oj vad dött det är härinne
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    oj vad dött det är härinne

    vad händer hos er ?

    nu är det sommar ju och Tova slutar nollan..börjar ettan till hösten..jesses vad tiden går fort
  2. 1
    oj vad dött det är härinne vad händer hos er ?

    nu är det sommar ju och Tova slutar nollan..börjar ettan till hösten..jesses vad tiden går fort
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Mitt i flytt!

    Vi är mitt i flytt, eller ja, nästan åtminstone. På måndag hämtar vi nycklarna till vår lägenhet i Uddevalla och imorgon går första lasset med saker vi ska ha i vårt förråd vi också ska hyra.

    Vi har kvar huset hela juni, så Jonna får gå färdigt skolan och de mindre kommer vara på dagis lite nu och då. Det känns som en evighetslång plåga med flyttandet och städandet och kommer bli sååå skönt när vi lämnat nycklarna och lämnar detta bakom oss. Att flytta hit var ett misstag, men nu korrigerar vi det. Det är ingen idé att se bakåt, vi gjorde vad som verkade bäst då. Nu ser vi fram emot att få komma tillbaka till Västkusten igen!

    Jonna och hennes lillasyster Nora är förresten i Vimmerby med mormor, morfar, moster+man och två av kusinerna sen igår. Imorgon kväll kommer de hem igen och jag gissar att de har massor att berätta!

    Imorgon bitti lämnar R Stella hos sin faster+kusin och där får hon vara när R och fasters man kör första flyttlasset. Själv får jag hjälpa till att lasta + packa lådor här hemma. På onsdag ska vi köra två lass till lägenheten och börja måla i tjejernas rum och den 16 eller 17 går riktiga flyttlasset!
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  4. 2
    Mitt i flytt! Vi är mitt i flytt, eller ja, nästan åtminstone. På måndag hämtar vi nycklarna till vår lägenhet i Uddevalla och imorgon går första lasset med saker vi ska ha i vårt förråd vi också ska hyra.

    Vi har kvar huset hela juni, så Jonna får gå färdigt skolan och de mindre kommer vara på dagis lite nu och då. Det känns som en evighetslång plåga med flyttandet och städandet och kommer bli sååå skönt när vi lämnat nycklarna och lämnar detta bakom oss. Att flytta hit var ett misstag, men nu korrigerar vi det. Det är ingen idé att se bakåt, vi gjorde vad som verkade bäst då. Nu ser vi fram emot att få komma tillbaka till Västkusten igen!

    Jonna och hennes lillasyster Nora är förresten i Vimmerby med mormor, morfar, moster+man och två av kusinerna sen igår. Imorgon kväll kommer de hem igen och jag gissar att de har massor att berätta!

    Imorgon bitti lämnar R Stella hos sin faster+kusin och där får hon vara när R och fasters man kör första flyttlasset. Själv får jag hjälpa till att lasta + packa lådor här hemma. På onsdag ska vi köra två lass till lägenheten och börja måla i tjejernas rum och den 16 eller 17 går riktiga flyttlasset!
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Hos Sharp med familj...

    *vad händer hos er ?

    flyter det på...Ronan slutar också nollan nästa vecka och Aimee går på dagis. Själv är jag eg "arbetslös" men då jag har olika vik jag hoppar in på så jobbar jag nästan varje dag iaf. Men det är ju lite psykisk jobbigt att inte veta om man har jobb och hur man klarar försörjningen...Men annars är allt bra!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  6. 3
    Hos Sharp med familj... *vad händer hos er ?

    flyter det på...Ronan slutar också nollan nästa vecka och Aimee går på dagis. Själv är jag eg "arbetslös" men då jag har olika vik jag hoppar in på så jobbar jag nästan varje dag iaf. Men det är ju lite psykisk jobbigt att inte veta om man har jobb och hur man klarar försörjningen...Men annars är allt bra!
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Massor...

    Nu är det ett år sedan jag skilde mig & flyttade t radhus 5 km bort från kärnfamiljens hus. Det har gått jättebra med omställningen för barnen, de bor varannan vecka hos mig. David har gillat 6-års hur bra som helst och mognat mycket. Han har bara tjejkompisar & älskar att vara ute & cykla, åka skateboard, inlines etc. Nu ser han fram emot en skön sommar med totalt 6 v ledighet från fritids innan ettan börjar den 23 augusti. I sommar åker han m mig & lillebror t Gotland och strax innan skolan börjar blir det Cypern för oss.

    Tycker inte det var länge sedan man satt & chattade strax innan han föddes...
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  8. 4
    Massor... Nu är det ett år sedan jag skilde mig & flyttade t radhus 5 km bort från kärnfamiljens hus. Det har gått jättebra med omställningen för barnen, de bor varannan vecka hos mig. David har gillat 6-års hur bra som helst och mognat mycket. Han har bara tjejkompisar & älskar att vara ute & cykla, åka skateboard, inlines etc. Nu ser han fram emot en skön sommar med totalt 6 v ledighet från fritids innan ettan börjar den 23 augusti. I sommar åker han m mig & lillebror t Gotland och strax innan skolan börjar blir det Cypern för oss.

    Tycker inte det var länge sedan man satt & chattade strax innan han föddes...
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Vi tar det lungt...

    jag är för tillfället sjukskriven sen 1,5 vecka tillbaka. Bebisen väntas ju komma om en månad ungefär.
    Nora går sista veckan i ettan och börjar tvåan till hösten. August är på dagis.
    Här händer inte jättemycket för tillfället, vi har varit vid sjön hela helgen, mycket mer orkar jag inte i denna värmen.
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  10. 5
    Vi tar det lungt... jag är för tillfället sjukskriven sen 1,5 vecka tillbaka. Bebisen väntas ju komma om en månad ungefär.
    Nora går sista veckan i ettan och börjar tvåan till hösten. August är på dagis.
    Här händer inte jättemycket för tillfället, vi har varit vid sjön hela helgen, mycket mer orkar jag inte i denna värmen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Här är skolan snart slut, på torsdag går Felix ut första klass. Sen är det fotbollsskola på vallen här brevid oss i en vecka, sommarlov.

    Han kommer nog åka ut på havet med farföräldrarna, sen får vi se vad det blir.

    I övrigt så fixar vi med både hus och tomt, det finns att göra här mao.

    I höst är det andra klass som gäller..
  12. 6
    Här är skolan snart slut, på torsdag går Felix ut första klass. Sen är det fotbollsskola på vallen här brevid oss i en vecka, sommarlov.

    Han kommer nog åka ut på havet med farföräldrarna, sen får vi se vad det blir.

    I övrigt så fixar vi med både hus och tomt, det finns att göra här mao.

    I höst är det andra klass som gäller..
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7
    Här är det lugnt.
    Johannes slutade ju ettan i fredags och går på fritids några veckor till innan semestern börjar. Till hösten börjar han tvåan och veckan innan dess är det fotbollsskola. Sebastian fyller fyra nästa vecka (på midsommarafton) så vi ska ha kalas ihelgen.
  14. 7
    Här är det lugnt.
    Johannes slutade ju ettan i fredags och går på fritids några veckor till innan semestern börjar. Till hösten börjar han tvåan och veckan innan dess är det fotbollsskola. Sebastian fyller fyra nästa vecka (på midsommarafton) så vi ska ha kalas ihelgen.

Liknande trådar

  1. Vad dött det var härinne
    By Anonym in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-01, 13:13
  2. hmm..ganska dött härinne..
    By enmama in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 13:45
  3. Oj va dött det är härinne + bläääää
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 17:41
  4. ähh.. är lite dött härinne,vi drar
    By Nini med Fredrik in forum Föräldraskap
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:09
  5. Dött dött härinne!
    By therese & t in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar