blöjbyten...
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    blöjbyten...

    Hur ofta byter ni blöja ?
    finns de någon "regel" för hur ofta man ska byta blöja...
    minns inte hur vi gjorde med dottern... ?! man glömmer fort...
    men de blir oftare på förmiddagen än på eftermiddagen... fast han sover mest på förmiddagen.... låter konstigt, men är underligt nog sant...

    sen e de klart att de blir fler gånger när han bajsar... de säger ju sej själv...
    Carolina född 200203 - Jonathan född 200703

    http://fladerblomma.blogspot.com/
  2. 1
    blöjbyten... Hur ofta byter ni blöja ?
    finns de någon "regel" för hur ofta man ska byta blöja...
    minns inte hur vi gjorde med dottern... ?! man glömmer fort...
    men de blir oftare på förmiddagen än på eftermiddagen... fast han sover mest på förmiddagen.... låter konstigt, men är underligt nog sant...

    sen e de klart att de blir fler gånger när han bajsar... de säger ju sej själv...
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Jag byter när han säger till och när det är kiss eller bajs i även om han inte sagt till. Han brukar sitta en stund på pottan vid varje blöjbyte också och ibland åker den gamla blöjan på igen efter det om den var torr och ren.
    Vet faktiskt inte hur många byten det kan tänkas bli men jag gissar på runt 8 byten men oftast inte lika många blöjor.
    Ju fler byten det blir dessdå färre blöjor kan man väll också säga eftersom han då ibland kan gå halva dan i samma blöja torr.
  4. 2
    Jag byter när han säger till och när det är kiss eller bajs i även om han inte sagt till. Han brukar sitta en stund på pottan vid varje blöjbyte också och ibland åker den gamla blöjan på igen efter det om den var torr och ren.
    Vet faktiskt inte hur många byten det kan tänkas bli men jag gissar på runt 8 byten men oftast inte lika många blöjor.
    Ju fler byten det blir dessdå färre blöjor kan man väll också säga eftersom han då ibland kan gå halva dan i samma blöja torr.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Här är de väldigt olika... men minst 5-6 blöjor ska man byta (står på pampers/liberos hemsida).... så de blir väl dom och kanske nån extra om de kommer bajs. Men de är lätt hänt att glömma bort att byta en period om man är ute på stan eller nått =) Då glömmer jag iaf =)
  6. 3
    Här är de väldigt olika... men minst 5-6 blöjor ska man byta (står på pampers/liberos hemsida).... så de blir väl dom och kanske nån extra om de kommer bajs. Men de är lätt hänt att glömma bort att byta en period om man är ute på stan eller nått =) Då glömmer jag iaf =)
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Jag byter när jag märker att han bajsat. Annars försöker jag bya oftare nu då han blev röd. Har blivit bättre.
  8. 4
    Jag byter när jag märker att han bajsat. Annars försöker jag bya oftare nu då han blev röd. Har blivit bättre.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Hela tiden :)

    Adam bajsar konstant. Och nu när han börjat kissa i blöjan också så blir det ofta. Sen jag började med mjölkfritt så bajsar han inte riktigt hela tiden, men ofta blir det. Säkert mellan 10-15 om inte fler ibland.

    Kanske skulle sätta han på pottan vid byte eftersom han älskar att kissa utan blöja
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  10. 5
    Hela tiden :) Adam bajsar konstant. Och nu när han börjat kissa i blöjan också så blir det ofta. Sen jag började med mjölkfritt så bajsar han inte riktigt hela tiden, men ofta blir det. Säkert mellan 10-15 om inte fler ibland.

    Kanske skulle sätta han på pottan vid byte eftersom han älskar att kissa utan blöja
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Innan "läggdags" o på morgonen, sedan varje gång hon bajsar, vilket blir en del
  12. 6
    Innan "läggdags" o på morgonen, sedan varje gång hon bajsar, vilket blir en del
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    efter varje måltid + om hon bajsar emellan (fast det gör hon oftast omedelbart efter flaskan)
    Det blir ca 5 ggr per dygn.
  14. 7
    efter varje måltid + om hon bajsar emellan (fast det gör hon oftast omedelbart efter flaskan)
    Det blir ca 5 ggr per dygn.
  15. Medlem sedan
    Jul 1999
    #8
    Pottan!?!
  16. 8
    Pottan!?!
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Jo, vi har kört EC sedan han var två veckor gammal och det har funkat så bra att vi investerade i en potta och det är numera hans favvoritplats dessutom
  18. 9
    Jo, vi har kört EC sedan han var två veckor gammal och det har funkat så bra att vi investerade i en potta och det är numera hans favvoritplats dessutom

Liknande trådar

  1. Blöjbyten...
    By Barr in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 10:31
  2. blöjbyten
    By gladalinnea in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 10:56
  3. blöjbyten...
    By Petra-p3a in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:40
  4. Blöjbyten
    By Gafsan in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 19:45
  5. det där med blöjbyten
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar