Höga levervärden?
Allvarligt sjuka
  1. Orolig nu
    #1

    Höga levervärden?

    Sambon är på väg att byta jobb och i samband med det så utfördes en läkarundersökning. Idag (en vecka efter undersökningen) så fick han besked på att han hade väldigt höga levervärden.

    Han är borta på utbildning den här veckan och även nästa så han ringde och berättade detta för mig.

    I övrigt var alla andra prover bra. Däremot så hade han legat i någon influensaliknande bara några dagar innan provet togs. Kan det ha påverkat?

    Han ska få en ny tid för att ta ett nytt prov men jag är så orolig att jag håller på att få frispel.

    Jag vet att förhöjda levervärden kan bero på massor med saker men undrar ändå lite över vad det kan vara. Kan Berocca ge förhöjda levervärden?

    Ångest nu!
  2. 1
    Höga levervärden? Sambon är på väg att byta jobb och i samband med det så utfördes en läkarundersökning. Idag (en vecka efter undersökningen) så fick han besked på att han hade väldigt höga levervärden.

    Han är borta på utbildning den här veckan och även nästa så han ringde och berättade detta för mig.

    I övrigt var alla andra prover bra. Däremot så hade han legat i någon influensaliknande bara några dagar innan provet togs. Kan det ha påverkat?

    Han ska få en ny tid för att ta ett nytt prov men jag är så orolig att jag håller på att få frispel.

    Jag vet att förhöjda levervärden kan bero på massor med saker men undrar ändå lite över vad det kan vara. Kan Berocca ge förhöjda levervärden?

    Ångest nu!
  3. Anonym
    #2
    När det har tagits leverprov på mig har det varit för att se om jag fått metastaser i levern. Annars blir det förhöjd levervärden vid hög alkoholkonsumtion. Och antagligen vid en massa andra tillstånd.
    Kan inte tänka mig att Berodda kan ge förhöjda levervärden då B-vitaminer är vattenlösliga.
  4. 2
    När det har tagits leverprov på mig har det varit för att se om jag fått metastaser i levern. Annars blir det förhöjd levervärden vid hög alkoholkonsumtion. Och antagligen vid en massa andra tillstånd.
    Kan inte tänka mig att Berodda kan ge förhöjda levervärden då B-vitaminer är vattenlösliga.
  5. Medlem sedan
    Mar 2001
    #3
    Min man har också haft för höga levervärden och det berodde på att han är extra känslig för värktabletter! Äter han för många alvedon el. liknande ökar levervärdena direkt - det behöver alltså inte vara farligt. Din man hade ju varit sjuk - han åt kanske många värktabletter -det kan påverka levern. Hoppas allt går bra!
  6. 3
    Min man har också haft för höga levervärden och det berodde på att han är extra känslig för värktabletter! Äter han för många alvedon el. liknande ökar levervärdena direkt - det behöver alltså inte vara farligt. Din man hade ju varit sjuk - han åt kanske många värktabletter -det kan påverka levern. Hoppas allt går bra!
  7. millers
    #4
    Sambon hade höga levervärden då han hade problem med kronisk inflammerad gallblåsa och gallgångar. Prov togs innan operation. Så det finns nog fler orsaker till höga levervärden, alla är inte symptom på nåt allvarligt. Lycka till nu!
  8. 4
    Sambon hade höga levervärden då han hade problem med kronisk inflammerad gallblåsa och gallgångar. Prov togs innan operation. Så det finns nog fler orsaker till höga levervärden, alla är inte symptom på nåt allvarligt. Lycka till nu!
  9. Medlem sedan
    Apr 1998
    #5

    Jag hade höga levervärden

    när jag haft virusorsakad hjärnhinneinflammation. Helt normalt efter en kraftig infektion sa läkarna men det öör gå tillbaka inom en månad annars ska man utreda det. Det är säkert därför han ska ta nya prover.

    Hoppas det bara är influensan som spökar.
  10. 5
    Jag hade höga levervärden när jag haft virusorsakad hjärnhinneinflammation. Helt normalt efter en kraftig infektion sa läkarna men det öör gå tillbaka inom en månad annars ska man utreda det. Det är säkert därför han ska ta nya prover.

    Hoppas det bara är influensan som spökar.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Finns många anledningar.

    Efter kraftig infektion, vid gallsten, alkoholöverkonsumtion, leversjukdom, stort intag av värktabletter som tex Panodil, olika hepatiter, bukspottkörtelinflammation, tumör mm.
  12. 6
    Finns många anledningar.

    Efter kraftig infektion, vid gallsten, alkoholöverkonsumtion, leversjukdom, stort intag av värktabletter som tex Panodil, olika hepatiter, bukspottkörtelinflammation, tumör mm.

Liknande trådar

  1. Höga levervärden
    By hanname in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 05:47
  2. Levervärden
    By K in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 20:18
  3. Levervärden
    By K in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:08
  4. höga levervärden
    By vill vara anonym in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 19:05
  5. Höga levervärden
    By saralund in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 09:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar