mors dag?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    mors dag?

    många som blev firade eller fick en kram eller så?

    här hände INGET.
    ett ett ord, inte en kram inget.
    sambon firade sin mamma å vi va ute å gick med henne å så.....
    men själv fick man inte ett ord...

    vill inte ha massa saker eller så, men ETT ORD eller EN KRAM skulle vara mycke värt... jaja...

    va inte mer jag ville...

    kram
    Carolina född 200203 - Jonathan född 200703

    http://fladerblomma.blogspot.com/
  2. 1
    mors dag? många som blev firade eller fick en kram eller så?

    här hände INGET.
    ett ett ord, inte en kram inget.
    sambon firade sin mamma å vi va ute å gick med henne å så.....
    men själv fick man inte ett ord...

    vill inte ha massa saker eller så, men ETT ORD eller EN KRAM skulle vara mycke värt... jaja...

    va inte mer jag ville...

    kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    Jag blev

    faktiskt riktigt bortskämd.
    Fick sovmorgon till 8.30,sköönt,sen kom hela familjen med kaffe på säng,mörk choklad och minimorötter.Till present fick jag faktiskt nya dynor till våra nya utemöbler och nya amplar att hänga på altan.Mannen hade köpt enm bukett röda rosor.
    Barnen hade ritat kort och teckningar.Sen åkte vi till min mamma och åt lunch efter lunch så for mannen och äldste sonen iväg på fotboll och jag och de små var ute och njöt av det vackra vädret,studsade studsmatta,grejade med plantor och pysslade på.Vi åt sen en sen middag med grillad entrecote,ljummen vårsallad med potatis och färska primörer,grönsallad.Efter det åt vi en frusen hallontårta som jag gjorde för flera veckor sen och sparat i frysen.
    Ovanligt bra dag.Vi brukar inte fira så stort i vanliga fall,men eftersom vi behövde dyynor och nya amplar så fick jag det i present.

    Kram till dig från mig iallafall.Det var ju lite tråkigt av din man at inte uppmärksamma dig på morsdag tycker jag.
    Hoppas att du vet att du är den bästa mamman för dina barn,även om mannen är lite glömsk.
    Kraaaamm!!!!
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  4. 2
    Jag blev faktiskt riktigt bortskämd.
    Fick sovmorgon till 8.30,sköönt,sen kom hela familjen med kaffe på säng,mörk choklad och minimorötter.Till present fick jag faktiskt nya dynor till våra nya utemöbler och nya amplar att hänga på altan.Mannen hade köpt enm bukett röda rosor.
    Barnen hade ritat kort och teckningar.Sen åkte vi till min mamma och åt lunch efter lunch så for mannen och äldste sonen iväg på fotboll och jag och de små var ute och njöt av det vackra vädret,studsade studsmatta,grejade med plantor och pysslade på.Vi åt sen en sen middag med grillad entrecote,ljummen vårsallad med potatis och färska primörer,grönsallad.Efter det åt vi en frusen hallontårta som jag gjorde för flera veckor sen och sparat i frysen.
    Ovanligt bra dag.Vi brukar inte fira så stort i vanliga fall,men eftersom vi behövde dyynor och nya amplar så fick jag det i present.

    Kram till dig från mig iallafall.Det var ju lite tråkigt av din man at inte uppmärksamma dig på morsdag tycker jag.
    Hoppas att du vet att du är den bästa mamman för dina barn,även om mannen är lite glömsk.
    Kraaaamm!!!!
  5. Anna m Freja o T-03
    #3

    Jo jag blev firad

    Fick goda smörgåsar när jag vaknade(hade sovmorgon)..
    Fick en kopp som det står Världens goaste mamma på..Och så fick jag en bukett maskrosor som dottern var ute och plockade på morgonen *s*

    Skickar en kram till dig!!
  6. 3
    Jo jag blev firad Fick goda smörgåsar när jag vaknade(hade sovmorgon)..
    Fick en kopp som det står Världens goaste mamma på..Och så fick jag en bukett maskrosor som dottern var ute och plockade på morgonen *s*

    Skickar en kram till dig!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Gu va kul för dej !!! skönt att blir så uppmärksammad... blommor och allt möjligt....
    ja inte äns en kram...jaja.... glad för din skull i alla fall.

    *håller tebax tårarna* dottern är hemma...

    kram !
  8. 4
    Gu va kul för dej !!! skönt att blir så uppmärksammad... blommor och allt möjligt....
    ja inte äns en kram...jaja.... glad för din skull i alla fall.

    *håller tebax tårarna* dottern är hemma...

    kram !
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Va sött....
    ja...

    på gott å ont att jag inte fick eller hörde nåt igår....
    för jag va verkligen på super dåligt humör, men de kunde ju blivit bättre..... ja ja.... gårdagen är historia..

    kram
  10. 5
    Va sött....
    ja...

    på gott å ont att jag inte fick eller hörde nåt igår....
    för jag va verkligen på super dåligt humör, men de kunde ju blivit bättre..... ja ja.... gårdagen är historia..

    kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Kan du

    inte berätta för din sambo om hur du känner.Det är ju faktiskt viktigt att få känna uppskattning.
    Vi har utvecklat en väldig förmåga,jag och min man,att vara tydliga och ärliga mot varann i vad vi känner,mycket tack vare hans sjukdom.Han har sen flera år depresion..När man har en bebis och är trött och sliten är det viktigt att prata med varann.Det är så lätt att man tappar bort varann annars.
    Försök sätt ord på vad du känner så kanske han förstår.
    Kram
    Livet stjälps inte över ända
    Det ställs på sin spets

    En dag möts vi
    men längta inte
    lev istället
    lev varje dag för mig
    då hedrar du mig
    om vi lever tillsammans
    *Lisa f/d 31 /5 2000*
  12. 6
    Kan du inte berätta för din sambo om hur du känner.Det är ju faktiskt viktigt att få känna uppskattning.
    Vi har utvecklat en väldig förmåga,jag och min man,att vara tydliga och ärliga mot varann i vad vi känner,mycket tack vare hans sjukdom.Han har sen flera år depresion..När man har en bebis och är trött och sliten är det viktigt att prata med varann.Det är så lätt att man tappar bort varann annars.
    Försök sätt ord på vad du känner så kanske han förstår.
    Kram
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7

    Nja

    sambon hade glömt det. Han blev påmind då svärfar bad honom hänga upp flaggan nu när vi hade en mamma på gården igen

    Det slutade med att jag fick lunch vid golfbanan och sen ett halsbandshjärta som jag velat ha länge.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  14. 7
    Nja sambon hade glömt det. Han blev påmind då svärfar bad honom hänga upp flaggan nu när vi hade en mamma på gården igen

    Det slutade med att jag fick lunch vid golfbanan och sen ett halsbandshjärta som jag velat ha länge.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    De e så många gånger man säger va man tycker, å vi har lovat varandra de...
    men ska jag vara ärlig så orkar jag inte varje gång.... tycker att han borde tänka sälv... men han gör inte de.... han tänker inte som vi tjejer gör.... ( inte så konstigt ) jaja....
    får se om han tänker på nåt alls... nån gång..
    kram
  16. 8
    De e så många gånger man säger va man tycker, å vi har lovat varandra de...
    men ska jag vara ärlig så orkar jag inte varje gång.... tycker att han borde tänka sälv... men han gör inte de.... han tänker inte som vi tjejer gör.... ( inte så konstigt ) jaja....
    får se om han tänker på nåt alls... nån gång..
    kram
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    sambon viste om de...
    han "firade" sin mamma.... men jag fick inte höra ett ord.....
  18. 9
    sambon viste om de...
    han "firade" sin mamma.... men jag fick inte höra ett ord.....
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Lite, skulle nog blivit lite mer om inte min man däckat och varit sjuk. Nu fick jag iaf lite sovmorgon, sen bakade jag en liiiten tårta framåt kvällen.

    Trist att din sambo kommer ihåg sin mamma men inte dig! En spark där bak borde han ha! Köp nåt åt dig själv från barnen vetja! (med HANS pengar!!!) *morr*
  20. 10
    Lite, skulle nog blivit lite mer om inte min man däckat och varit sjuk. Nu fick jag iaf lite sovmorgon, sen bakade jag en liiiten tårta framåt kvällen.

    Trist att din sambo kommer ihåg sin mamma men inte dig! En spark där bak borde han ha! Köp nåt åt dig själv från barnen vetja! (med HANS pengar!!!) *morr*
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    men va skönt att han kom på de i alla fall
    så att ni fick lite mysigt !!!!

    kramar!
  22. 11
    men va skönt att han kom på de i alla fall
    så att ni fick lite mysigt !!!!

    kramar!
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    kommer inte åt hans pengar, å nä... de skulle jag inte kunna, äte inte ute efter att få saker, utan ett ord, eller en kram.... skulle vara guld värt... sällan man får kramar eller pussar här.....
    känns jobbigt att säga, men så är de....
  24. 12
    kommer inte åt hans pengar, å nä... de skulle jag inte kunna, äte inte ute efter att få saker, utan ett ord, eller en kram.... skulle vara guld värt... sällan man får kramar eller pussar här.....
    känns jobbigt att säga, men så är de....
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Jo, förstår att det är uppmärksammandet som är det viktiga. Men jag tänkte att om du ger dig själv en present från barnen så kanske han fattar. Eller? Du kan ju göra nåt hemmagjort, som en tårta eller att C ritar nåt du sätter upp på kylen där det står Grattis mamma.
  26. 13
    Jo, förstår att det är uppmärksammandet som är det viktiga. Men jag tänkte att om du ger dig själv en present från barnen så kanske han fattar. Eller? Du kan ju göra nåt hemmagjort, som en tårta eller att C ritar nåt du sätter upp på kylen där det står Grattis mamma.
  27. Medlem sedan
    Jul 2000
    #14
    Frukost på sjukhussängen av personalen....
    Hade jag varit hemma hade jag troligen inte fått det...

    Här kom sambon på att det var mors dag när jag talade om att jag fixat blomma till hans och min mamma. Du e inte ensam om att ha en sån sambo men det är ingen tröst... Vi kanske ska skicka dom på kurs?!? :-))
  28. 14
    Frukost på sjukhussängen av personalen....
    Hade jag varit hemma hade jag troligen inte fått det...

    Här kom sambon på att det var mors dag när jag talade om att jag fixat blomma till hans och min mamma. Du e inte ensam om att ha en sån sambo men det är ingen tröst... Vi kanske ska skicka dom på kurs?!? :-))
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    de va nåt som som jag trode att han skulle hittat på med dottern, men inte...
    jag vet att jag gjorde nåt sånt med henne på fars dag... en pärm med teckingar eller så.... men jaja.... så är de...
    får se om han någon gång kommer uppmärkasamma de ?
    tror inte han gjorde nåt förra året häller... eller dom andra 4 åren rättare sagt.... .... men de kändes som ett extra hårt slag iår...
  30. 15
    de va nåt som som jag trode att han skulle hittat på med dottern, men inte...
    jag vet att jag gjorde nåt sånt med henne på fars dag... en pärm med teckingar eller så.... men jaja.... så är de...
    får se om han någon gång kommer uppmärkasamma de ?
    tror inte han gjorde nåt förra året häller... eller dom andra 4 åren rättare sagt.... .... men de kändes som ett extra hårt slag iår...
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16
    jo, lite tröst är de faktiskt, men känns ju sej jätte ensam om de... men de e man ju inte... när man tänker efter.

    ja kurs skulle ju vara guld värt, vart hittar man sånna *ler* men då e dom väl aldeles för dyra, å bortkastade pengar.... för min sambo skulle nog bara glömt bort de igen fort, antar jag....

    kram
  32. 16
    jo, lite tröst är de faktiskt, men känns ju sej jätte ensam om de... men de e man ju inte... när man tänker efter.

    ja kurs skulle ju vara guld värt, vart hittar man sånna *ler* men då e dom väl aldeles för dyra, å bortkastade pengar.... för min sambo skulle nog bara glömt bort de igen fort, antar jag....

    kram
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17
    Jag påminde min man om dagen på morgonen och då sprang han och köpte en blombukett till mig lite senare. Han är snäll men disträ... *ler snett*
  34. 17
    Jag påminde min man om dagen på morgonen och då sprang han och köpte en blombukett till mig lite senare. Han är snäll men disträ... *ler snett*
  35. Medlem sedan
    Jan 2005
    #18
    Jag fick sovmorgon till 9.45 och sen fick jag två röda rosor av mina tjejer ( läs min sambo ).
    Jag tycker man ska uppskatta varandra alla dagar, inte bara på mors och fars dag!
  36. 18
    Jag fick sovmorgon till 9.45 och sen fick jag två röda rosor av mina tjejer ( läs min sambo ).
    Jag tycker man ska uppskatta varandra alla dagar, inte bara på mors och fars dag!
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19
    Jag fick en bok av mina barn, Tyskungen, fast de hade nog inte varit så delaktiga i att köpa presenten. När jag tackade Simone blev hon nämligen asförbannad över att jag fick paket och inte hon...

    Träffade inte min sambo på hela dan för han jobbade. Men jag vdet att han nog inte skulle ha uppmärksammar vare sig mig eller sin egen mamma om inte jag hade påpekat att han kanske skulle höra av sig tillhenne....
    (svårt att skriva med bebis på armen)
  38. 19
    Jag fick en bok av mina barn, Tyskungen, fast de hade nog inte varit så delaktiga i att köpa presenten. När jag tackade Simone blev hon nämligen asförbannad över att jag fick paket och inte hon...

    Träffade inte min sambo på hela dan för han jobbade. Men jag vdet att han nog inte skulle ha uppmärksammar vare sig mig eller sin egen mamma om inte jag hade påpekat att han kanske skulle höra av sig tillhenne....
    (svårt att skriva med bebis på armen)
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20
    Ojdå!!
    Jag fick iofs inte heller något, sambon tog ett kort på mig och albin i smyg och mms'ade till sin mamma och det var allt han firade henne också så jag får väll ta det som ett firande av mig också?

    Nä, vi var ute och tittade på ett hus jag inte ville bo i, i ett område jag inte ville bo i... så hela dan var nog ganska antiklimax.
  40. 20
    Ojdå!!
    Jag fick iofs inte heller något, sambon tog ett kort på mig och albin i smyg och mms'ade till sin mamma och det var allt han firade henne också så jag får väll ta det som ett firande av mig också?

    Nä, vi var ute och tittade på ett hus jag inte ville bo i, i ett område jag inte ville bo i... så hela dan var nog ganska antiklimax.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mors dag
    By Kastanj in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 22:43
  2. Min Mors Dag :(
    By mimiWNY m N&M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 20:01
  3. mors dag??
    By buslusan in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 14:01
  4. Mors Dag
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 09:35
  5. Mors Dag
    By skanetjej in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 13:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar