Känner mig knappt gravid
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Känner mig knappt gravid

    längre.....jag undrar när den där lilla magen ska komma och när jag ska få känna något riktigt.

    För sen illamåendet släppt i förra veckan, så känner jag mig knappt gravid längre... Nu längtar jag såååå till att få känna en härlig gravidbula + lite mer buffar innefrån magen.

    Hur känner ni det, känner ni er gravida? Har ni fått mage osv?

    Jag är dock bara i vecka 15 så det är väl normalt att inte känna så mycket just nu - det kommer, det vet jag ju, men jag vill känna NU...

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  2. 1
    Känner mig knappt gravid längre.....jag undrar när den där lilla magen ska komma och när jag ska få känna något riktigt.

    För sen illamåendet släppt i förra veckan, så känner jag mig knappt gravid längre... Nu längtar jag såååå till att få känna en härlig gravidbula + lite mer buffar innefrån magen.

    Hur känner ni det, känner ni er gravida? Har ni fått mage osv?

    Jag är dock bara i vecka 15 så det är väl normalt att inte känna så mycket just nu - det kommer, det vet jag ju, men jag vill känna NU...

    kram kram
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    ja man vill ju känna sig riktigt gravid nu jag har iaf magen, så ingen tror mig när jag säger att vi ska få först i slutet av november. buffar tror jag jag känner, men det kan nog lika gärna vara tarmarna
    när jag ser ditt nick antar jag att det inte heller är första barnet för dig...eller har jag fel?
  4. 2
    ja man vill ju känna sig riktigt gravid nu jag har iaf magen, så ingen tror mig när jag säger att vi ska få först i slutet av november. buffar tror jag jag känner, men det kan nog lika gärna vara tarmarna
    när jag ser ditt nick antar jag att det inte heller är första barnet för dig...eller har jag fel?
  5. Freyja m. 2
    #3
    Skönt att jag inte är ensam om att sakna mage och buffar, då kanske det inte är så onormalt som jag vill tro.

    Jag har precis gått in i vecka 16 och om det inte vore för foglossningen och illamående vissa dagar så skulle jag nästan tro att jag inbillat mig alltihop.
  6. 3
    Skönt att jag inte är ensam om att sakna mage och buffar, då kanske det inte är så onormalt som jag vill tro.

    Jag har precis gått in i vecka 16 och om det inte vore för foglossningen och illamående vissa dagar så skulle jag nästan tro att jag inbillat mig alltihop.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    är i v.14

    Jag känner mig gravid. Mår illa, spyr ibland, ont i ryggen. Jag har fått mage och använder mammabrallor redan. Jag har gått upp lite i vikt. Var på ul igår och såg den lilla så nu känner jag mig gravid.
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  8. 4
    är i v.14 Jag känner mig gravid. Mår illa, spyr ibland, ont i ryggen. Jag har fått mage och använder mammabrallor redan. Jag har gått upp lite i vikt. Var på ul igår och såg den lilla så nu känner jag mig gravid.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Känner mig inte heller gravid. Bara plufsig om magen.

    Lite foglossning men det har inte gått över sedan förra graviditeten. Det enda som tyder på att jag är gravid är att hag inte fått mens på ett tag nu... men jag minns att jag kände det precis så här sist också. Tror tom att jag grät mig till att få lyssna på hjärtat en extra gång hos BM..

    Men om några månader så sitter vi med magar och kan endast ta på oss tofflor och får gå ut iförd filtar....Fast vi vill helst inte gå ut för då vaknar ungen och sparkar oss i revbenen!!
  10. 5
    Känner mig inte heller gravid. Bara plufsig om magen.

    Lite foglossning men det har inte gått över sedan förra graviditeten. Det enda som tyder på att jag är gravid är att hag inte fått mens på ett tag nu... men jag minns att jag kände det precis så här sist också. Tror tom att jag grät mig till att få lyssna på hjärtat en extra gång hos BM..

    Men om några månader så sitter vi med magar och kan endast ta på oss tofflor och får gå ut iförd filtar....Fast vi vill helst inte gå ut för då vaknar ungen och sparkar oss i revbenen!!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    hahahahaha
    den där sista meningen är ju skrämmande likt verkligheten
  12. 6
    hahahahaha
    den där sista meningen är ju skrämmande likt verkligheten
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    jag håller med dig men jag var på UL igår så då vart jag övertygad att det fanns en liten krabat där inne!! Den låg som en boll, ihopkrypen och ville inte riktigt vara med men hjärtat slog och det känndes sååååå bra! Så nu kännerjag att detinte gör något att magen inteär så stor, bara skönt att inte gå upp för mycket i vikt, hittils 3kg och jag är i vecka 18. Kram
  14. 7
    jag håller med dig men jag var på UL igår så då vart jag övertygad att det fanns en liten krabat där inne!! Den låg som en boll, ihopkrypen och ville inte riktigt vara med men hjärtat slog och det känndes sååååå bra! Så nu kännerjag att detinte gör något att magen inteär så stor, bara skönt att inte gå upp för mycket i vikt, hittils 3kg och jag är i vecka 18. Kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Gick in i v18 idag

    och magen ploppade fram från ingenstans förra veckan så nog känner jag mig gravid nu mera.
    Tiden mellan v12 då illamåendet försvann mer eller mindre och nuhar varit jobbig just för att jag inte känt mig gravid, hur ska man kunna lita på en pappersremsa som är 5cm lång och 0,5cm bred med två röda sträck på?
  16. 8
    Gick in i v18 idag och magen ploppade fram från ingenstans förra veckan så nog känner jag mig gravid nu mera.
    Tiden mellan v12 då illamåendet försvann mer eller mindre och nuhar varit jobbig just för att jag inte känt mig gravid, hur ska man kunna lita på en pappersremsa som är 5cm lång och 0,5cm bred med två röda sträck på?
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Vet precis vad du menar!!!! kände likadant när jag var i v. 15. Ringde tom till BM och sa att jag tror något har hänt med barnet för jag känner ingenting, så jag fick komma på en extra koll där de snabbkollade med UL och allt var ju bra. Förstår din oro, men säkert är allt jättebra med din lilla plutt! Jag tycker du kan kontakta din BM om du känner dig jätteorolig. Kram kram
  18. 9
    Vet precis vad du menar!!!! kände likadant när jag var i v. 15. Ringde tom till BM och sa att jag tror något har hänt med barnet för jag känner ingenting, så jag fick komma på en extra koll där de snabbkollade med UL och allt var ju bra. Förstår din oro, men säkert är allt jättebra med din lilla plutt! Jag tycker du kan kontakta din BM om du känner dig jätteorolig. Kram kram
  19. Elding
    #10
    Jag har allt fått en liten kula och livmodern går ända upp till naveln nu (har samma bf som dig). Jag känner bebsien mer och mer för varje dag. Idag har den busat ordentligt. Men jag har känt rörelser tidigt med alla 3 barnen. Annars känner jag mig inte så gravid längre. Magen märks ju knappt än och illamåendet är nästan borta. Men om några veckor kommer det nog kännas betydligt mer verkligt! Det är ju helt klart en mellanperiod just nu. Man får försöka njuta av att känna sig hyfsat normal!
  20. 10
    Jag har allt fått en liten kula och livmodern går ända upp till naveln nu (har samma bf som dig). Jag känner bebsien mer och mer för varje dag. Idag har den busat ordentligt. Men jag har känt rörelser tidigt med alla 3 barnen. Annars känner jag mig inte så gravid längre. Magen märks ju knappt än och illamåendet är nästan borta. Men om några veckor kommer det nog kännas betydligt mer verkligt! Det är ju helt klart en mellanperiod just nu. Man får försöka njuta av att känna sig hyfsat normal!
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Helt rätt

    jag har två barn tidigare. En pojke på 4,5 år och en flicka på 2,5 år och det kanske är därför jag längtar så mycket efter en bebismage och mer buffar och puffar - jag vet ju hur mysigt det är...

    Ja ja det kommer ju....

    Hur gamla är dina barn?

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  22. 11
    Helt rätt jag har två barn tidigare. En pojke på 4,5 år och en flicka på 2,5 år och det kanske är därför jag längtar så mycket efter en bebismage och mer buffar och puffar - jag vet ju hur mysigt det är...

    Ja ja det kommer ju....

    Hur gamla är dina barn?

    kram kram
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12

    Trist med

    foglossning redan och fortfarande illamående....

    Mitt illamående har ju lagt sig (nästan) helt och foglossningen har inte satt in än, peppar, peppar. Har haft foglossning med båda de andra barnen så jag förväntar mig väl att få det denna gång också...tyvärr.

    Hoppas att våra bebismagar och buffar kommer igång snart så vi verkligen känner de små där inne i magen...

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  24. 12
    Trist med foglossning redan och fortfarande illamående....

    Mitt illamående har ju lagt sig (nästan) helt och foglossningen har inte satt in än, peppar, peppar. Har haft foglossning med båda de andra barnen så jag förväntar mig väl att få det denna gång också...tyvärr.

    Hoppas att våra bebismagar och buffar kommer igång snart så vi verkligen känner de små där inne i magen...

    kram kram
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13

    Vad mysigt

    med ul och få se sin lill* - då blir det så verkligt.... och som du säger man känner sig verkligen gravid då.

    Jag var på ul i vecka 12 och fick se vår lill* krabat där inne och då kändes det verkligen som det var på riktigt. Men det var ju några veckor sen nu så nu vill jag känna något också...

    Trist med illamående och kräkningar - hoppas det släpper snart för dig.

    ps. jag har också börjat med mammabyxor, det gjorde jag för länge sen men jag har liksom ingen bebismage är bara allmänt tråkpluffsig...

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  26. 13
    Vad mysigt med ul och få se sin lill* - då blir det så verkligt.... och som du säger man känner sig verkligen gravid då.

    Jag var på ul i vecka 12 och fick se vår lill* krabat där inne och då kändes det verkligen som det var på riktigt. Men det var ju några veckor sen nu så nu vill jag känna något också...

    Trist med illamående och kräkningar - hoppas det släpper snart för dig.

    ps. jag har också börjat med mammabyxor, det gjorde jag för länge sen men jag har liksom ingen bebismage är bara allmänt tråkpluffsig...

    kram kram
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14

    Jo du har rätt

    om jag tittar tillbaka i mina anteckningar jag gjort i mina förra graviditeter så har jag också haft precis såna här perioder med de andra barnen också - innan man riktigt känner bebisen så är det som man bara är pluffsig och känner sig ogravid och bara väntar på magen och buffarna.

    haha - det där sista med att man inte vill röra sig eller gå ut sen är ju på pricken - för ajaj vad ont det kan göra med sparkar på revbenen eller på kissblåsan när man är kissnödig...hihi

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  28. 14
    Jo du har rätt om jag tittar tillbaka i mina anteckningar jag gjort i mina förra graviditeter så har jag också haft precis såna här perioder med de andra barnen också - innan man riktigt känner bebisen så är det som man bara är pluffsig och känner sig ogravid och bara väntar på magen och buffarna.

    haha - det där sista med att man inte vill röra sig eller gå ut sen är ju på pricken - för ajaj vad ont det kan göra med sparkar på revbenen eller på kissblåsan när man är kissnödig...hihi

    kram kram
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15

    Mysigt att

    du fick sen din lill* på UL - jag väntar på vårt stora ul, fast det är inte förrän den 27 juni så jag får vänta ett tag till - det blir ju så verkligt efter UL när man får se den lill* röra på sig där inne och hjärtat slå stadigt.....mmmys!

    Jag har inte gått upp något än står still eller har gått ner nåt kilo tom - men jag har en hel del att ta av sen innan så jag försöker att inte äta upp mig för mycket - vet att det kommer i slutet ändå.

    Skönt att du inte gått upp så mycket än - 3kg är ju bara bra..

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  30. 15
    Mysigt att du fick sen din lill* på UL - jag väntar på vårt stora ul, fast det är inte förrän den 27 juni så jag får vänta ett tag till - det blir ju så verkligt efter UL när man får se den lill* röra på sig där inne och hjärtat slå stadigt.....mmmys!

    Jag har inte gått upp något än står still eller har gått ner nåt kilo tom - men jag har en hel del att ta av sen innan så jag försöker att inte äta upp mig för mycket - vet att det kommer i slutet ändå.

    Skönt att du inte gått upp så mycket än - 3kg är ju bara bra..

    kram kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Åh coolt

    med magen som ploppade fram.

    Jag minns att min mage gjorde det liksom från en dag till en annan med de andra barnen också - häftigt att se liksom. Ena dagen så ser magen pluffsig ut och nästa dag är det en riktig bebiskula - mysigt!

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  32. 16
    Åh coolt med magen som ploppade fram.

    Jag minns att min mage gjorde det liksom från en dag till en annan med de andra barnen också - häftigt att se liksom. Ena dagen så ser magen pluffsig ut och nästa dag är det en riktig bebiskula - mysigt!

    kram kram
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Hm...har faktiskt

    inte tänkta på att jag kan kontakta BM och be att få kolla - men det kanske jag ska göra om det blir för jobbigt det här om det inte känns något.

    Jag tycker mig känna små små buffar ibland dock, så nu när jag ligger eller sitter brukar jag vara uppmärksam på om det "knör" (Göteborgs uttryck... ) där inne i magen .

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  34. 17
    Hm...har faktiskt inte tänkta på att jag kan kontakta BM och be att få kolla - men det kanske jag ska göra om det blir för jobbigt det här om det inte känns något.

    Jag tycker mig känna små små buffar ibland dock, så nu när jag ligger eller sitter brukar jag vara uppmärksam på om det "knör" (Göteborgs uttryck... ) där inne i magen .

    kram kram
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Åh - jag vill också

    känna massa rörelser....

    Tycker mig känna lite ibland, men det är ytterst sällan - men jag är uppmärksam på magen när jag sitter eller ligger då brukar det buffa till. Jag känner dock inte alls buffar varje dag, bara nån gång då och då.

    Fast med min dotter kände jag inte av de där riktiga rörelserna förrän i vecka 19 el 20 så jag kanske får hålla mig till tåls - har moderkakan i framvägg denna gång också, precis som jag hade med dottern.

    Hur gamla är dina andra barn?

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  36. 18
    Åh - jag vill också känna massa rörelser....

    Tycker mig känna lite ibland, men det är ytterst sällan - men jag är uppmärksam på magen när jag sitter eller ligger då brukar det buffa till. Jag känner dock inte alls buffar varje dag, bara nån gång då och då.

    Fast med min dotter kände jag inte av de där riktiga rörelserna förrän i vecka 19 el 20 så jag kanske får hålla mig till tåls - har moderkakan i framvägg denna gång också, precis som jag hade med dottern.

    Hur gamla är dina andra barn?

    kram kram
  37. Elding
    #19
    Mina andra barn är 4,5 resp 6,5.
    Jag känner nästan alltid rörelser när jag ställer mig t ex vid diskbänken. Då hamnar kanten precis ovanför blygdbenet och då sparkar bebisen, speciellt om man slamrar lite med porslin osv. Så har alla tre gjort! Och om jag sitter ner lite framåtlutad blir den också arg och sparkar. :-)
    Men det är nog väldigt olika hur mycket och hur tidigt man känner fosterrörelserna, för det kan ju skilja enormt mycket. Men snart är det din tur! Testa med diskbänken - du får väl ställa dig på en tjock bok om du är för kort ;-)
  38. 19
    Mina andra barn är 4,5 resp 6,5.
    Jag känner nästan alltid rörelser när jag ställer mig t ex vid diskbänken. Då hamnar kanten precis ovanför blygdbenet och då sparkar bebisen, speciellt om man slamrar lite med porslin osv. Så har alla tre gjort! Och om jag sitter ner lite framåtlutad blir den också arg och sparkar. :-)
    Men det är nog väldigt olika hur mycket och hur tidigt man känner fosterrörelserna, för det kan ju skilja enormt mycket. Men snart är det din tur! Testa med diskbänken - du får väl ställa dig på en tjock bok om du är för kort ;-)
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20
    mina tjejer e födda jan-03 å mars-05...lika gamla som dina ungefär...skoj
    vad säger dina om ett kommande syskon då?
    min stora är ju helt bombsäker på att det är lillebror som ligger i mammas mage lilla fattar väl inte riktigt vad detta innbär ännu...
    men de tycker båda det ska bli skoj med bebis!
  40. 20
    mina tjejer e födda jan-03 å mars-05...lika gamla som dina ungefär...skoj
    vad säger dina om ett kommande syskon då?
    min stora är ju helt bombsäker på att det är lillebror som ligger i mammas mage lilla fattar väl inte riktigt vad detta innbär ännu...
    men de tycker båda det ska bli skoj med bebis!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Att sörja en människa man knappt känner
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 08:32
  2. Känner mig gravid
    By Anonym in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 08:45
  3. känner mig så gravid
    By yamna in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 20:26
  4. Känner knappt några symptom
    By hermelinen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 15:04
  5. Känner knappt igen
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar