Noah är här!
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Noah är här!

    Det VAR på riktigt!!! Det var riktiga värkar som jag hade igår även om de var svaga.

    Vid 12-tiden igår var jag tvungen att åka in för jag blev väldigt dålig av mitt höga blodtryck (hade ju som doktorn sagt inte tagit medicinen eftersom jag hade värkar). På förlossningen sa de att jag MÅSTE ta medicinen för att inte bli sämre, så jag tog en tablett och så åkte vi in.

    Efter en ctg-kurva och undersökning sa de att jag fick stanna kvar för jag var öppen 5 cm. Jag tittade på kl... den var 13.20 och jag muttrade något till min sambo att det säkert kommer dröja länge än och att det kommer säkert vara hur jobbigt som helst.

    Eftersom jag ville ta värkarna stående ställde jag mig upp och tjoff, sa det, så gick vattnet. Sedan kom det värk på värk och kl 13.51 var Noah född. Riktigt chockartat och jag var totalt oförberedd på att det kunde gå så snabbt på slutet. Jag hann inte ens be om lustgas.

    Jag vägrade krysta under de två första krystvärkarna (vet inte varför) men sedan så hjälpte jag till lite. Jag sprack inget och var hur pigg som helst efteråt.

    Noah är rätt stor, 4405 g och 54 cm. Och såklart världens finaste!!!

    Vi åkte hem till de stolta syskonen mitt på dagen idag och vi mår bra allihop. Noah ammar konstant och mina bröstvårtor gör ONT!

    Trötta men lyckliga kramar,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  2. 1
    Noah är här! Det VAR på riktigt!!! Det var riktiga värkar som jag hade igår även om de var svaga.

    Vid 12-tiden igår var jag tvungen att åka in för jag blev väldigt dålig av mitt höga blodtryck (hade ju som doktorn sagt inte tagit medicinen eftersom jag hade värkar). På förlossningen sa de att jag MÅSTE ta medicinen för att inte bli sämre, så jag tog en tablett och så åkte vi in.

    Efter en ctg-kurva och undersökning sa de att jag fick stanna kvar för jag var öppen 5 cm. Jag tittade på kl... den var 13.20 och jag muttrade något till min sambo att det säkert kommer dröja länge än och att det kommer säkert vara hur jobbigt som helst.

    Eftersom jag ville ta värkarna stående ställde jag mig upp och tjoff, sa det, så gick vattnet. Sedan kom det värk på värk och kl 13.51 var Noah född. Riktigt chockartat och jag var totalt oförberedd på att det kunde gå så snabbt på slutet. Jag hann inte ens be om lustgas.

    Jag vägrade krysta under de två första krystvärkarna (vet inte varför) men sedan så hjälpte jag till lite. Jag sprack inget och var hur pigg som helst efteråt.

    Noah är rätt stor, 4405 g och 54 cm. Och såklart världens finaste!!!

    Vi åkte hem till de stolta syskonen mitt på dagen idag och vi mår bra allihop. Noah ammar konstant och mina bröstvårtor gör ONT!

    Trötta men lyckliga kramar,
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Grattis till Noah!!
    Ja, du, DET var snabba ryck det.
  4. 2
    Grattis till Noah!!
    Ja, du, DET var snabba ryck det.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Men grattis, det var snabbt jobbat!
  6. 3
    Men grattis, det var snabbt jobbat!
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Vad roligt för dig , grattis!!
    Skönt att du inte behövde vänta länge efter att ni kommit in!
  8. 4
    Vad roligt för dig , grattis!!
    Skönt att du inte behövde vänta länge efter att ni kommit in!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Ojojoj... även om det måste varit lite chockartat låter det som rena drömmen för mig som höll på i tre dygn sist... Massor med grattis till er lille Noah!
  10. 5
    Ojojoj... även om det måste varit lite chockartat låter det som rena drömmen för mig som höll på i tre dygn sist... Massor med grattis till er lille Noah!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Grattis till Noah!
    Ibland går det fort. Kanske skönt det.
    Jag hoppas att du snart slipper ha ont i bröstvårtorna.
    Kram
  12. 6
    Grattis till Noah!
    Ibland går det fort. Kanske skönt det.
    Jag hoppas att du snart slipper ha ont i bröstvårtorna.
    Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    GRATTIS!!! Vilken raketförlossning! Härligt det låter!
  14. 7
    GRATTIS!!! Vilken raketförlossning! Härligt det låter!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Grattis till Noah. Härligt att det var på gång på riktigt och att det gick så snabbt. Riktigt kul o läsa om alla förlossningar där dte är tredje barnet
  16. 8
    Grattis till Noah. Härligt att det var på gång på riktigt och att det gick så snabbt. Riktigt kul o läsa om alla förlossningar där dte är tredje barnet
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Grattis grattis

    till Noah !!! Vilken härligt snabb förlossning ! Skönt att allting gick bra !!!
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  18. 9
    Grattis grattis till Noah !!! Vilken härligt snabb förlossning ! Skönt att allting gick bra !!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Härligt att han kom - Grattis!
    stolt mamma till Vendela, född 17/6 2000, och Vanessa, född 11/6 2007
  20. 10
    Härligt att han kom - Grattis!
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Vad roligt! GRATTIS!
  22. 11
    Vad roligt! GRATTIS!
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Grattis! Vad roligt att han kom äntligen! Nu får du njuta!
  24. 12
    Grattis! Vad roligt att han kom äntligen! Nu får du njuta!
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13

    Tack! Ja, det...

    ... tog ett tag att smälta att han faktiskt var född.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  26. 13
    Tack! Ja, det... ... tog ett tag att smälta att han faktiskt var född.

    Kram,
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14

    Tack!

    Det är skönt att det är över.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  28. 14
    Tack! Det är skönt att det är över.

    Kram,
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15

    Tack! Ja, det...

    ... var skönt att slippa vänta men du vet vad man säger, snabbt kan göra ondare...

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  30. 15
    Tack! Ja, det... ... var skönt att slippa vänta men du vet vad man säger, snabbt kan göra ondare...

    Kram,
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16

    Oj, ja...

    ... det är klart att tre dygn låter som en väääldigt jobbig förlossning.

    Tack-kramar,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  32. 16
    Oj, ja... ... det är klart att tre dygn låter som en väääldigt jobbig förlossning.

    Tack-kramar,
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17

    Tack, ja jag...

    ... hoppas att bröstvårtorna vänjer sig snart. Det var ju nästan 3 år sedan jag ammade sist.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  34. 17
    Tack, ja jag... ... hoppas att bröstvårtorna vänjer sig snart. Det var ju nästan 3 år sedan jag ammade sist.

    Kram,
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18

    Tack! Ja, det blev...

    ... en raketförlossning till slut men jag hade ju haft värkar hemma ganska länge innan vi åkte in. Till skillnad från förra gången då allt som allt tog 2,5 tim...

    Tack-kramar,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  36. 18
    Tack! Ja, det blev... ... en raketförlossning till slut men jag hade ju haft värkar hemma ganska länge innan vi åkte in. Till skillnad från förra gången då allt som allt tog 2,5 tim...

    Tack-kramar,
  37. Medlem sedan
    Apr 2001
    #19

    Tack, ja det tycker jag med...

    ... att det är intressant att läsa om "luriga trean". De trodde ju inte att det var på riktigt för mig när jag kom in. Sammandragningarna såg svaga ut på ctg-kurvan och vad vet man själv, liksom? Det är ju "bara" tredje gången.

    Fast sedan gick det fort.

    Lycka till själv!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  38. 19
    Tack, ja det tycker jag med... ... att det är intressant att läsa om "luriga trean". De trodde ju inte att det var på riktigt för mig när jag kom in. Sammandragningarna såg svaga ut på ctg-kurvan och vad vet man själv, liksom? Det är ju "bara" tredje gången.

    Fast sedan gick det fort.

    Lycka till själv!

    Kram,
  39. Medlem sedan
    Apr 2001
    #20

    Tack!

    Och lycka till själv!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  40. 20
    Tack! Och lycka till själv!

    Kram,
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Noah är 1 år!!
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 19:06
  2. Noah 2 år
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 15:08
  3. Noah säger Noah
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 20:46
  4. Noah?
    By Noahmamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 20:42
  5. Noah.........
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 15:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar