Fått besked om dagisplats
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Fått besked om dagisplats

    idag...Eller besked om förskoleplats heter det ju. Sönerna kommer att börja på dagiset som vi önskat. Är hur svårt som helst att få plats där så jag är jätteglad.Loke börjar i augusti medan vi börjar skola in Lias i november. Egentligen är det lite tidigt, skulle vilja att Lias blev iallfall 18 månander men jag studerar och maken kan ej vara hemma så länge( 4 månader blir det som han är fledig) så det får bli såhär. Dock kommer det bli ca 20-25 timmar i veckan vilket känns ok. Hur planerar ni kring föräldraledighet och föskola?Är det svårt att få plats i er kommun.Där jag bor ( Arvika) är det hur bökigt som helst, finns för få platser.
    - Mamma till 4:Emelie-94, Emmy-97, Loke dec-03 och Lias aug-06-
  2. 1
    Fått besked om dagisplats idag...Eller besked om förskoleplats heter det ju. Sönerna kommer att börja på dagiset som vi önskat. Är hur svårt som helst att få plats där så jag är jätteglad.Loke börjar i augusti medan vi börjar skola in Lias i november. Egentligen är det lite tidigt, skulle vilja att Lias blev iallfall 18 månander men jag studerar och maken kan ej vara hemma så länge( 4 månader blir det som han är fledig) så det får bli såhär. Dock kommer det bli ca 20-25 timmar i veckan vilket känns ok. Hur planerar ni kring föräldraledighet och föskola?Är det svårt att få plats i er kommun.Där jag bor ( Arvika) är det hur bökigt som helst, finns för få platser.
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Skickade in papper igår

    om dagisplats, har inte bestämmt mig än Januari eller Mars blir det. Helst skulle jag vilja vara hemma till Aug 08 då Engla blir 2 år men det beror på hur mycket jag får jobba extra så jag kan spara dagar. Ska i alla fall skola in sonen i Augusti han blir 3 år i oktober . Bor i ett litet samhälle med bara 1 dagis och med den babyboomen som är i år så lär det bli ont om platser till nästa år.
  4. 2
    Skickade in papper igår om dagisplats, har inte bestämmt mig än Januari eller Mars blir det. Helst skulle jag vilja vara hemma till Aug 08 då Engla blir 2 år men det beror på hur mycket jag får jobba extra så jag kan spara dagar. Ska i alla fall skola in sonen i Augusti han blir 3 år i oktober . Bor i ett litet samhälle med bara 1 dagis och med den babyboomen som är i år så lär det bli ont om platser till nästa år.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Vad skönt! Förstår att det känns bra!
    Här blir det ju inte dagis förrän Matteo är två, så vi har ingen brådska alls. Dock har han stått i kö sen han var en månad gammal, så vi är i princip garanterade plats. På dagiset där Celia går är det givet att han får plats, men allra helst vill vi att de båda ska byta till en annan förskola. Och där vet vi att han får plats, men det är inte lika säkert att hon får det... Och då vete tusan hur vi gör.. (Rent platsmässigt i kön så borde hon få en plats, men de får nästan alltid bara platser på småbarnsavdelningen, och hon är ju fem då... Om hon inte får en plats där innan dvs.)
    Ang. pappaledigheten så höll S:s arbetsgivare på att ramla av stolen när han sa att han skulle vara pappaledig i ett år, men vad ska de göra - de får ju inte neka. Men han har iaf lovat att jobba 20% under "ledigheten" så då blev de lite gladare.
  6. 3
    Vad skönt! Förstår att det känns bra!
    Här blir det ju inte dagis förrän Matteo är två, så vi har ingen brådska alls. Dock har han stått i kö sen han var en månad gammal, så vi är i princip garanterade plats. På dagiset där Celia går är det givet att han får plats, men allra helst vill vi att de båda ska byta till en annan förskola. Och där vet vi att han får plats, men det är inte lika säkert att hon får det... Och då vete tusan hur vi gör.. (Rent platsmässigt i kön så borde hon få en plats, men de får nästan alltid bara platser på småbarnsavdelningen, och hon är ju fem då... Om hon inte får en plats där innan dvs.)
    Ang. pappaledigheten så höll S:s arbetsgivare på att ramla av stolen när han sa att han skulle vara pappaledig i ett år, men vad ska de göra - de får ju inte neka. Men han har iaf lovat att jobba 20% under "ledigheten" så då blev de lite gladare.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Jag utgår från att vi har en säker plats på det dagiset som de andra två går på. Fast så har de börjat bygga ett här precis i området, typ två min gångavstånd... och där vet jag inte. Men hon ska inte börja förens om ett år när hon är två så jag ska om det går som jag vill med arbetsgivaren... jobba halvtid i ett år från i höst och min man tar halvtid. Eftersom jag har både syskonförtur samt att hon är två år och det är kötiden som räknas så räknar jag kallt med dagisplats där jag vill!
  8. 4
    Jag utgår från att vi har en säker plats på det dagiset som de andra två går på. Fast så har de börjat bygga ett här precis i området, typ två min gångavstånd... och där vet jag inte. Men hon ska inte börja förens om ett år när hon är två så jag ska om det går som jag vill med arbetsgivaren... jobba halvtid i ett år från i höst och min man tar halvtid. Eftersom jag har både syskonförtur samt att hon är två år och det är kötiden som räknas så räknar jag kallt med dagisplats där jag vill!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Har faktiskt fyllt i ansökan i dag! Vi ska inte börja för än Lias är två, så vi är ute i tid. Vill gärna ha plats på Tims "gamla" dagis, men nån garanterad plats där har vi ju inte i och med att han börjar lekis i höst och skolan *HJÄLP vad stor han är* när Lias börjar dagis. Det är superont om plats här med och de ska öppna ett tredje dagis nu under sommaren. Kul att ni fick plats där ni önskat
    Kattis med Tim och Bebben Ted Lias W
  10. 5
    Har faktiskt fyllt i ansökan i dag! Vi ska inte börja för än Lias är två, så vi är ute i tid. Vill gärna ha plats på Tims "gamla" dagis, men nån garanterad plats där har vi ju inte i och med att han börjar lekis i höst och skolan *HJÄLP vad stor han är* när Lias börjar dagis. Det är superont om plats här med och de ska öppna ett tredje dagis nu under sommaren. Kul att ni fick plats där ni önskat
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Grattis..... vad skönt vi ska va glada om vi får nån barnomsorg..Jo det är klart att vi får minst 3 mil från oss *grggrrr*
  12. 6
    Grattis..... vad skönt vi ska va glada om vi får nån barnomsorg..Jo det är klart att vi får minst 3 mil från oss *grggrrr*
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Lämnade in papperen för någon månad sedan, och Tor blev tilldelad dagisplats i september, men då kommer han bara att vara där max 15 h i veckan. Jag jobbar ju nu, och Sambon är arbetssökande, så han behöver ju ett par timmar ibland till intervjuver och liknande. Han kommer dock att ta ut pappaledigheten precis som han gör nu.

    Dagiset är jag supernöjd med, ligger vid älven (inhägnat dock) och är inte så stort, två avdelningar och bra dagisfröknar Min vänninas dotter går där på den "äldre" avdelningen, och jag har tyckt om det dagist från start, dom är ute mycket och har en rak och öppen kommunikation med föräldrarna, och lyssnar!
  14. 7
    Lämnade in papperen för någon månad sedan, och Tor blev tilldelad dagisplats i september, men då kommer han bara att vara där max 15 h i veckan. Jag jobbar ju nu, och Sambon är arbetssökande, så han behöver ju ett par timmar ibland till intervjuver och liknande. Han kommer dock att ta ut pappaledigheten precis som han gör nu.

    Dagiset är jag supernöjd med, ligger vid älven (inhägnat dock) och är inte så stort, två avdelningar och bra dagisfröknar Min vänninas dotter går där på den "äldre" avdelningen, och jag har tyckt om det dagist från start, dom är ute mycket och har en rak och öppen kommunikation med föräldrarna, och lyssnar!

Liknande trådar

  1. Besked om dagisplats?
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 16:47
  2. Fick besked om dagisplats!
    By Dilbertina__ in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 19:53
  3. Besked om dagisplats
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 20:20
  4. Fått dagisplats!!
    By Cia & Isak in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 08:45
  5. Besked om dagisplats?
    By Madicken-m4 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 18:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar