Fått besked om dagisplats
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Fått besked om dagisplats

    idag...Eller besked om förskoleplats heter det ju. Sönerna kommer att börja på dagiset som vi önskat. Är hur svårt som helst att få plats där så jag är jätteglad.Loke börjar i augusti medan vi börjar skola in Lias i november. Egentligen är det lite tidigt, skulle vilja att Lias blev iallfall 18 månander men jag studerar och maken kan ej vara hemma så länge( 4 månader blir det som han är fledig) så det får bli såhär. Dock kommer det bli ca 20-25 timmar i veckan vilket känns ok. Hur planerar ni kring föräldraledighet och föskola?Är det svårt att få plats i er kommun.Där jag bor ( Arvika) är det hur bökigt som helst, finns för få platser.
    - Mamma till 4:Emelie-94, Emmy-97, Loke dec-03 och Lias aug-06-
  2. 1
    Fått besked om dagisplats idag...Eller besked om förskoleplats heter det ju. Sönerna kommer att börja på dagiset som vi önskat. Är hur svårt som helst att få plats där så jag är jätteglad.Loke börjar i augusti medan vi börjar skola in Lias i november. Egentligen är det lite tidigt, skulle vilja att Lias blev iallfall 18 månander men jag studerar och maken kan ej vara hemma så länge( 4 månader blir det som han är fledig) så det får bli såhär. Dock kommer det bli ca 20-25 timmar i veckan vilket känns ok. Hur planerar ni kring föräldraledighet och föskola?Är det svårt att få plats i er kommun.Där jag bor ( Arvika) är det hur bökigt som helst, finns för få platser.
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Skickade in papper igår

    om dagisplats, har inte bestämmt mig än Januari eller Mars blir det. Helst skulle jag vilja vara hemma till Aug 08 då Engla blir 2 år men det beror på hur mycket jag får jobba extra så jag kan spara dagar. Ska i alla fall skola in sonen i Augusti han blir 3 år i oktober . Bor i ett litet samhälle med bara 1 dagis och med den babyboomen som är i år så lär det bli ont om platser till nästa år.
  4. 2