orolig - inga fosterrörelser
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    orolig - inga fosterrörelser

    Ja usch vad nojjig man kan bli, och jag som lovade mig själv att inte bli det denna gång! Läste min dagbok från min andra graviditet, kände då tydliga sparkar i v.18+1. Hade moderkakan dessutom i framvägg. Det var likadant med frsta barnet, moderkaka i framvägg och tydliga rörelser i vecka 20. Idag är jag inne i v 18+1 med tredje barnet, moderkaka i BAKVÄGG och jag känner absolut ingenting! Jag har provat allt tro mig! Jag vet att det är individuellt men ändå....det är så konstigt, jag har inte hittat ett enda inlägg av någon omföderska som känt rörelser senare andra eller tredje gången, alla tycks känna dem runt v 14-17 eller så.....Om ni var i min situation, skulle ni då oroa er??
  2. 1
    orolig - inga fosterrörelser Ja usch vad nojjig man kan bli, och jag som lovade mig själv att inte bli det denna gång! Läste min dagbok från min andra graviditet, kände då tydliga sparkar i v.18+1. Hade moderkakan dessutom i framvägg. Det var likadant med frsta barnet, moderkaka i framvägg och tydliga rörelser i vecka 20. Idag är jag inne i v 18+1 med tredje barnet, moderkaka i BAKVÄGG och jag känner absolut ingenting! Jag har provat allt tro mig! Jag vet att det är individuellt men ändå....det är så konstigt, jag har inte hittat ett enda inlägg av någon omföderska som känt rörelser senare andra eller tredje gången, alla tycks känna dem runt v 14-17 eller så.....Om ni var i min situation, skulle ni då oroa er??
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Då har du missat mitt inlägg, för jag skrev just om de för ett tag sen. Jag kände väldigt lite rörelser under några dagar i v 20 tror jag de var. Med min dotter kände jag första rörelserna i v 19 o nu me, så inge tidigare alltså. Om jag förstår dig rätt så har du inte kännt nå denna grav? Bebisen har säkert mer plats nu oxå eftersom detta är din 3e. Men jag skulle ändå ringa o be o få komma för att lugna mig själv.
    kram på dig
  4. 2
    Då har du missat mitt inlägg, för jag skrev just om de för ett tag sen. Jag kände väldigt lite rörelser under några dagar i v 20 tror jag de var. Med min dotter kände jag första rörelserna i v 19 o nu me, så inge tidigare alltså. Om jag förstår dig rätt så har du inte kännt nå denna grav? Bebisen har säkert mer plats nu oxå eftersom detta är din 3e. Men jag skulle ändå ringa o be o få komma för att lugna mig själv.
    kram på dig
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag kände fosterrörelser i v.17 första barnet, v.14 andra barnet, v.18/19 tredje barnet. Frågade oroligt min gynekolog när jag var på kontroll men han sa så vänligt att när man har mer fett kan det räcka längre innan man känner rörelser..Gissa hur glad jag var över den kommentaren?
    Denna gång har jag känt sen v.16/17tror jag, och har moderkaka i framvägg. OCH är nog fetare än sist. Det beror nog på en massa olika saker när man känner rörelserna. Barnet och livmoderna och hela köret kan ju vara annorlunda placerat bara. Fast visst minns jag att jag var orolig innan jag känder rörelser sist. Om du är riktigt orolig kanske du kan få kolla hjärtljud? Men du är ju ännu bara i v.19 så det är ju ingen panik på nåt vis. Det kan ju vara väldigt stora variationer just i hur livmodern ligger.
  6. 3
    Jag kände fosterrörelser i v.17 första barnet, v.14 andra barnet, v.18/19 tredje barnet. Frågade oroligt min gynekolog när jag var på kontroll men han sa så vänligt att när man har mer fett kan det räcka längre innan man känner rörelser..Gissa hur glad jag var över den kommentaren?
    Denna gång har jag känt sen v.16/17tror jag, och har moderkaka i framvägg. OCH är nog fetare än sist. Det beror nog på en massa olika saker när man känner rörelserna. Barnet och livmoderna och hela köret kan ju vara annorlunda placerat bara. Fast visst minns jag att jag var orolig innan jag känder rörelser sist. Om du är riktigt orolig kanske du kan få kolla hjärtljud? Men du är ju ännu bara i v.19 så det är ju ingen panik på nåt vis. Det kan ju vara väldigt stora variationer just i hur livmodern ligger.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Det är ju så olika
    Med första barnet kände jag rörelser runt v. 20-22, andra kanske nångång v. 16. Tredje kände jag absolut inte ett dugg och var orolig när vi gick till ul för att det skulle vara tomt!
    Jag hade ju bara ett positivt gravtest för många veckor sen attgå på...
    Då var det tvillingar
    Två små bus som härjade som galningar och jag kände inte ett dugg förrän nån vecka senare...

    Femte och sjätte barnen kände jag runt v. 16-17, men nu denna gång har jag känt sen i v. 10-11, fast jag egentligen inte trott på folk som sagt att de märkt nåt så tidigt

    Så oroa dig inte , snart kommer det säkert att kicka loss därinne och sen får du inte en lugn stund
  8. 4
    Det är ju så olika
    Med första barnet kände jag rörelser runt v. 20-22, andra kanske nångång v. 16. Tredje kände jag absolut inte ett dugg och var orolig när vi gick till ul för att det skulle vara tomt!
    Jag hade ju bara ett positivt gravtest för många veckor sen attgå på...
    Då var det tvillingar
    Två små bus som härjade som galningar och jag kände inte ett dugg förrän nån vecka senare...

    Femte och sjätte barnen kände jag runt v. 16-17, men nu denna gång har jag känt sen i v. 10-11, fast jag egentligen inte trott på folk som sagt att de märkt nåt så tidigt

    Så oroa dig inte , snart kommer det säkert att kicka loss därinne och sen får du inte en lugn stund
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Memin: Det där med fettet!

    Det där med fettet tar jag till mig!! Jag har betydligt mer hull kring magen denna gång så jag går på din och din gynekologs linje och känner mig faktiskt lugnare av den tanken. Det är rätt kul för jag har själv tänkt tanken, att fettmängden borde spela roll. Tusen tack för dina kloka tankar! Sedan kom jag på em sak som barnsmorskan sade till mig när jag var i början av graviditet nr 1, att jag har en livmoder som ligger långt bak, mot ryggen, kanske det i samband med mer hull kan göra att jag inte känner så mycket...
  10. 5
    Memin: Det där med fettet! Det där med fettet tar jag till mig!! Jag har betydligt mer hull kring magen denna gång så jag går på din och din gynekologs linje och känner mig faktiskt lugnare av den tanken. Det är rätt kul för jag har själv tänkt tanken, att fettmängden borde spela roll. Tusen tack för dina kloka tankar! Sedan kom jag på em sak som barnsmorskan sade till mig när jag var i början av graviditet nr 1, att jag har en livmoder som ligger långt bak, mot ryggen, kanske det i samband med mer hull kan göra att jag inte känner så mycket...
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    tack!

    Ja jag ska inte oroa mig så mycket. Och faktiskt så ska jag på ultraljud nästa vecka så då får jag ju besked......kul att se genom din berättelse att det kan vara så olika mellan de olika graviditeterna! Och när man har barn sen tidigare så vet man ju att man aldrig kommer sluta oroa sig ändå, hur gamla barnen än blir....
  12. 6
    tack! Ja jag ska inte oroa mig så mycket. Och faktiskt så ska jag på ultraljud nästa vecka så då får jag ju besked......kul att se genom din berättelse att det kan vara så olika mellan de olika graviditeterna! Och när man har barn sen tidigare så vet man ju att man aldrig kommer sluta oroa sig ändå, hur gamla barnen än blir....
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Med mitt första barn kände jag fosterrörelser i vecka 19som bubbel i magen. Med andra barnet kände jag första "buffen" i vecka 17, nu med mitt tredje barn kände jag först rörelser i vecka 18 men de var väldigt diffusa i början och nu när jag är i vecka 20+0 så är sparkarna fortfarande inte så påtagliga. Det är som om bebisen smyger runt där inne och gör sig lite blygt till känna när jag sitter ner Men den här graviditeten är jag väldigt svullen om magen och gått upp mycket i vikt så jag tror det är lite det för min del att sparkna inte känns så jätte mycket ännu.

    Jag tror inte du behöver vara orolig, varje graviditet är olika är min erfarnehet nu.

    Må så gott och klappa magen snart kommer sparkarna ordentligt ska du se!
  14. 7
    Med mitt första barn kände jag fosterrörelser i vecka 19som bubbel i magen. Med andra barnet kände jag första "buffen" i vecka 17, nu med mitt tredje barn kände jag först rörelser i vecka 18 men de var väldigt diffusa i början och nu när jag är i vecka 20+0 så är sparkarna fortfarande inte så påtagliga. Det är som om bebisen smyger runt där inne och gör sig lite blygt till känna när jag sitter ner Men den här graviditeten är jag väldigt svullen om magen och gått upp mycket i vikt så jag tror det är lite det för min del att sparkna inte känns så jätte mycket ännu.

    Jag tror inte du behöver vara orolig, varje graviditet är olika är min erfarnehet nu.

    Må så gott och klappa magen snart kommer sparkarna ordentligt ska du se!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    kanske inte mycket tröst eftersom jag känner så mkt mer denna gång (nu bakvägg o förra gången framvägg) MEN nu när jag har 2 i magen känner jag den som ligger på höger sida jätte mkt och nästan inte alls den på vänster... TROR den vänsta ligger med ryggen utåt sparkar innåt magen och den andra sparkar på andra kroppsdelar på mig ...dvs alla sparkar är utåt.. de syns även jätte tydligt.

    ville bara få fram att de verkar ligga så olika i min mage o det kan bero på det med
  16. 8
    kanske inte mycket tröst eftersom jag känner så mkt mer denna gång (nu bakvägg o förra gången framvägg) MEN nu när jag har 2 i magen känner jag den som ligger på höger sida jätte mkt och nästan inte alls den på vänster... TROR den vänsta ligger med ryggen utåt sparkar innåt magen och den andra sparkar på andra kroppsdelar på mig ...dvs alla sparkar är utåt.. de syns även jätte tydligt.

    ville bara få fram att de verkar ligga så olika i min mage o det kan bero på det med

Liknande trådar

  1. inga fosterrörelser -> bb
    By flexi in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 11:14
  2. orolig (fosterrörelser)
    By fuksen in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 10:28
  3. orolig (fosterrörelser)
    By fuksen in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 09:09
  4. Inga fosterrörelser på två
    By lilleskrutt in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 14:03
  5. Inga fosterrörelser...
    By Bodil med E-04 & bf 24/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar