Tvåårspresent- vad???
_0506 Junibarn
  1. Vera C
    #1

    Tvåårspresent- vad???

    Hej!

    Snar fyller dottern 2 år, på fredag rättare sagt. Vi hade tänkt köpa en trehjuling till henne, men nu skall svärmor och svägerska göra det. Så nu undrar jag, vad har ni givit/tänkt ge till er 2-åring?
    Vi bor ganska litet, så skrymmande saker som rutschbana går bort, även om hon skulle ÄLSKA det!

    Tacksam för tips, kommer inte på nåt alls....

    Kram Vera C med Selma
  2. 1
    Tvåårspresent- vad??? Hej!

    Snar fyller dottern 2 år, på fredag rättare sagt. Vi hade tänkt köpa en trehjuling till henne, men nu skall svärmor och svägerska göra det. Så nu undrar jag, vad har ni givit/tänkt ge till er 2-åring?
    Vi bor ganska litet, så skrymmande saker som rutschbana går bort, även om hon skulle ÄLSKA det!

    Tacksam för tips, kommer inte på nåt alls....

    Kram Vera C med Selma
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Vi ger Gabriel en skottkärra i plåt.Av mormor och morfar har han redan fått en plastgräsklippare,hink,spade och kratta.
    Annat som jag tänkt på är en plastbåt som man kan ha som både plaskdamm och sandlåda.Dessutom finns det ett lock till med kanaler i som man kan fylla med vatten och köra båtar i.
    Martina med B+V+G
  4. 2
    Vi ger Gabriel en skottkärra i plåt.Av mormor och morfar har han redan fått en plastgräsklippare,hink,spade och kratta.
    Annat som jag tänkt på är en plastbåt som man kan ha som både plaskdamm och sandlåda.Dessutom finns det ett lock till med kanaler i som man kan fylla med vatten och köra båtar i.
    Martina med B+V+G
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Felix fick

    mycket verktyg och bilar som låter och kör. Vi köpte bla en sovsäck till honom. Ska användas i sommar. Trehjuling har vi redan och den används flitigt. Något mer som Felix gillar är sparken. Det är egentligen Matildas sparkcykel men han är superduktig på den. Har två hujl i bak och ett i fram för att få bättre balans. Du kan kika i barnens blogg så ser du hur den ser ut : www.syskonens.blogg.se

    Duplo går också hem både hos dottern 4,5 år och sonen. Pussel, pengar på ett sparkonto kan ju annars vara bra. Vi har även köpt en liten ministereo (enkel och billig variant med cd) som felix kan lyssna på barnskivor och sagor på.

    Av min mormor och morfar fick ha en supergullig nalle som kan blinka i sju olika färger. Den var ca. 30-40 cm och köptes på BR. Supermysig och han bara älskar den.

    Såpbubblor går ju att göra mycket kul med och nu finns det ganska bra varianter för små barn. Ex så har vi en såpbubbelskjutare som är batteridriven. Det blir massor av små bubblor med den och Felix behöver aldrig blåsa och riskera att få i munnen. Billigt och kul!

    Hoppas att du fick något tips.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  6. 3
    Felix fick mycket verktyg och bilar som låter och kör. Vi köpte bla en sovsäck till honom. Ska användas i sommar. Trehjuling har vi redan och den används flitigt. Något mer som Felix gillar är sparken. Det är egentligen Matildas sparkcykel men han är superduktig på den. Har två hujl i bak och ett i fram för att få bättre balans. Du kan kika i barnens blogg så ser du hur den ser ut : www.syskonens.blogg.se

    Duplo går också hem både hos dottern 4,5 år och sonen. Pussel, pengar på ett sparkonto kan ju annars vara bra. Vi har även köpt en liten ministereo (enkel och billig variant med cd) som felix kan lyssna på barnskivor och sagor på.

    Av min mormor och morfar fick ha en supergullig nalle som kan blinka i sju olika färger. Den var ca. 30-40 cm och köptes på BR. Supermysig och han bara älskar den.

    Såpbubblor går ju att göra mycket kul med och nu finns det ganska bra varianter för små barn. Ex så har vi en såpbubbelskjutare som är batteridriven. Det blir massor av små bubblor med den och Felix behöver aldrig blåsa och riskera att få i munnen. Billigt och kul!

    Hoppas att du fick något tips.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Den har vi

    Perfekt att kunna lägga lock på sandlådan för att slippa alla katter som springer runt. Sen är locket flitigt använt med vatten och båtar. Felix sitter lätt 30 minuter och leker med den.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  8. 4
    Den har vi Perfekt att kunna lägga lock på sandlådan för att slippa alla katter som springer runt. Sen är locket flitigt använt med vatten och båtar. Felix sitter lätt 30 minuter och leker med den.
  9. samandra
    #5
    Ja du, här vet jag inte heller vad det ska bli i 2-årspresent.Som 4:e barnet så finns ju nästan allt här.
    Jag hoppas du får många bra svar som jag kan snappa upp!
    Hoppas kalaset blir bra!
    kram
  10. 5
    Ja du, här vet jag inte heller vad det ska bli i 2-årspresent.Som 4:e barnet så finns ju nästan allt här.
    Jag hoppas du får många bra svar som jag kan snappa upp!
    Hoppas kalaset blir bra!
    kram
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Docksäng har vi köpt.
    vet inte vad hon kommer att tycka om det. Vi får väl se.
  12. 6
    Docksäng har vi köpt.
    vet inte vad hon kommer att tycka om det. Vi får väl se.
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7
    Duplolego, sagoböcker, pussel, docksäng, potta, kläder, utomhusleksaker, badleksaker, gatukritor, såpbubblor.
  14. 7
    Duplolego, sagoböcker, pussel, docksäng, potta, kläder, utomhusleksaker, badleksaker, gatukritor, såpbubblor.

Liknande trådar

  1. Tvåårspresent?
    By vajjer in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 11:10
  2. Vad får era i tvåårspresent?
    By evaOregon in forum _0405 Majbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar