Första dagen!!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Första dagen!!

    Idag är första dagen då jag och Noel ska klara oss själva. Var riktigt nervös inför detta i lördags, men igår la sig nervrositeten och idag känns det jättebra! Noel har inlett förmiddagen med att äta och sova (det sistnämnda gör han fortfarande). Vi beslutade att sluta ge honom ersättningen med kopp, och istället började vi igår mata honom med nappflaska...så mycket enklare!
    Man slipper söla ner kläder och handdukar varje gång han ska matas, slipper lägga ner honom varje gång man ska fylla koppen med mer mat, slipper bråka med hand händer som hela tiden drar sig till ansiktet, slipper att han sätter i halsen för han är för glupsk och får i sig för mycket för snabbt, slipper all onödig luft han fått i sig som i kombination med ersättningén gjort att han fått ont i magen...och allt detta bara för att man börjat mata med flaska.
    Nu ligger han supernöjd med händerna stilla och suger ordentligt från nappflaskan, man märker dock att han får jobba lite mer och inte kan "fuska" så som han ibland gjorde med koppen, kanske får han inte i sig lika mycket heller, men han verkar ändå nöjd. Dessutom vaknade han inte en enda gång i natt och skrek pga av magont, vilket är riktigt skönt...det skär ju verkligen i hjärtat när de skriker så där.

    Oj jisses va långt det blev...nu hör jag dock att lillen börjar vakna...kikar in senare!!
    Kram kram
  2. 1
    Första dagen!! Idag är första dagen då jag och Noel ska klara oss själva. Var riktigt nervös inför detta i lördags, men igår la sig nervrositeten och idag känns det jättebra! Noel har inlett förmiddagen med att äta och sova (det sistnämnda gör han fortfarande). Vi beslutade att sluta ge honom ersättningen med kopp, och istället började vi igår mata honom med nappflaska...så mycket enklare!
    Man slipper söla ner kläder och handdukar varje gång han ska matas, slipper lägga ner honom varje gång man ska fylla koppen med mer mat, slipper bråka med hand händer som hela tiden drar sig till ansiktet, slipper att han sätter i halsen för han är för glupsk och får i sig för mycket för snabbt, slipper all onödig luft han fått i sig som i kombination med ersättningén gjort att han fått ont i magen...och allt detta bara för att man börjat mata med flaska.
    Nu ligger han supernöjd med händerna stilla och suger ordentligt från nappflaskan, man märker dock att han får jobba lite mer och inte kan "fuska" så som han ibland gjorde med koppen, kanske får han inte i sig lika mycket heller, men han verkar ändå nöjd. Dessutom vaknade han inte en enda gång i natt och skrek pga av magont, vilket är riktigt skönt...det skär ju verkligen i hjärtat när de skriker så där.

    Oj jisses va långt det blev...nu hör jag dock att lillen börjar vakna...kikar in senare!!
    Kram kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Härligt att det funkar! Man kan verkligen få ångest av minsta lilla, och änu mer av större bekymmer, som rör matningen! Man gör liksom inte så mycket annat än matar känns det som!

    Lycka till på denna första dag! Jag ska in i spindelbadrummet och duscha...
  4. 2
    Härligt att det funkar! Man kan verkligen få ångest av minsta lilla, och änu mer av större bekymmer, som rör matningen! Man gör liksom inte så mycket annat än matar känns det som!

    Lycka till på denna första dag! Jag ska in i spindelbadrummet och duscha...
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Jag var åxå nervös inför första dagen som jag skulle vara hemma själv med Linn men det gick som sagt över jättefort. Nu har det gått fem veckor och allt funkar hur bra som helst. Men tänk vad tiden rusar iväg, dagen fylls av ammning, blöjbyte, bebissnosande m.m
    //Kanka
  6. 3
    Jag var åxå nervös inför första dagen som jag skulle vara hemma själv med Linn men det gick som sagt över jättefort. Nu har det gått fem veckor och allt funkar hur bra som helst. Men tänk vad tiden rusar iväg, dagen fylls av ammning, blöjbyte, bebissnosande m.m
    //Kanka
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    ja visst gör det!? bara det faktum att lilla Noel hunnit bli 18 dagar, dessutom fick denna dagen superfort.
  8. 4
    ja visst gör det!? bara det faktum att lilla Noel hunnit bli 18 dagar, dessutom fick denna dagen superfort.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5

    Så skönt...

    ... att han tar flaskan och att det fungerar bra! Det underlättar!

    Jag minns såååå väl första gången jag var ensam med Elias, min förstfödde. Jag var så nervös! Och första gången jag skulle åka t-bana. Och första gången på en buss. Och första gången man skulle amma ut. Och första gången...

    Men man vänjer sig och innan man vet är man värsta mamma-proffset.

    Lycka till med allt!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  10. 5
    Så skönt... ... att han tar flaskan och att det fungerar bra! Det underlättar!

    Jag minns såååå väl första gången jag var ensam med Elias, min förstfödde. Jag var så nervös! Och första gången jag skulle åka t-bana. Och första gången på en buss. Och första gången man skulle amma ut. Och första gången...

    Men man vänjer sig och innan man vet är man värsta mamma-proffset.

    Lycka till med allt!

    Kram,

Liknande trådar

  1. Första dagen!
    By Tjofsan in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 22:02
  2. Första vab dagen
    By Malin Lucas o Casper in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 17:21
  3. första vab dagen !
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 17:45
  4. första dagen med VV
    By Linda m. 4 barn in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 20:58
  5. Första dagen med vv!
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 16:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar