Turner´s syndrom
Kromosomer
  1. anonymt namn
    #1

    Turner´s syndrom

    En bekants dotter är 16 år, och har fortfarande inte fått mens. Inte helt ovanligt kanske, men hon har för övrigt en helt utvecklad kvinnokropp, det fick hon för flera år sedan. Hon har dessutom andra sociala problem som kommit med åren och som gör att jag börjar undra om hon kan ha Turner´s syndrom. Men jag vet inte om syndromet innebär att kroppen inte utvecklas alls, eller om det bara är menstruationen som inte kommer igång. Någon som vet?
  2. 1
    Turner´s syndrom En bekants dotter är 16 år, och har fortfarande inte fått mens. Inte helt ovanligt kanske, men hon har för övrigt en helt utvecklad kvinnokropp, det fick hon för flera år sedan. Hon har dessutom andra sociala problem som kommit med åren och som gör att jag börjar undra om hon kan ha Turner´s syndrom. Men jag vet inte om syndromet innebär att kroppen inte utvecklas alls, eller om det bara är menstruationen som inte kommer igång. Någon som vet?
  3. E m Lea
    #2
    Hej. Man kan ju ha en mosaikmönstrad turner, då borde man ju kunna utvecklas.. Men jag vet inte.. Har inte läst så mkt om tonåren då min dotter bara är 2½ år..
  4. 2
    Hej. Man kan ju ha en mosaikmönstrad turner, då borde man ju kunna utvecklas.. Men jag vet inte.. Har inte läst så mkt om tonåren då min dotter bara är 2½ år..

Liknande trådar

  1. Turner Syndrom / Mosaik
    By Black Lady in forum Kromosomer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-20, 13:50
  2. Turner Mosaik
    By Black Lady in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 22:23
  3. Bok om Turner
    By keas in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 13:03
  4. Turner Syndrom
    By MacBook in forum Kromosomer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:10
  5. Turner mammor
    By Turner mamma in forum Kromosomer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar