Vad ge i födelsedagspresent?
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Vad ge i födelsedagspresent?

    Vad hade ni tänkt ge era barn när de fyller 1 år? Jag kan inte komma på en enda sak som vi kan köpa till Noah. Eftersom han är tredje barnet känns det som det mesta finns! Gunga, sandlåda, rutschkana, barnpool, bollar, gåvagn, bobbycar, flintabil, ja vad köper man? Kläder har han också rätt mycket av för tillfället (har ju redan köpt det mesta av sommarkläderna så det han skulle behöva i så fall är ju höstkläder men det finns ju inte nu *S*) Först var vi inne på att önska pengar till honom av alla också la vi till resten och köpte någon liten klätterställning/hus från Little tikes men samtidigt tycker jag dem är så onödigt dyra. Sen funderade vi på en riktig lekstuga men det känns som vi inte får plats med den eller jo det får vi men då måste vi hugga ner ett av våra TVÅ träd och det känns inte så kul faktiskt!

    Har ni några bra råd? Några paket måste han ju få att öppna på morgonen. Han fyller förresten år på midsommarafton och det ska bli sååååååå mysigt att få fira honom just den dagen . Hoppas bara det blir soligt och fint så vi kan sitta ute i trädgården och äta. Vi blir ganska många och det ska bli jättekul! Måste hinna ordna några paket helst innan vi åker till Kreta för veckan innan midsommar blir ju lite hektisk eftersom vi kommer hem då och ska ordna med kalaset osv......
  2. 1
    Vad ge i födelsedagspresent? Vad hade ni tänkt ge era barn när de fyller 1 år? Jag kan inte komma på en enda sak som vi kan köpa till Noah. Eftersom han är tredje barnet känns det som det mesta finns! Gunga, sandlåda, rutschkana, barnpool, bollar, gåvagn, bobbycar, flintabil, ja vad köper man? Kläder har han också rätt mycket av för tillfället (har ju redan köpt det mesta av sommarkläderna så det han skulle behöva i så fall är ju höstkläder men det finns ju inte nu *S*) Först var vi inne på att önska pengar till honom av alla också la vi till resten och köpte någon liten klätterställning/hus från Little tikes men samtidigt tycker jag dem är så onödigt dyra. Sen funderade vi på en riktig lekstuga men det känns som vi inte får plats med den eller jo det får vi men då måste vi hugga ner ett av våra TVÅ träd och det känns inte så kul faktiskt!

    Har ni några bra råd? Några paket måste han ju få att öppna på morgonen. Han fyller förresten år på midsommarafton och det ska bli sååååååå mysigt att få fira honom just den dagen . Hoppas bara det blir soligt och fint så vi kan sitta ute i trädgården och äta. Vi blir ganska många och det ska bli jättekul! Måste hinna ordna några paket helst innan vi åker till Kreta för veckan innan midsommar blir ju lite hektisk eftersom vi kommer hem då och ska ordna med kalaset osv......
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Vet inte... Jag tycker inte man behöver hålla på och köpa så mycket saker, särskilt inte nu när de är så små. Tids nog hinner de nog bli materialister ändå

    Vi kommer nog att ge Alice något litet, men vad spelar inte så stor roll, det är ju ändå omslagspappret som är det roliga
  4. 2
    Vet inte... Jag tycker inte man behöver hålla på och köpa så mycket saker, särskilt inte nu när de är så små. Tids nog hinner de nog bli materialister ändå

    Vi kommer nog att ge Alice något litet, men vad spelar inte så stor roll, det är ju ändå omslagspappret som är det roliga
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    Jo iofs behöver de inte så mycket för att bli nöjda men när mamma är materialist då? *S* Och sen alla släktingar som frågar vad han ska ha när han fyller år!
  6. 3
    Jo iofs behöver de inte så mycket för att bli nöjda men när mamma är materialist då? *S* Och sen alla släktingar som frågar vad han ska ha när han fyller år!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    men...

    vi köpte en liten barnbyrå till Agnes i julas som var handmålad och med ett litet motiv.

    Annars kan ni väl köpa ett fint lakanset till sängen, sätta lite pengar på konto (och ge nåt litet i papper upptill), lampa till rummet (kommande rum), liten träkista till leksaker/hemlisar/kommande piratskatter, mätsticka... nåt som är bara hans....
    Katarina m. Oliver (mars -04) och Agnes (juli -06)

    Hemsida: http://www.sundelius.net/

    "Utan tvivel är man inte klok"
  8. 4
    men... vi köpte en liten barnbyrå till Agnes i julas som var handmålad och med ett litet motiv.

    Annars kan ni väl köpa ett fint lakanset till sängen, sätta lite pengar på konto (och ge nåt litet i papper upptill), lampa till rummet (kommande rum), liten träkista till leksaker/hemlisar/kommande piratskatter, mätsticka... nåt som är bara hans....
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Du räknade upp ungefär det som jag tänkt önska till Lina.

    sandlåda inkl. sand
    babygunga
    cykelsits
    rutschkana
    gunghäst
    gåvagn
    resesäng
    barnvaktstimmar

    Tror det var vad som står på Linas önskelista.
    Inte mycket till hjälp märker jag...
  10. 5
    Du räknade upp ungefär det som jag tänkt önska till Lina.

    sandlåda inkl. sand
    babygunga
    cykelsits
    rutschkana
    gunghäst
    gåvagn
    resesäng
    barnvaktstimmar

    Tror det var vad som står på Linas önskelista.
    Inte mycket till hjälp märker jag...
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Bra förslag men...........

    Noah har inget eget rum än och vi har inget färdigt rum åt honom utan måste antingen dela ett eller bygga till huset. Så möbler och dyl går bort. Påslakan har han några som jag redan köpt som är jättefina. Pengar på konto är trist (det sparas varje månad ändå)

    Mätsticka och kista hade jag velat önska åt honom men blir kanske lite trist när han inte har eget rum än?

    Fast nu kanske jag har några saker på förslag åt honom i alla fall. Bla någon leksakstelefon typ mobil som låter tror jag sett en från Fisher Price. Också den där Noahs ark båten från Fisher Price eller kanske från Play mobil att ha inför framtiden.... i alla fall blir det något med Noahs ark just för att han heter Noah! *S*
  12. 6
    Bra förslag men...........

    Noah har inget eget rum än och vi har inget färdigt rum åt honom utan måste antingen dela ett eller bygga till huset. Så möbler och dyl går bort. Påslakan har han några som jag redan köpt som är jättefina. Pengar på konto är trist (det sparas varje månad ändå)

    Mätsticka och kista hade jag velat önska åt honom men blir kanske lite trist när han inte har eget rum än?

    Fast nu kanske jag har några saker på förslag åt honom i alla fall. Bla någon leksakstelefon typ mobil som låter tror jag sett en från Fisher Price. Också den där Noahs ark båten från Fisher Price eller kanske från Play mobil att ha inför framtiden.... i alla fall blir det något med Noahs ark just för att han heter Noah! *S*
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7
    Gunghäst vore kanske något för det är det enda vi inte har av din lista! Också barnvaktstimmar förstås men det brukar lösa sig i alla fall *S*

    Vad för gunghäst tänker du på? Har sett lite roliga former och så har jag för mig på gungdjur! Behöver ju inte vara en häst kan lika gärna vara ett får *S*
  14. 7
    Gunghäst vore kanske något för det är det enda vi inte har av din lista! Också barnvaktstimmar förstås men det brukar lösa sig i alla fall *S*

    Vad för gunghäst tänker du på? Har sett lite roliga former och så har jag för mig på gungdjur! Behöver ju inte vara en häst kan lika gärna vara ett får *S*
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    Egentligen är det nog ingen gunghäst jag tänker på utan en sån där plastgrej man kan gunga på, som många har utomhus (tror jag). Och ja, det går bra med ett får också.
  16. 8
    Egentligen är det nog ingen gunghäst jag tänker på utan en sån där plastgrej man kan gunga på, som många har utomhus (tror jag). Och ja, det går bra med ett får också.
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9
    Okej, en sån man gungar på ute har vi givetvis redan *S* Svårt när man har TRE barn!!!!!!!! *S*

    Men något gungfår har vi i alla fall inte men vet inte vart man hittar dem också tror jag dem är dyra och egentligen har han ju redan en liknande uteleksak!
  18. 9
    Okej, en sån man gungar på ute har vi givetvis redan *S* Svårt när man har TRE barn!!!!!!!! *S*

    Men något gungfår har vi i alla fall inte men vet inte vart man hittar dem också tror jag dem är dyra och egentligen har han ju redan en liknande uteleksak!
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10

    svårt

    Agnes fick en kista av en vi känner när hon föddes, och den är otroligt uppskattad. Den står i vardagsrummet med lite av hennes leksaker i (och jag har spärrat upp locket så att hon inte kan klämma sig, och den står alltid öppen).

    Jag känner lite så här, att hon inte har ett eget rum men ändå en liten vrå som är bara hennes. Hon är för liten att förstå såna saker, men kistan är fin och jag vet att hon kommer uppskatta den sen också när hon blir större.
    Katarina m. Oliver (mars -04) och Agnes (juli -06)

    Hemsida: http://www.sundelius.net/

    "Utan tvivel är man inte klok"
  20. 10
    svårt Agnes fick en kista av en vi känner när hon föddes, och den är otroligt uppskattad. Den står i vardagsrummet med lite av hennes leksaker i (och jag har spärrat upp locket så att hon inte kan klämma sig, och den står alltid öppen).

    Jag känner lite så här, att hon inte har ett eget rum men ändå en liten vrå som är bara hennes. Hon är för liten att förstå såna saker, men kistan är fin och jag vet att hon kommer uppskatta den sen också när hon blir större.
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11
    Ja, de är jättefina de där handmålade kistorna Emma har en soffmodell med lock som man kan försvara saker i som är handmålad med Nalle puh på. Tyvärr har vi redan köpt en annan typ av förvaring till Noah att ha i vardagsrummet (köpte för två månader sen) så den vill vi inte göra oss av med och den får allt räcka i vårt lilla vardagsrum men jag funderar på om vi kanske kunde ha den i vårt sovrum så länge vid hans spjälsäng. Funderar vidare...........

    Vet du om man kan beställa på nätet?
  22. 11
    Ja, de är jättefina de där handmålade kistorna Emma har en soffmodell med lock som man kan försvara saker i som är handmålad med Nalle puh på. Tyvärr har vi redan köpt en annan typ av förvaring till Noah att ha i vardagsrummet (köpte för två månader sen) så den vill vi inte göra oss av med och den får allt räcka i vårt lilla vardagsrum men jag funderar på om vi kanske kunde ha den i vårt sovrum så länge vid hans spjälsäng. Funderar vidare...........

    Vet du om man kan beställa på nätet?
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Har inga tips, har samma problem själv och det börjar ju bli lite ont om tid här. Arvid fyller om 8 dagar...hemska tanke...
  24. 12
    Har inga tips, har samma problem själv och det börjar ju bli lite ont om tid här. Arvid fyller om 8 dagar...hemska tanke...
  25. Medlem sedan
    Nov 2005
    #13
    Preciis samma saker som jag går o tänker på! !! Jag tror jag kopierar din lista. Fast det kanske inte var ett så otroligt sammanträffande med tanke på att barnen är jämngamla!
  26. 13
    Preciis samma saker som jag går o tänker på! !! Jag tror jag kopierar din lista. Fast det kanske inte var ett så otroligt sammanträffande med tanke på att barnen är jämngamla!
  27. Medlem sedan
    Nov 2005
    #14
    ÅTTA DAGAR?!! Men guud va tiden går fort! Lillbusen är ju redan ett år om bara ett ögonblick!
  28. 14
    ÅTTA DAGAR?!! Men guud va tiden går fort! Lillbusen är ju redan ett år om bara ett ögonblick!

Liknande trådar

  1. Födelsedagspresent?
    By m.aria in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 18:23
  2. Födelsedagspresent!
    By Miltonia in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 22:32
  3. *ot* födelsedagspresent
    By ellem in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 20:49
  4. Födelsedagspresent
    By Neba in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:20
  5. födelsedagspresent..
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar