Kajsa har blivit STOOOOR!
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Kajsa har blivit STOOOOR!

    Har fått reda på att Kajsa ska "flytta" upp på dagis.
    Hon ska nu få gå med de större barnen som är mellan 3-5 år ungefär.
    Överinskolningen kommer börja nästa vecka tror jag och sen är hon ledig ca 6 veckor i sommar och så har vi en mjukstart de första 3 veckorna i augusti då jag planerat om mina tider.

    Mycket som händer nu märker jag.
    Den 1 Maj slutade hon med nappen och hon är dagtorr.
    Vart tog min lilla flicka vägen?
    Det känns underbart att slippa blöjor och napp-gnäll, det går jättebra nu när nappen är borta.
  2. 1
    Kajsa har blivit STOOOOR! Har fått reda på att Kajsa ska "flytta" upp på dagis.
    Hon ska nu få gå med de större barnen som är mellan 3-5 år ungefär.
    Överinskolningen kommer börja nästa vecka tror jag och sen är hon ledig ca 6 veckor i sommar och så har vi en mjukstart de första 3 veckorna i augusti då jag planerat om mina tider.

    Mycket som händer nu märker jag.
    Den 1 Maj slutade hon med nappen och hon är dagtorr.
    Vart tog min lilla flicka vägen?
    Det känns underbart att slippa blöjor och napp-gnäll, det går jättebra nu när nappen är borta.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Här är det tvärtom. Hon har blivit såååå liten. Vägrar sluta med blöja, vill inte ens byta blöja, utan vill hellre gå med bajset. Hon är gnällig, osjälvständig och kommer till oss nästan varje natt. Antar att hon behöver närheten och tryggheten, men det är lite jobbigt ibland
  4. 2
    Här är det tvärtom. Hon har blivit såååå liten. Vägrar sluta med blöja, vill inte ens byta blöja, utan vill hellre gå med bajset. Hon är gnällig, osjälvständig och kommer till oss nästan varje natt. Antar att hon behöver närheten och tryggheten, men det är lite jobbigt ibland
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    Det går upp och det går ner. Kajsa kan vara väldigt liten o vill sitta i knät vissa kvällar. Nu har vi kommit förbi den där perioden med "natt-besök" då hon kom in i la sig i min säng väldigt mycket för en till två månader sedan.

    Barn är underliga varelser ibland, vissa dagar är dom jättestora för att nästa dag vara små små bebisar o bara vill bli burna.
  6. 3
    Det går upp och det går ner. Kajsa kan vara väldigt liten o vill sitta i knät vissa kvällar. Nu har vi kommit förbi den där perioden med "natt-besök" då hon kom in i la sig i min säng väldigt mycket för en till två månader sedan.

    Barn är underliga varelser ibland, vissa dagar är dom jättestora för att nästa dag vara små små bebisar o bara vill bli burna.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Kul att börja med lite större barn!? Skönt att dom blir större tycker jag! Men kan hitta på lite saker med dom och det är inte det där bärandet hela tiden=) Ska bli riktigt skönt när min minsta passerar 3 och blir "stor"!=)
  8. 4
    Kul att börja med lite större barn!? Skönt att dom blir större tycker jag! Men kan hitta på lite saker med dom och det är inte det där bärandet hela tiden=) Ska bli riktigt skönt när min minsta passerar 3 och blir "stor"!=)

Liknande trådar

  1. Kajsa har blivit storasyster
    By TTUK in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 19:26
  2. Kajsa har blivit storasyster!
    By myran m K&W in forum _0505 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 10:11
  3. Kajsa har blivit storasyster!
    By myran m K&W in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 19:14
  4. Kajsa har blivit speltokig!
    By Trisha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 11:52
  5. Kajsa har blivit storasyster
    By TTUK in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar