Liten enkät
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Liten enkät

    Hur lång är ditt februaribarn?

    Hur mycket väger h*n?

    Vilken lek är roligast just nu?

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?

    Har h*n napp?

    Använder h*n blöja fortfarande?

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Maria m Pontus, Josefine o Tobias
  2. 1
    Liten enkät Hur lång är ditt februaribarn?

    Hur mycket väger h*n?

    Vilken lek är roligast just nu?

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?

    Har h*n napp?

    Använder h*n blöja fortfarande?

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Mina egna svar...

    Hur lång är ditt februaribarn?
    92,5 cm

    Hur mycket väger h*n?
    ca 14,3 kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    Lego och servera fika från sitt kök.

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Ja, från och till. Josefine väljer att inte lyssna ibland även om jag vet att hon förstår. Testar gränser, kastar mat och grejor på golvet för att se hur man reagerar men hjälper snällt till sen att plocka upp.

    Har h*n napp?
    Japp, det har hon. Eftersom Tobias kommit och det är så mycket förändringar ändå just nu så har jag inga planer på att ta bort den riktigt ännu.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Japp här också. Det får gå i Josefines takt. Hon sitter på pottan varje dag men har inte kissat eller bajsat på den utan det är mer som lek. När hon är redo så är hon. Tänkte hon får springa utan blöja ute på tomten i sommar. Kanske att det kan hjälpa till.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Den här åldern är ju helt underbar. Vilket charmtroll! Josefine är världens goaste storasyster till Tobias som är en månad gammal nu. Ska pussa, gosa, krama och klappa på lillebror. Härligt att se syskonkärleken! Josefine är duktig på att prata och det är kul att höra hennes resonemang och tankar.
    Maria m Pontus, Josefine o Tobias
  4. 2
    Mina egna svar... Hur lång är ditt februaribarn?
    92,5 cm

    Hur mycket väger h*n?
    ca 14,3 kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    Lego och servera fika från sitt kök.

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Ja, från och till. Josefine väljer att inte lyssna ibland även om jag vet att hon förstår. Testar gränser, kastar mat och grejor på golvet för att se hur man reagerar men hjälper snällt till sen att plocka upp.

    Har h*n napp?
    Japp, det har hon. Eftersom Tobias kommit och det är så mycket förändringar ändå just nu så har jag inga planer på att ta bort den riktigt ännu.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Japp här också. Det får gå i Josefines takt. Hon sitter på pottan varje dag men har inte kissat eller bajsat på den utan det är mer som lek. När hon är redo så är hon. Tänkte hon får springa utan blöja ute på tomten i sommar. Kanske att det kan hjälpa till.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Den här åldern är ju helt underbar. Vilket charmtroll! Josefine är världens goaste storasyster till Tobias som är en månad gammal nu. Ska pussa, gosa, krama och klappa på lillebror. Härligt att se syskonkärleken! Josefine är duktig på att prata och det är kul att höra hennes resonemang och tankar.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Hur lång är ditt februaribarn?
    Cirka 96 cm

    Hur mycket väger h*n?
    16,9 kg (vägde på BVC igår när vi var där med Lilla S)

    Vilken lek är roligast just nu?
    Typ allt som har med bilar och fordon att göra. Duplo är ju jättekul att konstruera saker. Pussel. Och att springa runt mellan kök och vardagsrum och skrika "akta dig du, dammsugaren". Liv är paniskt rädd för dammsugaren....

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Jepp. Och det förstärks av lillasysters ankomst. Kastar mat. Äter inte, dregglar mycket och släpper på golvet. Ska inte klä på sig. Ska inte klä av sig. Ska inte gå in. Ska inte gå ut. Ska inte duscha. Ska inte borsta tänderna. Osv i all oändlighet...

    Har h*n napp?
    Nope. Men tumme

    Använder h*n blöja fortfarande?
    jepp. Säger till när hon behöver ny. Har ganska god koll på sina kroppsfunktioner, men tycker fortfarande att pottan är en snygg stol att sitta på.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon snappar så mycket ord hela tiden och sätter in dem i hysteriskt roliga sammanhang. Jag får ex.vis inte åka rutschkana med henne eftersom jag har så stor rumpa. Och så säger hon att jag är långsam när jag inte kan komma till henne eftersom jag är upptagen med lillasyster.
  6. 3
    Hur lång är ditt februaribarn?
    Cirka 96 cm

    Hur mycket väger h*n?
    16,9 kg (vägde på BVC igår när vi var där med Lilla S)

    Vilken lek är roligast just nu?
    Typ allt som har med bilar och fordon att göra. Duplo är ju jättekul att konstruera saker. Pussel. Och att springa runt mellan kök och vardagsrum och skrika "akta dig du, dammsugaren". Liv är paniskt rädd för dammsugaren....

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Jepp. Och det förstärks av lillasysters ankomst. Kastar mat. Äter inte, dregglar mycket och släpper på golvet. Ska inte klä på sig. Ska inte klä av sig. Ska inte gå in. Ska inte gå ut. Ska inte duscha. Ska inte borsta tänderna. Osv i all oändlighet...

    Har h*n napp?
    Nope. Men tumme

    Använder h*n blöja fortfarande?
    jepp. Säger till när hon behöver ny. Har ganska god koll på sina kroppsfunktioner, men tycker fortfarande att pottan är en snygg stol att sitta på.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon snappar så mycket ord hela tiden och sätter in dem i hysteriskt roliga sammanhang. Jag får ex.vis inte åka rutschkana med henne eftersom jag har så stor rumpa. Och så säger hon att jag är långsam när jag inte kan komma till henne eftersom jag är upptagen med lillasyster.
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Hur lång är ditt februaribarn?
    87 cm

    Hur mycket väger h*n?
    12,1 när vi var och vägde i mitten på maj. Förhoppningsvis har hon ökat rejält när vi väger henne v 24.

    Vilken lek är roligast just nu?
    Att leka kurragömma med storebror.

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Inte så farligt ännu.

    Har h*n napp?
    Ja

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Ja , men sitter på pottan titt som tätt.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon är i kan själv åldern. Jag får inte hjälpa henne så ofta längre. Hon kanske förbereder sig för syskonet.
  8. 4
    Hur lång är ditt februaribarn?
    87 cm

    Hur mycket väger h*n?
    12,1 när vi var och vägde i mitten på maj. Förhoppningsvis har hon ökat rejält när vi väger henne v 24.

    Vilken lek är roligast just nu?
    Att leka kurragömma med storebror.

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Inte så farligt ännu.

    Har h*n napp?
    Ja

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Ja , men sitter på pottan titt som tätt.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon är i kan själv åldern. Jag får inte hjälpa henne så ofta längre. Hon kanske förbereder sig för syskonet.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Kul med en enkät!
    Hur lång är ditt februaribarn?
    * Vet ej. Kollade inte vid 2 år, men stl 92 passar bra i alla fall.

    Hur mycket väger h*n?
    * 13 kg ganska precis. Följer sin tillväxtkurva exakt.

    Vilken lek är roligast just nu?
    * Vidde gillar pussel, träjärnvägen, leka sjörövare med syrran, rita mm...

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    * Han är en riktig 2-åring! Får oväntade utbrott när man minst anar det, blir arg och förtvivlad när saker inte går som han vill. Vill inte klä på sig/av sig...you name it!

    Har h*n napp?
    * Nä, har aldrig haft heller.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    * Oja! Det kan vara kul att sitta på pottan eller toaletten ibland, men skall det hända något där också?

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    * Han är en baddare på att lägga pussel! Jag är helt förvånad. Han lägger lätt ett 20-bitars rampussel och har även gett sig på syrrans 40-bitarspussel. Han är charmig, självständig och ett väldigt lätt barn egentligen, min goseplutt! (jo, han är en riktig mammagris också!)
  10. 5
    Kul med en enkät!
    Hur lång är ditt februaribarn?
    * Vet ej. Kollade inte vid 2 år, men stl 92 passar bra i alla fall.

    Hur mycket väger h*n?
    * 13 kg ganska precis. Följer sin tillväxtkurva exakt.

    Vilken lek är roligast just nu?
    * Vidde gillar pussel, träjärnvägen, leka sjörövare med syrran, rita mm...

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    * Han är en riktig 2-åring! Får oväntade utbrott när man minst anar det, blir arg och förtvivlad när saker inte går som han vill. Vill inte klä på sig/av sig...you name it!

    Har h*n napp?
    * Nä, har aldrig haft heller.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    * Oja! Det kan vara kul att sitta på pottan eller toaletten ibland, men skall det hända något där också?

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    * Han är en baddare på att lägga pussel! Jag är helt förvånad. Han lägger lätt ett 20-bitars rampussel och har även gett sig på syrrans 40-bitarspussel. Han är charmig, självständig och ett väldigt lätt barn egentligen, min goseplutt! (jo, han är en riktig mammagris också!)
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Sara Svarar.............

    Hur lång är ditt februaribarn?
    ca. 93cm

    Hur mycket väger h*n?
    Hon väger 12,4kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    Hon älskar sitt kök, sina dockor, och att klä ut sig till prinsessa. En riktig tjeja tjej med andra ord

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Det där med trotsåldern kommer lite i vågor tycker jag. Men överlag är hon inte trotsig utan lyssnar och gör som vi säger...

    Har h*n napp?
    Japp, 2st... en i munnen och en i handen....

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Bara på natten med de kan hon nog oxå sluta med inom kort då 9 av 10 nätter är torra

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    kommer inte på något ....
  12. 6
    Sara Svarar.............

    Hur lång är ditt februaribarn?
    ca. 93cm

    Hur mycket väger h*n?
    Hon väger 12,4kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    Hon älskar sitt kök, sina dockor, och att klä ut sig till prinsessa. En riktig tjeja tjej med andra ord

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Det där med trotsåldern kommer lite i vågor tycker jag. Men överlag är hon inte trotsig utan lyssnar och gör som vi säger...

    Har h*n napp?
    Japp, 2st... en i munnen och en i handen....

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Bara på natten med de kan hon nog oxå sluta med inom kort då 9 av 10 nätter är torra

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    kommer inte på något ....
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7

    Kakmonstrets svar

    Hur lång är ditt februaribarn? cirka 90 cm lång

    Hur mycket väger h*n? cirkus 13 kilo

    Vilken lek är roligast just nu? packa småsaker i väskor.I och ur väskan

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall? ja........Kan själv........Vill inte......

    Har h*n napp? Japp

    Använder h*n blöja fortfarande? Japp. Pottan vet hon vad är men den anses bara som en fin prydnad

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon är fenomenal på att pussla Ett 40 bitars Muminpussel klarar hon galant på noll-time
  14. 7
    Kakmonstrets svar
    Hur lång är ditt februaribarn? cirka 90 cm lång

    Hur mycket väger h*n? cirkus 13 kilo

    Vilken lek är roligast just nu? packa småsaker i väskor.I och ur väskan

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall? ja........Kan själv........Vill inte......

    Har h*n napp? Japp

    Använder h*n blöja fortfarande? Japp. Pottan vet hon vad är men den anses bara som en fin prydnad

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon är fenomenal på att pussla Ett 40 bitars Muminpussel klarar hon galant på noll-time
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Hur lång är ditt februaribarn? ca. 90 cm

    Hur mycket väger h*n? ca. 13 kg

    Vilken lek är roligast just nu? Vattenlekar och att servera mig låtsasmat som han lagar på sin spis

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall? Nja, vi hade en släng av trots efter nyår men det har allt lagt sig nu. Han är faktiskt en väldigt glad och harmonsik tvååring (än så länge, peppar, peppar...)

    Har h*n napp? Ja, men bara när han ska somna

    Använder h*n blöja fortfarande? Ja. Vi gör tappra försök med potta och toalett men han har inte fattat poängen riktigt. Det blir många olyckor.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn? Han är just nu mycket övertygad om att HAN har en lillebror i magen som ska heta Lego och som ska födas snart... Till saken hör att mamma har en bebis i magen vilket Simon har börjat få kläm på.
  16. 8
    Hur lång är ditt februaribarn? ca. 90 cm

    Hur mycket väger h*n? ca. 13 kg

    Vilken lek är roligast just nu? Vattenlekar och att servera mig låtsasmat som han lagar på sin spis

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall? Nja, vi hade en släng av trots efter nyår men det har allt lagt sig nu. Han är faktiskt en väldigt glad och harmonsik tvååring (än så länge, peppar, peppar...)

    Har h*n napp? Ja, men bara när han ska somna

    Använder h*n blöja fortfarande? Ja. Vi gör tappra försök med potta och toalett men han har inte fattat poängen riktigt. Det blir många olyckor.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn? Han är just nu mycket övertygad om att HAN har en lillebror i magen som ska heta Lego och som ska födas snart... Till saken hör att mamma har en bebis i magen vilket Simon har börjat få kläm på.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Grattis till bebisen! Jag har totalt missat att ni skall ha barn igen! Vad roligt! När är det tänkt att bebisen skall födas då?
  18. 9
    Grattis till bebisen! Jag har totalt missat att ni skall ha barn igen! Vad roligt! När är det tänkt att bebisen skall födas då?
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    TACK! Det är ganska långt kvar, 27:e december närmare bestämt, så jag är i v.11. Jag har legat ganska lågt med denna graviditeten efter missfallet i höstas, men nu känns det hoppfullt!
    Hur långt har du kommit nu?
  20. 10
    TACK! Det är ganska långt kvar, 27:e december närmare bestämt, så jag är i v.11. Jag har legat ganska lågt med denna graviditeten efter missfallet i höstas, men nu känns det hoppfullt!
    Hur långt har du kommit nu?
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Flingan svarar

    Hur lång är ditt februaribarn?
    90 cm (mätt förra veckan)

    Hur mycket väger h*n?
    15,2 kg (också från förra veckan, dock med kläder och blöja)

    Vilken lek är roligast just nu?
    "Aj aj aj!!!"-leken Tuva springer in i sitt lekrum. Lägger sig på sängen och ropar just "Aj aj aj" med hög, glad och förväntansfull röst. Då är det meningen att mamma eller pappa ska komma och vara doktor och undersöka henna med plaststetoskopet och allt annat skoj i doktorsväskan

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Njäää, hon har en egen vilja men det är inget nytt för henne.

    Har h*n napp?
    Japp! Och snuttis.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Ja.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon har blivit jätteduktig på att pussas Idag blev jag överöst av pussar när jag hämtade på dagis. Språkutvecklingen har kommit igång också. Nu kan hon säga meningar och försöker berätta saker. Man behöver dock ha lite fantasi för att förstå ibland. (ibland = ofta)
    Sen älskar hon schalger, precis som mamma *stolt* Favoriten är Cara mia
    För mycket av det goda är inte nog.
  22. 11
    Flingan svarar Hur lång är ditt februaribarn?
    90 cm (mätt förra veckan)

    Hur mycket väger h*n?
    15,2 kg (också från förra veckan, dock med kläder och blöja)

    Vilken lek är roligast just nu?
    "Aj aj aj!!!"-leken Tuva springer in i sitt lekrum. Lägger sig på sängen och ropar just "Aj aj aj" med hög, glad och förväntansfull röst. Då är det meningen att mamma eller pappa ska komma och vara doktor och undersöka henna med plaststetoskopet och allt annat skoj i doktorsväskan

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    Njäää, hon har en egen vilja men det är inget nytt för henne.

    Har h*n napp?
    Japp! Och snuttis.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Ja.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    Hon har blivit jätteduktig på att pussas Idag blev jag överöst av pussar när jag hämtade på dagis. Språkutvecklingen har kommit igång också. Nu kan hon säga meningar och försöker berätta saker. Man behöver dock ha lite fantasi för att förstå ibland. (ibland = ofta)
    Sen älskar hon schalger, precis som mamma *stolt* Favoriten är Cara mia
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Stort grattis till grav! Hoppas att du mår bra.
  24. 12
    Stort grattis till grav! Hoppas att du mår bra.
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Då skulle Tuva varit med på Livs dagis vårsfest förra veckan. Det var tre tjejer som mimade till Cara mia på uppträdandet. De stod helt blickstilla, men resten av barngruppen dansade järnet. Jättegulligt!
  26. 13
    Då skulle Tuva varit med på Livs dagis vårsfest förra veckan. Det var tre tjejer som mimade till Cara mia på uppträdandet. De stod helt blickstilla, men resten av barngruppen dansade järnet. Jättegulligt!
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14
    Grattis! Vilka trevliga nyheter En liten decemberbebis låter toppen!
  28. 14
    Grattis! Vilka trevliga nyheter En liten decemberbebis låter toppen!
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15
    Ha ha ha Vad gulligt. Tuva dansar såååå fint. Och snurrar *s* men helst vill hon att vi bär henne och dansar så. (Hon är en riktig latmask)
  30. 15
    Ha ha ha Vad gulligt. Tuva dansar såååå fint. Och snurrar *s* men helst vill hon att vi bär henne och dansar så. (Hon är en riktig latmask)
  31. Medlem sedan
    Oct 1999
    #16

    Åh grattis!

    Det var roligt att höra!!!
  32. 16
    Åh grattis! Det var roligt att höra!!!
  33. Medlem sedan
    Oct 1999
    #17

    Den gillar Wanda oxå!

    Den samt "Valpen min tycker om att ha skoj..." är favoritlåtarna här hemma*s*
  34. 17
    Den gillar Wanda oxå! Den samt "Valpen min tycker om att ha skoj..." är favoritlåtarna här hemma*s*
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18

    Ang Hanna

    Hur lång är ditt februaribarn?
    **Jag gissar att hon är över en meter lång, hon har 98 eller 104 i kläder.

    Hur mycket väger h*n?
    ** Runt 16 kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    ** Springa runt, dansa, hoppa, åka i full rulle på hennes bobbycar, vattna mammas blommor i trädgården. Klä av sig naken. Retas med sina syskon. Hon gillar när det händer saker

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    ** njaee trotsar gör hon inte så mycke. Men hon vet vad hon vill, och blir förbannad om vi inte lyssnar på henne eller om vi inte förstår vad hon vill-

    Har h*n napp?
    ** Ja, när hon sover & om hon ramlar & slår sig. Och när vi åker bil.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Nej. Hon vill INTE ha blöja, blir t.o.m arg när vi sätter på nattblöjan. Vi hade tänkt testa att ta av blöjan till våren/sommaren, men hon valde själv mitt i vintern, så så fick det bli

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    ** Hanna är väldigt glad och påhittig, en riktig busunge som kommer undan med det mesta genom att skratta
    //Ulrika med Pontus & Josefine (okt-03) & Hanna (feb-05)
  36. 18
    Ang Hanna Hur lång är ditt februaribarn?
    **Jag gissar att hon är över en meter lång, hon har 98 eller 104 i kläder.

    Hur mycket väger h*n?
    ** Runt 16 kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    ** Springa runt, dansa, hoppa, åka i full rulle på hennes bobbycar, vattna mammas blommor i trädgården. Klä av sig naken. Retas med sina syskon. Hon gillar när det händer saker

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    ** njaee trotsar gör hon inte så mycke. Men hon vet vad hon vill, och blir förbannad om vi inte lyssnar på henne eller om vi inte förstår vad hon vill-

    Har h*n napp?
    ** Ja, när hon sover & om hon ramlar & slår sig. Och när vi åker bil.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    Nej. Hon vill INTE ha blöja, blir t.o.m arg när vi sätter på nattblöjan. Vi hade tänkt testa att ta av blöjan till våren/sommaren, men hon valde själv mitt i vintern, så så fick det bli

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    ** Hanna är väldigt glad och påhittig, en riktig busunge som kommer undan med det mesta genom att skratta
  37. Medlem sedan
    Sep 2000
    #19

    Om Samuel

    Hur lång är ditt februaribarn?
    *Ingen aning, men vi köper 98-tröjor och 92-brallor.

    Hur mycket väger h*n?
    *13.5

    Vilken lek är roligast just nu?
    *Att sitta i bilen och leka med alla spännande saker. Om han fick så skulle han sitta där i flera timmar...

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    *Självklart. Han är ju två. Det är en mycket precis liten kille vi har och om saker inte görs på hans sätt blir det stor kalabalik här hemma. Men hälften av tiden är han ju gosproppen själv.

    Har h*n napp?
    *Nix. Den slutade han med alldeles på eget bevåg runt påsk.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    *Ja. Vi tar det där under sommaren - om han är redo då. Han kissar på toaletten emellanåt, men jag tror inte han kopplat ihop att om man ska kissa så går man på toa. Han vet bara att om man är på toa så kissar man. Två helt skilda vetskaper.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    *Han är en liten pedant. Han måste absolut lägga tillbaka saker på sin plats om vi ska äta eller så. Det är bra att ha en sån i huset, för varken jag eller Magnus är några pedanter... vi är fruktansvärt slarviga.
  38. 19
    Om Samuel Hur lång är ditt februaribarn?
    *Ingen aning, men vi köper 98-tröjor och 92-brallor.

    Hur mycket väger h*n?
    *13.5

    Vilken lek är roligast just nu?
    *Att sitta i bilen och leka med alla spännande saker. Om han fick så skulle han sitta där i flera timmar...

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    *Självklart. Han är ju två. Det är en mycket precis liten kille vi har och om saker inte görs på hans sätt blir det stor kalabalik här hemma. Men hälften av tiden är han ju gosproppen själv.

    Har h*n napp?
    *Nix. Den slutade han med alldeles på eget bevåg runt påsk.

    Använder h*n blöja fortfarande?
    *Ja. Vi tar det där under sommaren - om han är redo då. Han kissar på toaletten emellanåt, men jag tror inte han kopplat ihop att om man ska kissa så går man på toa. Han vet bara att om man är på toa så kissar man. Två helt skilda vetskaper.

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    *Han är en liten pedant. Han måste absolut lägga tillbaka saker på sin plats om vi ska äta eller så. Det är bra att ha en sån i huset, för varken jag eller Magnus är några pedanter... vi är fruktansvärt slarviga.
  39. Medlem sedan
    Apr 2004
    #20
    Om Smilla...

    Hur lång är ditt februaribarn?
    svar: Vet inte så noga, hon är ganska liten - runt 90 kanske?

    Hur mycket väger h*n?
    svar: 12 kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    svar: Det mesta verkar kul. Hon är inne i en lugn period, tack gode gud!

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    svar: trots och trots, hon är envis som synden. Det har hon alltid varit. Mycket egen vilja! Men ännu inga stora utbrott, peppar peppar...

    Har h*n napp?
    svar: nej

    Använder h*n blöja fortfarande?
    svar: nej. Hon slutade i mars, både dagtid och nattetid. Hon är jätteduktig!

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    svar: Som flera andra här, är hon jätteduktig på pussel! Hon älskar bygga och klarar pussel med upp til 40 bitar - det tycker jag är bra! Och hon har lärt sig att skylla på andra när hon gör bus...(Kanske ingen bra egenskap, men svårt att hålla sig för skratt) Senast var när hon bröt sönder mina glasögon. Hon sa: "Ite jag! Pappa jodde de´...." Mm, eller hur! Sabla make jag har, som bryter sönder mina glasögon... ;-)
  40. 20
    Om Smilla...

    Hur lång är ditt februaribarn?
    svar: Vet inte så noga, hon är ganska liten - runt 90 kanske?

    Hur mycket väger h*n?
    svar: 12 kg

    Vilken lek är roligast just nu?
    svar: Det mesta verkar kul. Hon är inne i en lugn period, tack gode gud!

    Är h*n i trotsåldern, på vilket sätt i så fall?
    svar: trots och trots, hon är envis som synden. Det har hon alltid varit. Mycket egen vilja! Men ännu inga stora utbrott, peppar peppar...

    Har h*n napp?
    svar: nej

    Använder h*n blöja fortfarande?
    svar: nej. Hon slutade i mars, både dagtid och nattetid. Hon är jätteduktig!

    Något annat som är roligt att berätta om ditt februaribarn?
    svar: Som flera andra här, är hon jätteduktig på pussel! Hon älskar bygga och klarar pussel med upp til 40 bitar - det tycker jag är bra! Och hon har lärt sig att skylla på andra när hon gör bus...(Kanske ingen bra egenskap, men svårt att hålla sig för skratt) Senast var när hon bröt sönder mina glasögon. Hon sa: "Ite jag! Pappa jodde de´...." Mm, eller hur! Sabla make jag har, som bryter sönder mina glasögon... ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  2. LIten enkät:
    By VardagsMamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 10:23
  3. Liten Enkät! ~OT~
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 11:09
  4. En liten liten enkät
    By Veris mamma in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:22
  5. en liten liten enkät
    By Therese m. Tilde 28/6-04å Albin 13/8 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar