Noah är här!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Noah är här!

    Det VAR på riktigt!!! Det var riktiga värkar som jag hade igår även om de var svaga.

    Vid 12-tiden igår var jag tvungen att åka in för jag blev väldigt dålig av mitt höga blodtryck (hade ju som doktorn sagt inte tagit medicinen eftersom jag hade värkar). På förlossningen sa de att jag MÅSTE ta medicinen för att inte bli sämre, så jag tog en tablett och så åkte vi in.

    Efter en ctg-kurva och undersökning sa de att jag fick stanna kvar för jag var öppen 5 cm. Jag tittade på kl... den var 13.20 och jag muttrade något till min sambo att det säkert kommer dröja länge än och att det kommer säkert vara hur jobbigt som helst.

    Eftersom jag ville ta värkarna stående ställde jag mig upp och tjoff, sa det, så gick vattnet. Sedan kom det värk på värk och kl 13.51 var Noah född. Riktigt chockartat och jag var totalt oförberedd på att det kunde gå så snabbt på slutet. Jag hann inte ens be om lustgas.

    Jag vägrade krysta under de två första krystvärkarna (vet inte varför) men sedan så hjälpte jag till lite. Jag sprack inget och var hur pigg som helst efteråt.

    Noah är rätt stor, 4405 g och 54 cm. Och såklart världens finaste!!!

    Vi åkte hem till de stolta syskonen mitt på dagen idag och vi mår bra allihop. Noah ammar konstant och mina bröstvårtor gör ONT!

    Trötta men lyckliga kramar,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  2. 1
    Noah är här! Det VAR på riktigt!!! Det var riktiga värkar som jag hade igår även om de var svaga.

    Vid 12-tiden igår var jag tvungen att åka in för jag blev väldigt dålig av mitt höga blodtryck (hade ju som doktorn sagt inte tagit medicinen eftersom jag hade värkar). På förlossningen sa de att jag MÅSTE ta medicinen för att inte bli sämre, så jag tog en tablett och så åkte vi in.

    Efter en ctg-kurva och undersökning sa de att jag fick stanna kvar för jag var öppen 5 cm. Jag tittade på kl... den var 13.20 och jag muttrade något till min sambo att det säkert kommer dröja länge än och att det kommer säkert vara hur jobbigt som helst.

    Eftersom jag ville ta värkarna stående ställde jag mig upp och tjoff, sa det, så gick vattnet. Sedan kom det värk på värk och kl 13.51 var Noah född. Riktigt chockartat och jag var totalt oförberedd på att det kunde gå så snabbt på slutet. Jag hann inte ens be om lustgas.

    Jag vägrade krysta under de två första krystvärkarna (vet inte varför) men sedan så hjälpte jag till lite. Jag sprack inget och var hur pigg som helst efteråt.

    Noah är rätt stor, 4405 g och 54 cm. Och såklart världens finaste!!!

    Vi åkte hem till de stolta syskonen mitt på dagen idag och vi mår bra allihop. Noah ammar konstant och mina bröstvårtor gör ONT!

    Trötta men lyckliga kramar,
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    JÄTTEGRATTIS!!!!!! Äntligen! Har tänkt massor på dig. Härligt att höra att allt gått så bra! Stor kram
    /frida
  4. 2
    JÄTTEGRATTIS!!!!!! Äntligen! Har tänkt massor på dig. Härligt att höra att allt gått så bra! Stor kram
    /frida
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Tack! Ja, äntligen...

    ... ville han UT!

    Tack för att du tänkt på mig!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  6. 3
    Tack! Ja, äntligen... ... ville han UT!

    Tack för att du tänkt på mig!

    Kram,
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    stooooort grattis!!! det blev tisdag, som du sa! mycket snyggt födelsedatum!
    härligt att höra att allt gått bra! ååå jag är så glad för er skull!

    njuuut o gosa riktigt mycket nu!
    kram maja
  8. 4
    stooooort grattis!!! det blev tisdag, som du sa! mycket snyggt födelsedatum!
    härligt att höra att allt gått bra! ååå jag är så glad för er skull!

    njuuut o gosa riktigt mycket nu!
    kram maja
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Varma grattiskramar!!!
    Vad härligt att han äntligen bestämde sig för att komma ut till er .
    Vilken rekordsnabb förlossning. Förstår att det måste ha varit en chock! Var han medtagen när han kom ut (med tanke på hur snabbt det gick) eller mådde han fint?

    Vad skönt att väntan är över för dig. Kram!
  10. 5
    Varma grattiskramar!!!
    Vad härligt att han äntligen bestämde sig för att komma ut till er .
    Vilken rekordsnabb förlossning. Förstår att det måste ha varit en chock! Var han medtagen när han kom ut (med tanke på hur snabbt det gick) eller mådde han fint?

    Vad skönt att väntan är över för dig. Kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    GRATTIS VÄNNEN!! Se där äntligen kom han, och vilket fint namn (stod mellan Noel och Noah när vi valde). Så fort det gick, det verkar dock varit en bra förlossning

    Stora kramar till er alla!
  12. 6
    GRATTIS VÄNNEN!! Se där äntligen kom han, och vilket fint namn (stod mellan Noel och Noah när vi valde). Så fort det gick, det verkar dock varit en bra förlossning

    Stora kramar till er alla!
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Jag önskar er STORT grattis till sonen!!!! Känner igen det där med bröstvårtorna, hade åxå jätteont första tiden. Men som tur är går det över...
    //Kram Kanka
  14. 7
    Jag önskar er STORT grattis till sonen!!!! Känner igen det där med bröstvårtorna, hade åxå jätteont första tiden. Men som tur är går det över...
    //Kram Kanka
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Grattis! Som sag ett jättebra datum!
    Kram Linda
  16. 8
    Grattis! Som sag ett jättebra datum!
    Kram Linda
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Åh, äntligen!! Grattis Anna!
  18. 9
    Åh, äntligen!! Grattis Anna!
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    grattis!!

    vilken snabb förlossning, häftigt!! Många grattiskramar till din lilla kille, hoppas han ger dna bröst liiiiite vila
    Stolt mamma till Isak, Stella och Tilde!
  20. 10
    grattis!! vilken snabb förlossning, häftigt!! Många grattiskramar till din lilla kille, hoppas han ger dna bröst liiiiite vila
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11
    Åhh, Grattis!!!
    Äntligen kom han!! Härligt..

    Stor grattiskram
  22. 11
    Åhh, Grattis!!!
    Äntligen kom han!! Härligt..

    Stor grattiskram
  23. Medlem sedan
    Feb 2004
    #12

    HURRA

    Härliga nyheter och ett stort grattis till er alla fyra! Tänk att nu är det äntligen över för dig också, graviditeten allstå!!!!

    hurr hurra hurra hurra

    kram kram kram
    Malin med Mia juli04 och Måns maj07 (oslobor)
  24. 12
    HURRA Härliga nyheter och ett stort grattis till er alla fyra! Tänk att nu är det äntligen över för dig också, graviditeten allstå!!!!

    hurr hurra hurra hurra

    kram kram kram
  25. Medlem sedan
    Mar 1999
    #13
    STOOORT grattis! Kram
  26. 13
    STOOORT grattis! Kram
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Äntligen blev det din tur! Stort grattis!! Sköt om er nu & njut av lille Noah! Kram
  28. 14
    Äntligen blev det din tur! Stort grattis!! Sköt om er nu & njut av lille Noah! Kram
  29. sol¤
    #15

    Grattis!

    Grattis till knodden. Lycka till!
  30. 15
    Grattis! Grattis till knodden. Lycka till!
  31. Medlem sedan
    Nov 2005
    #16
    Jahoo!!! Äntligen, ett stort grattis till dig och familjen, det var ju värt väntan eller hur! Skönt att det gick så bra ändå, kan tänka mig att du blev lite överväldigad

    Kram, Katrien
  32. 16
    Jahoo!!! Äntligen, ett stort grattis till dig och familjen, det var ju värt väntan eller hur! Skönt att det gick så bra ändå, kan tänka mig att du blev lite överväldigad

    Kram, Katrien
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    jättemycket grattis, äntligen din tur! Nu börjar livet som trebarnsförälder...
    (men glöm inte den kravlösa smekmånaden de första veckorna)

    kramar
    Mamma till Douglas (98), Rasmus (05) och Ayla (07)
  34. 17
    jättemycket grattis, äntligen din tur! Nu börjar livet som trebarnsförälder...
    (men glöm inte den kravlösa smekmånaden de första veckorna)

    kramar
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18
    Äntligen var det din tur. Grattis!
  36. 18
    Äntligen var det din tur. Grattis!
  37. Medlem sedan
    Dec 2006
    #19
    Äntligen!!!! Stort grattis till pojken! Vilket fint namn ni har valt.
  38. 19
    Äntligen!!!! Stort grattis till pojken! Vilket fint namn ni har valt.
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    Grattis!
  40. 20
    Grattis!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Noah är 1 år!!
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 19:06
  2. Noah 2 år
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 15:08
  3. Noah säger Noah
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 20:46
  4. Noah?
    By Noahmamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 20:42
  5. Noah.........
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 15:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar