Cypern april/maj?
Resesnack
  1. C med S&M
    #1

    Cypern april/maj?

    Är det någon som vet om det är varmt på Cypern i månadsskiftet april/maj? Vi ska åka på en resa vid den tidpunkten nästa år och vill helst åka nånstans där det är skapligt varmt så att det går att bada. Om det inte är dövarmt på kvällar och nätter spelar ingen roll. Funderar på Cypern, vad tror ni? Någon som har varit där i slutet av april/början av maj och vet hur vädret brukar vara där då? Tusen tack på förhand!
  2. 1
    Cypern april/maj? Är det någon som vet om det är varmt på Cypern i månadsskiftet april/maj? Vi ska åka på en resa vid den tidpunkten nästa år och vill helst åka nånstans där det är skapligt varmt så att det går att bada. Om det inte är dövarmt på kvällar och nätter spelar ingen roll. Funderar på Cypern, vad tror ni? Någon som har varit där i slutet av april/början av maj och vet hur vädret brukar vara där då? Tusen tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    cypern på påsklovet

    i mitten av april i år var vi där. Det var hyfsat varmt ca 25 mitt på dan och 18-20 påkvällen, räckte emd en kofta när man gick hem från restauranger på kvällarna. Däremot var det inte så jättevarmt i havet, det var badbart men man låg inte i hur länge som helst. Så sammanfattningsvis så var det som i Sverige i slutet av juni.
  4. 2
    cypern på påsklovet i mitten av april i år var vi där. Det var hyfsat varmt ca 25 mitt på dan och 18-20 påkvällen, räckte emd en kofta när man gick hem från restauranger på kvällarna. Däremot var det inte så jättevarmt i havet, det var badbart men man låg inte i hur länge som helst. Så sammanfattningsvis så var det som i Sverige i slutet av juni.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Jadå, det är varmt! Inte döhett, utan i mitt tycke helt lagom. Solen steker, man blir brun när man solar, man kan promenera utan att avlida. Kvällarna kan vara lite kyliga, men en kofta fixar det problemet. Perfekt för ungarna! Vi var på Cypern i mitten av april i år och det gav mersmak. Billig resa, ingen trängsel... Det enda är väl att det inte går att bada i havet, men poolerna brukar vara uppvärmda.

    Vi kanske ses vid poolen nästa år? :-)
  6. 3
    Jadå, det är varmt! Inte döhett, utan i mitt tycke helt lagom. Solen steker, man blir brun när man solar, man kan promenera utan att avlida. Kvällarna kan vara lite kyliga, men en kofta fixar det problemet. Perfekt för ungarna! Vi var på Cypern i mitten av april i år och det gav mersmak. Billig resa, ingen trängsel... Det enda är väl att det inte går att bada i havet, men poolerna brukar vara uppvärmda.

    Vi kanske ses vid poolen nästa år? :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Kallt i vattnet är det, riktigt kalt för min smak i alla fall.
  8. 4
    Kallt i vattnet är det, riktigt kalt för min smak i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Vi var där i början av maj

    ett år och det var jättebra. Havet var badbart, vädret lagom varmt och skönt, även på kvällarna. Inte hysteriskt hett med andra ord, vilket ju bara är positivt.
  10. 5
    Vi var där i början av maj ett år och det var jättebra. Havet var badbart, vädret lagom varmt och skönt, även på kvällarna. Inte hysteriskt hett med andra ord, vilket ju bara är positivt.
  11. C med S&M
    #6

    Tack för era svar! Det låter

    som om det är ett klart alternativ till vår resa nästa år Om det inte är jättevarmt i havet känns ok, så länge det går att bada i poolerna. Får man fråga om ni kanske t o m har något bra hotell och ort att tipsa om...?
  12. 6
    Tack för era svar! Det låter som om det är ett klart alternativ till vår resa nästa år Om det inte är jättevarmt i havet känns ok, så länge det går att bada i poolerna. Får man fråga om ni kanske t o m har något bra hotell och ort att tipsa om...?
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Sunwing Sandy Bay om man vill ha ett bekymmersfritt liv och har barn! Tillrättalagt, välordnat men perfekt för stressade föräldrar. Barnen får gratis mat, man checkar in väskorna redan på hotellet, man hyr vagn, barnsäng osv på plats. Ja, de har tänkt på allt! Jag gillar egentligen inte när det är så ordnat att man inte behöver tänka på något, men där var det så fint och vackert och lätt att vara att jag var tvungen att tänka om! Vi åker definitivt tillbaka nästa vår!
  14. 7
    Sunwing Sandy Bay om man vill ha ett bekymmersfritt liv och har barn! Tillrättalagt, välordnat men perfekt för stressade föräldrar. Barnen får gratis mat, man checkar in väskorna redan på hotellet, man hyr vagn, barnsäng osv på plats. Ja, de har tänkt på allt! Jag gillar egentligen inte när det är så ordnat att man inte behöver tänka på något, men där var det så fint och vackert och lätt att vara att jag var tvungen att tänka om! Vi åker definitivt tillbaka nästa vår!
  15. C med S&M
    #8

    Tack! Ska genast

    kolla upp det
  16. 8
    Tack! Ska genast kolla upp det
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Kolla på Fritidsresors

    Blue Village hotell utanför Agia Napa oxå...vi bodde inte där, men smet ofta in och badade i den fina poolen och åt där. Låg precis vid en liten strand också...
  18. 9
    Kolla på Fritidsresors Blue Village hotell utanför Agia Napa oxå...vi bodde inte där, men smet ofta in och badade i den fina poolen och åt där. Låg precis vid en liten strand också...
  19. C med S&M
    #10

    OK, tack, det ska

    jag också kolla upp. Tusen tack för tipset
  20. 10
    OK, tack, det ska jag också kolla upp. Tusen tack för tipset

Liknande trådar

  1. Detta måste väl vara april april din
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 09:08
  2. 50minuter långt UL och april april
    By ninni79 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 21:55
  3. Hur varmt på cypern april-maj?
    By mkur in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 19:32
  4. Väder Cypern april/maj?
    By Lisa1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 19:46
  5. Cypern i slutet av april?
    By Sussie B in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 16:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar