Överraskningar
Ordet är fritt
  1. magnolia
    #1

    Överraskningar

    Sitter och läser bakåt och häpnar lite över vissa tankegångar.
    Nu måste jag fråga - ni som är vuxna, är det viktigt att bli överraskad? Räcker det inte med en present utan man ska bli överraskad också?
    Jag förväntar mig aldrig några presenter, men när jag fyllde 30 så fick jag en väldigt fin present. Jag hittade kvittot när jag skulle tvätta hans byxor, så jag visst exakt vad jag skulle få och vad det kostade. Jag blev bara oerhört rörd över omtanken! Överraskningsmomentet är med andra ord inte ett dugg viktigt. Men så är jag å andra sidan typen som gör det förskräckliga att ta reda på könet innan barnet är fött! Och missar ALL överraskning då med (för det är ju liksom bara könet som är intressant eller hur det nu var) .
    Så hur är ni? Är överraskningar viktiga?
  2. 1
    Överraskningar Sitter och läser bakåt och häpnar lite över vissa tankegångar.
    Nu måste jag fråga - ni som är vuxna, är det viktigt att bli överraskad? Räcker det inte med en present utan man ska bli överraskad också?
    Jag förväntar mig aldrig några presenter, men när jag fyllde 30 så fick jag en väldigt fin present. Jag hittade kvittot när jag skulle tvätta hans byxor, så jag visst exakt vad jag skulle få och vad det kostade. Jag blev bara oerhört rörd över omtanken! Överraskningsmomentet är med andra ord inte ett dugg viktigt. Men så är jag å andra sidan typen som gör det förskräckliga att ta reda på könet innan barnet är fött! Och missar ALL överraskning då med (för det är ju liksom bara könet som är intressant eller hur det nu var) .
    Så hur är ni? Är överraskningar viktiga?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag älskar överraskningar! Jag ville aldrig veta könet på mina barn, jag vile ha barn oavsett hur det såg ut... För mig är suprise, sättet att ge en gåva viktigare än inehållet...
  4. 2
    Jag älskar överraskningar! Jag ville aldrig veta könet på mina barn, jag vile ha barn oavsett hur det såg ut... För mig är suprise, sättet att ge en gåva viktigare än inehållet...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Skulle också bara bli rörd, HUR kan man bli irriterad? *förstår inte*
  6. 3
    Skulle också bara bli rörd, HUR kan man bli irriterad? *förstår inte*
  7. KAJO
    #4

    Nä, överraskningar tycker

    jag är något som mer hör till barndomen. Som vuxen varken förväntar jag mig eller längtar efter överraskningar...
  8. 4
    Nä, överraskningar tycker jag är något som mer hör till barndomen. Som vuxen varken förväntar jag mig eller längtar efter överraskningar...
  9. magnolia
    #5
    Ja, men tror du att det förändrade min längtan efter barnet om jag visste lika mycket som vårdpersonalen? Man ser ju vilket kön ett barn har på UL och att då tacka nej, för det ska bli en överraskning är ju bara dumt! Blir det en mindre överraskning om jag får reda på det när det fortfarande ligger i magen?
  10. 5
    Ja, men tror du att det förändrade min längtan efter barnet om jag visste lika mycket som vårdpersonalen? Man ser ju vilket kön ett barn har på UL och att då tacka nej, för det ska bli en överraskning är ju bara dumt! Blir det en mindre överraskning om jag får reda på det när det fortfarande ligger i magen?
  11. magnolia
    #6
    Nej, helt obegripligt tycker jag också. En gåva blir man väl alltid glad över?
  12. 6
    Nej, helt obegripligt tycker jag också. En gåva blir man väl alltid glad över?
  13. magnolia
    #7
    Nej, precis. I så fall är det väl knappast en överraskning om presenten kommer på födelsedagen? Det blir väl ingen överraskning alls?
  14. 7
    Nej, precis. I så fall är det väl knappast en överraskning om presenten kommer på födelsedagen? Det blir väl ingen överraskning alls?
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    jag som kände att det var en kille.. hmm fast jag blev överraskad över att jag hade så rätt.
  16. 8
    jag som kände att det var en kille.. hmm fast jag blev överraskad över att jag hade så rätt.
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9
    en oväntad present från maken blir jag glad över.. rörd... Men det räcker med ros tex...Jag gillar överraskningar ibland. Jag är dålig på att överraska själv.
  18. 9
    en oväntad present från maken blir jag glad över.. rörd... Men det räcker med ros tex...Jag gillar överraskningar ibland. Jag är dålig på att överraska själv.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Läste så sent som idag om en kvinna och man som vil ha två barn, först en pojke sedan en flicka... Så visst kan köns ul göra at barn sållas bort... p g a kön. Varför är det dumt at tacka nej, jag tackade nej till att få veta kön på vår son, för det alltså dumt?
  20. 10
    Läste så sent som idag om en kvinna och man som vil ha två barn, först en pojke sedan en flicka... Så visst kan köns ul göra at barn sållas bort... p g a kön. Varför är det dumt at tacka nej, jag tackade nej till att få veta kön på vår son, för det alltså dumt?
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Alltså jag blir inte irriterad om det inte är en överraskning vid paket, men jag älskar överraskningar.
  22. 11
    Alltså jag blir inte irriterad om det inte är en överraskning vid paket, men jag älskar överraskningar.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12

    Jag gillar inte överaskningar

    och jag gillar inte att få presenter. Jag försöker inte att vara avig när jag skriver så, det är bara att sånt ger mig dåligt samvete eftersom jag kommer aldrig ihåg människors födelsedagar (inte ens min sambo). Mina vänner envisas med att komma-ihåg när jag fyller år och det gör mig obekväm-Jag blir alltså rörd av omtanken men samtidigt besvärad.
  24. 12
    Jag gillar inte överaskningar och jag gillar inte att få presenter. Jag försöker inte att vara avig när jag skriver så, det är bara att sånt ger mig dåligt samvete eftersom jag kommer aldrig ihåg människors födelsedagar (inte ens min sambo). Mina vänner envisas med att komma-ihåg när jag fyller år och det gör mig obekväm-Jag blir alltså rörd av omtanken men samtidigt besvärad.
  25. -MaryT-
    #13
    Jag reagerade likadant (som du säkert såg ).

    Det är inga små krav många har på sin omgivning..:-/
  26. 13
    Jag reagerade likadant (som du säkert såg ).

    Det är inga små krav många har på sin omgivning..:-/
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Jag älskar överraskningar

    och jag har verkligen hittat rätta karln. Första julen så fick jag massa överraskningar. VI hade ett halvår tidigare varit inne i en affär där de hade sånna där mini biljardbord och jag kommenterade att ett sådant skulle varit kul att ha. Han smög sedan dit på sin lunch och köpte det sista och påpekade sedan att det var slut. Sedan gömde han det hos sin pappa och överraskade mig på julafton. Jag trodde det stora paketet var en spjälsäng.
    Han har överraskat mig åt andra hållet också.
    För några år sedan hade de reklam för Hans Martins skiva, ni vet den där nyfrälsta skivan med en snubbe i roddbåt på en liten sjö som sjungen om jesus. Inte min musiksmak ALLS och vi satt och mer eller mindre skrattade åt den och frågade rakt ut vem som köper en sån skiva. Min man hade kommit över den skivan gratis och slog in den till mig i julklapp. Han säger det att den min som jag fick när jag öppnade paktet var bättre än någon julklapp i världen. Jag fick Hans Martins andra skiva nått år senare också

    Överraskningar är jättekul!
  28. 14
    Jag älskar överraskningar och jag har verkligen hittat rätta karln. Första julen så fick jag massa överraskningar. VI hade ett halvår tidigare varit inne i en affär där de hade sånna där mini biljardbord och jag kommenterade att ett sådant skulle varit kul att ha. Han smög sedan dit på sin lunch och köpte det sista och påpekade sedan att det var slut. Sedan gömde han det hos sin pappa och överraskade mig på julafton. Jag trodde det stora paketet var en spjälsäng.
    Han har överraskat mig åt andra hållet också.
    För några år sedan hade de reklam för Hans Martins skiva, ni vet den där nyfrälsta skivan med en snubbe i roddbåt på en liten sjö som sjungen om jesus. Inte min musiksmak ALLS och vi satt och mer eller mindre skrattade åt den och frågade rakt ut vem som köper en sån skiva. Min man hade kommit över den skivan gratis och slog in den till mig i julklapp. Han säger det att den min som jag fick när jag öppnade paktet var bättre än någon julklapp i världen. Jag fick Hans Martins andra skiva nått år senare också

    Överraskningar är jättekul!
  29. -MaryT-
    #15
    Alltså, överraskningar ÄR kul - men det är inget man kan kräva av sin omgivning.
  30. 15
    Alltså, överraskningar ÄR kul - men det är inget man kan kräva av sin omgivning.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Irriterad?

    Jag missade att någon blev irriterad. Jag blir glad för alla presenter jag får (i stort sett) men en överraskning är ju en extrea krydda
  32. 16
    Irriterad? Jag missade att någon blev irriterad. Jag blir glad för alla presenter jag får (i stort sett) men en överraskning är ju en extrea krydda
  33. magnolia
    #17
    För mig är det samma sak som att strunta att kolla då barnet är på utsidan av magen! Nu har man möjlighet att titta när de är på insidan - vad är skillnaden? UL gör man så sent som v18-20. Vem gör en sådan sen abort pga kön? Det skulle aldrig ens godkännas i Sverige om man nu skulle vara så kallhjärtad att man ville det!
  34. 17
    För mig är det samma sak som att strunta att kolla då barnet är på utsidan av magen! Nu har man möjlighet att titta när de är på insidan - vad är skillnaden? UL gör man så sent som v18-20. Vem gör en sådan sen abort pga kön? Det skulle aldrig ens godkännas i Sverige om man nu skulle vara så kallhjärtad att man ville det!
  35. magnolia
    #18
    Ja, en överraskning är rolig när den kommer spontant en vanlig dag! Men att kräva presenter som inte bara ska vara tokgenomtänkta och specialanpassade utan också beredda så att de kommer som en total överraskning känns väl en smula barnsligt, i brist på ett bättre ord. Bortskämt, kanske är bättre?
  36. 18
    Ja, en överraskning är rolig när den kommer spontant en vanlig dag! Men att kräva presenter som inte bara ska vara tokgenomtänkta och specialanpassade utan också beredda så att de kommer som en total överraskning känns väl en smula barnsligt, i brist på ett bättre ord. Bortskämt, kanske är bättre?
  37. Medlem sedan
    Aug 2002
    #19

    både och

    visst är det kul med överraskningar men jag blir lika glad om det inte är ett överraskingsmoment "inbyggt" i presenten.

    Har i stort sett aldrig några förväntingar om presenter längre, det är inte så viktigt för mig. Att ge ÄR mycket roligare, så är det bara, för mig iaf.
  38. 19
    både och visst är det kul med överraskningar men jag blir lika glad om det inte är ett överraskingsmoment "inbyggt" i presenten.

    Har i stort sett aldrig några förväntingar om presenter längre, det är inte så viktigt för mig. Att ge ÄR mycket roligare, så är det bara, för mig iaf.
  39. Medlem sedan
    Feb 1998
    #20
    Nope! Överraskningar är inte viktiga för mig. Absolut inget jag förväntar mig. Eehh då är det väl ingen överraskning? Jag vill inte skämmas bort med överraskningar.
  40. 20
    Nope! Överraskningar är inte viktiga för mig. Absolut inget jag förväntar mig. Eehh då är det väl ingen överraskning? Jag vill inte skämmas bort med överraskningar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Små överraskningar
    By uttern in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-07-29, 14:22
  2. Överraskningar
    By överraskingar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 13:38
  3. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum Förlossning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 22:05
  4. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 23:02
  5. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 13:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar