Skolavslutning
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Skolavslutning

    Han var full igen & det ganska rejält. Vi åkte till platsen där de höll till,allt jag ville var att han skulle följa med hem, för att han var så full som han var. Då fick han ett raseri utbrott och menade på att att det hade varit kul tills jag kom och det kan jag väl förstå att han tyckte det var så. Det tog lång tid innan han lugnade ner sig med hjälp av fältarna. Jag fick inte med honom hem, utan det slutade med att de fältassistenter som jobbade fick köra honom hem. Känner bara en stor maktlöshet mest hela tiden när det gäller kampen mot alkoholen. Jag kan inte bara sitta hemma och acceptera att min 16- åriga,17 i år är ute och dricker var och varannan helg, skolavslutning eller inte spelar ingen roll.
  2. 1
    Skolavslutning Han var full igen & det ganska rejält. Vi åkte till platsen där de höll till,allt jag ville var att han skulle följa med hem, för att han var så full som han var. Då fick han ett raseri utbrott och menade på att att det hade varit kul tills jag kom och det kan jag väl förstå att han tyckte det var så. Det tog lång tid innan han lugnade ner sig med hjälp av fältarna. Jag fick inte med honom hem, utan det slutade med att de fältassistenter som jobbade fick köra honom hem. Känner bara en stor maktlöshet mest hela tiden när det gäller kampen mot alkoholen. Jag kan inte bara sitta hemma och acceptera att min 16- åriga,17 i år är ute och dricker var och varannan helg, skolavslutning eller inte spelar ingen roll.
  3. Medlem sedan
    Jul 1998
    #2
    Härda ut. Visa att du bryr dig. Kämpa på. Ibland kommer du att lyckas, ibland inte. Men du har gjort så gott du kunnat. Ge inte upp bara - släpp honom inte. Det lönar sig i längden. Det är skitjobbigt, men du får resultat sen. Lycka till!
  4. 2
    Härda ut. Visa att du bryr dig. Kämpa på. Ibland kommer du att lyckas, ibland inte. Men du har gjort så gott du kunnat. Ge inte upp bara - släpp honom inte. Det lönar sig i längden. Det är skitjobbigt, men du får resultat sen. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    När han är nykter

    Hur lyssnar han på dig när han är nykter?
    Det är ju inte bästa tillfället att ta en diskussion när han är full, så ta ett snack när han är nykter.
  6. 3
    När han är nykter Hur lyssnar han på dig när han är nykter?
    Det är ju inte bästa tillfället att ta en diskussion när han är full, så ta ett snack när han är nykter.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    Tack för svaret! Tänker inte ge upp, men nog känns det ibland som om man skulle vilja. Man vänder in och ut på sig själv för att göra det som känns rätt & så blir det så fel. Men som du skriver så tror jag också att det lönar sig att stå på sig och visar att man bryr sig. Det är ju det de handlar om!
  8. 4
    Tack för svaret! Tänker inte ge upp, men nog känns det ibland som om man skulle vilja. Man vänder in och ut på sig själv för att göra det som känns rätt & så blir det så fel. Men som du skriver så tror jag också att det lönar sig att stå på sig och visar att man bryr sig. Det är ju det de handlar om!
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Han lyssnar, men håller nog inte med om allt jag säger, att dricka öl tillsammans med kompisarna är inget fel, enligt honom.De flesta kompisar gör det också så det är inte så lätt.
  10. 5
    Han lyssnar, men håller nog inte med om allt jag säger, att dricka öl tillsammans med kompisarna är inget fel, enligt honom.De flesta kompisar gör det också så det är inte så lätt.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Jag har samma problem.

    Tjatar pratar diskuterar.
    Snart kanske något går in och han inser att drickandet inte är så kul.
  12. 6
    Jag har samma problem.

    Tjatar pratar diskuterar.
    Snart kanske något går in och han inser att drickandet inte är så kul.
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Har du!Va skönt, höll jag på att skriva ,& gjorde det med.Jag menade det naturligtvis inte,men att någon annan som är i samma situation & förstår det känns skönt. Precis som du hoppas jag också att ngt ska gå in.Samtidigt tror jag att det är svårt,när man umgås med vänner som dricker.
  14. 7
    Har du!Va skönt, höll jag på att skriva ,& gjorde det med.Jag menade det naturligtvis inte,men att någon annan som är i samma situation & förstår det känns skönt. Precis som du hoppas jag också att ngt ska gå in.Samtidigt tror jag att det är svårt,när man umgås med vänner som dricker.
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Vad bra att du var ute och kollade honom och att du tog hjälp av fältarna för att få hem honom! All heder åt dig! Jag nattvandrar och vi som gör det undrar ofta var föräldrarna till de drickande barnen håller hus.

    Jag tror att du kommer vinna i längden genom att visa dig att du bryr dig och att det inte är okej att dricka i den åldern.
  16. 8
    Vad bra att du var ute och kollade honom och att du tog hjälp av fältarna för att få hem honom! All heder åt dig! Jag nattvandrar och vi som gör det undrar ofta var föräldrarna till de drickande barnen håller hus.

    Jag tror att du kommer vinna i längden genom att visa dig att du bryr dig och att det inte är okej att dricka i den åldern.
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9
    Tack!Ja jag tror också det,men tyvärr,måste jag säga så bor han hos mig varannan vecka & hos pappa är det mer tilllåtet att vara ute för sent,enligt mig då, och dricka är mer acceptablet.TYVÄRR!!
  18. 9
    Tack!Ja jag tror också det,men tyvärr,måste jag säga så bor han hos mig varannan vecka & hos pappa är det mer tilllåtet att vara ute för sent,enligt mig då, och dricka är mer acceptablet.TYVÄRR!!

Liknande trådar

  1. Skolavslutning
    By Karen m 3 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 21:24
  2. Skolavslutning
    By Lott@ in forum Skolbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 12:10
  3. Skolavslutning.
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:25
  4. Skolavslutning 6-års?
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:35
  5. Skolavslutning då
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar