Tittar in....
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    Tittar in....

    Hej hej! Har inte varit inne på några dagar,för jag har haft fullt upp med jobb. I fredags höll jag i min första HTML-kurs och i torsdags fick jag en ny läxhjälpselev, en tjej som går sista året i grundskolan (6:an) och som behöver hjälp med SO och spansk grammatik. Jättekul! Men lite tufft att behöva förbereda fler lektioner just nu, så här i slutspurten inför sommarlovet - jag måste ju hjälpa mina egna barn också. Och så har jag ju HTML-kursen som tar sin tid att förbereda + att jag bygger en hemsida till mina elever. *phu* Men samtidigt är det himla kul och jag får lite mer erfarenhet, så nu vet jag att jag kommer att fixa att ha läxhjälp även för äldre barn. Under sommaren måste jag försöka få tag på böcker och fixa fram extramaterial och i september när skolan börjar ska jag sprida ut att jag ger privatlektioner och försöka få ihop ett gäng. I morgon kommer hon igen för att plugga grammatik inför provet hon har på måndag....

    Idag har jag suttit på skolbänken mellan 9 - 14.30.jagär helt slut i skallen! Efter det gick vi till kyrkan och åt paella och småplock tillsammans med ett 20-tal voluntärer.Jättekul! Men inte blev huvudet direkt mindre ömt av det.

    När vi kom till vår stad blevvi förföljda av en ny tok (det finns gott om udda personer här, om man säger så men dom flesta "känner" vi redan och vet att dom är ofarliga. Den här var ny så då vet man ju inte riktigt) så vi gick till kyrkan i väntan på att han skulle tröttna så vi kunde gå hem.Då blev jag bjuden på fika och fastnade med ett gäng voluntärer och så snackade vi bort närmare en timme. Och roligast av allt - jag träffade en gammal kompis som jag inte sett på närmare 15 år!!!!!! Åh, vad kul det var att träffa honom igen!!!!!!

    Nu måste jag jobba och förbereda lektioner både till i morgon och till på tisdag.På måndag ska barnen och jag till Ceuta för dom ska få vaccin och träffa både läkaren och sjuksyrran,så jag måste hinna förbereda veckans lektioner ikväll och i morgon kväll.

    Stor kram till er alla! Saknar er......
  2. 1
    Tittar in.... Hej hej! Har inte varit inne på några dagar,för jag har haft fullt upp med jobb. I fredags höll jag i min första HTML-kurs och i torsdags fick jag en ny läxhjälpselev, en tjej som går sista året i grundskolan (6:an) och som behöver hjälp med SO och spansk grammatik. Jättekul! Men lite tufft att behöva förbereda fler lektioner just nu, så här i slutspurten inför sommarlovet - jag måste ju hjälpa mina egna barn också. Och så har jag ju HTML-kursen som tar sin tid att förbereda + att jag bygger en hemsida till mina elever. *phu* Men samtidigt är det himla kul och jag får lite mer erfarenhet, så nu vet jag att jag kommer att fixa att ha läxhjälp även för äldre barn. Under sommaren måste jag försöka få tag på böcker och fixa fram extramaterial och i september när skolan börjar ska jag sprida ut att jag ger privatlektioner och försöka få ihop ett gäng. I morgon kommer hon igen för att plugga grammatik inför provet hon har på måndag....

    Idag har jag suttit på skolbänken mellan 9 - 14.30.jagär helt slut i skallen! Efter det gick vi till kyrkan och åt paella och småplock tillsammans med ett 20-tal voluntärer.Jättekul! Men inte blev huvudet direkt mindre ömt av det.

    När vi kom till vår stad blevvi förföljda av en ny tok (det finns gott om udda personer här, om man säger så men dom flesta "känner" vi redan och vet att dom är ofarliga. Den här var ny så då vet man ju inte riktigt) så vi gick till kyrkan i väntan på att han skulle tröttna så vi kunde gå hem.Då blev jag bjuden på fika och fastnade med ett gäng voluntärer och så snackade vi bort närmare en timme. Och roligast av allt - jag träffade en gammal kompis som jag inte sett på närmare 15 år!!!!!! Åh, vad kul det var att träffa honom igen!!!!!!

    Nu måste jag jobba och förbereda lektioner både till i morgon och till på tisdag.På måndag ska barnen och jag till Ceuta för dom ska få vaccin och träffa både läkaren och sjuksyrran,så jag måste hinna förbereda veckans lektioner ikväll och i morgon kväll.

    Stor kram till er alla! Saknar er......
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Oj, du har verkligen fullt upp! Hoppas att du hinner vila mellan varven!
  4. 2
    Oj, du har verkligen fullt upp! Hoppas att du hinner vila mellan varven!

Liknande trådar

  1. Tittar ni, eller tittar bort?
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 16:01
  2. Tittar in....
    By lena m 3 barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 19:29
  3. Tittar in...
    By Camellis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 17:18
  4. LA ink tittar jag på nu
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 20:50
  5. tittar in
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar