sig nedåt. Antar att det är så det skall vara.

    Men det är bra att bebisen är fixerad och startklar!

    //Malin.
  14. 7
    Men det gör ju sååå ont i fogarna när bebisen sparkar upp mot revbenen och "trycker" sig nedåt. Antar att det är så det skall vara.

    Men det är bra att bebisen är fixerad och startklar!

    //Malin.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Har kollat runt lite på nätet, det verkar inte vara så att fixerat huvud tidigt hänger ihop med tidig förlossning. Det behöver inte vara så, helt enkelt. Men däremot läste jag också att barn som föds under sommarmånaderna föds generellt tidigare, i och med värmen och det minskade vätskeintaget vilket genererar till att förlossningen startar tidigare. *humm* Så vi kan nog alla i ankomstgruppen kanske räkna med att våra telingar kan komma lite tidigare, ellert så går vi över lääänggeee... *puh*

    //Malin.
  16. 8
    Har kollat runt lite på nätet, det verkar inte vara så att fixerat huvud tidigt hänger ihop med tidig förlossning. Det behöver inte vara så, helt enkelt. Men däremot läste jag också att barn som föds under sommarmånaderna föds generellt tidigare, i och med värmen och det minskade vätskeintaget vilket genererar till att förlossningen startar tidigare. *humm* Så vi kan nog alla i ankomstgruppen kanske räkna med att våra telingar kan komma lite tidigare, ellert så går vi över lääänggeee... *puh*

    //Malin.
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    härligt att höra om allt detta, huvet neråt här med, och tydligen inte så ruckbart heller!!! Men vill GÄRNA gå denna vecka oxå, då får jag föda i Nyköping! Annars blir det E-tuna! Nejtack, hon får allt hålla sig kvar därinne den lilla prinsessan! Hi hi,,, sååååååååååå roligt/gosigt att VETA vad det blir! JIPPIE!! Har ju varit NYFIKEN sååååååååå länge... Kramiz/C
  18. 9
    härligt att höra om allt detta, huvet neråt här med, och tydligen inte så ruckbart heller!!! Men vill GÄRNA gå denna vecka oxå, då får jag föda i Nyköping! Annars blir det E-tuna! Nejtack, hon får allt hålla sig kvar därinne den lilla prinsessan! Hi hi,,, sååååååååååå roligt/gosigt att VETA vad det blir! JIPPIE!! Har ju varit NYFIKEN sååååååååå länge... Kramiz/C
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Ett steg närmare...

    Som de andra skrivit behöver det inte starta vare sig tidigare elelr senare pga fixarde eller inte, men på nåt viss vill jag ändå att min bebis också ska fixera sig. Bara för att det KÄNNS som om det är närmare då.

    Min första kille var fixerad från v 32 eller 33. Andra var rörlig och höt upp när vi kom in. 2½ timme senare var han ute...
  20. 10
    Ett steg närmare...

    Som de andra skrivit behöver det inte starta vare sig tidigare elelr senare pga fixarde eller inte, men på nåt viss vill jag ändå att min bebis också ska fixera sig. Bara för att det KÄNNS som om det är närmare då.

    Min första kille var fixerad från v 32 eller 33. Andra var rörlig och höt upp när vi kom in. 2½ timme senare var han ute...

Liknande trådar

  1. Fixerat sig ??
    By summerzion in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 13:23
  2. Bebisen har fixerat!
    By Kattis med L&A in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 14:47
  3. fixerat
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 19:19
  4. fixerat
    By ofattbart in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 20:42
  5. Har era små fixerat sig ?
    By Elizabeth & lillasyster v.35 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar